Ikuisuus kysymys: voiko vauvan (6kk) jättää nukkumaan hetkeksi kun haen isomman sisaren kerhosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin siis miten se herää? Jos antaa nukkua siellä vaunuissa vaan.

Ja jos herää, niin vie sänkyyn nukkumaan ja jatkamaan unia?

Herää kun vaunut pysähtyy ja kun nostan pois vaunuista niin herää niin ettei enää nukahda vaan alkaa seurustelemaan ja siinä ei paljoa nukutukset auta!

Nukkuuko siis yleensä päikkärit vaunuissa?

Niin siis miten se herää? Jos antaa nukkua siellä vaunuissa vaan.

Ja jos herää, niin vie sänkyyn nukkumaan ja jatkamaan unia?

Herää kun vaunut pysähtyy ja kun nostan pois vaunuista niin herää niin ettei enää nukahda vaan alkaa seurustelemaan ja siinä ei paljoa nukutukset auta!

No jos on hyväntuulinen ja seurustelee niin ei ilmeisesti enää väsytä. Joten?

jättäisin koska matka on todellakin lyhyt ja se itkari vaikka kassiin mukaan matkalle ja ei saa jäädä rupattelemaan matkalle kenenkään kanssa.
kipin kapin jos käyp niin vastaus kyllä !

No kannattais varmaan jo alkaa pikku hiljaa totuttamaan uuteen rytmiin tjtn, koska pari kk eteenpäin sä et todellakaan voi jättää enää pinnikseen yksin. Mitä sä sitten teet?

Ehkä poika on sitten jo sen verran isompi että joko nukkuu pidempän aamulla tai jaksaa valvoa pidempään aamupäivällä?

Ja eikös tässä nyt kannata elää päivä kerrallaan tilanteen mukaan ja murehtia tilannetta sitten uusiksi kun vauva alkaa kunnolla liikkumaan. Mutta meillä on ainakin niin iso pinnis ja korkea reuna ettei vauva sieltä pääse kiipeämään yli kun vasta reilu 1v:nä, esikoinen nimittäin on koeajanut ja hän on varsinainen kiipeilijä ollut!

Ja tosiaan vauva ei nukahda uusiksi kun tullaan kotiin vaikka olisi ihan juuri nukahtanut rattaissa.

Miksi se pitää herättää välillä?

ei kukaan ole herättämässä vaan hän herää kun vaunut pysähtyy!

Ja toiselle vieraalle että nukkuu päikkärit omassa pinnasängyssään aina jos ollaan kotona tai sitten liikkuvissa vaunuissa.

Ja tosiaan vauva ei nukahda uusiksi kun tullaan kotiin vaikka olisi ihan juuri nukahtanut rattaissa.

Miksi se pitää herättää välillä?

ei kukaan ole herättämässä vaan hän herää kun vaunut pysähtyy!

Ja toiselle vieraalle että nukkuu päikkärit omassa pinnasängyssään aina jos ollaan kotona tai sitten liikkuvissa vaunuissa.

Ja kun hän herää teidän tultua kerhosta muutaman minsan unien jälkeen, niin ei nukahda omaan sänkyynsä enää? Luulen, että aika pian kuitenkin sippaa, vaikkapa esikoisen kanssa yhtäaikaa. :)

taitavat kaksoset jollakin. Mulla on apinamaisen vikkelä 1v9kk joka kiipeää lattiatasolla vaikka minne mutta eipä ole tullut kertaakaan pinnasängystä vielä itse pois, laita on sen verran korkea että lapsen seisoessa pää näkyy just laidan yli

Alkuperäinen kirjoittaja B:
Alkuperäinen kirjoittaja en jättäisi:
Esim maataloissa jätetään pieniä lapsia usein itekseen tai keskenään ku lehmät ja työt kutsuu. Mut mikään muu syy ei käy.

Mielenkiintoista. Miksi mikään muu syy ei käy? Eikö vaikutus (vauva yksinään hetken) ole sama syystä riippumatta?

sarkasmia ;) Niillä on maalaisjärkeä, mut jos joku ei maalainen tekee saman jostainsyystä, se on ihan kauheaa. ;) Vaikka tosiaan pointti on sama, lapsi jätetään ilman aikuisen valvontaa.

Ja kun hän herää teidän tultua kerhosta muutaman minsan unien jälkeen, niin ei nukahda omaan sänkyynsä enää? Luulen, että aika pian kuitenkin sippaa, vaikkapa esikoisen kanssa yhtäaikaa. :)

Nokun ei sippaa, näinhän me ollaan yritetty jo monta kuukautta mutta ei tule mitään! Valvoo monta tuntia ja vetelee koko loppu päivän vain pieniä torkkuja ja sitten on super kiukkunen :( Viikonloppusin menee sitten aina hyvin kun esikko ei ole kerhossa.

No ei kai tähän muuta voi kuin todeta että pakkohan sun on jättää kun mikään muu vaihtoehto ei onnistu sitten millään.

No onnistuuhan, onhan onnistunut tässä jo 6kk mutta eri asia että mikä olisi järjevin vaihtoehto.

Ajatelkaa:
6kk vauva, joka ei osaa "mitään"

Ja eka luokkalainen kännykän kanssa, sekä laajemman "osaamisen" kera ja jotku´t katsovat ettei ekaluokkalaista voi jättää edes tunniksi yksin koulun jälkeen...
Ja VAUVA joka ei selviä millaan lailla itse, jätetään yksin EDES HETKEKSI.

EI.
Vauvoja ei jätetä YKSIN.

Ei jaksa lukea koko ketjua.

Ei se ongelma varmaan ole jos vauva herää ja itkee, niin voi tapahtua kun käyt suihkussa tai vessassa tms.
Silti en jättäisi yksin kotiin nukkumaan. En jätä vauvaa nukkumaan autoonkaan kun haen esikoisen pk:sta vaikka matkaa parkkikselta on 30 metriä ja auto on näkyvissä koko ajan.

No ei kai tähän muuta voi kuin todeta että pakkohan sun on jättää kun mikään muu vaihtoehto ei onnistu sitten millään.

No onnistuuhan, onhan onnistunut tässä jo 6kk mutta eri asia että mikä olisi järjevin vaihtoehto.

Kuten jo sanoin, mielestäni järkevin vaihtoehto on eliminoida kaikki tiedostettavat vaarat, jättää vauva nukkumaan ja ottaa itkuhälyytin mukaan ja kävellä kaikessa rauhassa se 70 metriä hakemaan vanhempi lapsi kerhosta. Osta vaikka kaksi itkuhälyytintä ja pidä kummatkin mukana, niin ei tarvitse edes pelätä sitä, ettei hälyytin toimisi... :saint:

Vaihtoehtojahan on annettu vaan kun mikään ei sulle kelpaa. Joten miksi edes kysyit, kun olet jo päättänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja kätevä emäntä:
Ajatelkaa:

Ja eka luokkalainen kännykän kanssa, sekä laajemman "osaamisen" kera ja jotku´t katsovat ettei ekaluokkalaista voi jättää edes tunniksi yksin koulun jälkeen...

EI.
Vauvoja ei jätetä YKSIN.

näin minäkin olen asian nähnyt! ...siksi kyselinkin että onko tässä nyt mitään järkeä...

Tai no mun mielestä ekaluokkalainen voi saada pähänsä kaikkea tyhmää ja vaarallista ja pääsee käsiksi kotona sellaisiinkin joista voi tapahtua mitä vaan... kun taas vauva korkeintaan itkee hieman ikäväänsä!

No kannattais varmaan jo alkaa pikku hiljaa totuttamaan uuteen rytmiin tjtn, koska pari kk eteenpäin sä et todellakaan voi jättää enää pinnikseen yksin. Mitä sä sitten teet?

Ehkä poika on sitten jo sen verran isompi että joko nukkuu pidempän aamulla tai jaksaa valvoa pidempään aamupäivällä?

Ja eikös tässä nyt kannata elää päivä kerrallaan tilanteen mukaan ja murehtia tilannetta sitten uusiksi kun vauva alkaa kunnolla liikkumaan. Mutta meillä on ainakin niin iso pinnis ja korkea reuna ettei vauva sieltä pääse kiipeämään yli kun vasta reilu 1v:nä, esikoinen nimittäin on koeajanut ja hän on varsinainen kiipeilijä ollut!

Tuohon ei kannata luottaa. Minulla oli myös korkeareunainen pinnis, mutta niin vain sieltä putosin 6 kk ikäisenä, kun vanhempani eivät tienneet, että osasin jo punnertaa sieltä ylös ja jotenkin olin käsivoimilla onnistunut kiepsauttamaan itseni korkean reunankin yli.

Tuon tulipaloriskin takia en suosittele jättämään vauvaa tai pieniä lapsia hetkeksikään yksin sisälle. Tulipalo voi levitä 5 minuutissa räjähdysmäiseksi.

Ajatelkaa:

EI.
Vauvoja ei jätetä YKSIN.

näin minäkin olen asian nähnyt! ...siksi kyselinkin että onko tässä nyt mitään järkeä...

Tai no mun mielestä ekaluokkalainen voi saada pähänsä kaikkea tyhmää ja vaarallista ja pääsee käsiksi kotona sellaisiinkin joista voi tapahtua mitä vaan... kun taas vauva korkeintaan itkee hieman ikäväänsä!

mä olen ainakin mun ekaluokkalaiselle kertonut mitä tekee jos syttyy tulipalo ( = lähde pois jne ). Miten mä sellasen kertosin ja opettasin esim sille kuus kuukautta vanhalle vauvalle ?

Ajatelkaa:

EI.
Vauvoja ei jätetä YKSIN.

Aika hysteerinen olet. Vauva, joka ei osaa mitään ei todellakaan voi pinnasängyssään kovin paljoa itseään vahingoittaa sen max. 2 minuuttia mitä hereillä yksin joutuisi olemaan. Ekaluokkalainen taas ehtii sillä aikaa vaikka sytyttämään halutessaan talon palamaan.

Vaihtoehtojahan on annettu vaan kun mikään ei sulle kelpaa. Joten miksi edes kysyit, kun olet jo päättänyt?

Mikä ihmeen kelpaa? Enhän mä ole mitään lytännyt vaan sanonut kokeilleeni jo..
Enhän mä miään ole pättänyt?

Mun mielestä tässä on kaksi vaihtoehtoa: Ottaa vauva mukaan ja häiritä tärkeitä päikkäreitä jonka myötä koko ilta menee kukuteluks tai jättää vauva kotiin pieneksi hetkeksi ja altistaa hänet 'vaaroille'.

vauva korkeintaan itkee hieman ikäväänsä!

Niin. Ja kun vauvat ei ajankuluakaan tajua niin samallahan sitä vois käydä kaupassakin =) Ja vaikka kaverin luona kahvilla, ei kai se vauva tiedä onko kyse tunnista vai kahdesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Ajatelkaa:

EI.
Vauvoja ei jätetä YKSIN.

mä olen ainakin mun ekaluokkalaiselle kertonut mitä tekee jos syttyy tulipalo ( = lähde pois jne ). Miten mä sellasen kertosin ja opettasin esim sille kuus kuukautta vanhalle vauvalle ?

Niinpä. Tätä juuri tarkoitin.
Raasu ei pääse edes sängystä pois, saati osaa kävellä, huuta apua tms. TOIMIA millään lailla.
HÄN ON VAUVA!!!!!!

VAUVA + ÄITI = YHDESSÄ!!!!

Yhteistyössä