Ihmissuhde-ongelma ja kaipaisin mielipiteitänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihalla

Vieras
Jos mies on ihana, komea, koulutettu, kiltti, herttainen, oikeastaan täydellinen muuten....
mutta sanoo että nainen on hänelle kaikki kaikessa, koko elämän tärkein asia...
niin voiko suhteesta tulla mitään kun naisella kuitenkin on lapsia entuudestaan, ja mies ei näin ollen voi koskaan olla naiselle koko elämän tärkein asia?
Jos toinen rakastaa liikaa, ja toista pelottaa se, niin mitä tehdä?

Homma ei toimi. Hyvin vaikeaa on lapsirakkaankin miehen sopeutua siihen, että olen kuitenkin sitoutunut lapsiinikin ja heihin ensisijaisesti kuitenkin.
Jos joku tuntuu siltä, että on liian hyvää ollakseen totta, niin se ei ole totta.

Täh? Sinulla on täydellinen, romanttinen, rakastunut mies ja täällä kehittelet jo ongelmia ennenkuin niitä ilmenee? Voi jeesus.

Yleensä ihminen, joka on saanut lapsia rakastaa lapsiaan eniten koko maailmassa eikä tule koskaan rakastumaan toiseen aikuiseen niin paljon. Onko siis kaikki lapsellisten ja lapsettomien suhteet tuhottu tuomioon? Itse olen nähnyt montakin onnistunutta parisuhdetta...

Hän pitää lapsista kovasti, eikä hän ole koskaan sanonut että hänen pitäisi olla minulle koko elämän tärkein asia. Työskentelemme molemmat samassa sairaalassa, ja yhteisiltä tutuiltamme kuulin hänen sanoneen että olen hänelle kaikki kaikessa, elämän tärkein asia. Minua kohtaan hän on erittäin hellä ja hyvä, mutta on pitänyt rakkauden tunnustuksensa itsellään. Olen sanonut, että sain todella pahasti siipeeni avioliitossani, ja siksi en halua vakavaa suhdetta. Ehkä siksi hän ei ole puhunut tuosta minulle, etten säikähtäisi. Kuulin siitä ystävältäni, ja säikähdin. En ole valmis seurustelemaan saati mihinkään vakavampaan, vaikkakin hän on minulle tärkeä ja hänen kanssaan on hyvä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Täh? Sinulla on täydellinen, romanttinen, rakastunut mies ja täällä kehittelet jo ongelmia ennenkuin niitä ilmenee? Voi jeesus.

Yleensä ihminen, joka on saanut lapsia rakastaa lapsiaan eniten koko maailmassa eikä tule koskaan rakastumaan toiseen aikuiseen niin paljon. Onko siis kaikki lapsellisten ja lapsettomien suhteet tuhottu tuomioon? Itse olen nähnyt montakin onnistunutta parisuhdetta...

Kun asian ilmaisee tuolla lailla, niin tyhmältähän se kuulostaa. :ashamed:
Mutta minua pelottaa silti.

Jos sä olet sille oikeasti kaikki kaikessa, niin silloin sun lapset on myös. =) Älä ylianalysoi, vaan ole onnellinen siitä miehestä, joka kuulostaa harvinaisen ihanalta ja rakastavalta. =) Sano miehelle että haluat edetä hitaasti ja rauhallisesti, ja katsokaa ilman ennakkoluuloja mitä siitä kehkeytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja pihalla ap:

Noniin, voin ymmärtää että pelottaa, ei ollut tarkoitus olla ihan noin kärkäs :p

Tuossa yllä vieras ilmaisee asian paljon lempeämmin. Ihmissuhteisiin kuulu myös pelko, varsinkin kun mukana on lapsia. Mutta älä anna pelon hallita elämääsi tai tuhota mahdollisesti loistavaa parisuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sä olet sille oikeasti kaikki kaikessa, niin silloin sun lapset on myös. =) Älä ylianalysoi, vaan ole onnellinen siitä miehestä, joka kuulostaa harvinaisen ihanalta ja rakastavalta. =) Sano miehelle että haluat edetä hitaasti ja rauhallisesti, ja katsokaa ilman ennakkoluuloja mitä siitä kehkeytyy.

Minä olen kertonut hänelle riitaisasta avioerostani ja siitä, miten pahasti satutin itseni avioliitossani. Me emme seurustele 'virallisesti' vaan tapailemme, etenemme hitaasti. Hän vie minulta jalat alta joka kerta kun olemme yhdessä. Hän ei ole painostanut minua, suutelimmekin ensimmäistä kertaa vasta viidensillä kahden keskeisillä treffeillämme. Vaikka toisin suunnittelin, alan rakastumaan häneen.
Ylianalysointi on ongelmani, sen myönnän. Entinen aviomieheni romutti luottamukseni ja uskallukseni täysin. Myös hän oli alussa ihana ja huomaavainen.

Noniin, voin ymmärtää että pelottaa, ei ollut tarkoitus olla ihan noin kärkäs :p

Tuossa yllä vieras ilmaisee asian paljon lempeämmin. Ihmissuhteisiin kuulu myös pelko, varsinkin kun mukana on lapsia. Mutta älä anna pelon hallita elämääsi tai tuhota mahdollisesti loistavaa parisuhdetta.

Jos uskallan, soitan hänelle ja pyydän hänet luokseni kun hän lopettaa päivystysvuoronsa. Minulla on lapsivapaa viikonloppukin nyt. Yritän lopettaa pelkäämisen, sillä te olette oikeassa siinä, ettei pelon saa antaa tuhota parisuhdetta. Kiitos!

Minä olen kertonut hänelle riitaisasta avioerostani ja siitä, miten pahasti satutin itseni avioliitossani. Me emme seurustele 'virallisesti' vaan tapailemme, etenemme hitaasti. Hän vie minulta jalat alta joka kerta kun olemme yhdessä. Hän ei ole painostanut minua, suutelimmekin ensimmäistä kertaa vasta viidensillä kahden keskeisillä treffeillämme. Vaikka toisin suunnittelin, alan rakastumaan häneen.
Ylianalysointi on ongelmani, sen myönnän. Entinen aviomieheni romutti luottamukseni ja uskallukseni täysin. Myös hän oli alussa ihana ja huomaavainen.

Entiset huonot suhteet jättää aina meihin jonkinlaiset jäljet. Niistä voi kuitenkin myös oppia. Olet päässyt yli ja selvinnyt edellisestä suhteesta, vaikka se vielä sattuisikin. Voit kääntää sen eduksesi oppimalla siitä ja itsestäsi. Mutta sinun on pakko uskaltaa yrittää uudelleen, muuten olet antanut exäsi ja huonon kokemuksesi ottaa sinusta ylivallan. Sun tilannehan kuulostaa ihan täydelliseltä - olet rakastumassa ihanaan mieheen joka on ilmeisestikin ihan hulluna suhun. Koita nauttia siitä, uskaltaa luottaa sekä siihen mieheen että itseesi ja käsittele niitä ongelmia sitten kun niitä tulee, äläkä yritä väkisin keksiä ongelmia joita ei ehkä tule olemaankaan, jooko? =)

Yhteistyössä