Istukan sijainnista asiaa...

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Eli mulla se on todella alhaalla takaseinässä.
Seuraavaksi sen sijaintia katsotaan rv 28.

Kysymys on siis, että te joilla se on ollut alhaalla, niin onko liikkunut pois edestä jossain vaiheessa vai onko pysynyt paikallaan koko ajan?
Millä viikolla teille on tehty päätös sektiosta?
Miten usein teillä on sen sijaintia tarkistettu? Ja onko liikkunut yhtään tarkistusten välillä vai pysynyt kokoajan paikallaan? Ja jos liikkunut, niin onko jollain tietyillä viikoilla muuttanut sijaintia?

Mulla oli kolmannelta istukka osittain kohdunkaulan paalla rv21. Kontrolliultra sovittiin rv34 mutta rv 24,28,32 ultrattiin muista syista ja huomattiin istukan siirtyneen hitaasti mutta varmasti ylos.

Nyt en osaa vastata kaikkiin sun kysymyksiin, kun itsellä ei ole noin, mutta kaverilla oli.
Ei se istukka varsinaisesti liiku, vaan kun kohtu kasvaa, niin se voi nousta siinä mukana.
Hänellä se oli osittain kohdunsuun edessä alkuraskaudessa, mutta aika myöhään (joskus 32 tms. viikolla) varmistui, ettei tarvi mennä sektioon.

Mulla keskimmäisestä alko hyvin paksusti heti kohdunsuun reunalta. Oli noussut rv26 mennessä reippaasti ylemmän. Kaverilla kokonaan kohdunsuun edessä ja rv28 oli noussut tarpeeksi korkeelle.

esikon aikana se oli tuolla pohjalla...lääkäri meinasi ettei raskaudesta tule mitään ja istukka tulee siirtymään ja se on varma keskenmeno koska mulla oli kohdunkaulaa2cm jäljellä ja 3sormelle auki koko raskauden...
ennen 20vk istukka siirtyi siitä tieltä pois ja keskenkään ei tullu..
kuopuksen aikana se oli tossa etuseinämässä navan kohalla..
kamalan hankala oli joka kerta saada sydänäänet vauvalta kuulumaan ku istukka vaimensi kaiken

Mulla huomattiin rakenneultrassa että istukka kohdunsuun edessä n. rv 20 ja kontrolli ois ollu rv 30 mut ehti sitä ennen alkaa verta vuotamaan. niin siis mulla ei liikkunut istukka mihinkään..oli samassa paikassa koko loppu raskauden vaikka jotkut lääkärit oli varmoja että kyllä se siitä vielä siirtyy. Leikkaus päätettiin noin rv30

Mulla oli ekasssa raskaudessa sama tilanne kuin sulla ap, ja se tarkastettiin siinä rv 28 tietämillä.Oli noussut ja normaali alatiesynnytys siis onnistui. Nyt odotan neljättä ja sama tilanne. Täytyy vaan odotella vielä pari viikkoa että tiedän miten on käynyt.Toivottavasti olis noussut,koska en sektiotakaan haluaisi

Minulla oli yhdessä (raskauden noin puolivälissä) ultrassa kirjattu että "olisiko istukka liian alhaalla", asiaan ei reagoitu kenekään lääkärin toimesta eikä uutta ultraa tehty.
Lapsivesi meni vkolla 36 ja sen jälkeen alkoi valtava verenvuoto, sektiossa sitten todettiin etinen istukka. Aikaa tästä on 13v.

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
kuopuksen aikana se oli tossa etuseinämässä navan kohalla..
kamalan hankala oli joka kerta saada sydänäänet vauvalta kuulumaan ku istukka vaimensi kaiken

Mullakin on etuseinässä ja ihan hyvin on kuulunu sydänäänet rv:lta 9 asti.

Mulla oli np-ultrassa rv 13+0 istukka kohdunsuun päällä. Rakenneultrassa rv 18+6 tilannetta katsottiin uudelleen, ja istukka oli silloin jo noussut niin paljon ylemmäs, että alatiesynnytys on ainakin sen suhteen mahdollinen. Istukka on myös etuseinässä. Nyt rv 25+0.

Yhteistyössä