Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tuulija:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Jos nainen tulee raskaaksi jättämällä pillerit salaa pois, pitäisi mielestäni naisen joutua jollakin tavalla vastuuseen tekosestaan (esim. rahallisesti ), mutta miehen kannattaisi silti ottaa vastuuta siitä omasta lapsestaan, vaikka eroaisikin lapsen äidistä.
Mutta ku tässäkin se ensisijainen valta on sillä naisella.
Tätä mä oon ajanu takaa et tää valta on väärin.
sä oot kyl ihan oikeessa että tää valta on väärin,mutta todellisuus taitaa olla se että jos nainen näin tekee ja mies luottaa niin mitään ei ole tehtävissä... valitattavasti
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Kuinka yleistä tuo Borkun mainitsema tapaus mahtaa olla?
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Miehellä ja naisella on yhtäläinen oikeus päättää omasta elämästään! Naiselle vaan on annettu valta tehdä miehenkin elämässä just mitä haluaa!
Tottakai, mutta minulla ei luonne antaisi koskaan ikinä periksi pakottaa ketään millään tavalla isäksi tai äidiksi jos hän ei sitä halua! Olen siinä mielessä inhottava että kunnioitan enemmän ihmistä joka suoraan myöntää heti raskauden alussa ettei halua lasta (toisin kuin näitä jotka hetken leikkii kotia muka innoissaan ja karkaa ku eivät kestäkkään) ei nyt, ei ehkä koskaan. Eli valta on minulla. Jos haluan lapsen sen pidän ja kerron sille isille ja sanon ota yhteyttä jos mieli muuttuu. Siinä se! Minusta siinä toimitaan äidin, lapsen ja isän oikeuksia ja elämää kunnioittaen! En vaatisi nimeä paperiin en elareita.
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Miehellä ja naisella on yhtäläinen oikeus päättää omasta elämästään! Naiselle vaan on annettu valta tehdä miehenkin elämässä just mitä haluaa!
Tottakai, mutta minulla ei luonne antaisi koskaan ikinä periksi pakottaa ketään millään tavalla isäksi tai äidiksi jos hän ei sitä halua! Olen siinä mielessä inhottava että kunnioitan enemmän ihmistä joka suoraan myöntää heti raskauden alussa ettei halua lasta (toisin kuin näitä jotka hetken leikkii kotia muka innoissaan ja karkaa ku eivät kestäkkään) ei nyt, ei ehkä koskaan. Eli valta on minulla. Jos haluan lapsen sen pidän ja kerron sille isille ja sanon ota yhteyttä jos mieli muuttuu. Siinä se! Minusta siinä toimitaan äidin, lapsen ja isän oikeuksia ja elämää kunnioittaen! En vaatisi nimeä paperiin en elareita.
Alkuperäinen kirjoittaja kuokkavieras:Kuinkahan monta lasta tahan maailmaan on tehty miehen rahojen takia! Hitto viekoon, helppoahan se on kuin mika, naida naksutella jonkun rikkaan ukon kanssa tarpeeksi kauan etta napsahtaa paksux ja sit ei muuta ku vaateet elareista. Jos ukko siis on tarpeex rikas niin siina elaa aitikin. Ja ajatelkaas sitten kun se pakko-isa heittaa veivinsa niin kukas sen perii?!! Niin etta naiset jotka haluaa vaan sen lapsen, niin kannattaa sperman luovuttaja valita sellaisesta lahteesta missa on sita kahisevaakin... Ja laki sallii!
Eiko siis olisi oikein ja kohtuullista etta pakko-isalla olisi oikeus abortoida itsensa tilanteesta. Siina tosin laskisi vakiluku jonkin verran...
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja kuokkavieras:Kuinkahan monta lasta tahan maailmaan on tehty miehen rahojen takia! Hitto viekoon, helppoahan se on kuin mika, naida naksutella jonkun rikkaan ukon kanssa tarpeeksi kauan etta napsahtaa paksux ja sit ei muuta ku vaateet elareista. Jos ukko siis on tarpeex rikas niin siina elaa aitikin. Ja ajatelkaas sitten kun se pakko-isa heittaa veivinsa niin kukas sen perii?!! Niin etta naiset jotka haluaa vaan sen lapsen, niin kannattaa sperman luovuttaja valita sellaisesta lahteesta missa on sita kahisevaakin... Ja laki sallii!
Eiko siis olisi oikein ja kohtuullista etta pakko-isalla olisi oikeus abortoida itsensa tilanteesta. Siina tosin laskisi vakiluku jonkin verran...
Vaan ku tossaki on se toinenki puoli just et jotkut miehet sit saattais käyttää sitä hyväkseen väärin.
Mut aina joku porsaanreikä jolleki on avoin ei sille mitään voi ja ihminen ku on itsekäs niin se on myös juonitteleva ja valehtelevakin sillon.
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Tuulija; Lapsen kannalta koen paremmaksi että lapsi ei joudu väkisin tekemisiin ihmisen kanssa joka ei häntä elämäänsä halua. Lapselle myös parempi.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ärsyttää tuo, kun selitätte että miehen pitäisi raskauden alussa saada päättää, haluaako lasta vai ei, koska nainenkin voi päättää. Kumpikohan on helpompaa: lähteä huitsin nevadaan, kun isyys ei kiinnosta vai tehdä elämänsä raskain päätös ja teettää abortti, kun ei halua äidiksi? Pliis, älkää verratko miesten häipymistä ja naisen aborttia toisiinsa, abortteja ei edes saisi tehdä kaikissa tilanteissa (käytännössä sen kyllä saa missä tilanteessa vain )..ei voi mielestäni mitenkään olettaa, että kaikkien naisten moraalikäsitykset ovat samanlaiset, kaikille abortti ei ole ikinä vaihtoehto, toisille vain joissain tilanteissa jne...asia riippuu siitäkin, mieltääkö henkilö sikiön solumöykyksi vai lapseksi. Jos minä tulisin vahingossa raskaaksi, en kokisi, että minulla olisi vaihtoehtoja, ainut ratkaisu tilanteessa olisi synnyttää se lapsi..aborttia en missään tapauksessa haluaisi, koska tuntisin siitä mahd. loppuelämän ajan syyllisyyttä, saattaisin masentua pahasti jne. Kyllä minä ainakin loukkaantuisin, jos lapsen isä vain jättäisi minut yksin raskauden kanssa.
Ensinnäkin ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi, ei miestä eikä naista! Sterilisaatio on hiukan kimurantti juttu. Lääkärit ei niitä kovin innoissaan tee, tiedäthän sinä kolme lasta tai 30 vee jos silloinkaan.
Se loukkaantuminen ei sitä muuta että se toinen ei halua. Oli sitten kyseessä mies tai nainen! Ja miksi vain naisella on oikeus päättää kahden ihmisen (+lapsi) elämästä. Se on epäreilua!
Miten niin vain naisella on oikeus päättää? Seksiä harrastaessaan mies ottaa tietoisen riskin, on törkeää olettaa, että jokaisen naisen olisi tarvittaessa pystyttävä tekemään abortti, abortti ei ole mikään ensimmäinen vaihtoehto jos nainen tulee raskaaksi. Puhutte täällä abortista kuin jostakin yksinkertaisesta ja kevyestä toimenpiteestä. Vaihtaisin mielelläni miehen kanssa siinä asiassa paikkaa ja antaisin hänen olla se osapuoli, joka JOUTUU päättämään abortista. Mies ei koskaan joudu yhtä vaikeaan tilanteeseen, nainen se kantaa abortin mukanaan tuoman syyllisyyden ym.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Tytsi, sie nyt ihan aloit vallan hauskaksi. Minulla on ainakin ollut automaattinen tyhmä oletus että ehkäisyä käytetään (mutta sekään ei ole sata rosenttinen, onhan itsellä kaksi kortsu lasta =) ).
Toista ihmistä ei voi pakottaa siihen mihin hän ei halua! Kuten sinua ei voi pakottaa aborttiin koska sinä et HALUA sitä. Ei miestä, eikä naista... Väännänkö vielä yksinkertaisempaan muotoon?![]()
Ei voi pakottaa ei, mutta mitä sinä ajattelet miehestä, joka ehkäisyn pettäessä jättää raskaana olevan naisen oman onnensa nojaan? Naisena olemisessa on se huono puoli, että joutuu automaattisesti vastuuseen, jos ehkäisy pettää, on pakko joko tehdä abortti tai synnyttää se lapsi.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Minä olen kyllä sitä mieltä, että mies pääsee helpommalla näissä asioissa kuin nainen, mies voi häipyä syntymättömän lapsen elämästä hyvinkin helposti, jos niin päättää..nainen taas ei voi päästä raskautta karkuun sitten millään, vaikka kuinka haluaisi. Joten miksi tässä ketjussa monien mielestä miehellä on huono asema asiassa? Vingutaan vain niistä elareista koko ajan, rahaa se vain on :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ärsyttää tuo, kun selitätte että miehen pitäisi raskauden alussa saada päättää, haluaako lasta vai ei, koska nainenkin voi päättää. Kumpikohan on helpompaa: lähteä huitsin nevadaan, kun isyys ei kiinnosta vai tehdä elämänsä raskain päätös ja teettää abortti, kun ei halua äidiksi? Pliis, älkää verratko miesten häipymistä ja naisen aborttia toisiinsa, abortteja ei edes saisi tehdä kaikissa tilanteissa (käytännössä sen kyllä saa missä tilanteessa vain )..ei voi mielestäni mitenkään olettaa, että kaikkien naisten moraalikäsitykset ovat samanlaiset, kaikille abortti ei ole ikinä vaihtoehto, toisille vain joissain tilanteissa jne...asia riippuu siitäkin, mieltääkö henkilö sikiön solumöykyksi vai lapseksi. Jos minä tulisin vahingossa raskaaksi, en kokisi, että minulla olisi vaihtoehtoja, ainut ratkaisu tilanteessa olisi synnyttää se lapsi..aborttia en missään tapauksessa haluaisi, koska tuntisin siitä mahd. loppuelämän ajan syyllisyyttä, saattaisin masentua pahasti jne. Kyllä minä ainakin loukkaantuisin, jos lapsen isä vain jättäisi minut yksin raskauden kanssa.
Ensinnäkin ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi, ei miestä eikä naista! Sterilisaatio on hiukan kimurantti juttu. Lääkärit ei niitä kovin innoissaan tee, tiedäthän sinä kolme lasta tai 30 vee jos silloinkaan.
Se loukkaantuminen ei sitä muuta että se toinen ei halua. Oli sitten kyseessä mies tai nainen! Ja miksi vain naisella on oikeus päättää kahden ihmisen (+lapsi) elämästä. Se on epäreilua!
Miten niin vain naisella on oikeus päättää? Seksiä harrastaessaan mies ottaa tietoisen riskin, on törkeää olettaa, että jokaisen naisen olisi tarvittaessa pystyttävä tekemään abortti, abortti ei ole mikään ensimmäinen vaihtoehto jos nainen tulee raskaaksi. Puhutte täällä abortista kuin jostakin yksinkertaisesta ja kevyestä toimenpiteestä. Vaihtaisin mielelläni miehen kanssa siinä asiassa paikkaa ja antaisin hänen olla se osapuoli, joka JOUTUU päättämään abortista. Mies ei koskaan joudu yhtä vaikeaan tilanteeseen, nainen se kantaa abortin mukanaan tuoman syyllisyyden ym.
periaatteessa siis jokaisen, kenen kanssa menen sänkyyn harkitusti tai vähemmälle harkinnalla, pitäisi olla valmis situoutumaan sinuun tai lapseesi loppuelämäksi. Voisitko sinä sitoutua satunnaiseen ihmiseen elämässäsi ilman pidempää harkinta-aikaa ja pelkästään pakosta?
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Mitenköhän mie tämän nyt ihan oikeasti väännän!
Elämä on epäreilua, nainen ei joo pääse pakoon tuosta noin vaan raskautta, mutta se ei mielestäni oikeuta pakottamaan toista osallistumaan siihen mihin ei halua!
Eihän mieskään voi pakottaa naista synnyttämään lasta jos nainen ei halua!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Hilima:Säälittävää.
Onhan se kamala kun niillä teidän miehillä on ollut elämää ennen teitä. Joutuvat niitä elareitakin makselemaan pilvin pimein kun kieroutuneet naiset on ne houkutellu sänkyyn vain tullakseen raskaaksi ja nyt TE joudute kärsimään kun mies syytää rahaa niille äpärä pennuille kun omakin lapsi tarttis reimaTECiä.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Tytsi, sie nyt ihan aloit vallan hauskaksi. Minulla on ainakin ollut automaattinen tyhmä oletus että ehkäisyä käytetään (mutta sekään ei ole sata rosenttinen, onhan itsellä kaksi kortsu lasta =) ).
Toista ihmistä ei voi pakottaa siihen mihin hän ei halua! Kuten sinua ei voi pakottaa aborttiin koska sinä et HALUA sitä. Ei miestä, eikä naista... Väännänkö vielä yksinkertaisempaan muotoon?![]()
Ei voi pakottaa ei, mutta mitä sinä ajattelet miehestä, joka ehkäisyn pettäessä jättää raskaana olevan naisen oman onnensa nojaan? Naisena olemisessa on se huono puoli, että joutuu automaattisesti vastuuseen, jos ehkäisy pettää, on pakko joko tehdä abortti tai synnyttää se lapsi.
puhuit tuolla jossakin että toivotaan että mies rakastaa lastaan. Missäs se äidin rakkaus on jos ajatellaan että on PAKKO tehdä abortti tai synnyttää ja vieläpä järjestys tuo?
Lapsi katsos tuo muutakin kuin pakkoa ja vastuuta, se tuo myös elämään jotakin ihananmpaa, rakkautta ja läheisyyttä, sitä kun saa sen pienen eka kerran syliinsä jne. inhottavaa jos nainen joutuu synnyttämään vasten omaa tahtoaan. Jos ei ole valmis äidiksi koskaan niin piuhat poikki sitten tai jalat ristissä siihen asti kuinon valmis tekemään oikeasti valintoja elämässään ja on kypsä vastaamaan niistä.... kai.....
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Borkku, olen kertonut mielipiteeni noista asioista moneen otteeseen. Ja mielestäni se vain nyt on niin, että äidillä on oikeus sanoa viimeinen sana päätettäessä abortista, koska kyseessä on myös hänen kehonsa, ei vain parin yhteinen lapsi. Onneksi laki on tässä asiassa samalla kannalla. Se onkin sitten toinen juttu, mitä henk.koht ajattelen siitä, että jotkut esim. käyttävät aborttia ehkäisykeinona.
Alkuperäinen kirjoittaja kuokkavieras:Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Tuulija; Lapsen kannalta koen paremmaksi että lapsi ei joudu väkisin tekemisiin ihmisen kanssa joka ei häntä elämäänsä halua. Lapselle myös parempi.
Peesaan
Alkuperäinen kirjoittaja :O:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ärsyttää tuo, kun selitätte että miehen pitäisi raskauden alussa saada päättää, haluaako lasta vai ei, koska nainenkin voi päättää. Kumpikohan on helpompaa: lähteä huitsin nevadaan, kun isyys ei kiinnosta vai tehdä elämänsä raskain päätös ja teettää abortti, kun ei halua äidiksi? Pliis, älkää verratko miesten häipymistä ja naisen aborttia toisiinsa, abortteja ei edes saisi tehdä kaikissa tilanteissa (käytännössä sen kyllä saa missä tilanteessa vain )..ei voi mielestäni mitenkään olettaa, että kaikkien naisten moraalikäsitykset ovat samanlaiset, kaikille abortti ei ole ikinä vaihtoehto, toisille vain joissain tilanteissa jne...asia riippuu siitäkin, mieltääkö henkilö sikiön solumöykyksi vai lapseksi. Jos minä tulisin vahingossa raskaaksi, en kokisi, että minulla olisi vaihtoehtoja, ainut ratkaisu tilanteessa olisi synnyttää se lapsi..aborttia en missään tapauksessa haluaisi, koska tuntisin siitä mahd. loppuelämän ajan syyllisyyttä, saattaisin masentua pahasti jne. Kyllä minä ainakin loukkaantuisin, jos lapsen isä vain jättäisi minut yksin raskauden kanssa.
periaatteessa siis jokaisen, kenen kanssa menen sänkyyn harkitusti tai vähemmälle harkinnalla, pitäisi olla valmis situoutumaan sinuun tai lapseesi loppuelämäksi. Voisitko sinä sitoutua satunnaiseen ihmiseen elämässäsi ilman pidempää harkinta-aikaa ja pelkästään pakosta?
Itseasiassa kyllä.
Vähän outoa että tuo on jotenkin epäselvää.
Kouluihin lisää seksivalistusta ja ehkäisy kunniaan.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:miksi joissakin tilanteessa se on nainen keho ja toisessa tilanteessa yhteinen juttu ja kuitenkin puhutaan siitä hedelmöittyneestä munasolusta josta voisi tulla lapsi.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja Hilima:Säälittävää.
Onhan se kamala kun niillä teidän miehillä on ollut elämää ennen teitä. Joutuvat niitä elareitakin makselemaan pilvin pimein kun kieroutuneet naiset on ne houkutellu sänkyyn vain tullakseen raskaaksi ja nyt TE joudute kärsimään kun mies syytää rahaa niille äpärä pennuille kun omakin lapsi tarttis reimaTECiä.
äiti 40plusplus
Tästäkö on tapauksessasi kysymys?
Jotenkin paistaa "lievä" katkeruus jostain kirjoitustesi takana..![]()