Ja minä rutisen turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viereas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viereas

Vieras
Mies harrastaa mielestäni ihan ok määrän noita ns. tavallisia harrastuksia esim. sählyä. Mutta sitten on noita lautapelijuttuja ja niihin menee 3-4 kertaa vuodessa koko viikonloppu ja todella monia päiviä tai puolikkaita päiviä (eli viikonlopuista kyse tietysti silloin) niin että on siis aamusta ehtooseen pois. Lisäksi saattaa arki-iltoina pelata pari peliä ja melkein joka ilta pelaa netin välityksellä kavereidensa kanssa. Ja usein ne on sellaisia pelejä, että kestää 1-2h niin ettei voi edes nousta koneelta tekemään jotain parin minuutin hommaa. ON siis kiinni siinä ettei tule katkosta pelaamiseen.

Lisäksi käy ralleissa hyvin hyvin satunnaisetsi, mutta joka kesä jyväskylän ajot ottaa viisi päivää ja minä olen sen koko ajan lasten kanssa yksin kotona.

Mies hokee, että hän ei ole estänyt minua harrastamasta vaan että toivookin että minä menisin. Mutta eihän mulle jää edes voimia, vaikka joskus joku aika olisikin. Rahaakaan minulla ei ole erityisesti eli se mitä teen niin pitäisi olla ilmaista oikeastaan.

Ja koska minä muka voisin olla tuollaisia öitä pois? Jo pelkästään hyvin satunnaisest (kerran kaksi vuodessa) baarikeikat on raskaita, koska en minä aamulla kuitenkaan saa nukkua rauhassa.

Nytkin olin itse kipeä ja lapset kipeinä ja parisen viikkoa meni sisätiloissa. Ja silloin kun minä sairastan niin en minä mitään makoilemaan pysty, koska lapset pitää hoitaa (olen kotiäiti) ja parantuminenkin ottaa aina oman aikansa jo sen takia, että ei voi tosiaan levätä.

Mitään tukiverkkoa ei ole.

Ja mies sanoo, että rutisen turhasta.

Vesijumppaan olisin halunnut mennä, mutta se osui samalle illalla miehen sählyn kanssa joten se siitä. Jooga kiinnosti myös, mutta en raaski maksaa melkein 50e siitä ja ryhmäkin tuli täyteen.

Ehkä minä sitten rutisen turhasta ja miesten vain pitää saada juosta noissa ja olla öitä pois ja että tuo on ihan normi määrä mitä mieheni on pois.

Olis vakavan keskustelun paikka. Sopikaapa miehen kanssa joku ajankohta jollon istutte yhdessä pöydän ääreen (merkatkaa vaikka ihan kalenteriin) ja keskustelkaa tuo asia selväks, sopikaa uudet pelisäännöt ja sulle ajankohdat harrastamiseen. Kovin epäoikeudenmukaselta tuo nyt vaikuttaa, mut ei taida mies sitä ymmärtää. :( Toivottavasti saatte sovittua.

Juu ei menettelis meillä tuommoinen määrä toisella ja toisella ei mitään. Tai muutenkaan toisella melkein koko ajan jotain, edes pelejä.

Harrastuksia saa olla, mutta pitää myös osata kasvaa aikuiseksi ja tajuta, että lapsiperheessä ei voi harrastaa omia hommiaan niin usein kuin perheettömänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Olis vakavan keskustelun paikka. Sopikaapa miehen kanssa joku ajankohta jollon istutte yhdessä pöydän ääreen (merkatkaa vaikka ihan kalenteriin) ja keskustelkaa tuo asia selväks, sopikaa uudet pelisäännöt ja sulle ajankohdat harrastamiseen. Kovin epäoikeudenmukaselta tuo nyt vaikuttaa, mut ei taida mies sitä ymmärtää. :( Toivottavasti saatte sovittua.

Juuri äsken asiasta puhuttiin ja mies vain totesi, että minä rutisen turhasta ja hän työntää vastuun pois sillä että ei ole kieltänyt minua harrastamasta.

On kuulemma valmis jäämään pois omista menoistaan, jos mulla on jotain mutta kun minusta niitä menoja voi vähentää jo senkin takia että saadaan olla yhdessä perheenä. Mutta se taas ei sitten ilmeisesti ole riittävä syy siihen vaan se yhdessä olo pitää sovittaa noiden lomaan.

Ja sanoi että "miten terveestä harrastamisesta voi tulla tälläinen sota". Yritin kääntää asiaa niin, että mitä jos minä harrastaisin yhtä paljon. Eihän kalenterissa olisi enää tuollaiselle aikaa koska miehen pitää töissäkin käydä ja jos minä sieltä vielä pilkkoisin samat ajat itselleni niin yölläkö minä harrastaisin?

Silloin kun meillä ei ollut lapsia niin me molemmat harrastimme tosi paljon. Oli päiviä kun näimme töiden ja harrastusten lomassa vain ulko-ovella. mutta en minä ole voinut enää noin harrastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Silloin kun meillä ei ollut lapsia niin me molemmat harrastimme tosi paljon. Oli päiviä kun näimme töiden ja harrastusten lomassa vain ulko-ovella. mutta en minä ole voinut enää noin harrastaa.

Eikä voi mieskään. Hän on isäksi lähtenyt ja nyt pitää olla isä.

Alkuperäinen kirjoittaja jussi:
Samoilla linjoilla Myy-80n kanssa....
Eihän se käy päinsä että ukko riekkuu harrastuksissa jotta vaimo ei sitten pääse minnekkään :/

Ja tuohon mies sanoisi vain, että ei ole kieltänyt minua menemästä ja voi olla pois jos minä tahdon mutta kun en mene minnekään. Mutta pakkoko silti on aina mennä jonnekin. Minusta olisi ihan kiva vain olla kotonakin koko porukka. Ja siis niin ettei mies pelaa tietokoneella jotain lautapeliä.

Ja sitten kun on sellainen sopiva väli, että voisin jotan tehdäkin, mennä vaikka lenkille... Niin tulee sellainen olo että ei jaksa. Ei viitsi nousta ylös ja lähteä, kun tahtoisi vain olla. Ja sekään ei onnistu, kun aina joku muksuista roikkuu lahkeessa vaatimassa jotain.

Olen kotiäiti siis ja tietysti suurin osa kaikesta kotityöstä kuuluukin minulle, mutta onhan se kohtalaisen raskasta aina hoitaa yksin kaikki kauppareissut, aina tehdä ruuat, aina pestä pyykit ja viikata kaappiin ne... tuommoiset perusjutut mutta sitä on aika paljon kolmen pienen lapsen perheessä.

Mieskin kyllä tekee kaikenlaista, esim hoitaa vallan kaikki pihatyöt mutta eihän niitä joka päivälle ole.

Niin minkä verran teidän muiden miehet on poissa? Oma mies ei käy baareissa juuri koskaan. Nyt on kahden viikon päästä pois kokonaisen lauantain ja sitten marraskuun viimeisen viikonlopun on niin että menee koko yö. Noista menoista tämä kränä nytkin alkoi koska lasten lauantaiaamun harrastuksia täytyy perua juurikin sen takia, että ei ole ketään auttamassa minua ja en voi hajota kahteen eri harrastukseen yhtä aikaa. Peruminen harmittaa koska ne harrastukset on kalliita.

Mutta siis yhtäkaikki minä rutisen turhasta, koska en ole itse lähtenyt minnekään ja miehen pitää saada harrastaa ja hän ei mielestään kohtuuttomasti sitä tee.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tota tää ei kuulu tähän mutta Jyväskylän ralli ei kestä viittä päivää,,,
ja rutista saa.

No siis keskiviikkona sinne lähdetään päivällä ja tullaan sunnuntaina joskus iltapäivällä takaisin. Eli neljä yötä.

Ihan kun mun exä. Meni menoissaan ja patisteli minuakin menemään. Mutta mitenkäs olisin mennyt kun kukaan ei olisi lasta sen aikaa katsonut ja exä tiesi tämän. Eli tosiasiassa ei edes halunnut että pääsisin mihinkään.

Käännän tämän kysymyksen nyt vielä näin, että jos kuvitellaan tilanne niin, että minä en edes välittäisi harrastaa mitään enkä kauheasti käydä missään niin poistaako se siis minulta oikeuden valittaa tästä? Kun mies kääntää sen aina niin, että kyllä hän aina käskee minun harrastaa jotain. Niin onko tässä siis kyse siitä, että minun on PAKKO harrastaa jotain jotta mies vähentäisi menojaan? Eli en saa rutista tästä asiasta vain sen takia, että olisi enemmän aikaa PERHEENÄ. Saan valittaa vain omasta ajastani ilmeisesti ja siitäkin vain jos on suunnitelma sen ajan käytölle.

Viime viikolla olin yhtenä iltana tuossa naapurissa hiukan vajaa kaksi tuntia ja olisin voinut vielä puolisen tuntia istuskella siinä niin tulin kauheaa perslentoa kotiin, jotta mies ehti uimahalliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wg:
Taas valittajille infopaukku: ei kukaan niitä kakaroita ole käskenyt tehtailla. Miehen tuoma raha kelpaa kyllä. Tasa-arvoa myös työssäkävijöille!

Anteeksi vain, mutta lapsillani on isäkin eli en ole TEHTAILLUT niitä yksin. Pieni infopaukku siis myös sinulle - en ole alkanut sikiään pyhästä hengestä.

Ja jos puhutaan jostain miehen tuomasta rahasta niin ei täällä rahalla mässäillä. Huomasitko kun kirjoitin, että ei minulla edes ole rahaa harrastaa mitään ihmeellistä. Jo 50e joogamaksu hirvitti minua niin etten ilmottautunut kurssille.

Ja en ole sanonut missään kohtaa, että mies ei saa harrastaa. Noita normiharrastuksia on siis minusta erittäin kohtuullisesti, kuten sähly kerran viikossa, uinti jne. Mutta siihen päälle nuo kaikki muut ja eniten rassaa siis juuri nuo kun on yötä pois ja sitten tuo jatkuva tietokoneella istuminen.

Mutta sulla menee varmaan hetki sulatellessa jo tuota tietoa, että minä en ole niitä lapsia itsekseni tehnyt.

Ja lisään tähän nyt vielä, että kyllä minä aika paljon kaikenlaista teen ja touhuan, mutta 95% tekemisistäni teen lasten kanssa. Tai vähintään yhden lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja viereas:
Ja koska minä muka voisin olla tuollaisia öitä pois? Jo pelkästään hyvin satunnaisest (kerran kaksi vuodessa) baarikeikat on raskaita, koska en minä aamulla kuitenkaan saa nukkua rauhassa.

Miten hoidatte viikonloppuaamut? Olisiko siitä mitään apua, jos sopisitte, että mies herää esim. joka toinen viikonloppu yhtenä aamuna lasten kanssa, jolloin sinä voisit nukkua (tuskin mieskään silloin menisi)?

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja viereas:

Miten hoidatte viikonloppuaamut? Olisiko siitä mitään apua, jos sopisitte, että mies herää esim. joka toinen viikonloppu yhtenä aamuna lasten kanssa, jolloin sinä voisit nukkua (tuskin mieskään silloin menisi)?

Siis jos olen ollut baarissa niin kyllä minä olen saanut aamuisin nukkua, mutta pitää sieltä sitten kammeta kuitenkin aina ennen puoltapäivää ylös laittamaan ruokaa jne. Eli en voi vain rauhassa olla ja palautua jos vaikka tahtoisinkin. Sen takia ei tee kauheaseti mieli baariin, koska se seuraava päivä väsyttää jo pelkästään ajatuksena.

Yhteistyössä