Imettäjät ja pottailijat samassa kopissa tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen suuresti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23703090:
Sanoisin että pienen vauvan äitinä sitä on ikäänkuin turtunut siihen paskankäryyn :D

Imettävät äidit eivät ilmeisesti kumpikaan saameet kilareita siitä että sinne tunki mies heidän tissejään tiirailemaan? (voisin kuvitella näkeväni tämmöisen aloituksen palstalla :D)

Mä imetin kuopusta vessoissa- koska siitä syömisestä ei tullut mitään jos oli katseltavaa ympärillä, pimeässä kopissa yleensä jos olitiin jossain muualla kuin kotona :D

[QUOTE="...";23703094]No en mä kyllä syö kauppakeskusten käytävilläkään...

Itseäni lähinnä ällöttää, kun joku mamma kaivaa tissit esiin ihmisten ilmoilla, eli esim. juuri kahvilassa. Toiset ovat siellä syömässä, ja emäntä tulee ja vetää utareet esiin. Melko ällöttävää. Ei kukaan täysjärkinen rintojaan esittele julkisesti muutenkaan, niin miten se muka yhtäkkiä jossain olisi soveliasta.[/QUOTE]

Rntojen esittely ei sitten ole sama asia kuin imetys.

Siihen on syynsä, miksi pienempi oli rattaissa eikä miehen kainalossa ja siihenkin syynsä, miksi se kakkaaminen nyt tapahtui juuri siellä lastenhoitohuoneessa. Ja edelleen, jokainen imettäköön vauvansa missä haluaa, eikä mun miestäni todellakaan häirinnyt ne imettäjät. Todennäköisesti ne imettäjät olisivat saaneet sitä kaipaamaansa yksityisyyttä kuitenkin enemmän siellä kahvilan puolella jossain nurkassa kuin tässä tilanteessa, että sakkia tulee pyörimään siihen puolen metrin päähän... Ja kyllä, mun mielestäni on naurettavaa imettää vaipparoskiksen ja pottailijan vieressä, mutta mitäs sitten, eihän mun miehenikään nyt sentään ääneen niille naisille naureskellut. Jokainen saanee omassa mielessään naureskella niin paljon kuin haluaa??

Noh, ei tästä aiheesta enempää minun osaltani. Kaikille hyviä imetyshetkiä, joko siellä kahvikupin äärellä tai sitten siellä toisessa paikassa...!!

"naurettavaa imettää pottailijan vieressä" Niin sun mieheshän sinne änkes kun paikka oli varattu eikä toisinpäin.
Eikö oikeasti välähdä?

No aika usein niitä valopäitä löytyy, jotka omivat lastenhoitotilan itselleen useiksi kymmeniksi minuuteiksi. Ja tässä tilassa ei kyllä mitään nojatuoleja ole, vaan pari kovaa puista tuolia. Siellä kahvilan puolella olisi kyllä ihan sohvatkin...

Sitä varten se on. Vai onko teidän lastenhuoneen ovessa joku aika koodi.
Etkö oikeasti tajua kuinka itsekkäältä ja naurettavalta kuulostat. Miehesi änkee kakattaan varattuun paikkaan lastasi. Ja sitten ihmettelet miksi ne imettää siinä :O oisi vissiin pitäny lopettaa vai :D
Sen 3v voi ihan viedä vessaan paskalle jos on lastenhoito huone varattu. Ei vissiin tullu mieleen?

Jaa-a. Mä en kyllä mee mihinkää vessaan imettämään. Eihän me aikuisetkaan ruokailla vessassa, tai isommat lapset, miksi siis vauvan pitäisi? Se on tää seksistinen nykymaailma jonka takia muka ei vois imettää julkisella paikalla. En tietenkää tarkoita että koko rintavarustus tarvis esille työntää, kyllä mä ainakin saan imetettyä vauvani niin ettei mun tissiä näy.

[QUOTE="mmm";23703124]Jaa-a. Mä en kyllä mee mihinkää vessaan imettämään. Eihän me aikuisetkaan ruokailla vessassa, tai isommat lapset, miksi siis vauvan pitäisi? Se on tää seksistinen nykymaailma jonka takia muka ei vois imettää julkisella paikalla. En tietenkää tarkoita että koko rintavarustus tarvis esille työntää, kyllä mä ainakin saan imetettyä vauvani niin ettei mun tissiä näy.[/QUOTE]

Pitänee vissiin nousta seisomaan, nostaa suurieleisesti paitansa, ottaa tissistä kiinni ja pyörittää sitä ilmassa kuin lassoa ilmaisten näin kaikille tietämättömille että nyt muuten alkaa täällä pöydässä vauvanruokinta!

Joo koskaan ei näköjään ole hyvä. Yleensä se on kyllä niin päin, että jotkut vetää koko hernepellon nekkuun jos julkisella paikalla imettää. Terkkuja vaan kaikille tutuille, todellakin aion julki-imettää (harson kanssa kylläkin).

Ai, täällähän keskustelu aiheesta jatkuu... No en jaksa nyt enempää veivata tuota eilistä tilannetta, mutta tajusin tässä tätä keskustelua lukiessani, että miksi äidit eivät halua imettää tai lopettavat imetyksen melko nopeasti. Syynä ei taida ollakaan se kuuluisa "multa ei tullut riittävästi maitoa", vaan se että äidit eivät kehtaa imettää tai asiasta tehdään niin hankalaa. Kyllä itsellänikin olisi imetys jäänyt melko pian jos jok'ikisellä kaupunkireissulla tms. olisi pitänyt lukittautua haisevaan lastenhoitohuoneeseen tai vessaan imettämään vauvaa. Siis ihan ahdistaa ajatus, että muun seurueen ruokaillessa kahvilan/ravintolan puolella olisin joutunut itse aina sulkeutumaan vauvan kanssa haisevaan koppiin. Tai muutenkin missä tahansa asioidessa. Siis tässä taitaa olla syy äitien imettämättömyyteen!! Näkeehän sen nyt tästäkin keskustelusta, että melkein kaikkien mielestä on "luontevinta" ja "miellyttävintä" mennä vessaan lukkojen taakse imetyspuuhiin... Voi apua!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23703136:
Pitänee vissiin nousta seisomaan, nostaa suurieleisesti paitansa, ottaa tissistä kiinni ja pyörittää sitä ilmassa kuin lassoa ilmaisten näin kaikille tietämättömille että nyt muuten alkaa täällä pöydässä vauvanruokinta!

Reps ja kops :D "Hei täällä on TIIIISSSIÄÄÄ!"

Älytöntä on mun mielestä, että vauvan pitäis ruokailla jossain pahan hajusessa hyyssissä, hyi hitto, eihän kukaan muukaan niin tee.

Ai, täällähän keskustelu aiheesta jatkuu... No en jaksa nyt enempää veivata tuota eilistä tilannetta, mutta tajusin tässä tätä keskustelua lukiessani, että miksi äidit eivät halua imettää tai lopettavat imetyksen melko nopeasti. Syynä ei taida ollakaan se kuuluisa "multa ei tullut riittävästi maitoa", vaan se että äidit eivät kehtaa imettää tai asiasta tehdään niin hankalaa. Kyllä itsellänikin olisi imetys jäänyt melko pian jos jok'ikisellä kaupunkireissulla tms. olisi pitänyt lukittautua haisevaan lastenhoitohuoneeseen tai vessaan imettämään vauvaa. Siis ihan ahdistaa ajatus, että muun seurueen ruokaillessa kahvilan/ravintolan puolella olisin joutunut itse aina sulkeutumaan vauvan kanssa haisevaan koppiin. Tai muutenkin missä tahansa asioidessa. Siis tässä taitaa olla syy äitien imettämättömyyteen!! Näkeehän sen nyt tästäkin keskustelusta, että melkein kaikkien mielestä on "luontevinta" ja "miellyttävintä" mennä vessaan lukkojen taakse imetyspuuhiin... Voi apua!

Kuten jo kerroin tykkään imettää vauvaa rauhallisella paikalla, koska muuten vauva vilkuilee joka paikkaan kun on paljon mielenkiintoista katseltavaa. En tiedä missä kauheissa lastenhoitohuoneissa sä olet käynyt, mutta ainakin niissä missä mä olen käynyt Helsingissä ja Espoossa on ihan viihtyisää jossa mielellään imettää ja voi jopa samalla syödä jonkun omankin evään eikä tule lainkaan epämiellyttävä olo eikä todellakaan haise mikään paha.

Että Suomessa on tehty tää niin hankalaksi, muistelen hyvillä mielin kun saatoin imettää pubissa aamupalalla ilman että kukaan tuijottaa tai tulee häätämään pois, puistossa saattoi levittää viltin nurmikolle ja asettautua mukavasti, ostarilla oli imetys/ruokintahuone ihan erikseen kuin vessa, ei kukaan jaksanut siitäkään suivaantua jos kaupassa kärryihin lastatessa tavaraa onnistuit myös imettämään, junassa kukaan ei kehottanut vaihtamaan paikkaa jonnekin tyhjään vaunuun...

Innolla odotan seuraavaa rumbaa ja ihan satavarmana tälläkin kertaa tulee samalla mitalla takaisin jos joku tulee mitään urputtamaan julkisesta imetyksestä, mihinkään vessaan mua ei saa vieläkään menemään :D

Puhuit aiemmin lastenhoitohuoneesta, et vessasta.

Kyllä mä ainakin käyn mieluummin kakattamassa kolmevuotiaan potalla tai pikkupytyllä lastenhoitohuoneessa ihan kahdesta syystä: 1. lapsen jalat puutuu korkealla pöntöllä 2. on tosi ikävää kakattaa pöntöllä jossain pienessä putkassa, jonka ovi pitää jättää auki, että mahtuu sinne itsekin, ja siitäkös vasta palstalla kirjotettaisiin.

Ymmärrän niitä, jotka imettävät yksityisesti vessassa, itselläni oli noin 3kk--> hyvin herkkä vaihe vauvoilla ja saivat rintaraivareita jo kotioloissa, kun ei ois millään malttanut keskittyä syömiseen. Vessaan mahtuu mielestäni ihan hyvin imettämään ja kakkaamaan.

En ymmärrä ongelmaa.

:laugh: Ap:lla on mahtava looginen päättelykyky. Hitto, ihan kateeksi käy.

Totta, minäkin olisin ehkä mieluummin imettänyt muualla kun vessassa (yleisillä paikoilla siis) mutta hah, kun eipä se vauva siellä metelissä ja hälyssä syönyt. Kun ei malttanut.
Ihmettelen (taas) että eikä sitten teillä päin ole lainkaan siivoajia. Minä kun en ikinä ole ollut semmosessa yleisö wc:ssä missä ihan oikeasti ihan suoranaisesti paska haisee ja kusta lilluu lattioilla. Ihan siistejä on ollut, etten edes tajua mikä siinä inhottaa. En mä tissejäni ole lattioille tai pyttyyn ensin hinkannut, että vauva mitään pöpöjä saisi. Ja mitä sitten vaikka se naapurikopissa olija olisi kakalla. Vauvoilla kun on se lahja, ettei ne ihan heti sitä tajua ja anna häiritä..:saint:

[QUOTE="...";23703094]No en mä kyllä syö kauppakeskusten käytävilläkään...

Itseäni lähinnä ällöttää, kun joku mamma kaivaa tissit esiin ihmisten ilmoilla, eli esim. juuri kahvilassa. Toiset ovat siellä syömässä, ja emäntä tulee ja vetää utareet esiin. Melko ällöttävää. Ei kukaan täysjärkinen rintojaan esittele julkisesti muutenkaan, niin miten se muka yhtäkkiä jossain olisi soveliasta.[/QUOTE]

Mikä tuossa sitten on niin ällöttävää? Lapsi ottaa maitoa rinnasta, vaikkapa kahvilassa= normaalia ihmistoimintaa. Ällöttävät asiat löytyvät sielläkin lähinnä ihmisten naamoista; Idioottimaista irvistelyä ja räkänökkaista tirskumista.
Eihän tuossa ole edes normaalin suomalaisen miehenkään mielestä mitään erotiikaksi koettavaa, vaikka olisi koko rinta paljaana. Miten sitten kukaan nainen saa tähänkin sotkettua siveellisyyden tms. Asioiden syy-yhteyksiä pohtimaan kykenemättömät tomppelit eivät osaa erottaa muitakaan juttuja asiayhteyksistään, vaan nähdään aina vain yksi merkitys, toimintamalli, syy, jne.
Lämminhenkinen ja kaunis tilanne tuo imettäminen, vaikka sitten imettäjä ja lapsi eivät niin kauniita olisikaan. Näin ajattelin lapsena, sitten nuorena poikana, sitten nuorena miehenä ja nyt edelleen samoin. Hämmästyttää aina, kuinka monet naiset näkevät asiassa jotain pahaa ja ällöttävää. Mutta ymmärrettävää toisaalta, että haluaa rauhassa lastaan ruokkia, kaikenlaisilta typeryksiltä suojassa .

Oisivat ottaneet potan miesten vessaan.

Ja muuten, jos miehes on menossa vessaan ja ovea avatessaan huomaa, että siellä istuukin joku jo pöntöllä mutta on unohtanut lukita oven, niin meneekö ukkos esim. sen syliin vääntämään paskaa? 'no ei sul ollu ovi lukos'

Oisivat ottaneet potan miesten vessaan.

Ja muuten, jos miehes on menossa vessaan ja ovea avatessaan huomaa, että siellä istuukin joku jo pöntöllä mutta on unohtanut lukita oven, niin meneekö ukkos esim. sen syliin vääntämään paskaa? 'no ei sul ollu ovi lukos'

Sori, mutta mä en nyt yhtään tajunnut mitä tarkoitat...Tietysti mies vie lapsen vessaan, sinne lastenhoitohuoneeseen, josta pottakin löytyy. Vai olisiko miehen ja lasten pitänyt odotella siinä ulkopuolella kunnes imettäjät tulevat ulos vauvojensa kanssa, 10 min/20min/30min/...60min?? Vai mitä kummaa tarkoitat?

Ja kuten olen jo kirjoittanut muutamaan otteeseen, ainoa paikka hoitaa tällä kertaa tuo pottailu oli se lastenhoitohuone. Ei kait mies nyt pienempää jätä yksin huutamaan jonnekin käytävälle kun lähtee potattamaan isompaa ahtaaseen miestenvessaan...

Yhteistyössä