Irtosuhteet satuttavat

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Näin sanoo piispa Huovinen.

No mulla on kokemusta irtosuhteista ( Huovisella tuskin on... ) ja kyllä mä olen sellaista pystynyt "harrastamaan" ilman suuria tunteita. Ei ole satuttanut ja kyse ollut vain ja ainoastaan seksistä.

Olenko mä sitten tunteeton vai mitä häh? :xmas: :whistle:

Mistäs voit tietää Huovisen kokemukset... ;)

Vaan jos sua ne ei satuta, se ei tarkoita etteikö ketään muuta satuttais. Yleistämistä puolin ja toisin. Ja kyllä mulle ainakin jää paska fiilis yhdenillan jutusta, vaikka se nyt ei mitenkään muuten satuttaiskaan. Onneks meillä on vapaus valita tekosemme ;)

Alkuperäinen kirjoittaja koo:
et sit oo lukenut koko juttua? Ja juu, lienet jotenkin tunteeton sitten jos ei irtosuhteet kolauta yhtään.

Luin luin ja silti väitän, että ei mua ole sattunut. Joskus on, mutta ei nyt aina. Joskus se vain on seksiä eikä mitään muuta eikä kiinnosta mies jälkeenpäin mitenkään. Enemmän kyllä on sattunut ihan oikeassa suhteessa tai sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja PatethicOne:
Mistäs voit tietää Huovisen kokemukset... ;)

Vaan jos sua ne ei satuta, se ei tarkoita etteikö ketään muuta satuttais. Yleistämistä puolin ja toisin. Ja kyllä mulle ainakin jää paska fiilis yhdenillan jutusta, vaikka se nyt ei mitenkään muuten satuttaiskaan. Onneks meillä on vapaus valita tekosemme ;)

No enhän mä tiedäkään sen kokemuksia, mutta epäilen suuresti että hänellä olisi kokemusta irtosuhteista... :whistle:

Mähän kirjoitin omasta ittestäni, en siitä että ketään ei voi sattua irtosuhteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ehkä tunteet voi turtua ajan mittaan? En tietty tiedä, mulla ei ole semmosia kokemuksia itsellä, että olen vähän jäävi sanomaan.

No ei se tuota tarkoita. Aina vain ei kolahda tunnetasolla.

Mä en ymmärrä kun sanotaan "vaan seksiä " entäs sitten kun löytyy se mies jonka kanssa haluaa elää ja saada lapsia onko sekin "vaan seksiä" vaan muuttuuko se joksikin toisenlaiseksi seksiksi.
Kyllä mä olen sitä mieltä että irtosuhteet rikottavat ihmistä sisältä päin ja vaikeuttaa tulevaa avioliittoa jos on ollut monia sänkykumppaneita.
Esim. oma mies ei pysty siihen kaikkeen mitä nainen toivoisi mieheltään jolla ollut monia miehiä ja jokaisessa miehessä on ollut jotain jota haluaisi että omassa miehessä olisi tai liittyen seksiin.
Sen takia on niin paljon avioeroja ja pettämistä. Monet irtosuhteet aiheuttaa myös mustasukkaisuutta ja katkeruutta avioliitossa.
Lisäksi ihmetellään miksi on niin paljon lapsettomuutta- siksi koska on irtosuhteita

Aika hyvä näkökulma tuo "ei sillä ole kokemusta asiasta" :D Mutta samaa mieltä kyllä. Eli ennen nyxää, siis vuosikymmen sitten oli irtosuhteita. Mukavia sellaisia :) Ja no hard feelings. Kyllä sen yleensä vaistoaa jos toinen etsii elämänkumppania. Sellaisen mukaan ei lähdetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei ole satuttanut ja kyse ollut vain ja ainoastaan seksistä.

Uskonto muotoilee asian hassusti, mutta idea on kyllä oikea. Irtosuhteet ovat haitallisia keholle (vanha totuus että tavara ei kulu käytössä ei pidä paikkaansa, kiitos virustaudeille), ja ovat lisäksi haitallisia yhteiskunnalle (irtolapset, uskottomuus).

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä en ymmärrä kun sanotaan "vaan seksiä " entäs sitten kun löytyy se mies jonka kanssa haluaa elää ja saada lapsia onko sekin "vaan seksiä" vaan muuttuuko se joksikin toisenlaiseksi seksiksi.
Kyllä mä olen sitä mieltä että irtosuhteet rikottavat ihmistä sisältä päin ja vaikeuttaa tulevaa avioliittoa jos on ollut monia sänkykumppaneita.
Esim. oma mies ei pysty siihen kaikkeen mitä nainen toivoisi mieheltään jolla ollut monia miehiä ja jokaisessa miehessä on ollut jotain jota haluaisi että omassa miehessä olisi tai liittyen seksiin.
Sen takia on niin paljon avioeroja ja pettämistä. Monet irtosuhteet aiheuttaa myös mustasukkaisuutta ja katkeruutta avioliitossa.
Lisäksi ihmetellään miksi on niin paljon lapsettomuutta- siksi koska on irtosuhteita

No höpön löpön sanon mä. Mitä hittoa irtosuhteet vaikuttavat sitoutumiskykyyn, uskollisuuteen ja lapsensaantiin? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Mä en harrasta muita kuin irtosuhteita, en halua muuta kuin seksiä. En halua seurustella, sitoutua, en vaan halua. Ja en mä ole mitenkään rikki.

Miten muka lapsettomuus johtuu irtosuhteista?

Varmaan ihan normaalia :D
Tuskin raamatun oppeja kannattaa tunne-elämään sovittaa. Tiedän että irtosuhteet sopii ihan hyvin toisille ihmisille ja eivät he ole sairaita jos eivät satuta siinä itseään. Yleensä ovat suosittuja ja hurmaavia, kivoja tyyppejä joille olisi paljonkin kysyntää vakituisilla markkinoilla.

Takuulla löytyy myös irtosuhteen harrastajia joilla päinvastoin tilanne.. että koittavat "olla suosittuja" olemalla monissa suhteissa. Mutta eivät he ole yhtään suosittuja tai hurmaavia monenkaan mielestä. Siinä varmaan itsetunto koetuksella...
Tulee mieleen esim. BB:stä Marianne.. joka sanoi olevansa naispuolinen versio Johanista ( eli massahurmaaja ja vastakkaisen sukupuolen suurkuluttuja omasta tahdostaan ). Mutta ei olekkaan sitä.. vaikka sanoo! Toisena päivänä hän sanoo tarvitsevansa kainaloa ja tukea ja sitä että aina joku mies tukisi häntä ja puolustaisi häntä.. Eli hän ei olekkaan se "massahurmaaja" jota mielikuvaa itselleen ja muille psyykkaa. Hän on se joka satuttaa itsensä irtokarkeissa.

Henkilökohtaista siis kuka satuttaa ja kelle se on hyväksi. *tuumailee*

Lapsen saantiin sinnätapauksessa, ettei ole huolehtinut tautien ehkäisystä ja on saanutkin jonkun taudin, joka aiheuttaa lapsettomuutta. Mutta suurin osa taitaa huolehtia näistä jutuista.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Ei ole satuttanut ja kyse ollut vain ja ainoastaan seksistä.

Uskonto muotoilee asian hassusti, mutta idea on kyllä oikea. Irtosuhteet ovat haitallisia keholle (vanha totuus että tavara ei kulu käytössä ei pidä paikkaansa, kiitos virustaudeille), ja ovat lisäksi haitallisia yhteiskunnalle (irtolapset, uskottomuus).

Yhtälailla sen naimisissa olevan värkki kuluu ja voi tulla tulehduksia. Mulla ainakin tuo ainokainen lapsi ihan parisuhteessa suunnitellusti saatu ja irtosuhteita joskus "harrastanut" osaa yhtälailla olla uskollinen. Niitä vahinkolapsia syntyy ihan parisuhteisiinkin.

Ja mikä ihme on irtolapsi? :o

Yhtälailla sen naimisissa olevan värkki kuluu ja voi tulla tulehduksia. Mulla ainakin tuo ainokainen lapsi ihan parisuhteessa suunnitellusti saatu ja irtosuhteita joskus "harrastanut" osaa yhtälailla olla uskollinen. Niitä vahinkolapsia syntyy ihan parisuhteisiinkin.

Ja mikä ihme on irtolapsi? :o

Itse käyttö ei kuluta, mutta virusinfektiot kyllä. Parisuhteessa viruskanta pysyy vakiona, kun taas tiheä partnerinvaihto saa naisen alapäätä mustuttamaan sitä surullisenkuuluisaa kukkakaalia..

Irtolapsi on siis parisuhteen ulkopuolella syntynyt yh-lapsi joka aiheuttaa monenlaisia kustannuksia yhteiskunnalle.

tripod: Miten ihmeessä voit tietää että naisen alapää alkaa muistuttamaan irtosuhteilla kukkakaalia ( meinaat varmaan kondyloomaa ) ?
Ymmärtäisin jos itselläsi olisi kokemusta. Mutta ei kai tuollaista voi heittää ilman tietoa asiasta? En halua väheksyä kantaasi tai ajatuksiasi. Mutta oli niin yksityiskohtaista tietoa.. että alkoi kiinnostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PatethicOne:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Irtolapsi on siis parisuhteen ulkopuolella syntynyt yh-lapsi joka aiheuttaa monenlaisia kustannuksia yhteiskunnalle.

Kerros mulle, millaisia kustannuksia nämä sun kutsumat "irtolapset" aiheuttavat verrattuina parisuhteessa syntyviin lapsiin?

Niin ja IRTOlapsi???? Siis eikö avioton lapsi, avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi? Irtolapsi kuulostaa siltä, että hänellä ei ole lainkaan vanhempia.

Ja miksi aina vänkytetään, että vain yh:den lapset kuluttaa yhteiskuntaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Scarlett , onko sulla "vaan seksiä "sitten vakituisen miehesi kanssa kun sellaisen löydät ?

Voi elämä, kun jotkut vääntää nämä asiat aivan päin peetä. Pelkkää seksiä ja halujen tyydyttämistä irtosuhteen kanssa. Rakastelua ja tunteiden osoittamista (ja halujen tyydyttämistä ) parisuhteessa.

Mä puhun IRTOsuhteista ja vain seksistä, en PARIsuhteista.

Yhteistyössä