Inhoan omaa äitiäni ja lapseni mummoa !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masentunut äiti

Vieras
Hän on niin älyttömän virkeä eläkeläinen, jaksaa tehdä mitä vaan ja puuttuu koko ajan meidän perheen asioihin eikä usko minua, kun kiellän !! Onneksi asuu kauempana, mutta aina soittelee ja kyselee "mitä lapsella on päällä, mitä se on syönyt.." jne. jne. Lapsemme on siis hänen ainoa lapsenlapsensa ja ostaa tälle mitä vaan, vaikka ei tarvitsisi !! Olen kieltänyt, että ei tarvita uusia vaatteita tai leluja, ostaa niitä silti. Todella masentavaa. Lapsemme viihtyy siellä vanhempieni luona, äitini syöttää hänelle mitä sattuu, minun tai mieheni mielipiteitä ei kunnioita mitenkään tässäkään asiassa. Neuvolan ohjeisiin ei usko, tekee vaan miten itse haluaa eli syöttää karkkia ym.ym. Toivon siis, että hän jo kuolisi ja jättäisi meidät rauhaan !! Ja tunnen itseni ihan kamalaksi, huonoksi äidiksi.. Tämmöistä tämä on ollut jo vuosikausia. Onneksi naapurissa asuva anoppi on järkevämpi ihminen. Oma äitini hallitsee meitä koko ajan silti, kerran kuukaudessa hän vaatii lapsemme heille hoitoon !! Tekisi mieli katkaisi välit kokonaan, mutta eihän se onnistu, on niin rakas mummo lapselle.

Sanot hänelle että emme nyt tarvitse vaatteita eikä leluja mutta kiitos kumminkin ajatuksesta, ja voithan ehdotella hänelle vaikka että avaatte lapselle tilin mummo voi laitella sinne rahaa vaikka niin on sitten aikuisena kiva pesämuna lapsella:)

Onko teillä kaikilla siis sellaiset omat äidit /mummot, että he kunnioittavat teidän mielipiteitänne teidän omien lapsienne hoidossa ?? Ihmeellistä.. Minun äitiini ei järkipuhe tehoa. Lapsellamme on tili, mutta äitini tykkää vaan ostella niitä vaatteita ja leluja, ei hänestä ole yhtä kiva antaa vaan rahaa !! Ymmärrättekö, vaatekaappimme pullistelevat vaatteista, vien niitä kirppareille ja annan tuttaville, ei tämä ole mielestäni enää järkevää käytöstä !! Sama homma leluissa. Äitiini ei järkipuhe tehoa, on yritetty, mutta ei mene perille. Siskonikin tästä asiasta yrittää hänelle puhua, mutta ei. Tuntuu, että minulla äitinä ei ole mitään sananvaltaa siinä mitä lapseni pukee päälleen tai syö. Ainoa keino, minkä olen keksinyt, on vaan sulkea puhelin kun hän soittaa, en keksi enää muuta.

Tässä ei ole kyse siitä että kauheeta kun äiti ostelee vaan kun ei kuuntele lapsen vanhempia yhtään! vieraalle siis tuo kommentti!
Minun äitini on vähän samallainen mut onneksi rajoittaa käytöstään.
Sama se on meillä jos mun 2vuotias menee sinne hoitoon niin kommentit on että he ei sitten ala nukuttaa lasta sillon kahdeksalta, talossa talon tavalla, lapsella siis nukkumaan meno 20-21 välissä ja mummulassa sitten kukutaan, ole ajatellut että harvemmin ku käy niin ei siitä liene haittaa ole lapselle. Väsyneenä se pois tulee mut muuten mummo on hyvä mummo, ei syötä karkkia liikaa ja ruoka on hyvää kotiruokaa, samaa millä itse kasvoin. Koita kestää. Oman äidin kommentit on vielä niin vaikuttavia yleensä että vaikee vaa sivuuttaa.

No meillä lapsi menee siellä mummolassa nukkumaan joskus klo 23 jos silloinkaan, ei malta nukkua päiväunia kuten kotona vielä tekee.. Ruokavalio on sellainen, että ei kakannut siellä päiväkausiin eli syöttää lähinnä vaan herkkuja, vaikka tietää lapsen kärsivän ummetuksesta. ym.ym.. Se jatkuva neuvominen rassaa, kohtelee minua ja miestäni kuin aivottomia lapsia, jotka eivät osaa hoitaa omaa lastaan !! Eilen neuvoi, että laittakaa lapselle kylvyn jälkeen fleecehaalari päälle sisällä, ettei tule keuhkokuumetta.. Onko tuo siis järkevän ihmisen käytöstä.. Odotan kauhulla jo tulevaa joulua, kunpa voitais karata jonnekin kauas lapsen kanssa, kun saa hirveästi ihan turhaa kamaa lahjaksi !!!

Oho. Aika outoa vihata isoäitiä, joka haluaa osallistua lapsenlapsen elämään. Tietysti olisin tiukkana tiettyjen juttujen, kuten ruokailun kanssa, mutta muuten ihan positiivista.

Alkuperäinen kirjoittaja dippadai:
on se kyllä ihan kauheeta kun lapsen mummo ostelee lapselle kaikkea, kyselee lapsesta ja haluaa lapsen hoitoon heille... ihan kauhee tyyppi! Sietäisikin kuolla!

Niin jos ihan järjellä ajattelee niin sehän on lapsen "ostamista".

Oma äitini on ihan samallainen kuin aloittajan. Nyt kun isommat pojat on jo isoja niin niille voi selittää miksi me ei tulla toimeen keskenään, mutta pienempänä tilanne oli täysin mahdoton. Tottakai lapset tykkää mummostaan kun se on ne jokatavalla lahjonut!

Ikävintä asiassa on se että lapsille muodostuu vääristynyt käsitys vanhemmista. Meillä ainakin äitini kävelee surutta niiden ohjeiden päältä mitkä olen pojille juuri sanonut esim. kaikkea ruokaa pitää maistaa, aina ei voi saada mitä haluaa, vaatteita ei tarvitse nostaa naulakkoon kun tulee ulkoa, käsiä ei tarvi pestä vessassa. Ja aina äidilläni on sama selitys kun ne on "mummun pieniä kultia". Sitten meillä tapellaan asioista kotona kun ohjeiden noudattaminen onkin pakollista.

Pitkä syyllisyyden jälkeen olen tullut siihen tulokseen että minä en ole se huono äiti vaan äitini on se huono ihminen. Häneltä puuttuu halu ja kiinnostus kunnioittaa minun päätöksiä, arviontikykyä ja arvomaailmaa käyttäytyessään kuin uhmaikäinen kakara. Asiasta on keskusteltu järkevästi ja vähemmän järkevästi useamman sata kertaa. Äiti aina lupaa että tehdään niin kuin minä halua, mutta lasten edessä toimiikin sitten toisin. Pitkään olin ensin hiljaa, mutta nyt teen sen saman minkä äitini tekee, eli kävelen kylmästi hänen "määräysten" päälle. Lisäksi meillä on lasten kanssa nyt tehty selväksi tietyistä asioista että "seuraukset tulee sitten kotona" eli esim. jos ei etukäteen ole sovittu että mummu voi ostaa leluja niin ne jotka on ilman "lupaa" ostettu jäävät mummulaan ja toinen ihan vakio on karkkipäivä, jos mummulassa syödään jatkuvasti karkkia on kotona karkkipäivä peruttu.

Tiedän että ikävimmän osan ovat saaneet meidän lapset kärsiä, mutta nyt niillä rupeaa selkeästi olemaan mielikuva siitä että on vaan asioita jotka ovat niin kuin vanhemmat sanoo.

Mitä vähemmän tuollaisen äidin kanssa on tekemisissä sen parempi. Itse en jätä poikia mummulaan keskenään jollei ole ihan viimeinen pakko.

Yhteistyössä