Jaaha, meidän aamu alkaa näköjään päivystyskäynnillä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
:( Käteenkö puri?

Olkapäähän. Tai sitten se voi olla raapaisu mut tyttö sanos et koira puri. Ei kyl tullut onneks edes verta, nirhaumat vaan :|

no miks te meette sit lääkäriin?

No en mä edes tiedä et mennäänkö (sit kun tyttö on vähäsen kattonu piirrettyä ja rauhoittunut niin mä katson tarkemmin) mut mä vaan säikähdin niin paljon et eka reaktio oli et heti lääkääriin.

Ei vaan "plussalle".... :D

Niin, mäkin mietin, että ennen kun on edes tiennyt haavan laadusta, on tullut tänne kertomaan päivystystarpeesta. Ilmeisesti sit vielä sillon, kun tyttö "huusi pää punasena", koska siihen vetoaa, kun päivystykseen lähtöä ihmetellään?!
 
Jos iho on rikki yhtään, puhdista ainakin ja tarkkaile. Tai käytä lääkärissä. Mulla koira riehuessa nappas käteen pienen reiän ja sehän sitten tulehtui kunnolla. Seuraaavana aamuna oli pikkuinen rupi, iltapäivällä turposi koko käsi ja sain sitten tujut antibiootit 2 viikoksi. Tuli imusuonitulehdus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Jos teillä koira oikeesti puris tyttöä niin että olis mentävä lääkäriin ja tikattava, niin siitäkin huolimatta pitäisitte koiran?

No riippuu ihan tilanteesta, miksi koira puri yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Jos teillä koira oikeesti puris tyttöä niin että olis mentävä lääkäriin ja tikattava, niin siitäkin huolimatta pitäisitte koiran?

No riippuu ihan tilanteesta, miksi koira puri yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Tietyssä tilanteessa kyllä pitää tuolloinkin koirasta luopua. Jos lapsi jatkuvasti kiusaa koiraa, on koiran edun mukaista että se pääsee kotiin jossa sen annetaan olla.

Mutta ei tosiaan kukaan luovu koirasta minkään pienen nirhaisun vuoksi.

Mun maailman kiltein koira, joka on sellainen "lapanen", on vetänyt mun nenän poskelle...se murtui niin osiin että jouiduttiin leikkaamaan. Kerralla sitä ei edes saatu kuntoon, vaan se pitäis leikata uusiksi, koska on edelleen vino. Ja tuo hullu tappajakoira on meillä edelleen ja kaikki 3 lasta edelleen hengissä.

Mein rotikka puri miestä naamaan, eikä sekään lähtenyt uuteen kotiin. Ja tuo meidän pikkurasseli näyökki lasta alkuun jopa niissä Essien puhumissa ohimenotilanteissa, mutta ei pure enää.

Koirien kanssa sattuu ja tapahtuu...mä kuitenkin uskon että kyllä äiti kykenee arvioimaan tilanteen yleensä aika realistisesti enkä usko että kukaan laittaa koiraa lapsensa edelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja what?:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
:( Käteenkö puri?

Olkapäähän. Tai sitten se voi olla raapaisu mut tyttö sanos et koira puri. Ei kyl tullut onneks edes verta, nirhaumat vaan :|

no miks te meette sit lääkäriin?

No en mä edes tiedä et mennäänkö (sit kun tyttö on vähäsen kattonu piirrettyä ja rauhoittunut niin mä katson tarkemmin) mut mä vaan säikähdin niin paljon et eka reaktio oli et heti lääkääriin.

Ei vaan "plussalle".... :D

Niin, mäkin mietin, että ennen kun on edes tiennyt haavan laadusta, on tullut tänne kertomaan päivystystarpeesta. Ilmeisesti sit vielä sillon, kun tyttö "huusi pää punasena", koska siihen vetoaa, kun päivystykseen lähtöä ihmetellään?!

No mitä mä voin tehdä kun mun mies oli jo sitä haavaa puhdistamassa kylppärissä???
*muoks* piti tulla tämä :headwall: eikä tämä :laugh:
 
Ap:n pitäisi päättää kummasta luopuu lapsesta vai koirasta. Mikäli ap pitää koiran pitäisi lastensuojelun ottaa huostaan lapsi, jottei se olisi enään alttiina koiran puremiselle tai vaihtoehtoisesti luopua koirasta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Ap:n pitäisi päättää kummasta luopuu lapsesta vai koirasta. Mikäli ap pitää koiran pitäisi lastensuojelun ottaa huostaan lapsi, jottei se olisi enään alttiina koiran puremiselle tai vaihtoehtoisesti luopua koirasta

Sä oot kyl niin.... :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Jos teillä koira oikeesti puris tyttöä niin että olis mentävä lääkäriin ja tikattava, niin siitäkin huolimatta pitäisitte koiran?

No riippuu ihan tilanteesta, miksi koira puri yms.

no onhan se sitten kiva, kun koira puree lasta kuolettavasti/vakavasti haavoittaen tietää, että sehän oli lapsen oma vika. :xmas:

syytät siis lastasi lapsenomaisesta käytöksestä. kumpi teillä on ylempiarvoinen, lapsi vai koira? vaikuttaa että koira. koulutettu koira ei MISSÄÄN tilanteessa vahingoita ylempiarvoista lauman jäsentä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Jos teillä koira oikeesti puris tyttöä niin että olis mentävä lääkäriin ja tikattava, niin siitäkin huolimatta pitäisitte koiran?

No riippuu ihan tilanteesta, miksi koira puri yms.

Meillä koira lähtis heti jos kerrankin erehtyis sen tekemään että puris; oli se tilanne sitten mikä tahansa
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tietyssä tilanteessa kyllä pitää tuolloinkin koirasta luopua. Jos lapsi jatkuvasti kiusaa koiraa, on koiran edun mukaista että se pääsee kotiin jossa sen annetaan olla.

Mutta ei tosiaan kukaan luovu koirasta minkään pienen nirhaisun vuoksi.

Mun maailman kiltein koira, joka on sellainen "lapanen", on vetänyt mun nenän poskelle...se murtui niin osiin että jouiduttiin leikkaamaan. Kerralla sitä ei edes saatu kuntoon, vaan se pitäis leikata uusiksi, koska on edelleen vino. Ja tuo hullu tappajakoira on meillä edelleen ja kaikki 3 lasta edelleen hengissä.

Mein rotikka puri miestä naamaan, eikä sekään lähtenyt uuteen kotiin. Ja tuo meidän pikkurasseli näyökki lasta alkuun jopa niissä Essien puhumissa ohimenotilanteissa, mutta ei pure enää.

Koirien kanssa sattuu ja tapahtuu...mä kuitenkin uskon että kyllä äiti kykenee arvioimaan tilanteen yleensä aika realistisesti enkä usko että kukaan laittaa koiraa lapsensa edelle.

No en todellakaan ole laittamassa koiraa lapsen edelle, mut jos mä olisin tullut tänne kertomaan et koira puri/raapas lasta, pieni naarmu tuli ja koira menee nyt piikille niin arvaa millaista skebulaa sit olis tullut niskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tietyssä tilanteessa kyllä pitää tuolloinkin koirasta luopua. Jos lapsi jatkuvasti kiusaa koiraa, on koiran edun mukaista että se pääsee kotiin jossa sen annetaan olla.

Mutta ei tosiaan kukaan luovu koirasta minkään pienen nirhaisun vuoksi.

Mun maailman kiltein koira, joka on sellainen "lapanen", on vetänyt mun nenän poskelle...se murtui niin osiin että jouiduttiin leikkaamaan. Kerralla sitä ei edes saatu kuntoon, vaan se pitäis leikata uusiksi, koska on edelleen vino. Ja tuo hullu tappajakoira on meillä edelleen ja kaikki 3 lasta edelleen hengissä.

Mein rotikka puri miestä naamaan, eikä sekään lähtenyt uuteen kotiin. Ja tuo meidän pikkurasseli näyökki lasta alkuun jopa niissä Essien puhumissa ohimenotilanteissa, mutta ei pure enää.

Koirien kanssa sattuu ja tapahtuu...mä kuitenkin uskon että kyllä äiti kykenee arvioimaan tilanteen yleensä aika realistisesti enkä usko että kukaan laittaa koiraa lapsensa edelle.

No en todellakaan ole laittamassa koiraa lapsen edelle, mut jos mä olisin tullut tänne kertomaan et koira puri/raapas lasta, pieni naarmu tuli ja koira menee nyt piikille niin arvaa millaista skebulaa sit olis tullut niskaan.

No en mä niin väittänytkään, että laittasit koiran lapsen eelle :)

Ja se on ihan sama miten näistä koira + lapsi + purema-jutuista kertoo, lopputulos opn aina sota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Jos teillä koira oikeesti puris tyttöä niin että olis mentävä lääkäriin ja tikattava, niin siitäkin huolimatta pitäisitte koiran?

No riippuu ihan tilanteesta, miksi koira puri yms.

Meillä koira lähtis heti jos kerrankin erehtyis sen tekemään että puris; oli se tilanne sitten mikä tahansa

Peesi.
 
mun mielestä tässä tossa tilanteessa ei tosiaan kannata miettiä sitä koiran lopettamista, vaan panostaa siihen että koira saa olla rauhassa(kun onhan se stressaavaa jos joku jatkuvasti kiusaa). Ja sitten katsoa,ettei lapsi ja koira ole missään välissä kahdestaan,että jatkuvasti ovat näkösällä. Näin minä tekisin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja what?:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
:( Käteenkö puri?

Olkapäähän. Tai sitten se voi olla raapaisu mut tyttö sanos et koira puri. Ei kyl tullut onneks edes verta, nirhaumat vaan :|

no miks te meette sit lääkäriin?

No en mä edes tiedä et mennäänkö (sit kun tyttö on vähäsen kattonu piirrettyä ja rauhoittunut niin mä katson tarkemmin) mut mä vaan säikähdin niin paljon et eka reaktio oli et heti lääkääriin.

Ei vaan "plussalle".... :D

Niin, mäkin mietin, että ennen kun on edes tiennyt haavan laadusta, on tullut tänne kertomaan päivystystarpeesta. Ilmeisesti sit vielä sillon, kun tyttö "huusi pää punasena", koska siihen vetoaa, kun päivystykseen lähtöä ihmetellään?!

No mitä mä voin tehdä kun mun mies oli jo sitä haavaa puhdistamassa kylppärissä???
*muoks* piti tulla tämä :headwall: eikä tämä :laugh:

Jaa-a, mitä pitäis tehdä? Vaikea sanoa, jos lapsi huutaa pää punasena, eikä vielä ole tiedossa millainen puremajälki on kyseessä. Sen verran voin valoittaa, että aika harvalle tulis mieleen juosta kertomaan päivystykseen lähdöstä plussalle....luulisin, ja mitä olen palstaa seurannut. Yleensä näistä sitten kerrotaan, kun tilanne on jo selkeämmin tiedossa.
Mutta istu sinä palstalla, jos se kiinnostaa enempi, kuin olla katsomassa millainen se lapsen haava olikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tietyssä tilanteessa kyllä pitää tuolloinkin koirasta luopua. Jos lapsi jatkuvasti kiusaa koiraa, on koiran edun mukaista että se pääsee kotiin jossa sen annetaan olla.

Mutta ei tosiaan kukaan luovu koirasta minkään pienen nirhaisun vuoksi.

Mun maailman kiltein koira, joka on sellainen "lapanen", on vetänyt mun nenän poskelle...se murtui niin osiin että jouiduttiin leikkaamaan. Kerralla sitä ei edes saatu kuntoon, vaan se pitäis leikata uusiksi, koska on edelleen vino. Ja tuo hullu tappajakoira on meillä edelleen ja kaikki 3 lasta edelleen hengissä.

Mein rotikka puri miestä naamaan, eikä sekään lähtenyt uuteen kotiin. Ja tuo meidän pikkurasseli näyökki lasta alkuun jopa niissä Essien puhumissa ohimenotilanteissa, mutta ei pure enää.

Koirien kanssa sattuu ja tapahtuu...mä kuitenkin uskon että kyllä äiti kykenee arvioimaan tilanteen yleensä aika realistisesti enkä usko että kukaan laittaa koiraa lapsensa edelle.

No en todellakaan ole laittamassa koiraa lapsen edelle, mut jos mä olisin tullut tänne kertomaan et koira puri/raapas lasta, pieni naarmu tuli ja koira menee nyt piikille niin arvaa millaista skebulaa sit olis tullut niskaan.

No en mä niin väittänytkään, että laittasit koiran lapsen eelle :)

Ja se on ihan sama miten näistä koira + lapsi + purema-jutuista kertoo, lopputulos opn aina sota.

Joo mä tiedän mut halusin nyt vaan korostaa sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tietyssä tilanteessa kyllä pitää tuolloinkin koirasta luopua. Jos lapsi jatkuvasti kiusaa koiraa, on koiran edun mukaista että se pääsee kotiin jossa sen annetaan olla.

Mutta ei tosiaan kukaan luovu koirasta minkään pienen nirhaisun vuoksi.

Mun maailman kiltein koira, joka on sellainen "lapanen", on vetänyt mun nenän poskelle...se murtui niin osiin että jouiduttiin leikkaamaan. Kerralla sitä ei edes saatu kuntoon, vaan se pitäis leikata uusiksi, koska on edelleen vino. Ja tuo hullu tappajakoira on meillä edelleen ja kaikki 3 lasta edelleen hengissä.

Mein rotikka puri miestä naamaan, eikä sekään lähtenyt uuteen kotiin. Ja tuo meidän pikkurasseli näyökki lasta alkuun jopa niissä Essien puhumissa ohimenotilanteissa, mutta ei pure enää.

Koirien kanssa sattuu ja tapahtuu...mä kuitenkin uskon että kyllä äiti kykenee arvioimaan tilanteen yleensä aika realistisesti enkä usko että kukaan laittaa koiraa lapsensa edelle.

No en todellakaan ole laittamassa koiraa lapsen edelle, mut jos mä olisin tullut tänne kertomaan et koira puri/raapas lasta, pieni naarmu tuli ja koira menee nyt piikille niin arvaa millaista skebulaa sit olis tullut niskaan.

No en mä niin väittänytkään, että laittasit koiran lapsen eelle :)

Ja se on ihan sama miten näistä koira + lapsi + purema-jutuista kertoo, lopputulos opn aina sota.

Joo mä tiedän mut halusin nyt vaan korostaa sitä.

ok :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Jos teillä koira oikeesti puris tyttöä niin että olis mentävä lääkäriin ja tikattava, niin siitäkin huolimatta pitäisitte koiran?

No riippuu ihan tilanteesta, miksi koira puri yms.

Meillä koira lähtis heti jos kerrankin erehtyis sen tekemään että puris; oli se tilanne sitten mikä tahansa

Peesi.

meillä ei jos tilanne olisi johtunut lapsen tyhmyydestä..
meidän äiteen koira puri naapurin poikaa selästä eikä se siltikään lähtenyt piikille, mun pikkuveljeä puri naapurin koira eikä todellakaan vanhemmat vaatineet koiraa piikille.. kun näissäkin tilanteissa on syypää ollut nimenomaan se lapsi/nuori..
 
Alkuperäinen kirjoittaja what?:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja what?:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
:( Käteenkö puri?

Olkapäähän. Tai sitten se voi olla raapaisu mut tyttö sanos et koira puri. Ei kyl tullut onneks edes verta, nirhaumat vaan :|

no miks te meette sit lääkäriin?

No en mä edes tiedä et mennäänkö (sit kun tyttö on vähäsen kattonu piirrettyä ja rauhoittunut niin mä katson tarkemmin) mut mä vaan säikähdin niin paljon et eka reaktio oli et heti lääkääriin.

Ei vaan "plussalle".... :D

Niin, mäkin mietin, että ennen kun on edes tiennyt haavan laadusta, on tullut tänne kertomaan päivystystarpeesta. Ilmeisesti sit vielä sillon, kun tyttö "huusi pää punasena", koska siihen vetoaa, kun päivystykseen lähtöä ihmetellään?!

No mitä mä voin tehdä kun mun mies oli jo sitä haavaa puhdistamassa kylppärissä???
*muoks* piti tulla tämä :headwall: eikä tämä :laugh:

Jaa-a, mitä pitäis tehdä? Vaikea sanoa, jos lapsi huutaa pää punasena, eikä vielä ole tiedossa millainen puremajälki on kyseessä. Sen verran voin valoittaa, että aika harvalle tulis mieleen juosta kertomaan päivystykseen lähdöstä plussalle....luulisin, ja mitä olen palstaa seurannut. Yleensä näistä sitten kerrotaan, kun tilanne on jo selkeämmin tiedossa.
Mutta istu sinä palstalla, jos se kiinnostaa enempi, kuin olla katsomassa millainen se lapsen haava olikaan.

Mä satuin just avaamaan koneen ja sain palstan auki kun tää tapahtui, enkä mä voinut lähteä katsomaan sitä naarmua kun mun piti jäädä vahtimaan kuopuksen leikkejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hyppis:
Arvaamaton koira teillä. Itse en uskaltaisi sellaista pitää lapsiperheessä. Koira ei saa purra lasta missään olosuhteissa.

On joo tosi arvaamaton :headwall: Mitä sä tekisit jos sä olisit koira ja joku tökkis sua kovalla muovihevosella naamaan?
 

Yhteistyössä