Eikö malteta odottaa, ei voida vai ajatellaanko että lapsista tulee leikkikavereita?
Katsos, kun kaikki eivät saa niitä lapsia silloin, kun keksivät "laittaa tilaukseen" tai "alkaa tehdä leikkikaveria", kuten usein niin leikkisästi ilmaistaan..
Jos ensimmäinen on tehty hoidoilla, joihin paloi kaikkinensa aikaa viisi vuotta ja äidillä ikää jo melkein kolmekymmentä siinä vaiheessa, kun se kauan kaivattu vauva on viimein sylissä, niin onko mieltä alkaa odotella 5-8v ennenkuin yrittää seuraavaa? Hedelmällisyyshän ei nyt ainakaan nouse tuossa kolmenkympin jälkeen ja kolmevitosena taitaa aloittaa aika jyrkän alamäen.
Kukaan ei lupaa, että toisen lapsen saa varmasti, vaikka on jo kerran onnistunut. Hoidot eivät välttämättä enää tehoa uudelleen.
Me aloitimme uudet hoidot esikoisen ollessa 1,5v. Olisimme voineet aloittaa jo aiemmin, mutta itse en voinut ottaa sitä riskiä, että ikäeroksi olisi jollain ihmeen kaupalla tullut alle 2v. Minusta tuntui, että se olisi ollut liian rankkaa minulle (huom. MINULLE, en puhu muiden ikäeroista).
Jotain kummaa tapahtui ja ensimmäinen hoito tepsi, aloin odottaa kuopusta. Ikäeroksi tuli sitten muutama kk yli 2v ja välillä mietin, että olikohan sekin liian vähän. Mutta kuten sanottu, olisi ollut enemmän kuin todennäköistä, että hoitoja olisi taas pitänyt käydä läpi vuosia.