Jaaha, meidän aamu alkaa näköjään päivystyskäynnillä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Olisin myös varpaillani koiran kanssa, sillä sen täytyy olla todella tosissaan kyllästynyt tytön kiusaamiseen...

Koira lienee myös stresaantunut (helteiden ym. rasitteiden lisäksi) laumadynamiikan toimimattomuudesta. Lauman johtajuus ja arvovalta on vaakalaudalla, jos koira kokee, että laumanjohtaja ei kykenekään tarjoamaan riittävää suojaa edes sille vähäisimmälle - eli sille koiralle itselleen. Tämä jos mika stressaa koiraa entisestään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Toivottavasti tyttö ottaa nyt opikseen. Kannattaa varmaan painottaa tytölle että juurikin noin käy jos ja kun lepäävää koiraa kiusataan. Suosittelisin myös katsomaan koiralle joku yksi oma paikka, jossa saa levätä rauhassa. Ja opettaa tytölle että siihen paikkaan ei ole mitään asiaa.

Meillä ei ole koira koskaan satuttanut lapsia, mutta tuo pienempi kiusasi aiemmin koiraa paljonkin. Silloin koira murisi ja välillä saattoi varoitukseksi jopa näykkäistä ilmaa pojan käden vieressä (eli siis tarkoituksellisesti "purra ohi". Edelleen kuopus kiusaa välillä koiraa, mutta on jo ymmärtänyt enimmäkseen ettei niin saa tehdä.

Teidän tyttö on jo sen verran iso, että hänenkin täytyy jo ymmärtää oppi: koira jätetään rauhaan. Juttele tytön kanssa nyt ja kerro että koira teki mitä teki koska tyttö ei jättänyt koiraa rauhaan. Ja jatkossa jos tyttö kiusaa, niin rangaistus välittömästi. Oli se sitten omassa huoneessa olo, lempilelun pois ottaminen... mitä tahansa. Niin kauan että tyttö tosiaan ymmärtää.

Olisin myös varpaillani koiran kanssa, sillä sen täytyy olla todella tosissaan kyllästynyt tytön kiusaamiseen kun kerran tyttöä loukkasi. Seuraava kerta voi olla jo reippaasti kohtalokkaampi.

Mä tykkään susta ihan hirveesti mutta... Luuleks sä etten mä ole jutellut ton tytön kanssa useampaan otteeseen? Luuleks ettei tolla koiralla ole lepopaikkoja joihin tyttö ei saa mennä? Luuleks ettei tota tyttöä ole rangaistu kun se vähääkään on kiusannut koiraa (pikkukakkosen jäähylle pariks päiväks, karkkipäiväkarkit pois, leluja takavarikkoon, ollaan peruttu kaverille menemisiä, jäähyä)?
 
Voisiko koiralle laittaa esim. leikkikehän tms:n oman muusta asunnosta erotetun alueen, joka lapsen on helppo ymmärtää koiran "omaksi huoneeksi", johon ei ole asiaa?

Seuraavalla kerralla, jos sellainen tulee, etsisin koiralle uuden kodin. Kaikkien parhaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Ei mene mun kaaleen että koiranpuremista puolustellaan MILLÄÄN. Jos koira on ehdollistettu siihen että lapsi on ylempi arvoinen niin se ei pure vaikka lapsi vieressä häärii, ja vaikka päälle kaatuisi.

Koiralle nappi otsaan, tai vaihtoehtoisesti uusi koti.
Johan on kumma kun koiralla isompi arvo kuin lapsella talossa.

Kannattais lukea Cesar Millanin koiraoppaita. Sielläkin asia nro 1 on se että jos koira puree lasta, koira lähtee.

Vähän eri asia häärätä vieressä tai vahingossa kaatua päälle kuin hakata toista namaan kovilla leluilla.

Eipä juuri. tossa tilanteessa koiran ois tullut poistua paikalta.

Mihin se tosta olis päässyt kun nurkassa oli lepäämässä ja likka tukki sen tien??

voi vittu. kyllä se koira olis pois päässyt tilanteesta. koira joka tietää olevansa laumassa alimpana järjestyksessä EI PURE LASTA, EIKÄ NÄYKI, EIKÄ RAAVI!

Teillä on siis kouluttamaton rakki. todennäköisesti seuraavalla kerralla puree, koska on jo kerran varoittanut "alempaansa".

mutta hyvä sitten teidän lohduttautua sillä, että se on tytön oma vika kun lapsi makaa teholla. tai mullan alla. ja turha väittää ettei niin voi käydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä tykkään susta ihan hirveesti mutta... Luuleks sä etten mä ole jutellut ton tytön kanssa useampaan otteeseen? Luuleks ettei tolla koiralla ole lepopaikkoja joihin tyttö ei saa mennä? Luuleks ettei tota tyttöä ole rangaistu kun se vähääkään on kiusannut koiraa (pikkukakkosen jäähylle pariks päiväks, karkkipäiväkarkit pois, leluja takavarikkoon, ollaan peruttu kaverille menemisiä, jäähyä)?

No ei siltä ihan vaikuta, että lastas ois kielletty tai että koiralla ois mitään paikkaa missä se saa olla rauhassa. Vai onko teillä sellainen periaate, että jos koira on missä tahansa muualla paitsi siellä lapsivapaassa lepopaikassa, niin kakaras saa rauhassa hakata koiraa päähän?

Mä en ymmärrä, mikset sä mennyt väliin jo siinä vaiheessa kun näit että koiraa kiusaava pentus ahdisti koiran nurkaan? Kun on kerran tiedossa, että se kiusaa koiraa koko ajan, niin luulis että pitäisitte sen penikan erossa koirasta.

Ihan ihme porukkaa, ei voi ymmärtää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä tykkään susta ihan hirveesti mutta... Luuleks sä etten mä ole jutellut ton tytön kanssa useampaan otteeseen? Luuleks ettei tolla koiralla ole lepopaikkoja joihin tyttö ei saa mennä? Luuleks ettei tota tyttöä ole rangaistu kun se vähääkään on kiusannut koiraa (pikkukakkosen jäähylle pariks päiväks, karkkipäiväkarkit pois, leluja takavarikkoon, ollaan peruttu kaverille menemisiä, jäähyä)?

No voihan :(. Pitäiskö sitten seuraavaksi koittaa opettaa koiralle missä on sen YKSI turvapaikka? Sellainen jossa se saa takuuvarmasti olla rauhassa. Ja tytöllä ei sinne ole mitään asiaa.

Mitä tyttö sitten sanoo, miksi kiusaa koiraa?
 
Haluaisin ihan hyvässä hengessä kysyä, näitkö sinä kun lapsesi "hakkasi" koiraa lelulla? Entä, että koira on nurkassa eikä pääse kunnolla pois? Jos näit, niin miksi et käynyt hakemassa lastasi pois sieltä? Vai mistä tiesit että lapsi hakkasi lelulla ja koira nurkassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä tykkään susta ihan hirveesti mutta... Luuleks sä etten mä ole jutellut ton tytön kanssa useampaan otteeseen? Luuleks ettei tolla koiralla ole lepopaikkoja joihin tyttö ei saa mennä? Luuleks ettei tota tyttöä ole rangaistu kun se vähääkään on kiusannut koiraa (pikkukakkosen jäähylle pariks päiväks, karkkipäiväkarkit pois, leluja takavarikkoon, ollaan peruttu kaverille menemisiä, jäähyä)?

No voihan :(. Pitäiskö sitten seuraavaksi koittaa opettaa koiralle missä on sen YKSI turvapaikka? Sellainen jossa se saa takuuvarmasti olla rauhassa. Ja tytöllä ei sinne ole mitään asiaa.

Mitä tyttö sitten sanoo, miksi kiusaa koiraa?

mitäs koiralle nyt sanottiin? lasta kyllä kuritetaan, entä koiraa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No voihan :(. Pitäiskö sitten seuraavaksi koittaa opettaa koiralle missä on sen YKSI turvapaikka? Sellainen jossa se saa takuuvarmasti olla rauhassa. Ja tytöllä ei sinne ole mitään asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Voisiko koiralle laittaa esim. leikkikehän tms:n oman muusta asunnosta erotetun alueen, joka lapsen on helppo ymmärtää koiran "omaksi huoneeksi", johon ei ole asiaa?

Seuraavalla kerralla, jos sellainen tulee, etsisin koiralle uuden kodin. Kaikkien parhaaksi.

Ei enää mitään lisättävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä tykkään susta ihan hirveesti mutta... Luuleks sä etten mä ole jutellut ton tytön kanssa useampaan otteeseen? Luuleks ettei tolla koiralla ole lepopaikkoja joihin tyttö ei saa mennä? Luuleks ettei tota tyttöä ole rangaistu kun se vähääkään on kiusannut koiraa (pikkukakkosen jäähylle pariks päiväks, karkkipäiväkarkit pois, leluja takavarikkoon, ollaan peruttu kaverille menemisiä, jäähyä)?

No voihan :(. Pitäiskö sitten seuraavaksi koittaa opettaa koiralle missä on sen YKSI turvapaikka? Sellainen jossa se saa takuuvarmasti olla rauhassa. Ja tytöllä ei sinne ole mitään asiaa.

Mitä tyttö sitten sanoo, miksi kiusaa koiraa?

mitäs koiralle nyt sanottiin? lasta kyllä kuritetaan, entä koiraa?


Niin mäkin mietin että mitä rangaistuksia koira saa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Voisiko koiralle laittaa esim. leikkikehän tms:n oman muusta asunnosta erotetun alueen, joka lapsen on helppo ymmärtää koiran "omaksi huoneeksi", johon ei ole asiaa?

Seuraavalla kerralla, jos sellainen tulee, etsisin koiralle uuden kodin. Kaikkien parhaaksi.

Koiralla on montakin paikkaa mihin tolla tytöllä ei ole mitään asiaa, mut tällä hetkellä mä en pysty rajaamaan sellaista aluetta koska tää meidän kämppä on niin pieni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä tykkään susta ihan hirveesti mutta... Luuleks sä etten mä ole jutellut ton tytön kanssa useampaan otteeseen? Luuleks ettei tolla koiralla ole lepopaikkoja joihin tyttö ei saa mennä? Luuleks ettei tota tyttöä ole rangaistu kun se vähääkään on kiusannut koiraa (pikkukakkosen jäähylle pariks päiväks, karkkipäiväkarkit pois, leluja takavarikkoon, ollaan peruttu kaverille menemisiä, jäähyä)?

No voihan :(. Pitäiskö sitten seuraavaksi koittaa opettaa koiralle missä on sen YKSI turvapaikka? Sellainen jossa se saa takuuvarmasti olla rauhassa. Ja tytöllä ei sinne ole mitään asiaa.

Mitä tyttö sitten sanoo, miksi kiusaa koiraa?

Mä oon sitä mieltä, että tuossa perheessä koiralla on oikeus olla rauhassa ihan missä tahansa. Oikeesti. Ei voi vaatia, että koiraa saa pahoinpidellä ja kiusata kaikkialla muualla paitsi siinä yhdessä nurkassa. Ei riitä sympatiaa ap:lle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Koiralla on montakin paikkaa mihin tolla tytöllä ei ole mitään asiaa, mut tällä hetkellä mä en pysty rajaamaan sellaista aluetta koska tää meidän kämppä on niin pieni.

No voi kökkö. Ajattelin, että ääritapauksessa vaikka koiranluukku jossain väliovessa, jonka voi lukita, olisi voinut olla koiralle hyvä ratkaisu.
 
Hauskaa. Miks mun viesti poistettiin? Mitä loukkaavaa oli viestissä, jossa totesin että mun mielestä koiralla kuuluu olla oikeus siihen ettei sitä pahoinpidellä tai kiusata missään, että se saa olla rauhassa em. toiminnalta muuallakin kuin vain "omassa paikassa" ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mitäs koiralle nyt sanottiin? lasta kyllä kuritetaan, entä koiraa?


Niin mäkin mietin että mitä rangaistuksia koira saa?

Kylläpä olette niin rangaistuskeskistä porukkaa kuin ihminen vain voi olla.

On täällä sentään näkynyt myös niin ratkaisukeskeistäkin porukkaakin kuin vain ihminen voi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

harvinaisen huonosti koulutettu koira jos tuollaisesta ärähtää heti..
varoitus murinat sun muut ja lapsi perheessä koiran pitää olla ettei pienestä hätkähdä SILLÄ LAPSI VOI VAHINGOSSA OSUA KOIRAAN OLLESSA VIERESSÄ ja naps koira onkin heti päässä kiinni!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Haluaisin ihan hyvässä hengessä kysyä, näitkö sinä kun lapsesi "hakkasi" koiraa lelulla? Entä, että koira on nurkassa eikä pääse kunnolla pois? Jos näit, niin miksi et käynyt hakemassa lastasi pois sieltä? Vai mistä tiesit että lapsi hakkasi lelulla ja koira nurkassa?

Mä tulin just huoneeseen (vauva sylissä) ja näin kun hän löi koiraa, korotin likalle ääntä et lopettaa samantien, käännyin et laskin vauva lattialle et pääsen nappaamaan tytön pois sieltä, ja sil välil tää tapahtus. En siis ite nähnyt että puriko vai raapasko mutta tyttö sanos että puri mutta raapaisulta näyttää.
 
[
Jos teillä koira oikeesti puris tyttöä niin että olis mentävä lääkäriin ja tikattava, niin siitäkin huolimatta pitäisitte koiran?]

Mulla on huonoja kokemuksia koirasta joka "vain" murisi lapselle.
Ja vaikka kuinka yritettiin pitää lapsi erossa koirasta, kävi koira sitten lopulta lapsen kimppuun. Vaikka lapsi ei edes koskenut koiraan.

Dextraan tikattavaksi (joo, ei pitäisi koskaan tikata koiranpuremaa sanoo Lastenklinikka)
Seuraavana aamuna kuumetta 40 astetta, takaisin lääkäriin, tulehdusarvot taivaassa --> Lastenklinikalle jossa tulehdusarvot eivät meinanneet laskea.

Seuraavana päivänä lääkäri päätti ottaa pois siistin näköisen laastarin ja tikit ja kas, haavahan märki.

4 päivää vierähti Lastenklinikalla.

Niin, ja tuo 12 v ikäinen koira ei ollut enää kotona kun takaisin tultiin.

ja nyt saa kivittää.. toinen koira jäi ja kun tuosta aika jätti niin nyt on 10 kk:n ikäinen pentu. Ja 5v tyttö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Haluaisin ihan hyvässä hengessä kysyä, näitkö sinä kun lapsesi "hakkasi" koiraa lelulla? Entä, että koira on nurkassa eikä pääse kunnolla pois? Jos näit, niin miksi et käynyt hakemassa lastasi pois sieltä? Vai mistä tiesit että lapsi hakkasi lelulla ja koira nurkassa?

Huhuu,ap, vastailes näihin? Vai etkö uskalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Koiralla on montakin paikkaa mihin tolla tytöllä ei ole mitään asiaa, mut tällä hetkellä mä en pysty rajaamaan sellaista aluetta koska tää meidän kämppä on niin pieni.

No voi kökkö. Ajattelin, että ääritapauksessa vaikka koiranluukku jossain väliovessa, jonka voi lukita, olisi voinut olla koiralle hyvä ratkaisu.

No onneks me muutetaan ens kuussa ja sit koiralle saa vaikka koirankopin takapihalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Haluaisin ihan hyvässä hengessä kysyä, näitkö sinä kun lapsesi "hakkasi" koiraa lelulla? Entä, että koira on nurkassa eikä pääse kunnolla pois? Jos näit, niin miksi et käynyt hakemassa lastasi pois sieltä? Vai mistä tiesit että lapsi hakkasi lelulla ja koira nurkassa?

Huhuu,ap, vastailes näihin? Vai etkö uskalla?

Mähän vastasin :headwall:
 
JOS on kaikkea yritetty lapselle (jäähyt ym) ,koiran rangaistuksista en tiedä mutta paikallaan kyllä. tulee kyllä mieleen että eikö ole jo selvää ettei koira sovi perheeseen silloin kun keinot loppuu. vai saako koira niin paljon huomiota ja jää rangaistuksetta et lapsikin joutuu hakee huomiota sillä koiran kiusaamisella vai mikä riivaa....??
eka ajatus kuitenki on:koira ei perheeseen sovi
 

Yhteistyössä