M
mimmu
Vieras
En jättäisi. Ajattelen asian niin, että jos jotain tapahtuisi (niin epätodennäköistä kuin se on onkin) niin en antaisi itselleni anteeksi, että jätin lapsen yksin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.
Miten 6kk vauva joka ei edes osaa kääntyä, saati sitten istua, tiputtautuu korkeasta pinnasängystä?
Meillä 6 kk vanhat kaksoset oppivat yks kaks yllättäen kampeamaan
pinnasängyn reunan yli
Huh, aika nuorina![]()
Alkuperäinen kirjoittaja huu:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.
Voit kotonakin liukastua banaanin kuoreen ja kalauttaa pääsi keittiön kivilaattaan. Kuka vauvan pelastaisi?![]()
No ei kukaan, mutta minusta on ihan eri asia loukkaantua/saada sairaskohtaus vauvan ollessa vieressä kuin että vauva on asunnossa yksin ja itse olisin muualla.
Anteeks mutta mikä siitä tekee eri asian?
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:Tiedän erään ihmisen jättäneen lapsen hetkeksi yksin (päikkäreille) siten, että ilmoitti naapurille kun lähtee ja sopi että jos ei soita vartin sisään takaisin, niin menee katsomaan onko vauvalla kaikki hyvin. Siis jos äidille olisi sattunut onnettomuus tms.
Alkuperäinen kirjoittaja huu:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.
Voit kotonakin liukastua banaanin kuoreen ja kalauttaa pääsi keittiön kivilaattaan. Kuka vauvan pelastaisi?![]()
No ei kukaan, mutta minusta on ihan eri asia loukkaantua/saada sairaskohtaus vauvan ollessa vieressä kuin että vauva on asunnossa yksin ja itse olisin muualla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.
Miten 6kk vauva joka ei edes osaa kääntyä, saati sitten istua, tiputtautuu korkeasta pinnasängystä?
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Alkuperäinen kirjoittaja huu:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.
No mieti sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kysyä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.
pinnasängyn reunan yli
Täh?! Siis kun sängyn pohja oli alimmillaan? Meillä ei toi vuotiaskaan vielä ole niin pitkä että pää ylettyis yli pinnojen... Jos pohja korkealla niin sit ymmärrän, mut niin kauan kuin lapsi on matalampi kuin reuna niin aika mahdotonta. Vai käyttikö tulplat toisiaan "jakkarana"?
Alkuperäinen kirjoittaja as:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.
pinnasängyn reunan yli
Huh, aika nuorina![]()
Mut tuskimpa jos pohja on alhaalla....?
Alkuperäinen kirjoittaja anoppi:Sori, mut tää tuntuu tosi hölmöltä...Asutaan maalla, maatilalla. JA mun on väkisinkin käytettävä päikkyaika hyödyllisiin hommiin ulkona, oli se sitten lumenluontia tai mitä tahansa. Itkuhälyytin on mukana toki. Mut en mä samalla sekunnilla ole pinniksen reunalla kun lapsi alkaa itkeä. Toki heti stoppaan työt (turvallisesti...eli huolehdin esim. et elikot on telkien takana) ja lähden lapsen luo...Ei meillä ole kyllä aikaa istua viereissä huoneessa ja kurkkia josko, koska vauva herää. Hommia on pakko tehdä, muuten kaikki kasaantuis miehelle, eikä sekään ole musta reilua.
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:Alkuperäinen kirjoittaja pakko kysyä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.
pinnasängyn reunan yli
Täh?! Siis kun sängyn pohja oli alimmillaan? Meillä ei toi vuotiaskaan vielä ole niin pitkä että pää ylettyis yli pinnojen... Jos pohja korkealla niin sit ymmärrän, mut niin kauan kuin lapsi on matalampi kuin reuna niin aika mahdotonta. Vai käyttikö tulplat toisiaan "jakkarana"?
Meillä pojat sai niskansa sängynpäätyä vasten ja siitä sitten pukattua selkää taakse ja jalkoja pinnoja vasten niin, että kippauttivat itsensä pois. Vaikkei multa kysyttykään...
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:Alkuperäinen kirjoittaja anoppi:Sori, mut tää tuntuu tosi hölmöltä...Asutaan maalla, maatilalla. JA mun on väkisinkin käytettävä päikkyaika hyödyllisiin hommiin ulkona, oli se sitten lumenluontia tai mitä tahansa. Itkuhälyytin on mukana toki. Mut en mä samalla sekunnilla ole pinniksen reunalla kun lapsi alkaa itkeä. Toki heti stoppaan työt (turvallisesti...eli huolehdin esim. et elikot on telkien takana) ja lähden lapsen luo...Ei meillä ole kyllä aikaa istua viereissä huoneessa ja kurkkia josko, koska vauva herää. Hommia on pakko tehdä, muuten kaikki kasaantuis miehelle, eikä sekään ole musta reilua.
Minusta tässä on kuitenkin se vissi ero, että hommia tehdään pihapiirissä, omalla tontilla tai että lähdetään pois omasta pihasta - mielestäni siinä menee raja. Jos oma tontti on 2km niin toisella ja toisella on 70m päiväkotiin niin olkoon, mutta lasta en kuitenkaan jättäisi yksin ap:n tapauksessa. Hmm...vaikka tässä ei mitään järkeä olekaan :-D!
Alkuperäinen kirjoittaja sirkukseen:Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:Alkuperäinen kirjoittaja pakko kysyä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.
pinnasängyn reunan yli
Meillä pojat sai niskansa sängynpäätyä vasten ja siitä sitten pukattua selkää taakse ja jalkoja pinnoja vasten niin, että kippauttivat itsensä pois. Vaikkei multa kysyttykään...
Hieno taito...mut pakko viel udella et oliko pohja matalimmillaan? Meinaan tuntuu tosi oudolta jos lapsi pääsee itseään korkeamman reunan yli. Meillä ainakin pinnis niin "syvä" tai sit lapsi niin lyhyt...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sirkukseen:Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:Alkuperäinen kirjoittaja pakko kysyä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.
pinnasängyn reunan yli
Hieno taito...mut pakko viel udella et oliko pohja matalimmillaan? Meinaan tuntuu tosi oudolta jos lapsi pääsee itseään korkeamman reunan yli. Meillä ainakin pinnis niin "syvä" tai sit lapsi niin lyhyt...
Kuten sanoin pohja on aina ollut aivan alhaalla. Pojat eivät olleet pidempiä kuin sänkyn reuna, vaan nostivat siis jalan ylös ja hieman kaiteen raunan yli
ja kiepsauttivat itsensä yli reunan. Tuo onnistuu heti kun lapsi saa hieman jalan kaiteen yli, ei siis ole lapsen pituudesta kiinni....
Alkuperäinen kirjoittaja ..:Jos itkuhälytin kantaa, niin voisin jättää. Itse olen tehnyt monta vuotta maatilan töitä itkuhälyttimen varassa, ja mennyt kauemmaksikin, kun 70 m. Jos sähkölaitteita tms ei ole päällä, niin on kyllä aika häviävän pieni mahdollisuus, että talo syttyisi juuri sillä hetkellä palamaan. Suurmpi mahdollisuus on varmaan se, että sinä jäisit auton alle tuolla reissulla. Jos siis halutaan kauhukuvia maalailla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuten sanoin pohja on aina ollut aivan alhaalla. Pojat eivät olleet pidempiä kuin sänkyn reuna, vaan nostivat siis jalan ylös ja hieman kaiteen raunan yli
ja kiepsauttivat itsensä yli reunan. Tuo onnistuu heti kun lapsi saa hieman jalan kaiteen yli, ei siis ole lapsen pituudesta kiinni....