imetys ja chilli/tuliset mausteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hui eikai.... onko tuliset ruuat sitten ns kiellettyjen listalla jos imettää? oletteko te muut jättäneet kokonaan pois? (en haluaisi tuottaa vatsavaivoja vauvalleni)

Periaatteessa kaikki mitä syö vaikuttaa äidinmaidon kautta vauvan masuun. Esim. tuliset ja mausteiset ruoat, kahvi, suklaa (iho-oireita) jne.

Aina kun join hiilihapollisia juomia, pojalle tuli masuvaivoja. Jätin kokonaan pois.

Siis kaikkea saa syödä imetyksen aikana,se on eri asia kannattaako syödä,riippuu tietenkin tuleeko vauvalle vatsaväänteitä vai ei.Jos herkkä masu niin on järkevää jättää mausteiset ja huonosti sulavat ruuat pois omasta ruoka-valiosta.Kokeilemalla selviää.Meillä ei tullut pojalle mitään oireita mun syömisistä.Mutta silti kaikkea kohtuudella.

voi kiitos vastauksistanne! join eilen ja toissapäivänä kokista noin puol litraa.... ja vauveli itki illalla mahaansa....taidampa minäkin jättää hiilihappoiset pois....
joo parasta varmaan on välttää semmosta kaikkee mistä VOISI tulla vaha-vaivoja, kiitos taas!

meillä tuli myös vauvalle vatsakipuja kun join limsaa tai söin mausteisia ruokia tai esim. omenaa, suklaata, kaalia.. vähensin tai lopetin kaikki mitkä aiheuttivat mahavaivoja niin ainakin omalta osaltani yritin auttaa neitiä mahavaivoissa.

Kannattaa pitää "päiväkirjaa", mitä on syönyt, etenkin jos vauvan peppu punoittaa. Ja voihan pitää vauvasta päiväkirjaa, miten syö ja nukkuu ja ulostaa, siis JOS jaksaa. =)

Meillä piti jättää paprika ja mausteiset ruoat (valkosipuli, tacomausteet) myös tosi vähälle imetysaikana. Sitten kun vauva alkoi saamaan kiinteitä, olen satunnaisesti syönyt ja ei ole peppu punoittanut. Kahvia join hieman vähemmän kuin ennen.

Vauvat ovat yksilöitä. Itse söin koko raskausajan normaalilla tavalla. (Syön erittäin tulista/mausteista ruokaa.) Nyt imetyksen aikana olen edelleen syönyt samalla tavalla, eikä vauvalla ole ollut mitään oireita. Kiinteitä meillä on syöty n. kuukausi ja viimeisen viikon aikana olen lisännyt soseisiin mausteita, myös pippuria ja vauva oikein nauttii kun on mausteita. meillä tyttö nyt 6 kk ja ilmeisesti tottunut osotus/imetysaikana mausteisiin. Jokainen siis yksilö, joten ei kannata turhaan jättää omasta ruokavaliosta mitään pois, mutta jos oireita ilmenee niin silloin toki!

Juuri näin. Yksi imetyksen eduistahan on se, että äidin ruokavalio maistuu läpi, eli vauva tottuu eri makuihin jo imetysaikana :-) Itse syön myös kaikenlaista ja vain kerran olen huomannut oireita vauvalla. Se oli sellaisen thai-ruoan jälkeen kun itsellänikin poltti korvissa asti!

Yhteistyössä