J***lauta kuin sairasta....Haluaisin ymmärtää ja hyväksyä kaikkien kulttuurin, mutta aina ei pysty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lol :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...vaikea on olla paheksumatta tuollaista sikailua.

Tässä vaiheessa onki hyvä painaa kasvot pienen indonesialaisen orjuuttamaan neuleeseen ja itkeä maailman pahuutta...

Taikka sitten kyynistyä oikein urakalla, niin ei paina pienet maailman murheet.

:( Ja sen kun vielä muistaa että noita järkkyjä tarinoita on paljon paljon, ei ne yleensä mitään julkisuus kynnystä ylitä. Arkipäivää noissa maissa. Ainut mikä tämän tytön tarinan tekee erityseksi on se että tytön äiti on edes yrittänyt tehdä jotaki, vaikka todennäköisesti kärsii siitä nahoissaan :/
Järkyttävää ja barbaarista.

...vaikea on olla paheksumatta tuollaista sikailua.

Tässä vaiheessa onki hyvä painaa kasvot pienen indonesialaisen orjuuttamaan neuleeseen ja itkeä maailman pahuutta...

Taikka sitten kyynistyä oikein urakalla, niin ei paina pienet maailman murheet.

Normaali suomalainen vain kääntää päänsä. Ei olla valmiita kantamaan vastuuta edes omassa maassa ja katsotaan muualle. Kuvitellaan, että korkeampi aita ratkaisee kaikki ongelmat.

Normaali suomalainen vain kääntää päänsä...

Kerran totesin "pissiksille" saunaan menosta, että älkää sitten järkyttykö, kun yhdellä paikallaolijalla on ollut vähän rankempi historia. Suomalaisen teinin kommentti oli tyyliin "vittu mie ainakaa lähe sit saunaa. iha ku myö ei oltais kärsitty tääl ei tarttee tollasten tulla tänne"

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
AAAAAAAAAAAAAAAARGH! |O

saunan takana on edelleen tilaa :kieh:

Yleinen suomalainen asenne. Kaikki erilaiset tappamalla kohti parempaa maailmaa. Meidän olisi oikeasti pitänyt hävitä se sota. Olisi nyt terveemmät arvot, ihmisystävällisemmät arvot ja karjalakin kuuluisi Suomeen. Eiku, mehän hävittiin se sota. Miksi sodanaikaiset asenteet jäivät elämään?

Tuo lapsiparka ei varmaan osaa edes ajatella, että muualla maailmassa sen ikäisillä on asiat todella hyvin... He saavat käydä koulua, leikkiä pihalla rauhassa, ihastua poikiin... Mutta tämä tyttö ei varmaan edes tiedä, että parempaakin on olemassa. Jos mun lapseni joutuisi samanlaiseen tilanteeseen (siis suomalaisena jossain arabikulttuurissa) enkä saisi mistään apua, niin mieluummin vaikka tappaisin oman lapseni kuin antaisin hänen elää tuollaista kärsimystä. Ja sen jälkeen lähtisi omakin henki, ennen kuin mut ehdittäisiin kivittää kuoliaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
niin mieluummin vaikka tappaisin oman lapseni kuin antaisin hänen elää tuollaista kärsimystä. Ja sen jälkeen lähtisi omakin henki, ennen kuin mut ehdittäisiin kivittää kuoliaaksi.

:o

Hämmästele vaan... Mutta mä olen ihan tosissani. Mä en vois koskaan antaa mun lapseni käydä läpi tuollaista kärsimystä ja helvettiä. Kahdeksanvuotiaana jonkun irstaan vanhan miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Kuvittele sitä kipua ja tuskaa, mitä lapsi saa kokea. Päivästä ja viikosta toiseen. Ja sitä alistamista... Ja jos joskus sen eron saa, ei varmasti saa enää itselleen normaalia parisuhdetta ja lapsena tapahtuneen hyväksikäytön seurauksena olisi varmaan jo hedelmätönkin. Joskus se pahin vaihtoehto ei ole kuolema, vaan elämä elävänä kuolleena.

Jos eletään vielä kun jollain pimeellä keskiajalla, niin kyllä ne aika outoja on. Naisten alistaminen on mun mielestä pahinta. Hunnutetaan ja naitetaan jo lapsina jollekin vanhalle ukolle. Lapsia tehdään putkeen ja sitten tyttölapset ei saa koulutusta ja heitä kohdellaan kuin saastaa. Kivitetään ihmisiä kuoliaaksi ja tehdään ympärileikkauksia tytöillekin.
Mitä nykyaikaista siinä on?

Hämmästele vaan... Mutta mä olen ihan tosissani. Mä en vois koskaan antaa mun lapseni käydä läpi tuollaista kärsimystä ja helvettiä. Kahdeksanvuotiaana jonkun irstaan vanhan miehen tarpeiden tyydyttäjänä.

Suosittelen käsittelemään omaa mielikuvaasi avioliitosta. Kannattasiko sinun ottaa jo ero?

Hämmästele vaan... Mutta mä olen ihan tosissani. Mä en vois koskaan antaa mun lapseni käydä läpi tuollaista kärsimystä ja helvettiä. Kahdeksanvuotiaana jonkun irstaan vanhan miehen tarpeiden tyydyttäjänä.

Suosittelen käsittelemään omaa mielikuvaasi avioliitosta. Kannattasiko sinun ottaa jo ero?

Ja 8-vuotiaan naittaminenko vastaa sinun käsitystäsi avioliitosta? Minäkään en ikinä antaisi omaa lastani naitettavaksi jollekin vanhalle ukolle.

No mua ei ole naitettu vastoi tahtoani, eikä alaikäisenä. Mulla on hyvä ja kunnioittava avioliitto. Mun mielikuvani avioliitosta on se, että se solmitaan kahden ihmisen välille ja heidän molempien omasta vapaasta tahdosta. Olen pahoillani, jos ajatusmaailmani on liian länsimaalainen...

No mua ei ole naitettu vastoi tahtoani, eikä alaikäisenä. Mulla on hyvä ja kunnioittava avioliitto. Mun mielikuvani avioliitosta on se, että se solmitaan kahden ihmisen välille ja heidän molempien omasta vapaasta tahdosta. Olen pahoillani, jos ajatusmaailmani on liian länsimaalainen...

No tuollainen avioliitto lapsena ei todellakaan ole mitenkään ihanteellinen, mutta ei kaikki silti surmaisi omaa lastaan. Vai pitäisikö esim. sotaveteraanit tappaa, koska heillä on ollut elämässään traumatisoivia kokemuksia, eikä heidän elämänsä mennyt optimaalisella tavalla.

No tuollainen avioliitto lapsena ei todellakaan ole mitenkään ihanteellinen, mutta ei kaikki silti surmaisi omaa lastaan. Vai pitäisikö esim. sotaveteraanit tappaa, koska heillä on ollut elämässään traumatisoivia kokemuksia, eikä heidän elämänsä mennyt optimaalisella tavalla.

no pikkusen ehkä eri alkaa nyt vertailemaan sotaveteraaneja ja 8vuotiaan raiskauksia tässä.

no pikkusen ehkä eri alkaa nyt vertailemaan sotaveteraaneja ja 8vuotiaan raiskauksia tässä.

No voinhan sitten vertailla suoraan, että pitäisikö kaikki suomalaiset insestin / pedofiilin uhrit käydä ampumassa?

Tässä kai ideana oli lapsen surmaaminen (mahdollisimman kivuttomasti) ennen kuin hän joutuu tuon kokemaan. Siis välttyäkseen tuolta.

Ja toisaalta suomalaiset insestin ja pedofilian uhrit kasvavat, aikuistuvat ja pääsevät omasta tahdostaan eroon noita hyväksikäyttäjistään. Lisäksi kun koko lapseen sekaantuminen on kriminalisoitu niin tieto eteenpäin hyväksikäytöstä riittää katkaisemaan sen ja uhrille on tarjolla apua. Näissä maissa tilanne lienee vähän erilainen. :/

Näin vain kommenttina, itse en tiedä mitä tekisin jos tytärtä tuollainen uhkaisi. Kai vaan yrittäisin mahdollisuuksien mukaan paeta kanssaan... Mutta ymmärrän kyllä mitä tuolla lapsen surmaamisella ajettiin takaa. :/

No voinhan sitten vertailla suoraan, että pitäisikö kaikki suomalaiset insestin / pedofiilin uhrit käydä ampumassa?

Mä puhuin vain omasta lapsestani ja siitä, miten suhtautuisin oman lapseni kärsimykseen. Mikäs mä olisin "ampumaan" muita uhreja? Mutta lyön vetoa, että moni lapsi, joka on joutunut kärsimään esim. isänsä raiskauksista toistuvasti, toivoisi joskus vain kuolevansa pois. Ja jos lapselleni tapahtuisi täällä Suomessa jotain yllä mainittua, niin hänellä olisi täällä kuitenkin mahdollisuus saada apua ja pedofiili vankilaan. Tuolla kauempana sitä apua ei saa eikä lapsiin sekaantuminen ole edes rikos. Puhuiin kuitenkin vaan siitä, että jos omalle lapselleni tapahtuisi jossain arabimaassa samalla lailla kuin uutisen tytölle. Täällä Suomessa asiat kun on vähän toisin. Tapahtuu täälläkin kauheita asioita, mutta täällä et pysty naittamaan kahdeksanvuotiasta lasta. Ja jos joku kohtelee lasta huonosti ja jää siitä kiinni, siitä tulee rangaistus (joka on kyllä mielestäni aina liian lievä).

Vanhalle äijälle. Hän ei saa ikinä kokea vapaata nuoruutta, tutustua ikäisiinsä poikiin, ihastua.. Koska ei häntä varmaan kukaan ikäisensä enää edes ota, vaikka vanhempana saisi ottaa avioeron.

.

eipä tuo ole normaalia tyttölapselle suurimmassa osassa maapalloa, lähinnä se on länsimaalainen ja länsimaalaistuneiden maiden tapa. Eikä edes täällä kovin vanhaa perua..

Ja millään tavalla alsten hyväksikäyttöä väheksymättä...

Esimerkiksi eteläamerikassa on aivan normaalia että vanhemmat naiset opettavat nuorille pojillekin seksiasioita, eivätkä ne pojat ole kovinkaan vanhoja, 13-v on ihan normi-ikäinen. Kun vouhkataan tytöistä, ei pitäisi unohtaa niitä' pikkupoikia

niin mieluummin vaikka tappaisin oman lapseni kuin antaisin hänen elää tuollaista kärsimystä. Ja sen jälkeen lähtisi omakin henki, ennen kuin mut ehdittäisiin kivittää kuoliaaksi.

:o

Hämmästele vaan... Mutta mä olen ihan tosissani. Mä en vois koskaan antaa mun lapseni käydä läpi tuollaista kärsimystä ja helvettiä. Kahdeksanvuotiaana jonkun irstaan vanhan miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Kuvittele sitä kipua ja tuskaa, mitä lapsi saa kokea. Päivästä ja viikosta toiseen. Ja sitä alistamista... Ja jos joskus sen eron saa, ei varmasti saa enää itselleen normaalia parisuhdetta ja lapsena tapahtuneen hyväksikäytön seurauksena olisi varmaan jo hedelmätönkin. Joskus se pahin vaihtoehto ei ole kuolema, vaan elämä elävänä kuolleena.

olen hyvin paljon samoilla linjoilla Saraldon kanssa. miekään en pystyis elämään sen tosiasian kanssa että miun tyttäreni joutuis tuommosen uhriksi.

ja siis kyse on nyt siitä mitä tuossa alkuperäsessä uutisessa sanotaan, ei mistään muusta.

Yhteistyössä