Ikuisuus kysymys: voiko vauvan (6kk) jättää nukkumaan hetkeksi kun haen isomman sisaren kerhosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitää puntaroida kaksi asiaa, vauvan nukkumisrytmin sekaannus viikottain tai jos jotain tapahtuu. Kun kerho on noin lähellä, niin mielestäni se on lähes sama, kun käyt suihkussa, etkä sinne kuule, jos jotain tapahtuu. Mutta itsekään en tosta noin vain pysty toista jättämään, noiden kauhutarinoiden takia.

Sekään ei auttanut ainakaan meillä, että vauva nukkui vaunuissa, kun hän heräsi jos vaunuja lähti työntämään. Itse aikanaan onneksi pystyin vauvan jättämään isoveljen vahdittavaksi... kerta viikkoon vahti ja kertaakaan ei vauva herännyt. Yhden kerran sitten isoveli olikin koulunretkellä ja uskalsin pienen jättää yksin, hyvin meni, mutta silti kokoajan pelkopersiissä, joten onneksi seuraavilla kerroilla oli taas isoveli paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostaa tietää:
Kertokaa muutkin syyt kuin tulipalo mikset voi jättää??

vauva herää ja alkaa itkemään parissa minuutissa voi vauvalla olla jo kova hätä. jos avaimet unohtuu kotiin, kestää hetken ennen kuin sisälle pääsee. mulla vauvan äidillä on ainakin sen verran surkee muisti nyt pätkisttäisten yöunien takia että aina joskus avaimet jää.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
käytkö suihkussa kun vauva nukkuu?
vietkö roskapussin?
meneekö joskus vessassa käynnissä hetki?
laitatko ulos pyykkiä kun vauva nukkuu?

Kyllä mä olen jättänyt nukkumaan, meillä tarha kanssa seinän takana ja ihan ilman itkuhälytintä.
Ainoa mikä on niin voi pyytää jos tarhalta voisivat pukea lapsen valmiiksi niin ei tartte miettiä vastaan hangoittelevaa pukemista.

Musta joka asiasta ollaan niin hysteerisiä, tulipalo voi syttyä yölläkin ja et siihen herää

no meillä on 70 neliön asunnossa kaksi hälytintä. kahden sukulaiseni koti on palanut. toista seurasin ulkona vierestä kun kaikki meni. toinen sukulaiseni kuoli tulipalossa kun hälytintä ei ollut. ei ole leikinasia ja voi sattua kenelle vaan

jos käyn suihkussa niin ettei mies ole kotonja joka on harvinaista ja lapset nukkuu niin pidän vessan oven auki että kuulen jos vauva herää

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta vastaanpa minäkin.

Saattaisin jättääkin, jos kerran yleensä nukkuu hyvin. Voihan sitä kotonakin joskus kestää, että pääsee vauvan luokse, ei se siitä rikki mee, jos joutuis joskus vähän odottamaan. Ja jos tosiaan nukkuu hyvin, niin sellasta tilannetta ei välttämättä edes tulis tässä tapauksessa. Ei kannata koko päivän rytmejä pilata.

Kyllä mä jättäisin nukkumaan ja hälärin kanssa kävisin. Itellä tyttö 5kk ja jos mies on iltavuorossa, niin käyn iltaisin lenkittämässä koiran pikaisesti, kun tyttö on nukkumassa. Ja tosiaan se 10min saatan olla pois.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhui:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.

No onko hieman hysteeristä. Uskallatko ylipäätään elää, kun kaikkea voi sattua?

En uskalla elää, en todellakaan. Mielummin olen ylihysteerinen kuin kadun, jos vauvalle sattuisi jotain itseni ollessa poissa.

uskallatko yöllä nukkua vai istutko vauvan sängyn luona odottamassa maailmanloppia

Alkuperäinen kirjoittaja J-t harmaana:
Kyllä mä jättäisin nukkumaan ja hälärin kanssa kävisin. Itellä tyttö 5kk ja jos mies on iltavuorossa, niin käyn iltaisin lenkittämässä koiran pikaisesti, kun tyttö on nukkumassa. Ja tosiaan se 10min saatan olla pois.

+1

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tulipalo ei tuossa ajassa taida koko asuntoon levitä, kun edes mitään sähkölaitteita ei ole päällä.

ei siinä tarvi sähkölaitteiden päällä ollakaan. mun äidin asunnossa räjähti kiuas joka ei ollut ollut päällä moneen kuukauteen. sähkövika kun iski keskellä päivää yllättäen, räjähti koko kiuas tuhoten koko asunnon siältöineen ja tappaen lemmikkieläimet. onneksi ei ollut kukaan ihminen sisällä, puhumattakaan siitä että vauva olisi ollut yksin

meillä tosiaan esikoinen kerhossa nyt joka päivä kesä aikana joten raivostuttavaa kun kaikki iltapäivät/illat menee pojan kiukkuamiseen...

Taas hain äsken tytön ja nyt poika taas kiukuttelee tässä sylissä, yritin laittaa suoraan nukkumaan maitotilkan kanssa mutta ei... mikään ei ole hyvä :/

Avaimien kotiin jääminen ei ole katastrofi sillä äitini työpaikka on suoraan naapurissa ja saisin avaimet sieltä, vaikka en osaa kuvitella että avaimet jäisi kun olen niin kauhean tarkka niiden kanssa.

Mä olin ihan varma että kaikki sanois täällä ihan hirviö äidiks ja saisin varmistuksen siihen etten varmasti jättäis poikaa mutta olenkin kallistunut toiseen suuntaan ja ehkä jatkossa koitankin joskus...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei siinä tarvi sähkölaitteiden päällä ollakaan. mun äidin asunnossa räjähti kiuas joka ei ollut ollut päällä moneen kuukauteen. sähkövika kun iski keskellä päivää yllättäen, räjähti koko kiuas tuhoten koko asunnon siältöineen ja tappaen lemmikkieläimet. onneksi ei ollut kukaan ihminen sisällä, puhumattakaan siitä että vauva olisi ollut yksin

No tässä tilanteessa se olis yks hailee vauvalle että onko äiti paikalla vai ei kun kaikki olis kuollut joka tapauksessa?

Tulipalo ei tuossa ajassa taida koko asuntoon levitä, kun edes mitään sähkölaitteita ei ole päällä.

No tältä pohjalta ottaisin vauvan nyt sinne päiväkotiin mukaan ENKÄ PALAISI KOTIIN ENÄÄ OLLENKAAN.

Miten teillä hysteerikoilla kestää mielenterveys päivästä toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:

No tältä pohjalta ottaisin vauvan nyt sinne päiväkotiin mukaan ENKÄ PALAISI KOTIIN ENÄÄ OLLENKAAN.

naurattaa niin kauan kun itse joudut kokemaan vastaavaa. hyvin kestää mielenterveys, kiitos vaan kymymästä. tulipalon sattuessa joa vanhempi on lapsen kanssa kotona voi sieltä paeta, mutta sieltä ei lasta haeta jos talo on ilmiliekeissä kun tulet kotiin.
ehkä mä oon hysteerinen. mieluummin hysteerinen ja ylivarovainen kun syyttelen sitten itseäni jos jotain sattuu sillä aikaa kun olen poissa. mutta kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Ei siitä sun äidistäs olis apua, jos kerran työpaikka on ihan naapurissa? Joko hakeen kerholaisen tai katsoon vauvan unta sen aikaa?

Tämä tuli minullekin mieleen... eikö äitisi voi pitää töistä 10 min taukoa ja tuoda kerholapsen tai vastaavasti piipahtaa hetkeksi vauvaa vahtimaan?

Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:

naurattaa niin kauan kun itse joudut kokemaan vastaavaa. hyvin kestää mielenterveys, kiitos vaan kymymästä. tulipalon sattuessa joa vanhempi on lapsen kanssa kotona voi sieltä paeta, mutta sieltä ei lasta haeta jos talo on ilmiliekeissä kun tulet kotiin.
ehkä mä oon hysteerinen. mieluummin hysteerinen ja ylivarovainen kun syyttelen sitten itseäni jos jotain sattuu sillä aikaa kun olen poissa. mutta kukin tavallaan.

Niin no en kai naurakaan sen jälkeen jos olen kuollut räjähdyksessä. Tosin ei mua nytkään tässä mikään varsinaisesti naurattanut, lähinnä surettaa jos joku joutuu aina ajatella pahinta ja elää sen mukaan. Mutta tosiaan kukin tavallaan.

Ei siitä sun äidistäs olis apua, jos kerran työpaikka on ihan naapurissa? Joko hakeen kerholaisen tai katsoon vauvan unta sen aikaa?

Tämä tuli minullekin mieleen... eikö äitisi voi pitää töistä 10 min taukoa ja tuoda kerholapsen tai vastaavasti piipahtaa hetkeksi vauvaa vahtimaan?

Valitettavasti ei koska on töissä osastolla jossa tarvitaan jatkuvasti joku hoitaja paikalla ja pääsee tauolle vasta kun seuraava hoitaja tulee iltapäivällä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Niin no en kai naurakaan sen jälkeen jos olen kuollut räjähdyksessä. Tosin ei mua nytkään tässä mikään varsinaisesti naurattanut, lähinnä surettaa jos joku joutuu aina ajatella pahinta ja elää sen mukaan. Mutta tosiaan kukin tavallaan.

no kun se tulipalo osuu kaksi kertaa samaan sukuun parin vuoden sisällä ja joku siinä kuoleekin niin sen mahdollisuuden kyllä osaa ottaa huomioon aina. eikä sureta yhtään ainakaan mua. ei mulla ole tarvetta jättää vauvaa yksin kotiin

no kun se tulipalo osuu kaksi kertaa samaan sukuun parin vuoden sisällä ja joku siinä kuoleekin niin sen mahdollisuuden kyllä osaa ottaa huomioon aina. eikä sureta yhtään ainakaan mua. ei mulla ole tarvetta jättää vauvaa yksin kotiin

Okei okei :) Mutta nyt ei ollut kyse tavallisesta tulipalosta. Miten ottaisit huomioon em. kaltaisen räjähdyksen jos sekin olisi sattunut lähipiirissäsi?

Valitettavasti ei koska on töissä osastolla jossa tarvitaan jatkuvasti joku hoitaja paikalla ja pääsee tauolle vasta kun seuraava hoitaja tulee iltapäivällä :(

No entäs se ehdotukseni, että myöhästät vauvan päiväuniaikaa sen puolisen tuntia ja vauva unille kun esikoinen on haettu kerhosta?

Siis jos niitä vauvan päikkäreitä ei voi siirtää puolella tunnilla eteenpäin, niin eikö sen vauvan voi pistää vaunuihin nukkumaan ne päikkärit ja käydä puolen tunnin kävelylenkin ennen sisaruksen hakemista..?

Yhteistyössä