Ikää 19v ja yh-äidiksi 1v tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuori-mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi äidit automaattisesti olettavat ryhtyvänsä yh-äideiksi. Entä jos tämä ap:n mies, joka on hyvä isä, haluaakin ruveta yh-isäksi? Sosiaalitäditkin varmaan katsovat suopeammin vanhemmaksi tasapainoista isää kuin naista, joka epätoivoisesti etsii itselleen uutta miestä joka paikasta.

Menkää parisuhdeterapiaan! Suosittelen edes kokeilemaan. Te olette vanhempia, äiti ja isi, puolisoja, jotka olette molemmat tärkeitä pienokaisellenne. Usko minua, että tämä vauvavuosi koettelee kaikessa, aivan kaikessa ja siksi saattaa päähän tulla monenlaisia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Miksi äidit automaattisesti olettavat ryhtyvänsä yh-äideiksi. Entä jos tämä ap:n mies, joka on hyvä isä, haluaakin ruveta yh-isäksi? Sosiaalitäditkin varmaan katsovat suopeammin vanhemmaksi tasapainoista isää kuin naista, joka epätoivoisesti etsii itselleen uutta miestä joka paikasta.

Tähän asiaan liittyen meki puhuttiin eilen. En ole oikeen ymmärtäny, että mitä eri etuuksia yksinhuoltajalla on, koska meistä kumpikaan ei halua jäädä siksi, joka ei ole yh. Me ollaankin tekemässä niin, että joka toinen viikko lapsi on toisella. Jotkut kauhistelee, että kuinka voin olla niin kauan erossa omasta lapsesta, mutta pakkohan se on, ku lapsella on isäkin, jota se rakastaa ja isä rakastaa lastaan. Eli siis kumpi on yh? Ainaki ite sanoisin, että oon yh-äiti, mutta se taitaa virallisesti olla yhteishuoltajuus? Saako siinä sitten mitään ylimäärästä tukea, jos on yhteishuoltajuus? Oon ihan pihalla..

Yhteistyössä