Imetys ei onnistu, vauva ei ime

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Irina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Irina"

Vieras
Olen niin masentunut. Imetyksestä ei tule mitään. Vauva ei vaan ime. Ei taida jaksaa. Maitoa tulisi, tosin ei varmaan imemättömyyden takia tarpeeksi. Olen pumppaamalla koettanut pitää yllä, mutta alkaa motivaatio loppua. Mikä avuksi? Ikää vauvalla 2vk 1pv.

Ei onnistunut minullakaan. Maitoa olisi eiittänyt, mutta lyhyen hetken jälkeen vauva sai rintaaraivarit ja syöminen loppui. Ystäväni joka vetää imetystukiryhmää kävi meillä eikä keksinyt syytä. Maito kelpasi kyllä hyvin Nukin pieninokkaisesta pullosta.
Oletko kokeillut rintakumia?
Tiedän kyllä miltä tuo tuntuu. Itkin kylppärissä suihkussa ollessani tätä monta kertaa. Pääasia nyt kuitenkin on, että vauva saa maitonsa.

[QUOTE="Vieras";26788913]Ei onnistunut minullakaan. Maitoa olisi eiittänyt, mutta lyhyen hetken jälkeen vauva sai rintaaraivarit ja syöminen loppui. Ystäväni joka vetää imetystukiryhmää kävi meillä eikä keksinyt syytä. Maito kelpasi kyllä hyvin Nukin pieninokkaisesta pullosta.
Oletko kokeillut rintakumia?
Tiedän kyllä miltä tuo tuntuu. Itkin kylppärissä suihkussa ollessani tätä monta kertaa. Pääasia nyt kuitenkin on, että vauva saa maitonsa.[/QUOTE]

Kyllä, rintakumilla saattaa ottaa rinnan ja sitten nukkua rinta suussa imien n. Kerran minuuttiin. Tämä onnistuu pari kertaa päivässä. Sen sijaan öisin huutaa vain eikä paria imaisua enempää kykene kiinnittymään rintaan.

Tuossa tilanteessa minä pumppaisin, ja antaisin maitoa pullosta. Ja kun oma maito ei enää riitä, niin korviketta myös.

...ja niinhän minä teinkin esikoiseni kanssa.

Imetys on tärkeää, muttei niin tärkeää, että sen takia kannattaisi masentua.

Röyhtäytäthän vauvan syönnin päätteeksi? Joskus jopa kesken syönnin? Oletko varma että sillä on nälkä eikä vatsanpuruja tai väsymystä?

Jaksamista!

Ottaisin kyllä yhteyttä lastenlääkäriin. Huolestuisin tosi paljon, jos vauvani ei jaksaisi imeä.

Se imuhan on sellaista, että se vetää nänninkin rikki jos ote on väärä.

Meillä oli juuri tuollaista ja jaksoin taistella muistaakseni 3kk, jonka jälkeen luovutin. En edelleenkään tiedä, miksi imetys ei onnistunut, mutta se vähän kaduttaa, että jaksoin noinkin kauan itkeä asian vuoksi. Ja sitten tietenkin vielä tuntea hirveää syyllisyyttä pari kuukautta päälle.

Sorry, en huomannut että olitkin jo kokeillut... Kysy neuvolasta mitä mieltä ovat lisämaidon antamisesta. Kun vauva kasvaa hieman, voi olla että jaksaa paremmin imeäkin ja voi luopua pullosta.

Ottaisin kyllä yhteyttä lastenlääkäriin. Huolestuisin tosi paljon, jos vauvani ei jaksaisi imeä.

Se imuhan on sellaista, että se vetää nänninkin rikki jos ote on väärä.

Maanantaina ollaan menossa lääkäriin tästä. Viime viikolla oli kaksi kontrollia, kun vauvan paino edelleen alle syntymäpainon. Lisämaitoa pakko antaa, mutta olen antanut tuon yöllä kahdessa erässä.

[QUOTE="vieras";26789016]kokeilehan ilman rintakumia, meillä auttoi samaan ongelmaan. Rasvaa punaisella bepanthenilla imetyksen jälkeen, ei kipeydy rinnanpäät.[/QUOTE]

Ilman rintakumia ei ota. Katsottiin asiaa pitkään synnärillä ja olimme siellä viisi pv, kun paino ei noussut.lopulta vauvasai jotenkin painon nousuun imetyksellä, mutta Kotona taas lähti laskuun.

Mä totesin siinä vaihees ku vauvan lisäksi itki äiti, että imetys jää tähän ja annan maidon pullosta. Pumppaamalla maito ei vain pysyny kasvavan vauvan tahdissa ja maidontulo hiipu koko ajan. Pakko oli sitte antaa korviketta lopuksi ja 2kk ikääsenä likka söi pelkkää korviketta.

meillä vauva suostui imemään vain tietyssä asennossa, niin että oltiin molemmat kyljellään. muuten sai aivan mielettömät raivarit, eikä todellakaan huolinut rintaa.

Yhteistyössä