Itsetyydytys on syntiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukekaa ja ottakkaa opiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:

Käännösvirheisiin tultiin taas!!! :laugh:
Mites pieni lapsi joka harrastaa itsetyydytystä,viattomuuttaan tekee kun tuntuu hyvältä!?Missä kohtaa,minkä ikäsenä ko.toimenpide muuttuu sairaaksi???Mitä raamattu sanoo tähän?tai vaikka koraani?

Mitähän minunkin olisi pitänyt sanoa vajaa 3-vuotiaalle tytölleni, kun hän ilmoitti:"Äiti, minä räpläsin pimppiä tänään päiväkodissa!" ?
:whistle:

Varmaan ottaa raamattu esiin,paukauttaa lasta sillä päähän ja toivottaa hänet helvetin tuleen!!! :whistle:
Huomasitko,että näppärästi aihe alkoi muuttumaan suorien kysymysten myötä ja otettiin taas "lauseet" ja "käännökset"esiin....? ;)
Niinpä! Ja minä vielä kysyin, että päiväunillako sinä sitä teit? ja tyttö myönsi kirkkain silmin.

Alkuperäinen kirjoittaja helmeilevä urpo:
niin taas siteerataan täällä tuota mieltemme pikku piinaajaa :saint:
miksipä emme välillä ottaisi oppia jostain muusta kirjasta toi on jo niiiin tylsä opus B)
jos haluaa käsitöitä tehdä niin tekee ihan rauhassa :D

Älähän sano noin! Tuntuu että tuo kirja, tai sen kirjoitusten selittely, poikii melkoisen paljon keskustelua. Eikä välillä yhtään asian vierestä, tietenkään :whistle: :D

Mites nää pedaripapit...uskisvanhemmat lähettää lapset nk."pyhäkouluun" tmv.ja ovat suu soikeena,kun antavat hyvää kasvatusta lapselleen,tietämättä että siellä se koko kylän tukipilari-pappi ronkkii lasten alapäitä ja mitä se pieni ihminen voi tehdä,kun on niin pieni ettei tiedä moisen olevan VÄÄRIN koska toisaalta se tekee hyvää.Mutta jos jää vanhemmilleen kiinni itsetyydytyksestä saa hirveen ryöpyn niskaansa helvetin tulesta jne. Kasvaakohan se lapsi pikkasen kieroon mennessään taas sunnuntaina pyhäkouluun????

Ja jos joku edes viittii vastata,että kyllähän se pappikin on ihminen niiiin................hyi helvetti!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mutta eihän uskovainen nainen voi omin päin ruveta soveltamaan: mies ei noudata tuota niin en minäkään tätä? Kun käsky on noinkin ehdoton ja suoraan raamatusta niin naisenhan on sitä ehdottomasti noudatettava, vai? Ihan sama sitten mitä mies tekee.

No tavallaan joo. Muoks. Eli on sitä noudatettava, jos nainen tahtoo tehdä oikein, vaikka mies ei tekisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Mutta eihän uskovainen nainen voi omin päin ruveta soveltamaan: mies ei noudata tuota niin en minäkään tätä? Kun käsky on noinkin ehdoton ja suoraan raamatusta niin naisenhan on sitä ehdottomasti noudatettava, vai? Ihan sama sitten mitä mies tekee.

No tavallaan joo. Muoks. Eli on sitä noudatettava, jos nainen tahtoo tehdä oikein, vaikka mies ei tekisikään.

Ja jos nainen voi tinkiä noinkin selvästä käskystä niin mikäpä hän on toisten tekoja arvostelemaan tai tuomitsemaan? Eli heittäköön ensimmäisen kiven...vai miten se oli?

Ja jos nainen voi tinkiä noinkin selvästä käskystä niin mikäpä hän on toisten tekoja arvostelemaan tai tuomitsemaan? Eli heittäköön ensimmäisen kiven...vai miten se oli?

Enkö mä just kirjoittanut, että naisen täytyy noudattaa omaa puoltaan, vaikkei mies omaansa noudattaisi?

Enkö mä just kirjoittanut, että naisen täytyy noudattaa omaa puoltaan, vaikkei mies omaansa noudattaisi?

Mutta sanoppa rehellisesti kuinka moni nainen noudattaa tuota ohjetta? Eli suostuu miehensä valtaan mistään vastaan sanomatta? Mutta aika moni sellainen on toisten "raamatunvastaisia" tapoja tuomitsemassa.

Mutta sanoppa rehellisesti kuinka moni nainen noudattaa tuota ohjetta? Eli suostuu miehensä valtaan mistään vastaan sanomatta? Mutta aika moni sellainen on toisten "raamatunvastaisia" tapoja tuomitsemassa.

Minulla ei ole kovin laajasti tietoa toisten elämästä. Eikä idea minunkaan mielestäni ole se, että hiljaa vaan joka asiasta nyökkäilee ja mies sanelee. Mutta että miehellä on viimeinen sana. Eli en tiedä kuinka moni sitä pyrkii noudattamaan.

Minulla ei ole kovin laajasti tietoa toisten elämästä. Eikä idea minunkaan mielestäni ole se, että hiljaa vaan joka asiasta nyökkäilee ja mies sanelee. Mutta että miehellä on viimeinen sana. Eli en tiedä kuinka moni sitä pyrkii noudattamaan.

Et ole oikeasti tätä mieltä?!?! :o

Oikeasti olen, ja ei ole mikään vitsi, mutta se käski mut nyt tästä koneen äärestä nukkumaan. :wave:

Raamattu ei edelleenkään suoraan kiellä itsetyydytystä. Jotkut ovat sen sieltä väkisin halunneet johtaa, onanin tapauksesta. Mutta ei sitä ole siellä suoraan kielletty, edes vanhassa testamentissa.

Ja tuonkin väkisin johdetun ajatuskulun kautta kielto voisi käsittää loogisesti vain ja ainoastaan miestä.

Raamattuhan ei ole luonnontiedon oppikirja, eikä myöskään mikään käytöksen kultainen kirja. Täytyy muistaa että sen ovat kirjoittaneet ihmiset jotka ovat eläneet siinä ajassa, jossa on ollut erilaiset arvot ja tavat kuin meidän ajassa. Miksi takertua epäoleellisiin asioihin?

Oikeasti olen, ja ei ole mikään vitsi, mutta se käski mut nyt tästä koneen äärestä nukkumaan. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Raamattuhan ei ole luonnontiedon oppikirja, eikä myöskään mikään käytöksen kultainen kirja. Täytyy muistaa että sen ovat kirjoittaneet ihmiset jotka ovat eläneet siinä ajassa, jossa on ollut erilaiset arvot ja tavat kuin meidän ajassa. Miksi takertua epäoleellisiin asioihin?

No sitähän täällä suurin osa ihmettelee!!! Mutta kun katsoi telkkarista taasen eduskunnan keskustelua niin sielläpä nuo "epäolennaiset" entisajan ohjeet nousi hyvinkin vahvasti esille.

siis jehovathan vastustavat itsetyydytystä, että toi vois olla suoraan jostain niitten opuksesta. Arvatkaas miten noloa on, kun sellaisille 9 vuotiaille luetaan nuorten omasta kirjasta että itsetyydytys on saa.ta.nasta? Ja ethän vaan tee sitä!?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Raamattu ei kiellä itsetyydytystä, eikä raamattu kiellä seksuaalista halua.

Mutta raamattua noudattavat kokevat oikeudekseen tuomita:
-itsetyydytyksen
-ehkäisyn
-abortin

ja paljon muuta.

"Pari" fanaatikkoa pilaa koko kirkon maineen, raamattuineen päivineen.

Raamattu kieltää tappamisen. Itsetyydytyksestä ja ehkäisystä ei puhuta mitään.

Itsekään en erityisesti tykkää abortista, mutta onhan aborttikieltokin kuitenkin johdettu jollain tavalla, ei sitäkään muistaakseni ihan suoraan kielletä.

Itsekään en erityisesti tykkää abortista, mutta onhan aborttikieltokin kuitenkin johdettu jollain tavalla, ei sitäkään muistaakseni ihan suoraan kielletä.

Joo, ei suoraan kielletä, se on totta, mutta jos sitä pitää tappamisena, niin silloin se on selkeä asia. Tietty jos ei oo uskovainen, voi tehdä lain puitteissa mitä lystää.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
vai niin...mä olen toista mieltä...ilman, itseopiskelua vartaloonsa ei voi tietää mistä pitää ja mistä ei....

niinpä. Sit ihmetellään, ku sängysä on kuivaa ku aina ennen on pitänyt näivettää itteensä ja ajatella asiaa syntinä.

Musta alkaa tuntumaan siltä, et ei se helvetti sittenkään ole huono piakka, siä saa sentään nautiskella lihallisista himoista, taivaassa vissiin ei kannata sormeilla?

Ja huonoa huumoriani taas :whistle: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
vai niin...mä olen toista mieltä...ilman, itseopiskelua vartaloonsa ei voi tietää mistä pitää ja mistä ei....

niinpä. Sit ihmetellään, ku sängysä on kuivaa ku aina ennen on pitänyt näivettää itteensä ja ajatella asiaa syntinä.

No mutta, ei kai sitä näivettyneenä elämäänsä tarvi jatkaa? Eikös sitä punkkajumppaa opi ihan tekemällä :D