isän oikeus kieltäytyä isyydestä jos nainenkin saa päättää synnyttääkö vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Minä olen kyllä sitä mieltä, että mies pääsee helpommalla näissä asioissa kuin nainen, mies voi häipyä syntymättömän lapsen elämästä hyvinkin helposti, jos niin päättää..nainen taas ei voi päästä raskautta karkuun sitten millään, vaikka kuinka haluaisi. Joten miksi tässä ketjussa monien mielestä miehellä on huono asema asiassa? Vingutaan vain niistä elareista koko ajan, rahaa se vain on :saint:

No katsos kun se raha on maailman tärkein asia.
Maailma ei ole muuttunut mihinkään. Mua oikeesti pistää naurattamaan kun miehiä pidetään ihan ressukoina joita hyväuskoiset naiset saalistaa ja käyttää hyväkseen.
Tässä onkin palstan äideillä tilaisuus tsempata poikiaan etteivät sitten ole niitä reppanoita joilta ilkeät naiset vievät rahat.

niimpä. :|

Venefica: sitä voi myös miettiä, onko moraalisesti oikein ehkäisyn pettäessä jättää yksin raskaana oleva nainen? Mies tietää kuitenkin riskit, käyttäisi tuplaehkäisyä, jos isyys on noin kamala asia.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että mies pääsee helpommalla näissä asioissa kuin nainen, mies voi häipyä syntymättömän lapsen elämästä hyvinkin helposti, jos niin päättää..nainen taas ei voi päästä raskautta karkuun sitten millään, vaikka kuinka haluaisi. Joten miksi tässä ketjussa monien mielestä miehellä on huono asema asiassa? Vingutaan vain niistä elareista koko ajan, rahaa se vain on :saint:

Voi kuule mies pääsee helpommalla monessa muussakin asiassa vaikka pysyisikin naisen rinnalla lasta odotettaessa...nainen kärsii kaikki mahdolliset pahoinvoinnit ja pelot ja elää yhdeksän kuukautta raskaus etusijalla elämässä, toisin kuin mies. Kun lapsi on syntynyt, niin tottahan toki vastuullinen isä hoitaa ja ottaa vastuuta lapsesta, mutta kyllä se loppujen lopuksi on nainen, joka suurimman vastuun lapsesta ottaa ja hoitaa. Kaiken tämän lisäksi nainen on se, joka joutuu kestämään kaikenmaailmaan raskaushormonit, imetysajan hormonit ja sen jälkeen ihan vaan naisen elämään kuuluvat muut hormonit. Että tottahan se on, että mies pääsee monessa asiassa helpommalla kuin nainen...ainakin nyt näissä lapsiin liittyvissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Voi kuule mies pääsee helpommalla monessa muussakin asiassa vaikka pysyisikin naisen rinnalla lasta odotettaessa...nainen kärsii kaikki mahdolliset pahoinvoinnit ja pelot ja elää yhdeksän kuukautta raskaus etusijalla elämässä, toisin kuin mies. Kun lapsi on syntynyt, niin tottahan toki vastuullinen isä hoitaa ja ottaa vastuuta lapsesta, mutta kyllä se loppujen lopuksi on nainen, joka suurimman vastuun lapsesta ottaa ja hoitaa. Kaiken tämän lisäksi nainen on se, joka joutuu kestämään kaikenmaailmaan raskaushormonit, imetysajan hormonit ja sen jälkeen ihan vaan naisen elämään kuuluvat muut hormonit. Että tottahan se on, että mies pääsee monessa asiassa helpommalla kuin nainen...ainakin nyt näissä lapsiin liittyvissä.

Olen täysin samaa mieltä ja siitä huolimatta jotkut vinkuvat täällä, miten vaikeaa miehillä on.

Mitenköhän mie tämän nyt ihan oikeasti väännän!
Elämä on epäreilua, nainen ei joo pääse pakoon tuosta noin vaan raskautta, mutta se ei mielestäni oikeuta pakottamaan toista osallistumaan siihen mihin ei halua!
Eihän mieskään voi pakottaa naista synnyttämään lasta jos nainen ei halua!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Elämä on epäreilua, nainen ei joo pääse pakoon tuosta noin vaan raskautta, mutta se ei mielestäni oikeuta pakottamaan toista osallistumaan siihen mihin ei halua!

elämä on tosiaan epäreilua. reilussa maailmassa kaikilla olis samat oikeudet ja samat mahdollisuudet. mutta se ei ole mahdollista jo ihan siksi että me naiset ja miehet ollaan erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

elämä on tosiaan epäreilua. reilussa maailmassa kaikilla olis samat oikeudet ja samat mahdollisuudet. mutta se ei ole mahdollista jo ihan siksi että me naiset ja miehet ollaan erilaisia.

näin ja olen ihan itse joskus tässä ketjussa jotain kertonut oman tarinan jossa sanoin että isä ei halunnut isäksi ja en ole sitten isyyttä selvittänyt! Vaikka lastenvalvoja sanoi että se ois lapsen oikeus. Mutta sen voi tehdä edelleen myöhemminkin!

Venefica: sitä voi myös miettiä, onko moraalisesti oikein ehkäisyn pettäessä jättää yksin raskaana oleva nainen? Mies tietää kuitenkin riskit, käyttäisi tuplaehkäisyä, jos isyys on noin kamala asia.

No siis monihan asia on moraalisesti väärin. Mutta minä en kykene aikuista ihmistä pakottamaan sellaiseen mihin ei ole halukas eikä kykenevä, koska mielestäni myös se on väärin!
Tai kieltäytyy seksistä niinkö?
Kaikki miehet ei ole vastuuta pakenevia. Tai ainakin haluan uskoa niin. Mutta kun edelleen tuhannen kerran, ketään ei voi pakottaa.

Ihmettelen vain, miksi miesten ei mielestäsi tarvitse kantaa vastuuta asioistaan. Jokainen mies varmasti tietää, että ehkäisy saattaa pettää ja tuloksena on raskaus. Jos mies tietää, ettei missään tapauksessa halua lasta niin eikö miehen tulisi sitten vaatia tuplaehkäisyä? Kuinka monta tapausta tiedät, jossa tuplaehkäisy on pettänyt? Riskit ovat lähes olemattomat. Kukaan normaali ja kunnollinen mies ei jätä raskaana olevaa naista pulaan, laki ei tietenkään voi velvoittaa ketään osallistumaan lapsensa elämään, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että olisi eettisesti oikein lähteä raskautta karkuun. Mielestäni seksiä ei pidä harrastaa, jos ei ole valmis kantamaan seurauksia, kyseessä on nyt myös sen lapsen elämä, ei vain miehen ja naisen.

No siis monihan asia on moraalisesti väärin. Mutta minä en kykene aikuista ihmistä pakottamaan sellaiseen mihin ei ole halukas eikä kykenevä, koska mielestäni myös se on väärin!
Tai kieltäytyy seksistä niinkö?
Kaikki miehet ei ole vastuuta pakenevia. Tai ainakin haluan uskoa niin. Mutta kun edelleen tuhannen kerran, ketään ei voi pakottaa.

Kukaanhan ei voi pakottaa miestä myöskään harrastamaan seksiä. Ja miksi me edes keskustelemme asiasta, miehillähän on lainkin mukaan oikeus olla osallistumatta lapsen elämään, vain elatusmaksut ovat pakollisia, mutta se ei ole mielestäni kovinkaan vakava asia. On vain oikein, että mies joutuu niitä maksamaan lapselleen, että joutuu edes hiukan vastuuseen tekemisistään.

Tasan ei mene onnen lahjat! Nöppönen tuolla aikasemmin loistavasti kiteytti naisen ja miehen eroista!
Jokainen kantakoon vastuun omista teoista niin hyvin kuin pystyy oli nainen tai mies! Minusta jo sen myöntäminen heti ettei ole kykenevä vanhemmaksi on vastuun kantamista näissä tilanteissa. Siinä myöntää omat rahkeensa.
Mie lopetan nyt tämän saman jauhamisen kanssasi. :wave:

psst. laista en ole puhunu yhtään mitään, tai voihan tuon pakottamisen verrata lakiinkin jos oikein haluaa saivarrella.

Puhuimme hiukan eri asiasta Venefica, minä mietin asiaa myös eettiseltä kannalta, että siis mihin on moraalisesti oikeus ja mihin ei. Laki ja moraali on usein kaksi eri asiaa.

No tosiaan ehkä voisit säkin palata tähän ketjuun kun oikeasti tiedät äitinä olemisesta!

Sori mutta mua alkoi nyt kovasti naurattaa sanasta "tuplaehkäisy",
kun siitä tulee mulle mielikuva kuinka kesken kiihkeyden laitetaan kortsu ja sitten
mies vielä vaatii siihen toista kortsua päälle. :O

Tasan ei mene onnen lahjat! Nöppönen tuolla aikasemmin loistavasti kiteytti naisen ja miehen eroista!
Jokainen kantakoon vastuun omista teoista niin hyvin kuin pystyy oli nainen tai mies! Minusta jo sen myöntäminen heti ettei ole kykenevä vanhemmaksi on vastuun kantamista näissä tilanteissa. Siinä myöntää omat rahkeensa.
Mie lopetan nyt tämän saman jauhamisen kanssasi. :wave:

Tuossa olen kyllä eri mieltä, hyvähän se siinä vaiheessa on sanoa, kun vahinko on jo tapahtunut. Eli vastuuta ei ole kannettu, koska en ole ikinä kuullut kenenkään tulleen raskaaksi tuplaehkäisystä huolimatta. Jos ei ole valmis isäksi, pitäköön housut jalassa, menköön sterilisaatioon tai käyttäköön sitä hienoa tuplaehkäisyä, silloin on vastuu kannettu. Tämän ketjun jälkeen olen vielä iloisempi siitä, että miehet joutuvat niitä elatusmaksuja maksamaan.

Mutta joo, ei jaksa jankata :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Puhuimme hiukan eri asiasta Venefica, minä mietin asiaa myös eettiseltä kannalta, että siis mihin on moraalisesti oikeus ja mihin ei. Laki ja moraali on usein kaksi eri asiaa.

No tosiaan ehkä voisit säkin palata tähän ketjuun kun oikeasti tiedät äitinä olemisesta!

kyllä lapsettomillakin saa olla mielipiteensä asiasta. ja rosaleekin on vielä lapseton, odottaa ensimmäistään.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:

kyllä lapsettomillakin saa olla mielipiteensä asiasta. ja rosaleekin on vielä lapseton, odottaa ensimmäistään.

Saa toki olla mielipiteensä! Ne on vaan niin semmoisia joita ei voi neuvoa kokeneempia jotka jo joistain asioista tietää. Varsinkaan niin ehdottomasti mitä noi tekee! Ei siis millään pahalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Tässä asiassa nyt ei vaan mene nallekarkit tasan, ennenkuin miesten ehkäisypilleri on keksitty.

Sitähän on kehitelty ja testailtu! Ja miehet ei oikein digannu ku oli tullu painon nousua, mielialan vaihtelua jne kaikkea mitä naiset jo kestää.. Älä kysy mistä kuulin/luin, mulla ei ole minkään sortin muistikuvaa.

No onhan sulla ihastuttavat ajatukset tästä maailmasta, mut vaikka kuinka leimaisit mut sovinistiksi, niin niitä petturimaisia naisia ja ilkeitä naisia riittää kyllä.
Mitäs mieltä sinä olet niistä naisista, joista kerroin, jotka vasten halukkaiden isien, avopuolisoidensa tahtoa tekivät abortit? Molemmat suhteet yllättäin päättyivät eroon.
Entäs se nainen joka väitti hoitavansa ehkäisyn ja ei niin tehnytkään oikeasti ja nyt kohdussa kasvaa lapsi, jota isä ei todellakaan halua, mutta sydämellisyyttään aikoo kuitenkin vastuunsa kantaa? Tosin hän on kuin maansa myynyt, kyllä ei-toivottu lapsi pilaa elämän monella tapaa kun häntä ei ole haluttu ja suunniteltu. Niin ikävä kuin se tosiasia onkin.
Jos nämä kolme tapausta on tässä mun tuttavapiirissä, niin kuinka yleistä tää loppupeleissä onkaan?
Enkä muuten tiedä yhtään sellaista tapausta, jossa isä olisi jättänyt raskaana olevan vaimonsa tai perheensä kun lapsi on suunniteltu.

Tytsi ei näihin sit vastannu....

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
No onhan sulla ihastuttavat ajatukset tästä maailmasta, mut vaikka kuinka leimaisit mut sovinistiksi, niin niitä petturimaisia naisia ja ilkeitä naisia riittää kyllä.
Mitäs mieltä sinä olet niistä naisista, joista kerroin, jotka vasten halukkaiden isien, avopuolisoidensa tahtoa tekivät abortit? Molemmat suhteet yllättäin päättyivät eroon.
Entäs se nainen joka väitti hoitavansa ehkäisyn ja ei niin tehnytkään oikeasti ja nyt kohdussa kasvaa lapsi, jota isä ei todellakaan halua, mutta sydämellisyyttään aikoo kuitenkin vastuunsa kantaa? Tosin hän on kuin maansa myynyt, kyllä ei-toivottu lapsi pilaa elämän monella tapaa kun häntä ei ole haluttu ja suunniteltu. Niin ikävä kuin se tosiasia onkin.
Jos nämä kolme tapausta on tässä mun tuttavapiirissä, niin kuinka yleistä tää loppupeleissä onkaan?
Enkä muuten tiedä yhtään sellaista tapausta, jossa isä olisi jättänyt raskaana olevan vaimonsa tai perheensä kun lapsi on suunniteltu.

Tytsi ei näihin sit vastannu....

No olen sitä mieltä, että naisella on oikeus tehdä abortti, vaikka mies sitä vastustaisikin. Mielestäni se on ihan itsestäänselvää, vaikka surullista tietysti miesten kannalta. Ja olen senkin moneen otteeseen sanonut, että on törkeää jättää pillerit salaa pois, arvostan kuitenkin miestä joka ottaa vastuuta lapsesta naisen huijauksesta huolimatta.

Yhteistyössä