Imetysaika, ruokavalio ja laihduttaminen

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Mitenhän nuo kolme seikkaa sopisivat yhteen? Minulla siis on tällä hetkellä 4kk vauva, häntä imetän ja sen takia tarkka ruokavalio (maidoton, munaton, kotimaiset viljat pois, palkokasvit, sipuli, melonit, sitruunahappo jne jne..) ja tällä hetkellä tuntuu sille, ettei paino enää raskauksien jäljiltä laske (kaksi suht peräjälkeen).. -16 kiloa on lähtenyt, mutta kauhea läski olen edelleen. Pakko myöntää. Mitäs nyt avuksi? Kertokaas hei kokeneemmat?

Neuvolatäti kyseli viimeksi mieheltä, että syönkö mie tarpeeksi ja lääkäri suositteli noita ravintolisiä, mutta kyllä minä tarpeeksi syön ja tosiaan puntarin mukaan liikaakin.

Miksi ihmeessä toiset laihtuu niin helpolla imetysaikana ja minulla jumahtaa tälleen tää paino? :kieh:

Minulla loppui painonputoaminen siihen, kun aloitin tämän imetysdieetin viime vuonna :| Ja turvottaa koko ajan |O

Ruokavaliossa mulla on peruna, keitetty porkkana, riisi, possu, kurkku, lehtisalaatti, hirssi, tattari, mustikka ja vadelma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä sure, en mäkään laihdu. Liikunta kehiin ja kurkkaappa karppausinfo

Mitenhän tuo miun ruokavalio ja karppaamien sattuu yhteen? Entäs jos on suuressa riskissä sairastua diabetekseen? (viimeisimmässä raskaudessa raskausdiabetes, ruokavaliohoitoisena ja lievänä)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Minulla loppui painonputoaminen siihen, kun aloitin tämän imetysdieetin viime vuonna :| Ja turvottaa koko ajan |O

Ruokavaliossa mulla on peruna, keitetty porkkana, riisi, possu, kurkku, lehtisalaatti, hirssi, tattari, mustikka ja vadelma.

Mulla peruna, riisi, possu, poro, broileri, salaattijutut, marjoja.. Et silleen aika monipuolisesti kuitenkin.

Mulla on tällä hetkellä oikeastaan ainut proteiininlähde possunliha, ja se alkaa tulla ulos korvista :|

Voi kun sais kalaa, ja pähkinöitä. Nykyinen ruokavalio on mulle (ja varmaan kenelle tahansa) liian hiilihydraattipitoinen, koko ajan turvottaa ja söisin ihan tauotta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mulla on tällä hetkellä oikeastaan ainut proteiininlähde possunliha, ja se alkaa tulla ulos korvista :|

Voi kun sais kalaa, ja pähkinöitä. Nykyinen ruokavalio on mulle (ja varmaan kenelle tahansa) liian hiilihydraattipitoinen, koko ajan turvottaa ja söisin ihan tauotta :ashamed:

Mullakin on koko ajan nälkä ja voisin syödä puoli kiloa perunaa vaikka tältä istumalta... Ja pierettää paljon ja maha on turvoksissa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2433284.jpg

Viikonloppuna mies otti minusta kuvia maalla ja kauhistelin niitä (Kaksoisleukaa, mahaa, paksuja käsiä ja jalkoja jne). :'( (Vrt. profiilin kuvaan) Olen se Puuhamaan lihava rupsahtanut akka, joka ei osaa pukeutua (kun ei vaatekaapissa oo mitään kivaa näin isokokoiselle). :'(

Yhteistyössä