isovanhemmat ei välitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöllykkä

Vieras
Voi, että tuli taas niin paha mieli omien lasten puolesta. Miehen siskon lapsia mummo ja pappa kuskaa mukanaan retkillä ja meidän samanikäinen poika ei pääse mukaan. Kaikki asutaan samalla paikkakunnalla. Mulla meinas eilen itku tulla, ku mies tuli vanhemmiltaan ja sano että taas on muut käyny laskettelureissulla. Poika on kuusi vuotta ja yhtäkään kertaa anoppi ja appi ei ole häntä hakenut mukaansa mihinkään!
Ei muuten mitään, mutta tuo eriarvoisuus ahdistaa, ku toisia lapsia hyysätään:( Mites se ny olikaan miniän lapset vastaan oman tytön lapset..

sama tilanne että minun lapset ei koskaan päässy mihkää mut kyllä veljen muksuja otetaan joka paikkaa.Monet itkut on itketty tämän asian takia :( Sanottukki on mutta tuloksetta :( No nykysin olenkin ottanut asenteen että hyvä että jotkut pääsee.Ja ite sitten yrittänyt järkätä omille jotai kivaa sillontällön :) Enkä toimi itse koskaan niin kun minusta joskus tulee mummo :)

Ei, eipä oo sanottu. Nieleskellään karvaasti vaan. Mies on niin sellanen rauhaarakastava, pelkää konflikteja, se ei osaa sanoa vanhemmilleen mitään vastakarvaan. Ja jotenki tuntuu, ettei sellasesta asiasta pitäis joutua sanomaan, jos ei kerran luonnostaan omat lapsenlapset kiinnosta.

Saattaa olla että tämä on se klassinen miniän vastaan oman tytön lapset, mutta tuokin osaltaan johtuu siitä, että appivanhemmat ei välttämättä uskalla pyytää mukaan, kun tuntevat että tuppaavat teidän kasvatukseen. Tuo kasvatus kun useimmiten koetaan naisen osa-alueeksi perheessä (en siis ole itse tätä mieltä) ja silloin on helpompi oman tytön lapsia viedä retkille, kun useimmiten paremmin tietää mitä mieltä oma tyttö on asioista. Vertaa vaikka siihen, että omille vanhemmille on huomattavan paljon helpompi sanoa vastaan kuin appivanhemmille. Kaikki on paljon selkeämpää heidän kanssaan kun heidät tuntee paremmin.
Ehkä siis voi olla vaan uskaltamisesta kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllykkä:
Ei, eipä oo sanottu. Nieleskellään karvaasti vaan. Mies on niin sellanen rauhaarakastava, pelkää konflikteja, se ei osaa sanoa vanhemmilleen mitään vastakarvaan. Ja jotenki tuntuu, ettei sellasesta asiasta pitäis joutua sanomaan, jos ei kerran luonnostaan omat lapsenlapset kiinnosta.

Ei pitäs joutua sanomaan, mutta lapsenne saattaa olla aikuisena katkera, jos saa kuulla, että tekään ette tehneet asialle mitään. Rauha on ihan yliarvostettua tuommoisissa tilanteissa.

Mitäs jos ne luulee ettei teidän poika haluu mukaan tai jotain?Sanokaa pojalle että pyytää itse päästä?Kyllä varmasti pääsee mukaan?Meidän lapset on ainoat lapsenlapset joten omakohtaista kokemusta ei ole,mutta aika oudolta kuulostaa..

on se surullista, mutta eihän sitä voi isovanhempia pakottaa olemaan lastenlastensa kanssa. eikä myöskään voi pakottaa siihen, että eivät voi valita niitä lapsia joiden kaa haluavat olla. heilä ´kun on täysi oikeus tehdä ton asian suhteen ihan ninkuin ikinä vaan haluavat. ei meidänkään lapsia anoppi koskaan halua ottaa luokseen. esikko on 12v eikä ole olllut koskaan mummolassa yötä....

Sanokaa suoraan, selkeästi, että olisi kiva jos XXX pääsisi ensi kerralla mukaan/pääsisi joskus isovanhempien kanssa jonnekin.

Ehkä ne kuvittelee, ettet sinä päästäisi lasta heidän mukaansa, tms?

No vähän samoilla fiiliksillä täälläkin..... eriarvoisuudesta... meil äiti aina hyysänny/muuta veljen poikaa mutta miun ja siskon lapset jääny sijalle 2 ja 3..... itte olen ajatellu siskon kaa et se on mummolta vaan poijes mutta viimeeksi kun siel oltiin tän veljen pojun kanssa niin mun keskimmäinen paukutti mummolle suoraan siittä et miksi he jää aina syrjään joka asiassa... keksipä tälle pojullekkin sitten lempinimen ja kovasti sen kuuluttikkin ettei jääny kenellekkään epäselväksi .... MM1 eli mummonmuru ykkönen :laugh: et kyl ne lapset antaa kuulua takaisin jossain vaiheessa.....

Mitä jos ne isovanhemmat ei tee sitä tahallaan. Eivät ajattele niin. Parempi on sanoa siksi suoraan heti, jos syrjitään. Pahinta on vaijeta. Ihminen suurentelee mielessään asioita, jos ei puhu niistä suoraan. Kuvittelee liikoja.

Ehkä pitäis todella edes yhden kerran sanoa heille mielipiteensä, varmistuis ainakin, ettei oo mitään väärinkäsityksiä.. Itelleenhän tuollaset mummot ja papat hallaa tekee, turha niiden on varmaan odotella vanhentuessaan jälkipolvia kyläileen, jos niille ei tässäkään vaiheessa omaa aikaansa anna! (pitäköön Mummonmuru ykköset sitteki huolta:) ) Miehen kanssa on naureskeltu, että laitetaan paikallislehteen ilmotus puhelinnumerolla, jossa etsitään varamummoa.. Josko se pistäis ajatteleen..

Yhteistyössä