Itsetyydytys on syntiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukekaa ja ottakkaa opiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
vai niin...mä olen toista mieltä...ilman, itseopiskelua vartaloonsa ei voi tietää mistä pitää ja mistä ei....

niinpä. Sit ihmetellään, ku sängysä on kuivaa ku aina ennen on pitänyt näivettää itteensä ja ajatella asiaa syntinä.

seksi on yksi kauneimmista asioista mitä Jumala meille antoi....siitä pitää nauttia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
vai niin...mä olen toista mieltä...ilman, itseopiskelua vartaloonsa ei voi tietää mistä pitää ja mistä ei....

niinpä. Sit ihmetellään, ku sängysä on kuivaa ku aina ennen on pitänyt näivettää itteensä ja ajatella asiaa syntinä.

No mutta, ei kai sitä näivettyneenä elämäänsä tarvi jatkaa? Eikös sitä punkkajumppaa opi ihan tekemällä :D

Turvallisempaa se on itte sormeilla ku hyppiä johonkin punkkaan, jos ei ole löytänyt itselleen sitä oikeantuntuista kumppania, jos multa kysytään.

No mutta, ei kai sitä näivettyneenä elämäänsä tarvi jatkaa? Eikös sitä punkkajumppaa opi ihan tekemällä :D

Turvallisempaa se on itte sormeilla ku hyppiä johonkin punkkaan, jos ei ole löytänyt itselleen sitä oikeantuntuista kumppania, jos multa kysytään.

Ei kai tarviikaan harrastaa miään yhen illan juttuja. Voihan seksin eri osa-alueita oppia/opetella ihan vakisuhteessakin? Tuskinpa kaikki yhteen muuttavat pariskunnat ovat seksin moniosaajia ;)

Itsetyydytyksen kieltäminen on oiva keino synnyttää syyllisyydentunnetta, johon puolestaan auttaa sitoutuminen uskontoon entistäkin tiukemmin. Virtsaaminen ja ulostaminenkin kiellettäisiin synteinä, jos se vain menisi läpi. No, jokainen on vapaa tekemään elämästään mieleisensä helvetin.

Ystäväni oli täysi-ikäisyyden portilla kieppuvana nuorena miehenä helluntailaisissa ja seksi oli hänellekin kova paikka. Vanhempien hellarimiesten kommentit joko syvensivät tai helpottivat ahdinkoa. Pahemmaksi sen tekivät silmäniskut ja "Sitten kun pääset naimisiin, niin voi pojat sentään..."-jutut. Sen sijaan helpottavia olivat ymmärtäväiset "Ei se Jeesus suutu, vaikka joskus vähän tumputtelisitkin"-vakuuttelut.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Itsetyydytyksen kieltäminen on oiva keino synnyttää syyllisyydentunnetta, johon puolestaan auttaa sitoutuminen uskontoon entistäkin tiukemmin. Virtsaaminen ja ulostaminenkin kiellettäisiin synteinä, jos se vain menisi läpi. No, jokainen on vapaa tekemään elämästään mieleisensä helvetin.

Ystäväni oli täysi-ikäisyyden portilla kieppuvana nuorena miehenä helluntailaisissa ja seksi oli hänellekin kova paikka. Vanhempien hellarimiesten kommentit joko syvensivät tai helpottivat ahdinkoa. Pahemmaksi sen tekivät silmäniskut ja "Sitten kun pääset naimisiin, niin voi pojat sentään..."-jutut. Sen sijaan helpottavia olivat ymmärtäväiset "Ei se Jeesus suutu, vaikka joskus vähän tumputtelisitkin"-vakuuttelut.

Herättää taas saman kysymyksen....Onko itsetyydytys syntiä Jumalan silmissä vai katollisen kirkon....

Ei kai tarviikaan harrastaa miään yhen illan juttuja. Voihan seksin eri osa-alueita oppia/opetella ihan vakisuhteessakin? Tuskinpa kaikki yhteen muuttavat pariskunnat ovat seksin moniosaajia ;)

toki asian voi tehdä noinkin....minä taas en olisi koskaan voinut hypätä kenekään kanssa punkkaan jos en olisi omaa vartaloani tuntenut ennen sitä.....

Herättää taas saman kysymyksen....Onko itsetyydytys syntiä Jumalan silmissä vai katollisen kirkon....

Katolisen kirkon virallista kantaa en tuohon muuten tiedä, mutta vapaissa suunnissa tuo on (taas) tosi paljon riippuvainen paikkakunnasta. Itse en koskaan niinä vuosina muista, että itsetyydytystä olisi kielletty (ehkä jopa suositeltu, en ole varma), itse pohdin sitä kyllä.

"Mitä itsesaastus on?

Tällä nimellä tarkoitetaan tavallisesti hekumallisten tunteitten herättämistä siittimissä luonnottoman koneellisen kiihotuksen kautta. "

...

"Onanistin (=itsesaastuttajan) tuntomerkit ovat etsittävät osittain yleisestä terveydentilasta, osittain siittimien tilasta.

Yleinen heikkoudentila ilmenee hermojen herpoumisessa, verenmuodostuksessa ja ruumiin toiminnoissa yleensä. Harmaankalvakka, kellahtava tai viheriä iho, raukeat silmät, niiden alla sinervät renkaat, kylmät, hikevät kädet ja jalat, arka, kaihteleva katse ovat onanistin tuntomerkkejä. Jos siihen on vielä yhtynyt heikkohermoisuuden oireita, niinkuin raskaus ja särky päässä, huimaus, malttamattomuus, vavahtelevaisuus, haluttomuus työhön, mielentylsyys, artyneisuus toimissa, taipuisuus yksinäisyyteen ja suuri tahdonheikkous, niin voimme jotenkin varmaan päättää miten asia on. Muut heikkoudet hermoissa ja siittimissä, niinkuin raukeus, huono ruokahalu ja huono ruuansulatus, "rinnanvika" (sydämenalan kouristus), hidas tarpeenteko, pintapuolinen hengitys, taipuisuus huokailemaan, hengenahdistus, sydänkouristus, säännöttömät ja vaivaloiset kuukautiset, särky ristiluissa ja hartioissa ym. voivat olla myöskin onanian tuntomerkkejä, mutta voivat johtua tavallisesta kalvetustaudistakin.

..

Tavallisesti ovat onanistin tuntomerkit niin epävarmoja ja hämäriä, että täyden varmuuden saamiseksi tarvitaan itsetunnustus, milloin nimittäin emme tapaa syyllistä itse teossa. - Ja myöntää täytyy muutoinkin, että täysikasvuinen, terve nainen voi kestää uskomattomasti sukupuolisia irstailuja, olkootpa ne sitten mitä lajia tahansa, kärsimättä siitä suurempaa tai pysyvämpää ruumiillista vauriota. "

Ja lähteenä tässä niinkin tuore teos kuin lääketieteen torhtori E.W. Wretlindin teos "Naisten siitinelo säännöllisessä ja kivuloisessa tilassa" vuodelta 1898 (tai ainakin suomeksi painettu tuolloin).

Kirjassa paljon muutakin tietoa tuosta paheesta.

No ei ehkä moniosaajia, mutta kyllä naisen on syytä tietää esimerkiksi missä klitoris sijaitsee.

No ei ehkä moniosaajia, mutta kyllä naisen on syytä tietää esimerkiksi missä klitoris sijaitsee.

Piru vie :D Eikä nytkään olla kuin puoliksi samaa mieltä! Tällä tarkoitan sitä, että myös miehen on EHDOTTOMASTI tiedettävä sama asia! :attn:

Piru vie :D Eikä nytkään olla kuin puoliksi samaa mieltä! Tällä tarkoitan sitä, että myös miehen on EHDOTTOMASTI tiedettävä sama asia! :attn:

Juu toki miehenkin, mutta on se ihmeellistä kun vieläkin on paljon naisia jotka eivät tiedä mikä on klitoris ja missä se on...naisen kuuluu tuntea oma kehonsa, miehen omansa ja vasta sitten tutustua toistensa kehoihin. Ei voi olettaa, että mies kuin mies osaa tyydyttää naisen kuin naisen tuosta vain kun me kaikki olemme niin erilaisia.
Esim. en usko, että olisin koskaan oppinut ejakuloimaan jollen olisi itse löytänyt asentoa ja tapaa miten se tapahtuu, tämän olen voinut opettaa taas miehelleni...hänen ex ejakuloi taas aivan eri asennossa ja aivan eri toimin kuin minä. Eli ei mies voi tietää miten kukin nainen toimii.

City-lehden nettisivuilla on oma rippituolinsa syntiensä anteeksi saamista varten. Jos synti on tarpeeksi mehevä, se julkaistaan. Minun syntini julkaistiin kerran. Kerroin, että minulla on suhde naimisissa olevan naisen kanssa.

City-lehden nettisivuilla on oma rippituolinsa syntiensä anteeksi saamista varten. Jos synti on tarpeeksi mehevä, se julkaistaan. Minun syntini julkaistiin kerran. Kerroin, että minulla on suhde naimisissa olevan naisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Toi on wanha witsi. Mulla on sentään seksisuhde pomon kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa ja ottakkaa opiksi:
Itsetyydytyksessä ihminen hakee itselleen seksuaalista hyvän olon tunnetta, jota hän ei pysty toteuttamaan pelkkänä koneellisena toimituksena, vaan hän pakosti ajattelee ja luo mieleensä joko kuvan vastakkaisesta sukupuolesta tai sitten hän kuvittelee olevansa jonkun kanssa seksiaktissa.
En lähde kommentoimaan mitään muuta, kuin tätä lausetta.

Mikä ihmeen yleistäjä sinä olet? Puhu vain omasta puolestasi. Mun ei ainakaan tarvitse ajatella ketään eikä mitään. Ja jos tarvitsisikin, niin oman miehen ajattelu (=haaveilu hänestä) riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa ja ottakkaa opiksi:
Itsetyydytyksessä ihminen hakee itselleen seksuaalista hyvän olon tunnetta, jota hän ei pysty toteuttamaan pelkkänä koneellisena toimituksena, vaan hän pakosti ajattelee ja luo mieleensä joko kuvan vastakkaisesta sukupuolesta tai sitten hän kuvittelee olevansa jonkun kanssa seksiaktissa.
En lähde kommentoimaan mitään muuta, kuin tätä lausetta.

Mikä ihmeen yleistäjä sinä olet? Puhu vain omasta puolestasi. Mun ei ainakaan tarvitse ajatella ketään eikä mitään. Ja jos tarvitsisikin, niin oman miehen ajattelu (=haaveilu hänestä) riittää.

Vähänkö heteronormatiivista olettaa, että vastakkaisesta sukupuolesta ;)