isänpäivänä sitten itketään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :'(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
täh,koska teillä sitten katkaistaan napanuora? kyllähän ne omat isät yms. on olemassa vuoden jokaisena päivänä, että ehtiihän niitä näkemään vaikka kuinka paljon. ja jos kuitenkin on yli 20vuotta isänsä kanssa isänpäivän viettänyt niin eikö se riitä? koska se vietetään oman perheen kanssa? mä lopetin isän/äitien päivän vieton vanhempieni kanssa kun oma lapsi syntyi. muistan kyllä molempia :)

apua! :o :laugh:
napanuora kiinni isässä isänpäivä-kahvittelun takia..

Miten se lapsen syntymä/napanuoran katkaiseminen vaikuttaa siihen, ettei voi käydä isän/äitienpäivänä omien vanhempien luona?

ööö...mä taidan olla tyhmä mutten oo ikinä tajunnu tota sanontaa "katkaista napanuoraa". se että on läheiset välit vanhempiin ei tarkota että olis kiinni niissä tai et olis joten epänormaali. :o mun napanuora ainakin katkaistiin synnärillä.
:D

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
täh,koska teillä sitten katkaistaan napanuora? kyllähän ne omat isät yms. on olemassa vuoden jokaisena päivänä, että ehtiihän niitä näkemään vaikka kuinka paljon. ja jos kuitenkin on yli 20vuotta isänsä kanssa isänpäivän viettänyt niin eikö se riitä? koska se vietetään oman perheen kanssa? mä lopetin isän/äitien päivän vieton vanhempieni kanssa kun oma lapsi syntyi. muistan kyllä molempia :)

voi hyvänen aika.ei koskaan.varmaan omaan kuolemaan katkeaa napauora lopullisesti,sillä kyllä minä vien vanhempieni haudallekin isäin ja äitienpäivä muistamiset kun se aika on

Jotenkin tuntuu, että tämä on taas tätä minäminäminä-ajattelua. Isejä ne isoisätkin on, teidän isejänne. Eikä se muutu miksikään. Musta isänpäivä on myös pappojen, ukkien ja vaarien (ynnä muiden sellaisten) päivä. Sitä omaa isäänsähän lapsi näkee joka päivä (jos yhdessä asutaan), mutta isoisiä ehkä harvemmin.

Me annetaan omalle isille aamulla kortti ja tehdään ehkä kakku edellisenä päivänä aamuksi. Päivällä me mennään mun vanhempien luo syömään ja illalla vielä miehen kotiin kahville. Eikä tuossa ole mitään ongelmaa, se on ihan normaali juttu. Kaikki isit ja papat tulee juhlittua. Miksi lakkaisin muistamasta omia vanhempiani siksi, että minusta itsestäni on tullut äiti?

Mielestäni se ei vähennä minun isäni isyyttä se, että olen jo aikuinen ja minulla on lapsi. Pikemminkin hän juhlii nyt isänä ja ukkina. Mieheltäni se ei myöskään ole pois tai hänen isyyttään vähennä, vaikka muistetaan myös ukkia ja pappaa. Meillä ainakin muksu on tehnyt kortteja ukille ja papalle myös ja odottaa, että pääsee niitä antamaan. Miehelle ollaan ostettu lahja ja kimpassa sisarusten kanssa ostetaan sitten jotain isompaa ukille/papalle. Viedään varmaan illalla myös kynttilä minun papan haudalle.

mun isän isyyteen kuuluu myös se, että se on isoisä. ja kyllä papalla on silloin oikeus toivoa niitä lapsenlapsia luokseen kakuttelemaan. miehellä taas ei ole isää, että se saa itse päättää lähteekö appiukkoa juhlimaan vai viettääkö harvinaislaatuista laatuaikaa omassa seurassaan sen aikaa kun me lasten kanssa siellä piipahdetaan. kyllä me ehditään yhdessä päivässä julia niin isit kuin papatkin, ollaan niin tehokkaita. :)

Mäoäs ymmärrän, mulla sama koskee JOULUA! Se vietetään mun mielestä oman perheen kesken (aatto ja joulupäivä ainaki) ja sitten voidaan käydä isovanhemmilla joulupyhinä. KUN asutaan kaukana (200km). Eri asia jos asutaan liki niin vois jouluna kuin isänpäivänä jne, käydä kaffeella illemmalla!

Tuo sama mulla on joulussa, eihän tuo anoppikaan vietä aattoa öitinsä kanssa - oo koskaan viettäny sen jälkeen kun oman perheen perusti, soittanu vaan. MIKSI siis hänen aikuisen poikansa (yli 30v) pitäisi mennä äidin luo jouluksi kun on jo oma perhe....rrrrrrr

Mä ajattelen äitien- ja isänpäivästä samoin ja pyrin saamaan asiat aina niin et ollaan oman perheen kera. Munkin mielestä pitäis etupäässä juhlistaa aina niitä jotka ovat perheessä/suvussa TUOREIMPIA vanhempia!

Siis se päivähän on ISÄNpäivä! Eli onhan se isänisäkin edelleen ISÄ, joten se on myös hänen päivänsä!!

Kyllä meillä on tapana ainakin käydä aina moikkaamassa molempien isiä ja käytäisiin myös isänisiä jos olisi elossa.

Äitienpäivänä käydään molempien äitejä ja vielä mummojakin tosi pikaiseen (eli lapsemme isomummoo).

Ap kirjoitit, että lakkasit viettämästä isän ja äitienpäivää omien vanhempiesi kanssa kun lapsi syntyi.

Eikö nämä isovanhemmat toivoisi, että lapsenlapsi kävisi onnittelemassa mummua ja pappaa.
Ainakin vanhemmilleni lapsenlapsi on iso juttu ja ovat tosi liikuttuneen näköisiä kun lapsi ojentaa kortin jossa lukee papalle.

Ei se muutaman tunnin kahvittelu veisi kuin pienne osan teidän perhehetkestä, mutta tekisi isovanhemmat tosi iloisiksi

Isänpäivänä saa mun puolesta mies päättää mitä haluaa tehdä ja missä käydä. Teen kakun ja laitan jotain hyvää aamupalaa, se siinä. Kannattaako noitakaan päiviä niin vakavasti ottaa. Perheen kanssa vietetään aikaa aina kun siihen on mahdollisuus, eikä sen tarvi olla just se tietty päivä. Samanlainen päivä se on ku kaikki muutkin päivät, ainakin periaatteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Minusta tässä ehkä se suurin ongelma oli se tapa, jolla miehesi isä hoiti asian. Täysin itsekkäästi ilmoittamalla, että kahvit tarjoillaan tällöin ja tällöin kysymättä TEILTÄ mitä te itse haluatte. Vihaan tuollaista toimintatapaa.

Minusta te voisitte kyllä ilmoittaa hienovaraisesti isoisälle, että haluaisitte viettää tämän ensimmäisen isänpäivän oman perheen kesken. Kenelläkään ei pitäisi olla asiaan nokankoputtamista. Vai mitä miehesi haluaa?

Hä? Mitä? Että kaffetarjoilulle pitää kysyä lupa ja kellonaikakin? :o

Ja että isä ei saisi viettää isänpäivää niinkuin itse haluaa, vaan niinkuin vaimo haluaa????

Meillä ainakin on isänpäivän merkitys isovanhempien suuntaan vain kasvanut lasten synnyttyä. Nyt isäni ei ole vain isäni, vaan myös lasteni isoisä. Ihan varmasti käydään sielläkin kahvilla ja viedään lasten tekemät kortit. Mutta lapset on kyllä hankittu päälle kolmekymppisenä, napanuora oli katkaistu jo ajat sitten muutenkin.

Kyllä pidän todella outona ap:n suhtautumista asiaan. Kukin toki tavallaan. Yritäthän kuitenkin ymmärtää miestäsikin, jos hän haluaa lapsensa kanssa käydä isänsä luona ko. päivänä, se on todellakin normaalia myös aikuisten keskuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
Mäoäs ymmärrän, mulla sama koskee JOULUA! Se vietetään mun mielestä oman perheen kesken (aatto ja joulupäivä ainaki) ja sitten voidaan käydä isovanhemmilla joulupyhinä. KUN asutaan kaukana (200km). Eri asia jos asutaan liki niin vois jouluna kuin isänpäivänä jne, käydä kaffeella illemmalla!

Tuo sama mulla on joulussa, eihän tuo anoppikaan vietä aattoa öitinsä kanssa - oo koskaan viettäny sen jälkeen kun oman perheen perusti, soittanu vaan. MIKSI siis hänen aikuisen poikansa (yli 30v) pitäisi mennä äidin luo jouluksi kun on jo oma perhe....rrrrrrr

Meillä vietetään joulutkin yhdessä. Kokoonnutaan jonkun luokse kahvittelemaan ja avaamaan paketteja. Välillä syödäänkin yhdessä. Myös isän- ja äitienpäivät ollaan vietetty koko suvun kesken. Samoin juhannuksena usein kokoonnutaan koko suvun voimalla. Lapset tykkää ainaskin! :D
Joulu tai mikä tahansa juhla olisi aika yksinäistä ilman rakkaita sukulaisia.... :(

Mekin käydään mun isän ja miehen isän luona aina isänpäivänä. Lapsenakin käytiin isänpäivänä papan luona ja se oli tosi kivaa, kun siellä näki ja pääsi leikkimään serkkujen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Minusta tässä ehkä se suurin ongelma oli se tapa, jolla miehesi isä hoiti asian. Täysin itsekkäästi ilmoittamalla, että kahvit tarjoillaan tällöin ja tällöin kysymättä TEILTÄ mitä te itse haluatte. Vihaan tuollaista toimintatapaa.

Minusta te voisitte kyllä ilmoittaa hienovaraisesti isoisälle, että haluaisitte viettää tämän ensimmäisen isänpäivän oman perheen kesken. Kenelläkään ei pitäisi olla asiaan nokankoputtamista. Vai mitä miehesi haluaa?

Ja että isä ei saisi viettää isänpäivää niinkuin itse haluaa, vaan niinkuin vaimo haluaa????

Aivan. Ja miten mahdolliset muut vieraat. Pitäisikä heidänkin kokoontua kahville just teidän aikataulun ja mieltymysten mukaisesti...? :headwall: :o Eikös kutsuja päätä milloin kutsuu ja ketä kutsuu kylään?

Peesi. Eikö kahvin tarjoaja päätä koska haluaa kahvit tarjoilla toisille eikä ne jotka kahveelle tulee....

Kyllä teillä itketään vielä monena muunakin päivänä, jos et opi tekemään kompromisseja. Sinulla on kiire olla aikuinen nyt kun sinulla on oma lapsi. Aikuisuuteen kyllä kuuluu kompromissien teko.

Miksi ihmeessä ette voi olla aamusella oman perheen kesken ja lähteä sitten isosille kahvittelemaan? Ja eikös kyseessä ole nimenomaan isänpäivä ja jos miehesi haluaa tällöin nähdä oman isänsä ja siis lapsensa isoisän mikä ihme siinöä olisi niin loukkaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:

Meillä vietetään joulutkin yhdessä. Kokoonnutaan jonkun luokse kahvittelemaan ja avaamaan paketteja. Välillä syödäänkin yhdessä. Myös isän- ja äitienpäivät ollaan vietetty koko suvun kesken. Samoin juhannuksena usein kokoonnutaan koko suvun voimalla. Lapset tykkää ainaskin! :D
Joulu tai mikä tahansa juhla olisi aika yksinäistä ilman rakkaita sukulaisia.... :(

Etkä sä tajua lukemaasi! Sanoinkin JOS asutaan LIKI voi käydäkkin kaffeella illemmalla!!! MUtta v'ttu pojottaa anopilla koko joulu sen tavoilla!

Sinä nyt et ymmärtänyt hölkäsen pölähdystä mun kirjotuksesta.

Yleisesti, ehkä mulla on näistä tilanteista niin eri näkemys. Mulla on ihanat sukulaiset, joilla on tapana soitella, että se ja se sukulainen tuli kylään ja ruoka on valmista klo 17 eli kahden tunnin päästä. Tulkaa käymään. Ei oteta huomioon sitä, että itsellä kenties on suunnitelmana olla vaan rauhassa kiireisen työviikon jälkeen. Levähtäminen omassa rauhassa ei ole riittävä syy skipata erinäisiä pakollisia edustuksia. Mun mielestä ihmisillä on oikeus kokea asiat eri tavalla. Jos Sinusta on kiva hypätä muiden pillin mukana, niin kaikista se ei ole mukavaa. Toki joskus on mukavaa ja mielelläni teen asioita ja hyppään kylässä, mutta joskus ei vain oikeasti halua. Haluatko sinä?

Ja missä väitin, että isä ei saa viettää isänpäivää kuten haluaa? Totta kai isän mielipide kysytään isänpäivää koskien. Tietenkin!

Yhteistyössä