Isovanhempien kommentit! Argh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neitoperhonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä suurin vaikeus anopin kanssa on ollut samantyyppinen kuin teillä, eli me koemme että lapsemme ei ole vain meidän, kun ensimmäisestä lapsenlapsestaan yliylpeä anoppi haluaa näyttää ihanaa lapsenlastaan kaikille: omille sisaruksilleen, joita on yli 10, serkuille, kyläläisille jne. Päätimme kuitenkin tämän huomattuamme ottaa tiukan linjan asiaan vauvamme ollessa n. 2kk, ja mieheni ilmoittaa nykyään äidilleen aika suoraan milloin vieraat eivät ole toivottuja, ja ettei jatkuvia vierailuja tarvitse järjestää.

""MIKSI lapselle ei saisi antaa vettä?!? Kumpi on kesäkuumalla parempi mm. automatkalla, lämmin maito vai raikas vesi""

No tässä ketjussa ei taidettu puhua kesäkuumasta eikä autosta tai ainakaan minä en huomannut. Meillä on ollut keskustelua tuosta veden juottamisesta aika vähän mutta appi sitä jaksoi harrastaa. Muut tyytyvät ihmettelemään miten maailma muuttuu mutta tämän yhden isovanhemman mielestä sitä vettä olisi talvivauva tarvinnut koko ajan.

niin oletteko ihan varmoja että tosissaan tyrkyttää ja antais lapselle/vauvalle esim. pullaa?
meillä ainakin isäni on aina kahvipöydässä sanonu vauvalle maistuis varmaan sullekkin pulla ym. ja todellakaan ei sitä antais,kunhan puhuu...
ja itekkin joskus ystävien lapsille ja ystävilleni vitsaillen sanoo joitakin asioita. esim. jos vaikka pitelen toisen vauvaa ja hänen äitinsä pyytää kahville,niin voin vaikka jutella vaaville"" jaahas mennään hörppäämään kahvia ja otetaanko oikeen pullaa kans"" ja enkä todellakaan ole antamassa vauvalle kahvia ja pullaa. en sen ikäiselle jolle ei sitä todellakaan saa antaa. ja jos on jo yli vuoden niin vanhempien luvalla ja jos omasta kyse. annan tai en anna( siis yli 1v.) ja muille sanon jos saa antaa ym.

ja no. osa noista ""ohipuhumisista"" oli kyllä aika pahoja,mutta meilläkin isovanhemmat puhuu vauvalle just jotkin ""ompas sulla vaatetta päällä"" tai ""onko sukat jääneet kotiin"" "" onkos sulla kakka tullu,eikös äiti oo vaippaa vaihtanu""tai jotakin vähemmän ei miellyttävää. antaa niiden lapselle puhua,mutta sitä en siedä että vanhempia puheella mollataan.

osan voi hyvin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

varmaan on niin, ettei isovanhemmat ihan kaikkea antais esim. pullaa, mutta meillä ainakin kävi tässä joku päivä niin, että appi sanoi kahvipöydässä, että vauvalle vois antaa keksin, koska se sulaa suussa. No, mä sanoin siihen sitten leikilläni, että niinpäs sulaakin ja onhan siellä jo pari hammastakin niin tämäpä oli oikeasti antamassa tuota keksiä vauvalle... Että näin.

Anoppi ja täti päätti milloin ja missä ristiäiset pidetään! Hauskinta oli kun vauva ei ollut edes syntynyt vielä!! Oli päivämäärät ja seurakuntakodin varaukset (minun olis pitäny maksaa) ja heidän mieleiset tarjottavat ym. Olivat jopa nimen päättäneet! Minua ei kuuneltu yhtään! Sanoin vain että josko ooteltais että pikkunen syntyy ensin! Eihän hautajaisiakaa järkätä ennenkuin joku kuolee.
Synnytyksen jälkeen (kiitos ihanan hormooni myrskyn) räjähdin miehelle, anopille ja tädille että ehkäpä se olen minä joka näistä päättää, mieluiten mieheni kanssa! Muiden pillin mukaan ei juhlia tehdä.
Anoppi ja täti suuttui mutta tulivatpa meidän järkkäämiin ristiäisiin ja hyvin kelpas.
Sama ruljanssi synttäreiden suhteen!
Anoppi käski antamaan 10kuiselle lihakeittoa läskeineen, puuttuu hampaiden pesuun, käski pitää 1v:lla kenkiä sisälläkin koko ajan kun yhden kerran ulkona muksahti nurin ym.ym.
Anopille 10 lapsenlapsi (on jo muutama lapsenlapsenlapsikin)! Minulle tämä jo kolmas lapsi. muita ei ole käskenyt ja neuvonut.

Yhteistyössä