Itkettää ja ärsyttää ystävän käytös!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perk...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkeen tuollaset "ystävät"! Aikoinaan minulla oli tuollasia useampiakin jotka aina oli rahaa vippaamassa. Aina kyllä omani sain pois mutta tuli aika hyväkskäytetty olo. Kun ne rahat tuntu kuitenkin aina menevän baariin. Jos ois oikeesti ruuasta tms. puute niin varmasti auttasin, laittasin ruokaa jne. Mut käteistä en lainaa enää kenellekään.

Mä en ole koskaan käsittänyt sitä, että minkälaisia ihmisiä ihmiset oikein pitää ystävinään?

Ystävyys on jotain, mikä on lähes poikkeuksetta ikuista. Jotain sellaista, mikä EI katkea siihen, jos toinen ei pystykään lainaamaan rahaa tms.

Ei, mä en todellakaan ymmärrä ap:n "ystävän" käytöstä, mutta en ymmärrä kyllä ap:täkään. Miksi helkutissa sulla on ystävänä tuommoinen ihminen?

Tuliko mieleen, että tässä se ystävyys esim. ekaa kertaa punnittiin? Tuolal tavalla mm. erottaa jyvät akanoista ;)

[QUOTE="huh";28387774]Tuliko mieleen, että tässä se ystävyys esim. ekaa kertaa punnittiin? Tuolal tavalla mm. erottaa jyvät akanoista ;)[/QUOTE]

Ei. Mun mielestäni ystäväksi "pääsee" vasta usean vuoden tuntemisen jälkeen...ja kyllä siihen menneesä on jo erottuneet ne jyvät niistä akanoista.

Mulla taitaa olla melko erilainen käsitys ystävyydestä, kuin monella muulla. Sama juttu rakkauden suhteen. En käsitä ihmisiä, jotka rakastuvat suunnilleen viikossa uuteen kumppaniinsa...ja näitä rakastumisenkohteita on ollut useampia.

provo paljastettu.

Siis minäkö provoilen? En oikeen ymmärtänyt. Vai joku vastaajista?

Vauva ei TIETENKÄÄN ole se lapsi joka vetskarin repi, oikeastikko kysyt? Meillä on esikoinen, 4-vuotias.

Lupasin rahan, koska ystäväni kuullosti todella hätääntyneeltä, ja jos tätä "vauvan repimää" vetskaria ei olisi ollut, olisimme vallan hyvin pärjänneet ilman tuota 50€:a tiistaihin.

Ihan kysymys; miksi, kysyy täällä mitä tahansa, joku vastaus on ilkeilevä? Eikö olisi helpompaa vastata vain niihin ketjuihin missä voi "auttaa" tai olla vastaamatta? Itselläni ei olisi energiaa vastata ketjuu ihan vain ollakseni v-mäinen.... :O

Mutta ehkä jonkun synkkää yksinäistä päivää se ilkeilykin parantaa. <3

[QUOTE="aapee";28387941]Siis minäkö provoilen? En oikeen ymmärtänyt. Vai joku vastaajista?

Vauva ei TIETENKÄÄN ole se lapsi joka vetskarin repi, oikeastikko kysyt? Meillä on esikoinen, 4-vuotias.

Lupasin rahan, koska ystäväni kuullosti todella hätääntyneeltä, ja jos tätä "vauvan repimää" vetskaria ei olisi ollut, olisimme vallan hyvin pärjänneet ilman tuota 50€:a tiistaihin.

Ihan kysymys; miksi, kysyy täällä mitä tahansa, joku vastaus on ilkeilevä? Eikö olisi helpompaa vastata vain niihin ketjuihin missä voi "auttaa" tai olla vastaamatta? Itselläni ei olisi energiaa vastata ketjuu ihan vain ollakseni v-mäinen.... :O

Mutta ehkä jonkun synkkää yksinäistä päivää se ilkeilykin parantaa. <3[/QUOTE]

No laita se vastaus tähän minkä haluat kuulla, niin osamme vastata niin..

[QUOTE="Vieras";28387978]No laita se vastaus tähän minkä haluat kuulla, niin osamme vastata niin..[/QUOTE]

Eiköhän se näin "nasevassa" vasta-argunmentissa kiteytynyt.... :D :D :D

Mä ymmärrän sitä ystävääsikin, sillä on varmaan hätä.

Mutta koska en häntä tunne, en osaa sanoa onko tuo kusipäisyyttä vai aidon hädän aiheuttamaa käytöstä.

Olen itse ollut kerran tilanteessa jossa rahat oli täysin loppu, ei ollut oikeasti rahaa edes ruokaan, en saanut rahaa mistään. Olin tilanteessa jossa en olisi uskonut 18-vuotiaan hyvinvointivaltiossa elävän nuoren joutuvan, ei rahaa, mistään ei tulossa rahaa, enkä tiennyt mistä rahaa voisi edes saada.

Siinä tilanteessa eräs rakas ystäväni pelasti mut pinteestä, lainasi mulle 60e rahaa ja uskokaa pois, se oli jumalattoman iso summa siinä tilanteessa mulle!
Sillä pärjäsin hetken,sain asioita selvitettyä kun aika ei mennyt pohtiessa mistä ihmeestä päivän ruokarahat hankkii ja lopulta kaikki sutviutuikin oikein hyvin.

Eli hädässä olevalle köyhälle se raha on huomattavasti enemmän, älkää unohtako sitä!

Mielestäni teit tottaki ihan oikein, lupasit kuitenkin apua. Tottakai olet ensisijassa vastuussa omista lapsistasi, et ystävästäsi aikuisesta ihmisestä kuitenkin kyse. Itsellänikin on ollut tuollaisia vippaajia lähipiirissä, soitetaan kun on hirveä hätä. Bensa loppu, kauhea nälkä, kaikki huonosti. Kerran ehdotimme miehen kanssa, että haemme mukaan kauppareissulle ja ostetaan kerralla riittävästi sitten kun näitä vippailuja pyyntöjä alkoi olla ja ajattelimme että autamme pidemmäksi aikaa sitten. Saa kyydin kauppaan, eik ämitään säälimistä tai ihmettelyä yms. Ei kelvannut se apu, suoraa käteistä ja baariinhan se raha oli mennyt jo ennenkin eli se siitä "hädästä".

Minä olen varmaan tosi inhottava ihminen nyt, mutta ensimmäisenä tuli mieleen että ap:n ystävällä on halu bilettämään näin viikonlopun kunniaksi. Kun kerran tarjottu ruoka, pyykkääminen ym. apu ei kelpaa vaan käteistä pitää saada.

No, onneksi tämän ihmisen luonto selvisi sinulle ap ja voit jatkaa elämääsi ilman häntä.

Mitä helvettiä. Lapsellista käytöstä kaveriltasi, mutta toisaalta jos on luvannut niin on luvannut ja keksii näppärästi toisen ratkaisun. Hakaneuloilla vaikka hätäapuna se haalarikiinni, tai ommellaan siihen uusi.

Jos talous romahtaa 50 e:stä, se ei ole kovin vakaa, joten ei kannata lainailla. Myös kaverillesi suosittelen järkevää rahankäyttöä.

Mielestäni olit ystävällinen kun tarjouduit antamaan ruokaa ym. mutta ymmärrän myös ystävääsi. Hän ei ehkä usko, että lapsi rikkoi haalarin vaan luulee sitä tekosyyksi. Jos rahaa on tarvittu vaikka eläinlääkäriin tai laskunmaksuun niin, ettei luottotiedot mene niin suru voi olla suuri kun ei sitä saakkaan. Jos kyse on baariin menosta tai vastaavasta niin mielestäni toimit oikein.

Mistä te tiedätte mikä hätä sillä lainaajalla on ollut ja mihin on rahaa tarvinnut. Yhden laskun siirtämällä maanantaiksi ei olisi tarvinnut syödä lupaustaan. Ei nyt niin hirveästi vaadittu.

Koska ystäväsi on rahaa lainaksi pyytäessään tiennyt, että olet itsekin tiukoilla, mielestäni hänen pitää osata varautua myös siihen, ettei rahaa lainaksi riitäkään.

Parempi onkin, ettei tuollaisia hyväksikäyttäjiä ja iitsekkäitä verenimijöitä ole kaveripiirissä. Jokainen huolehtikoon omasta taloudestaan. Ystävien velvollisuus ei ole toimia pankkina.

[QUOTE="vieras";28388052]Mä ymmärrän sitä ystävääsikin, sillä on varmaan hätä.

Mutta koska en häntä tunne, en osaa sanoa onko tuo kusipäisyyttä vai aidon hädän aiheuttamaa käytöstä.

Olen itse ollut kerran tilanteessa jossa rahat oli täysin loppu, ei ollut oikeasti rahaa edes ruokaan, en saanut rahaa mistään. Olin tilanteessa jossa en olisi uskonut 18-vuotiaan hyvinvointivaltiossa elävän nuoren joutuvan, ei rahaa, mistään ei tulossa rahaa, enkä tiennyt mistä rahaa voisi edes saada.

Siinä tilanteessa eräs rakas ystäväni pelasti mut pinteestä, lainasi mulle 60e rahaa ja uskokaa pois, se oli jumalattoman iso summa siinä tilanteessa mulle!
Sillä pärjäsin hetken,sain asioita selvitettyä kun aika ei mennyt pohtiessa mistä ihmeestä päivän ruokarahat hankkii ja lopulta kaikki sutviutuikin oikein hyvin.

Eli hädässä olevalle köyhälle se raha on huomattavasti enemmän, älkää unohtako sitä![/QUOTE]

Ystävällä tuskin oli sama ongelma kuin sinulla, koska hänelle ruoka-apu ei kelvannut. Veikkaan, että bilettämään pitäisi päästä.

Lupaus on mielestäni lupaus. Sinä teit tyhmästi. Älä lupaa lainaa jos et pysty lainaamaan. Itse olisin pukenut lapselle vaikka sisävaatteita useamman kerroksen tai korjannu vetskarin hakaneuloilla.

[QUOTE="Sari";28389430]Ystävällä tuskin oli sama ongelma kuin sinulla, koska hänelle ruoka-apu ei kelvannut. Veikkaan, että bilettämään pitäisi päästä.[/QUOTE]

Ei se ruoka-apu paljoa lämmitä, jos ystävän piti saada esim joku lasku maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja mää kannatan;28389473:
Lupaus on mielestäni lupaus. Sinä teit tyhmästi. Älä lupaa lainaa jos et pysty lainaamaan. Itse olisin pukenut lapselle vaikka sisävaatteita useamman kerroksen tai korjannu vetskarin hakaneuloilla.

Tämä kommenttihan sitten olikin pelkkä provoyritys, joten eipä otetakaan kantaa tähän :) (Eihän missään voi kasvaa noin yksinkertaista väkeä.)

Yhteistyössä