isän oikeus kieltäytyä isyydestä jos nainenkin saa päättää synnyttääkö vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
No onhan sulla ihastuttavat ajatukset tästä maailmasta, mut vaikka kuinka leimaisit mut sovinistiksi, niin niitä petturimaisia naisia ja ilkeitä naisia riittää kyllä.
Mitäs mieltä sinä olet niistä naisista, joista kerroin, jotka vasten halukkaiden isien, avopuolisoidensa tahtoa tekivät abortit? Molemmat suhteet yllättäin päättyivät eroon.
Entäs se nainen joka väitti hoitavansa ehkäisyn ja ei niin tehnytkään oikeasti ja nyt kohdussa kasvaa lapsi, jota isä ei todellakaan halua, mutta sydämellisyyttään aikoo kuitenkin vastuunsa kantaa? Tosin hän on kuin maansa myynyt, kyllä ei-toivottu lapsi pilaa elämän monella tapaa kun häntä ei ole haluttu ja suunniteltu. Niin ikävä kuin se tosiasia onkin.
Jos nämä kolme tapausta on tässä mun tuttavapiirissä, niin kuinka yleistä tää loppupeleissä onkaan?
Enkä muuten tiedä yhtään sellaista tapausta, jossa isä olisi jättänyt raskaana olevan vaimonsa tai perheensä kun lapsi on suunniteltu.

Tytsi ei näihin sit vastannu....

No olen sitä mieltä, että naisella on oikeus tehdä abortti, vaikka mies sitä vastustaisikin. Mielestäni se on ihan itsestäänselvää, vaikka surullista tietysti miesten kannalta. Ja olen senkin moneen otteeseen sanonut, että on törkeää jättää pillerit salaa pois, arvostan kuitenkin miestä joka ottaa vastuuta lapsesta naisen huijauksesta huolimatta.

Tämä, kasonaismoralismia!?

No olen sitä mieltä, että naisella on oikeus tehdä abortti, vaikka mies sitä vastustaisikin. Mielestäni se on ihan itsestäänselvää, vaikka surullista tietysti miesten kannalta. Ja olen senkin moneen otteeseen sanonut, että on törkeää jättää pillerit salaa pois, arvostan kuitenkin miestä joka ottaa vastuuta lapsesta naisen huijauksesta huolimatta.

Toi alkaa kuulostaa jo telaketjufeminismiltä...ihan oikeasti...miehen/isän tunteista ja ajatuksista viis tilanteessa kuin tilanteessa.

Viis siitä, että isäksi halukas/vastuunsa kantamaan suostuva kumppani mahdollisesti kärsii loppuelämänsä siitä, että nainen vastoin hänen tahtoaan tekee abortin. Jopa keskustelematta miehen kanssa, vain asian ilmoittaen. Vaikka tekstiviestillä. Ja viis siitä, jos mies sattuisi haluamaan sen abortin, kun ei ole valmis isäksi (ai niin, miehen tulisi olla kokonaan harrastamatta seksiä tai olla luottamatta kumppaninsa vannomisiin pillereiden syönnistä ja käyttää tuplaehkäisyä...tuossa varmaan onkin resepti vuosikymmenien onnelliselle avioliitolle :headwall: ).

Miehen kohdalla sanot, että jos kerran seksiä harrastaa, on miehen varauduttava mahdolliseen lapseen ja kannettava vastuu, jos nainen "vahingon haluaa synnyttää". Kas kummaa, tässäkin asiassa sitten naisella on taas laajemmat oikeudet. Nimittäin naisen ei sitten tarvitse varautua lapsen tuloon ja ottaa vastuuta haarojen levityksestään, sillä jos nainen niin päättää, hänellä on oikeus teettää abortti vaikkapa ulkonäkönsä rupsahtamispeloista johtuen, huolimatta siitä, että mies lapsen haluaisikin ja olisi valmis kantamaan vastuunsa.

Teki mies mitä tahansa, hän tekee aina väärin ja on aina ulkopuolinen raskautta/lasta koskevissa asioissa. Siittäjäksi ja elättäjäksi hän kyllä kelpaa. Miehen tunteista tai ajatuksista sen sijaan ei tarvitse välittää pätkän vertaa, nainen on se, joka päättää.

Mahtaa olla auvoinen tulevaisuus parisuhteellasi.....

Kukaan tervejärkinen ihminen ei voi ajatella niin, että naisen on pakko synnyttää/tehdä abortti, jos mies niin haluaa :o Tässä ketjussa on jo moneen otteeseen sanottu, että kyseessä on _naisen_ keho, jossa se lapsi kasvaa...ei ketään voi pakottaa kantamaan lasta 9kk ja synnyttämään vain jotta isä voisi sitten ottaa lapsen huolehdittavakseen, kuka tähän olisi edes valmis? Eikä varsinkaan voi pakottaa aborttiin, tappamaan lasta, on teillä taas puurot ja vellit ihan sekaisin! Ja tiedoksenne, kaikki naiset eivät tee aborttia kuin vakavista syistä, kuten minä..en minä hyväksykään aborttia ehkäisykeinona tms.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:

Toi alkaa kuulostaa jo telaketjufeminismiltä...ihan oikeasti...miehen/isän tunteista ja ajatuksista viis tilanteessa kuin tilanteessa.

Viis siitä, että isäksi halukas/vastuunsa kantamaan suostuva kumppani mahdollisesti kärsii loppuelämänsä siitä, että nainen vastoin hänen tahtoaan tekee abortin. Jopa keskustelematta miehen kanssa, vain asian ilmoittaen. Vaikka tekstiviestillä. Ja viis siitä, jos mies sattuisi haluamaan sen abortin, kun ei ole valmis isäksi (ai niin, miehen tulisi olla kokonaan harrastamatta seksiä tai olla luottamatta kumppaninsa vannomisiin pillereiden syönnistä ja käyttää tuplaehkäisyä...tuossa varmaan onkin resepti vuosikymmenien onnelliselle avioliitolle :headwall: ).

Miehen kohdalla sanot, että jos kerran seksiä harrastaa, on miehen varauduttava mahdolliseen lapseen ja kannettava vastuu, jos nainen "vahingon haluaa synnyttää". Kas kummaa, tässäkin asiassa sitten naisella on taas laajemmat oikeudet. Nimittäin naisen ei sitten tarvitse varautua lapsen tuloon ja ottaa vastuuta haarojen levityksestään, sillä jos nainen niin päättää, hänellä on oikeus teettää abortti vaikkapa ulkonäkönsä rupsahtamispeloista johtuen, huolimatta siitä, että mies lapsen haluaisikin ja olisi valmis kantamaan vastuunsa.

Teki mies mitä tahansa, hän tekee aina väärin ja on aina ulkopuolinen raskautta/lasta koskevissa asioissa. Siittäjäksi ja elättäjäksi hän kyllä kelpaa. Miehen tunteista tai ajatuksista sen sijaan ei tarvitse välittää pätkän vertaa, nainen on se, joka päättää.

Mahtaa olla auvoinen tulevaisuus parisuhteellasi.....

Tässä! Ei kaksonaismoralimia mukamas?
Hohhoijaa kiteytti loistavasti ajatukseni.

En edelleenkään huomaa minkäänlaista kaksinaismoralismia...kyseessä on naisen oikeus omaan kehoonsa, tärkeä ihmisoikeus..mies ei kanna lasta sisällään, joten hän ei voi päättää sen abortoinnista tai synnyttämisestä, niin yksinkertaista se on. Se onkin jo eri asia, milaisissa tilanteissa abortti sitten pitäisi hyväksyä.

Kukaan tervejärkinen ihminen ei voi ajatella niin, että naisen on pakko synnyttää/tehdä abortti, jos mies niin haluaa :o Tässä ketjussa on jo moneen otteeseen sanottu, että kyseessä on _naisen_ keho, jossa se lapsi kasvaa...ei ketään voi pakottaa kantamaan lasta 9kk ja synnyttämään vain jotta isä voisi sitten ottaa lapsen huolehdittavakseen, kuka tähän olisi edes valmis? Eikä varsinkaan voi pakottaa aborttiin, tappamaan lasta, on teillä taas puurot ja vellit ihan sekaisin! Ja tiedoksenne, kaikki naiset eivät tee aborttia kuin vakavista syistä, kuten minä..en minä hyväksykään aborttia ehkäisykeinona tms.

Selitä nyt jo miksi miehen sitten pitää kyetä ottamaan vastuu jos ei halua, mutta naisen ei??? Nyt on sulla jo puurot ja vellit sekaisn!

Minusta tuo onn kaksonaismoralismia.

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:

Selitä nyt jo miksi miehen sitten pitää kyetä ottamaan vastuu jos ei halua, mutta naisen ei??? Nyt on sulla jo puurot ja vellit sekaisn!

Kyllä täytyy naisenkin ottaa vastuu, lapsen synnyttäminen on vastuun kantamista, myös abortti voi sitä joissain tilanteissa olla. Mutta itse en kylläkään hyväksy aborttia kaikissa tilanteissa. Naisella ja miehellä ei kuulu tässä asiassa olla täysin samoja oikeuksia, koska lähtökohta kerran on erilainen, vaikka lapsi on yhteinen niin se kasvaa vain naisen kehossa.

Mikäli nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä ja mies luottaa naisen sanaan ja nainen tuleekin raskaaksi ja kertoo jopa tämän miehelle, joka haluaisikin kantaa vastuun OMASTA LAPSESTAAN (lapsihan on myös miehen) johon nainen toteaa ettei häntä kiinnosta vaan tekee abortin. Entä jos miehen ajatusmaailma onkin sellainen ettei hän voi hyväksyä aborttia, koska se on murha (tämä ajatus kuitenkin monen naisen osalta hyväksytään). Miehen siis tulee vaan hyväksyä että hänen lapsensa murhataan yhden ihmisen halun vuoksi ja täts it.

Jos taas mies on vannottamalla vannottanut että haluaa olla varma ettei raskautta tule ja monella tapaa suojaudutaan, mutta nainen tekeekin kepposet ja reijittää jopa kondomit ja tulee raskaaksi miehen tietämättä. No lapsen synnyttyä hän sitten antaa miehen tiedot ja mies saa ilmoituksen että hänen on saavuttava isyyden tunnustamiseen tai sitten testeihin ja näin nainen valheen kautta heittää laskun 18 vuoden ajaksi miehelle.

Onko nämä oikein MIESTÄ kohtaan, vai eikä miehellä pidäkään olla mitään oikeuksia, onko mies vain siittäjä naisen halutessa niin?

Eikä nämä esimerkit ole tuulesta temmattuja, vaan oikeaa elämää ihan täällä pikku suomessa.

Borkku, olen kertonut mielipiteeni noista asioista moneen otteeseen. Ja mielestäni se vain nyt on niin, että äidillä on oikeus sanoa viimeinen sana päätettäessä abortista, koska kyseessä on myös hänen kehonsa, ei vain parin yhteinen lapsi. Onneksi laki on tässä asiassa samalla kannalla. Se onkin sitten toinen juttu, mitä henk.koht ajattelen siitä, että jotkut esim. käyttävät aborttia ehkäisykeinona.

Eli kukaan ei saa painostaa missään olosuhteissa naista tekemään aborttia, tappamaan lastaan? Ja samalla se taas on itsestään selvyys (?), että nainen taas voi tappaa lapsensa, jos se nyt häntä sattuu huvittamaan? Perusteena pelkästään se, että kyseessä on naisen keho ja yhdeksän (itse asiassa jos pilkkua viilataan, niin kymmenen!) kuukautta.

No joo, tuskinpa kukaan nyt niin ajatteleekaan, että voidaan pakottaa. Mutta asiat ja tilanteet eivät myöskään aina ole niin mustavalkoisia kuin sinä esität. Ihmisiä ärsyttää enimmäkseen tuo sinun asenteesi, että "nainen on luomakunnan kruunu ja piste". Kyllä fakta on se, että myös miehen/isän tunteet ja ajatukset on otettava huomioon. Ja jos oikeasti olet sitä mieltä, ettei niillä ole mitään merkitystä, niin toivon, ettet parisuhteeseen rupea vielä vuosikausiin. Parisuhde kun on kahden kauppa, jossa toisinaan joutuu tekemään myös kompromisseja - puolin ja toisin. Yleensä tuon kompromissin voi saavuttaa yhteisymmärryksessä, järkevällä keskustelulla. Ja ihan omasta kokemuksestani puhun; takana yli 15 vuoden yhteiselo aviomieheni kanssa, lisäksi meillä on kolme lasta.

Ja minua ärsyttää suunnattomasti lukea sinun pikkuvanhaa paasaustasi asiasta tyyliin "kuulkaahan nyt, ajattelette kyllä ihan väärin, teillä on puurot ja vellit sekaisin, kukaan järkevä ihminen ei ajattele noin"...asenteesi on toisin sanoen erittäin alentuva. Ihan kuin sinä olisit ainoa oikein ajatteleva ja muut olisivat jotain vääräuskoisia maanmatosia, jotka eivät tajua mistään mitään. Voin kertoa, että tuolla tyylillä et mitään järkevää keskustelua saakaan aiheesta aikaan.

Kyllä täytyy naisenkin ottaa vastuu, lapsen synnyttäminen on vastuun kantamista, myös abortti voi sitä joissain tilanteissa olla. Mutta itse en kylläkään hyväksy aborttia kaikissa tilanteissa. Naisella ja miehellä ei kuulu tässä asiassa olla täysin samoja oikeuksia, koska lähtökohta kerran on erilainen, vaikka lapsi on yhteinen niin se kasvaa vain naisen kehossa.

Eli vain sillä on merkitystä kumman kehossa lapsi kehittyy ja vain sillä tulee olla sun mielestä oikeus päättää kehittyykö se lapsi vai ei ja myös siitä että velvoittaa toisen maksajaksi 18 vuoden ajaksi olkoon sitten taustalla mitä valheita tahansa.

Ajatteletko Borkku todella niin, että miehellä olisi joissain tilanteissa oikeus pakottaa nainen synnytykseen tai aborttiin?? Eikai kukaan nainen voi noin ajatella? Minä en ainakaan ikinä suostuisi vain miehen painostamana aborttiin. Sitäpaitsi synnytys voi olla joissakin tilanteissa vaaraksi äidille, onko miehellä muka oikeus silloinkin mielestänne vaatia synnytystä?

Minusta naisen ei tarvitse tehdä aborttia tai olla tekemättä siksi että mies haluaa, sillä naisen keho on naisen ja hän siitä itse viime kädessä päättää. Jos nainen tulee raskaaksi valehtelun tai muun vastaavan seikan takia, se on törkeää, mutta ei vapauta miestä vastuusta.

Elatusmaksujen saaminen kun on sen lapsen etu ja oikeus, huolimatta siitä olivatko hänen vanhempansa hänet halunneet vai eivät. Jo syntyneen lapsen edun pitäisi mennä vanhempien edun edelle.

Siis nyt olen jo oikeasti järkyttynyt :o Voiko joku olla sitä mieltä, ettei naisella ole miestä enemmän oikeutta päättää omasta kehostaan? Kyseessä ei ole vain se sikiö/lapsi vaan naisen oma ruumis myös. Ei kukaan voi kannattaa pakkosynnytyksiä tai pakkoabortteja!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta naisen ei tarvitse tehdä aborttia tai olla tekemättä siksi että mies haluaa, sillä naisen keho on naisen ja hän siitä itse viime kädessä päättää. Jos nainen tulee raskaaksi valehtelun tai muun vastaavan seikan takia, se on törkeää, mutta ei vapauta miestä vastuusta.

Elatusmaksujen saaminen kun on sen lapsen etu ja oikeus, huolimatta siitä olivatko hänen vanhempansa hänet halunneet vai eivät. Jo syntyneen lapsen edun pitäisi mennä vanhempien edun edelle.

Olen samaa mieltä joka lauseesta!

Olen samaa mieltä joka lauseesta!

Mun mielestä on hyvin vastenmielistä olla sun kanssa samaa mieltä yhtään mistään B)

Ajatteletko Borkku todella niin, että miehellä olisi joissain tilanteissa oikeus pakottaa nainen synnytykseen tai aborttiin?? Eikai kukaan nainen voi noin ajatella? Minä en ainakaan ikinä suostuisi vain miehen painostamana aborttiin. Sitäpaitsi synnytys voi olla joissakin tilanteissa vaaraksi äidille, onko miehellä muka oikeus silloinkin mielestänne vaatia synnytystä?

Onko naisella edelleen oikeus vaatia ja painostaa lasta haluamatonta miestä tapaamaan lasta ja lyömään nimi isyystodistukseen? Elareiden (jotka saa kunnalta ilman isyyden selvitystä) ja tapaamisoikeuksien takia???

On mielenkiintoista, että hyökkäätte kimppuuni noilla aborttijutuilla ja naisten kieroilu-hommilla...minä en tietääkseni ole huijannut yhtäkään miestä jättämällä pillereitä pois, saati tehnyt aborttia (kun en ole edes ollut raskaana...) Olen vain realistinen, vaikka kuinka asiasta keskustelisi miehen kanssa ja ottaisi hänen mielipiteensä/tunteensa huomioon niin naisella on silti viime kädessä oikeus tehdä päätös, jos erimielisyyttä syntyy.

Puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä elikkä nimenomaan aina MIEHEN edun edelle, nainen kun saa kaiken aina päättää oman tahtonsa mukaisesti...eli käytännössä katsoen mies on aina se, joka uhrautuu tilanteessa kuin tilanteessa.

Onko naisella edelleen oikeus vaatia ja painostaa lasta haluamatonta miestä tapaamaan lasta ja lyömään nimi isyystodistukseen? Elareiden (jotka saa kunnalta ilman isyyden selvitystä) ja tapaamisoikeuksien takia???

Tapaamaan ei voi ketään pakottaa, mutta lapsella on oikeus saada elatusapua ja tieto biologisesta isästä. Näin myös mies voi kantaa vastuunsa.

Pakottaminen on aina väärin.

Se on myös väärin naisen osalta miestä kohtaan valheella pakottaa mies isäksi.

Naisella on mun mielestä tässä asiassa kokonaisuudessa liiaksi valtaa yksin, koska nainen pystyy pakottamaan ihan lainkin puitteissa ja asettamaan toisen ihmisen koko loppuelämän oman halunsa mukaisesti.

On mielenkiintoista, että hyökkäätte kimppuuni noilla aborttijutuilla ja naisten kieroilu-hommilla...minä en tietääkseni ole huijannut yhtäkään miestä jättämällä pillereitä pois, saati tehnyt aborttia (kun en ole edes ollut raskaana...) Olen vain realistinen, vaikka kuinka asiasta keskustelisi miehen kanssa ja ottaisi hänen mielipiteensä/tunteensa huomioon niin naisella on silti viime kädessä oikeus tehdä päätös, jos erimielisyyttä syntyy.

Ei, me emme hyökkää sinun kimppuusi. Me puhumme nimenomaan YLEISELLÄ TASOLLA, ottaen huomioon mahdollisimman erilaisia tilanteita, joita elämässä todistettavasti tulee/on tullut eteen. Sinä sen sijaan hyökkäät meitä vastaan väittämällä, että emme ole järkeviä ihmisiä ja että meillä on puurot ja vellit sekaisin. Sinä olet sitä mieltä, että vain sinun mielipiteesi (ja mutkat suoriksi pohdiskelusi) on ainoa oikea jokaikisessä tilanteessa.

Yhteistyössä