Influenssa lapsella??? - sairastui äkkiä, apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti huolissaan

Vieras
Sairastanut kerran aiemmin lievän nuhan. Nyt illalla muutamassa tunnissa tuli kipeäksi, nuhainen, itkuinen ja kuumetta vähän? (mittari näytti eri lukemia ennen nukkumaan menoa tunti sitten).
Miten seurailen huomenna tai siis missä vaiheessa huolestua (onko sikainfluenssaa tms. vakavaa) ja saa kai antaa lääkettä, annettiin nytkin panadolia ja nenäsuihketta kun nenä oli tukossa.
Lapsi 3v ja sai viime vuonna sikainf.rokotuksen nyt ei. Mä meen "paniikkiin" jos tuo pikkuinen tulee kovin kipeäksi :(

Ekana relaat vaan! Lasten "kuuluu" siarastaa pikkulapsainakana ne normit flunssat. Sillä tavalla kerätään vastustuskykyä. Hoidat vaan oireita just kipulääkkeillä ja tarvittaessa höyryhengitystä tms. Mitä mä oon kuullut niin lapsills sikinfluenssa ei ole sen kummempi kuin normaali nuhakuume. Kausi-influenssa on ehkä pahempi, tai siis kestoltaan pidempi ja kova kuume voi olla viikonkin. Siihenkään ei mitään lääkettä ole, oireita voi helpottaa särkylääkkeillä ja nenäsuihkeella, niinkuin olet jo tehnytkin. tutustu sairaslapsi.com-sivustoon, siellä on hyvät ohjeet joka vaivaan.

meidän 3v on kolmatta päivää39-40 asteen kuumessa päänsärkyä valittaa ja nuhaa on..tiädä sitten onko influenssaa vai jotain muuta flunssaa :/2viikkoa sitten oli juuri flunsassa.
kuulemma on liikkeellä kuume flunssaa kestää muutaman päivän..

hei, koeta rauhoittua, sun lapsella on liian vähän kuumetta ollakseen influenssa ja nuhakin jo nyt heti niin luultavasti on vain vilustunut tai perusflunssaa.

ymmärrän kyllä huolesi, jos lapsi ollut tähän asti terve.

mun 6vuotiaalle nousi la-iltana hetkessä 39-40 kuume. kuume ollut siellä nyt kolme päivää kuumelääkkeistä huolimatta, kahdella päällekäisellä lääkkeellä saan kuumeen välillä 38:iin. myös kuiva yskä alkoi heti, vasta tänään tullut jonkin verran nuhaa. tätä veikkaan influenssaksi, se ollut meillä aiemminkin ja oireet on juuri tällaiset. ja ennen kuin joku huolestuu niin soitettu sairaanhoitajalle ja kerrottu tilanne ja mennään sen mukaan, lapsen yleisvointi on kuumeesta huolimatta ollut tänään ihan ok, syö ja juo.

hei, koeta rauhoittua, sun lapsella on liian vähän kuumetta ollakseen influenssa ja nuhakin jo nyt heti niin luultavasti on vain vilustunut tai perusflunssaa.

ymmärrän kyllä huolesi, jos lapsi ollut tähän asti terve.

mun 6vuotiaalle nousi la-iltana hetkessä 39-40 kuume. kuume ollut siellä nyt kolme päivää kuumelääkkeistä huolimatta, kahdella päällekäisellä lääkkeellä saan kuumeen välillä 38:iin. myös kuiva yskä alkoi heti, vasta tänään tullut jonkin verran nuhaa. tätä veikkaan influenssaksi, se ollut meillä aiemminkin ja oireet on juuri tällaiset. ja ennen kuin joku huolestuu niin soitettu sairaanhoitajalle ja kerrottu tilanne ja mennään sen mukaan, lapsen yleisvointi on kuumeesta huolimatta ollut tänään ihan ok, syö ja juo.

No voihan himpura... Toivottavasti lämpö pysyy siedettävänä. Lähetän täältä myötätuntoa (kuten ap:llekin) ja voimia.

Ihan tavalliselta nuhakuumeelta vaikuttaa, seurailet kolme päivää ja neljäntenä soitat terkkaan ja kysyt lisäohjeita (tai tietysti sitten heti jos vointi huononee nopeasti eikä lapsi jaksa kävellä tai leikkiä). Muista juottaa (jugurtti ja jäätelökin lasketaan nesteeksi).

No voihan himpura... Toivottavasti lämpö pysyy siedettävänä. Lähetän täältä myötätuntoa (kuten ap:llekin) ja voimia.

kiitos, tässä mennään kyllä aika samaa kaavaa kuin marraskuussa kun lapsi joutui sitten osastolle. tässä välissä ollut täysin terve :)

mutta et ikinä arvaa mitä löysin äsken puhelimestani, tää kuumetyyppi on käynyt salaa kuvailemassa mun puhelimella ihan mahtavia otoksia, on sijoittanut oman unilelunsa erilaisiin tilanteisiin, katsomaan videota, lukemaan sarjakuvia, nukkumaan ja vaikka mitä. nauroin niin, että lapsi melkein heräsi (nukkuu tässä mun vieressä). ihan mahtava yllätys :)

[QUOTE="vieras";23197602]Ihan tavalliselta nuhakuumeelta vaikuttaa, seurailet kolme päivää ja neljäntenä soitat terkkaan ja kysyt lisäohjeita (tai tietysti sitten heti jos vointi huononee nopeasti eikä lapsi jaksa kävellä tai leikkiä). Muista juottaa (jugurtti ja jäätelökin lasketaan nesteeksi).[/QUOTE]

tässä on hyvät ohjeet ap:lle! näitä mäkin tulin tänne kirjoittamaan mutta eksyin näköjään omaan tilanteeseeni, sori.

kiitos, tässä mennään kyllä aika samaa kaavaa kuin marraskuussa kun lapsi joutui sitten osastolle. tässä välissä ollut täysin terve :)

mutta et ikinä arvaa mitä löysin äsken puhelimestani, tää kuumetyyppi on käynyt salaa kuvailemassa mun puhelimella ihan mahtavia otoksia, on sijoittanut oman unilelunsa erilaisiin tilanteisiin, katsomaan videota, lukemaan sarjakuvia, nukkumaan ja vaikka mitä. nauroin niin, että lapsi melkein heräsi (nukkuu tässä mun vieressä). ihan mahtava yllätys :)

Kyllä epelit osaavat ja yllättävät!:)

[QUOTE="vieras";23197643]Näistä lasten ottamista valokuvista voisi tehdä kollaasin! Siitä tulisi oikea taideteos, voisi kehystää seinälle =) (kun vaan joskus ehtisi)[/QUOTE]

olen samaa miettinyt, on niin hienoja ja oivaltavia kuvakulmia jne.

Mä olin esikoisen kohdalla samanlainen, se ei juuri koskaan sairastanut niin pienikin flunssa oli kamalaa. Saati ensimmäinen paha oksennustauti. Eli tiedän miltä susta tuntuu! Mutta kuten tässä jo neuvottiinkin, seurailet vaan ja teet lapsen olon mahdollisimman mukavaksi. Mitään vakavaa ei tuossa ole syytä epäillä, mitä todennäköisimmin tavallinen nuha ja vähän lämpöä. Meillä nuo lapset on kyllä herättäneet poikkeuksetta, jos on kovin kipeäksi yöllä tulleet. Pahat taudit yleensä alkaakin rajusti. Huominen päivä sitten piirrettyjä, hyvää ruokaa ja juomaa sen verran kun maistuu ja lepoa tietysti. Eiköhän pikkupotilas siitä pian parane. :)

Yhteistyössä