Imettäjät ja pottailijat samassa kopissa tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen suuresti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja ihmettelen oikeastaan sitäkin, et olisko ollut sitten parempi, et nää naiset olis pistäny siksi aikaa oven lukkoon ja sun 3v olis paskonu housuunsa..
Yleensä kun se lastenhoitohuone on ihan tarkotettu siihen imetykseen. Vai miksi niissä yleensä on nojatuolit?

Alkuperäinen kirjoittaja öh;23702722:
Kerro mulle mitä niiden imettäjien olisi pitänyt tehdä?

Siis ei yhtään mitään, mun puolestani ihan sama vaikka olisivat istuneet siellä koko illan. Pointtini oli vaan se, että en ymmärrä kuinka joku viitsii ruokkia lapsensa ja itse istua siellä p*skankäryssä kun voisi ihan hyvin hoitaa homman siellä viihtyisän kahvilan puolella. Ja sitten vielä siinä vieressä joku lapsi tuijottaa sitä touhua rattaista käsin, joku vieras äijä siinä puolen metrin päässä ja vielä potalla istuva lapsi...Mutta siis ihan sama minulle, missä kukakin tykkää aikaansa viettää. Sääliksi kyllä tavallaan käy, jos ei äidillä riitä pokka/itseluottamus/rohkeus ruokkia lastaan muuten kuin siellä "piilossa", vaikkakin se tarkoittaa sitten sitä että joutuu haistelemaan toisten jätöksiä.

Jospa heitä ei huvittanut ostaa mitään kahvilasta, vaan olivat säästölinjalla. Ilmaiseksi ei ehkä kehtaa istua. Tai sitten heillä oli hyvät juorut kahdestaan, halusivat puhua rauhassa. Selityksiä voi olla vaikka mitä.

No hehe, jos olisivat imettäneet kahvilassa, olisi tullut valitusta siitäkin. Ja entäpä sitten, jos olisivat imettäneet siellä lastenhoitohuoneessa ja laittaneet oven LUKKOON! Kauheeta olisi ollut sekin.

Ja ihmettelen oikeastaan sitäkin, et olisko ollut sitten parempi, et nää naiset olis pistäny siksi aikaa oven lukkoon ja sun 3v olis paskonu housuunsa..
Yleensä kun se lastenhoitohuone on ihan tarkotettu siihen imetykseen. Vai miksi niissä yleensä on nojatuolit?

No aika usein niitä valopäitä löytyy, jotka omivat lastenhoitotilan itselleen useiksi kymmeniksi minuuteiksi. Ja tässä tilassa ei kyllä mitään nojatuoleja ole, vaan pari kovaa puista tuolia. Siellä kahvilan puolella olisi kyllä ihan sohvatkin...

No aika usein niitä valopäitä löytyy, jotka omivat lastenhoitotilan itselleen useiksi kymmeniksi minuuteiksi. Ja tässä tilassa ei kyllä mitään nojatuoleja ole, vaan pari kovaa puista tuolia. Siellä kahvilan puolella olisi kyllä ihan sohvatkin...

Mun mielestä on tyhmempää sohvan takia mennä ostamaan joku pulla sen takia et vauva 10min hörppäsee tissiä..

[QUOTE="Lilly";23702812]Meillä mies olisi kyllä vienyt 3v miesten vessaan pöntölle tuossa tapauksessa. Eikä jäänyt naureskelemaan toisten imettämistä.[/QUOTE]

No niinpä..

[QUOTE="Lilly";23702812]Meillä mies olisi kyllä vienyt 3v miesten vessaan pöntölle tuossa tapauksessa. Eikä jäänyt naureskelemaan toisten imettämistä.[/QUOTE]

No niin meilläkin! Hieman vajaa täytyy aloittajan miehen olla.

Niin, kuten jo kirjoitin, piti se toinenkin lapsi saada rattaissa mahtumaan mukaan ja tuo isompi ei uskalla kakata vieraassa paikassa muualle kuin pottaan. Eli muualle eivät nyt voineet mennä ja käsittääkseni jos potta on sijoitettu lastenhoitohuoneeseen, sinne saa lasta mennä potattamaan. Vai tarkoitatko, että lastenhoitohuone on ensisijaisesti imettäjiä' varten??

Niin, kuten jo kirjoitin, piti se toinenkin lapsi saada rattaissa mahtumaan mukaan ja tuo isompi ei uskalla kakata vieraassa paikassa muualle kuin pottaan. Eli muualle eivät nyt voineet mennä ja käsittääkseni jos potta on sijoitettu lastenhoitohuoneeseen, sinne saa lasta mennä potattamaan. Vai tarkoitatko, että lastenhoitohuone on ensisijaisesti imettäjiä' varten??

Ei tietenkään, mutta imettäjille ja pienille lapsille se on tarkoitettu =)

Ehkä olivat vaihtaneet vaippaa ja vauva oli heti halunnut ruokaa. Oikeasti, en mä itse tykkää kauheasti käydä kahviloissa, olen aika säästäväinen. Voin mennä kahvilaan toki, mutta en vain sen takia, että pitää saada puitteet imetykselle.

Voi apua! Koskaan ei ole hyvä: ei saa imettää julkisesti eikä edes lastenhoitohuoneessa! Pitäisi mammojen vissiiin nykyaikana unohtaa rintaruokinta ja syöttää pullosta tai sitten huudattaa vauvaa kauppareissuilla ilman ruokaa.

Miehesi olisi voinut kohteliaasti kysyä, haittaako heidän paikalla olo heitä.
Eikö lapsesi voinut käydä kakalla tavallisessa vessassa? Meillä on ainakin kaikki lapset opetettu heti myös pöntölle, itse asiassa pottaa ie ole käyttänyt muistaakseni kukaan (5 lasta) ja just sen takia, ettei pottaa ole aina saatavilla.

Moinä olin kerran lastenhoitohuoneessa vaihtamassa vaippaa (abc) vauvalle, samalla kun 3v istui kakalla lasten vessanpöntöllä ja 5v aikuisten pöntöllä. Ovi oli lukossa. Hetken päästä joku räppäsi ripaa ja sitten kuului, että voisiko kassa avata oven heille. Ovi avattiin kassalata, vaikka ovessa siis punainen merkki, että varattu. Sitten äiti lapsineen ryysi sisään ja ihmettelemään, että jaa varattu ja molemmat pöntöt. Jäivät siihen viereen sitten kyttäämään niin kauan kuin asiointimme kesti.
Ärsyttävää, kun heillä vielä iso lapsi (siis yli 4v) mukana ja itse asiassa se oli sitten äiti, joka ryntäsi ekana isolle pöntölle lorottamaan..

Mun mielestä on tyhmempää sohvan takia mennä ostamaan joku pulla sen takia et vauva 10min hörppäsee tissiä..

ÖÖ, nää imettäjät olivat olleet siellä jo ja jäivät vielä kun meidän sakki lähti jatkamaan matkaa. Että kyllä siinä oli istuskeltu reippaasti pidempään kuin 10 min... Meilläkin esikoinen oli hidas nautiskelija ja saattoi tissillä olla melkein tunninkin putkeen. Istupa sitten siellä käryssä tunti... Joo, olen ehkä vähän outo, mutta ostaisin ihan omaksi ilokseni kupin kahvia ja pullan ja istuisin mukavasti kahvilan puolella... Ja niin olen kymmeniä kertoja tehnytkin.

no, meillä lasten ikäero 1v5kk ja kyllä mies on niiden kanssa ostoskeskuksissa liikkunut ihan kolmestaankin ja kakatukset ym. onnistunut miesten vessassa yms. Mutta tokihan jos ongelman siitä tekee niin mikäs siinä. Nappaa sen pienemmän kainaloon. Voihan sen potan ottaa sieltä lastenhoitohuoneesta mukaan sinne miesten vessaan ja viedä sitten takaisin. Yleensä nämä vessat on ihan vierekkäin. Minua ei tuo kakankäry imettäessä niinkään ihmetytä vaan tuo naureskeleva asenne. Ketkäs siellä oli ensin, naiset imettämässä vai miehesi ja poikasi? Olisiko naisten pitänyt ennakoida poikasi kakkahätä ja jättää vauva imettämättä? vai mitä? Kaikki eivät tykkää imettää kahvilassa.

[QUOTE="Lilly";23702905]no, meillä lasten ikäero 1v5kk ja kyllä mies on niiden kanssa ostoskeskuksissa liikkunut ihan kolmestaankin ja kakatukset ym. onnistunut miesten vessassa yms. Mutta tokihan jos ongelman siitä tekee niin mikäs siinä. Nappaa sen pienemmän kainaloon. Voihan sen potan ottaa sieltä lastenhoitohuoneesta mukaan sinne miesten vessaan ja viedä sitten takaisin. Yleensä nämä vessat on ihan vierekkäin. Minua ei tuo kakankäry imettäessä niinkään ihmetytä vaan tuo naureskeleva asenne. Ketkäs siellä oli ensin, naiset imettämässä vai miehesi ja poikasi? Olisiko naisten pitänyt ennakoida poikasi kakkahätä ja jättää vauva imettämättä? vai mitä? Kaikki eivät tykkää imettää kahvilassa.[/QUOTE]

Siihen on syynsä, miksi pienempi oli rattaissa eikä miehen kainalossa ja siihenkin syynsä, miksi se kakkaaminen nyt tapahtui juuri siellä lastenhoitohuoneessa. Ja edelleen, jokainen imettäköön vauvansa missä haluaa, eikä mun miestäni todellakaan häirinnyt ne imettäjät. Todennäköisesti ne imettäjät olisivat saaneet sitä kaipaamaansa yksityisyyttä kuitenkin enemmän siellä kahvilan puolella jossain nurkassa kuin tässä tilanteessa, että sakkia tulee pyörimään siihen puolen metrin päähän... Ja kyllä, mun mielestäni on naurettavaa imettää vaipparoskiksen ja pottailijan vieressä, mutta mitäs sitten, eihän mun miehenikään nyt sentään ääneen niille naisille naureskellut. Jokainen saanee omassa mielessään naureskella niin paljon kuin haluaa??

Noh, ei tästä aiheesta enempää minun osaltani. Kaikille hyviä imetyshetkiä, joko siellä kahvikupin äärellä tai sitten siellä toisessa paikassa...!!

No jo on vauhkoomista. Ap ihmettelee vaan, että kuinka joku viitsi siellä kakan hajussa imettää sen sijaan, että imettäisi jossain muualla ja hyeenat hyökkää, että "mitä niiden olisi PITÄNYT tehdä??!!!" tai että "äitejä KIELLETÄÄN imettämästä!!!". Munkin mielestä vähän outoa imettää vessassa, mutta jos joku vaikka sanoo, että on niin arka että mieluummin siellä kuin muualla niin aha. Eipä tuo mua suuremmin kiinnosta.

Siis ei yhtään mitään, mun puolestani ihan sama vaikka olisivat istuneet siellä koko illan. Pointtini oli vaan se, että en ymmärrä kuinka joku viitsii ruokkia lapsensa ja itse istua siellä p*skankäryssä kun voisi ihan hyvin hoitaa homman siellä viihtyisän kahvilan puolella. Ja sitten vielä siinä vieressä joku lapsi tuijottaa sitä touhua rattaista käsin, joku vieras äijä siinä puolen metrin päässä ja vielä potalla istuva lapsi...Mutta siis ihan sama minulle, missä kukakin tykkää aikaansa viettää. Sääliksi kyllä tavallaan käy, jos ei äidillä riitä pokka/itseluottamus/rohkeus ruokkia lastaan muuten kuin siellä "piilossa", vaikkakin se tarkoittaa sitten sitä että joutuu haistelemaan toisten jätöksiä.

Sun miehen ois pitänyt odottaa vuoroaan, kuten muuallakin vessoissa. Ehkä heillä oli jäänyt ovi lukitsematta.
Voisit sille miehelles opettaa käytöstapoja niin ei tartte toisten ruokkia lapsiaan sun kakaroiden paskan hajussa

Sanoisin että pienen vauvan äitinä sitä on ikäänkuin turtunut siihen paskankäryyn :D

Imettävät äidit eivät ilmeisesti kumpikaan saameet kilareita siitä että sinne tunki mies heidän tissejään tiirailemaan? (voisin kuvitella näkeväni tämmöisen aloituksen palstalla :D)

No jo on vauhkoomista. Ap ihmettelee vaan, että kuinka joku viitsi siellä kakan hajussa imettää sen sijaan, että imettäisi jossain muualla ja hyeenat hyökkää, että "mitä niiden olisi PITÄNYT tehdä??!!!" tai että "äitejä KIELLETÄÄN imettämästä!!!". Munkin mielestä vähän outoa imettää vessassa, mutta jos joku vaikka sanoo, että on niin arka että mieluummin siellä kuin muualla niin aha. Eipä tuo mua suuremmin kiinnosta.

Lastenhoitohuone EI ole yhtäkuin vessa. Eikö tuo nimi jo kerro?

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23697749:
Mullei oo ikinä käyny mieleskään imettää lastenhoitohuonees/vessas. Eihän aikusetkaan syö em. paikas, niin miks lasten pitäs. Esim. lauantaina imetin 3v9kk ikäst kauppakeskuksen penkil...

No en mä kyllä syö kauppakeskusten käytävilläkään...

Itseäni lähinnä ällöttää, kun joku mamma kaivaa tissit esiin ihmisten ilmoilla, eli esim. juuri kahvilassa. Toiset ovat siellä syömässä, ja emäntä tulee ja vetää utareet esiin. Melko ällöttävää. Ei kukaan täysjärkinen rintojaan esittele julkisesti muutenkaan, niin miten se muka yhtäkkiä jossain olisi soveliasta.

Yhteistyössä