Jäähyväiskirje

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörrilaps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mörrilaps

Uusi jäsen
28.10.2010
24
0
1
Vantaa
Hei te kaikki.

Olen 20-vuotias persoonallisuushäiriöstä kärsivä nuori nainen.
Tänään tuli se päivä, etten enää jaksa.
Neljä vuotts etsitty sopivaa lääkitystä, on niin psykoterapiaa kuin tavallistakin terapiaa kokeiltu, osasto hoitoja unohtamatta.
Nyt olisi viimeinen vuosi opiskeluja edessä, sitten valmistuisin ja menisin töihin.
Mutta entä kun ei jaksa?
Eläimet pyörivät jaloissa ja vain ärsyttävät.
Huudan ja raivoan yksikseni. Itken, nukun vuorokaudessa 2-4h ja muun ajan olen koulussa/töissä. Tai sitten en tee mitään. Makaan lattialla ja katselen kattoon, ei tunteita ei mitään.

Nyt kumppanini on poissa kotoa, en lähtenyt mukaan kun ei ole rahaa millä mennä.
Olemme vain tapelleet viime aikoina.
En vain tunne enää mitään.
Olen koittanut satuttaa itseäni olemalla syömättä, mutta se ei tunne enää missään niinkuin neljä vuotta sitten.

Tänään tein myös raskaustestin, se oli negatiivinen.
Suuri pettymys, sillä olin jo ehtinyt ajatella lasta ja suunnitella tulevaa, tunsin hetken, että asiat on pakko laittaa järjestykseen.
Heräsin viideltä aamulla tekemään testiä (olin mennyt nukkumaan puoli kolme). Tuloksen nähtyäni olo oli tyhjä. Vielä eilen kaikki raskauteen liittyvät tuntemukset olivat selkeät, kaikki hävisi samantien, kun ei toista viivaa tullutkaan.

Mutta, miksi kirjoitan?
Koska uskon puolisoni lukevan tämän löydettyään minut ja tutkiessaan tekemisiäni tietokoneella ennen sieluni katoamista rumasta lihavasta ruumiistani.

Rakastan puolisoani, hän on maailman kaunein vaimo ja ei tee ikinä pahaa.
Hän ei ole ikinä teoillaan onnistunut satuttamaan minua. Minä olen vain heikko.
Olen yrittänyt jaksaa kantaa kaikkea tätä harteillani, mutta nyt tuli se päivä, kun ei enää pysty.
Eläimet on hoidettu ja asunto siivottu, kaapissa on jotain ruokaa ja maanantaina minulle tulee rahat jotka voit käyttää haluamallasi tavalla.

Rakastan sinua nyt ja ikuisesti. Anteeksi.

Rakkaudella, sinun Miso

Jos tämä on feikki juttu, ei se ole ollenkaan inhimillistä!!!!!!!!!

..jos taas ihan elävää elämää ja totta..mitä voisin sanoa muuta, kuin lohduttaa täältä virtuaalisesti:hug:..
Mie niin toivoisin, että olisit jaksanut..lähtö oman käden kautta on sekin ratkaisu - ei vain se todellakaan AINUT!!!

:heart:mur-mur

Viimeksi muokattu:
nyt soitat itsellesi apua heti, kyllä sulla joitakin tunteita, jos tunnet pettymystä ja aikasemman viestin mukaan myös iloa, kuule sulla on ihminen joka rakastaa sua ja jota sie rakastat, ei kannata luovuttaa, soita heti itsellesi apua!

En voi tulla raskaaksi, vaikka haluaisin.
Kolme vuotta takana, eikä toivoakaan lapsesta.
Lääkäreiden mukaan mahdotonta minun kohdalla, mutta en suostu luovuttamaan.

Vaimoni on ansaitsemallaan vapaalla poissa kodista ystävän luona, en halua hänen iloa pilata.

Kuuntelen tuota yllä olevaa kappaletta ja koitan kasata itseni.
Diapam otettu ja toivon rauhoittuvani.

On vain olo, että olen aivan yksin, vaikka ihmisiä olisi ympärillä.

Minä ja minun mitättömät ongelmat.

olette siis molemmat naisia ja lasta yritätte ulkopuolisen luovuttajan avulla?
onko mahdoton ajatus, että vaimosi olisikin se joka kantaisi teidän yhteistä lasta, vaikka et olisi biologinen äiti niin äiti sinusta silti tulisi.

Sinun ongelmasi eivät ole mitättömiä.
Ei ongelmien aiheuttamaa mielipahaa voi mitata millään asteikolla.
En osaa oikein sanoa mitään lohduttavaa, koska itse olen ollut hyvin masentunut aikoinaan, ja tiedän ettei mitkään sanat auta tai helpota sitä oloa kun tuntuu että maailma romahtaa niskaan.

Vaimollani on jo tytär, minä haluaisin saada oman biologisen lapsen, vaikka vaimoni tytär on minulle kuin omani, jota ei vielä ole.

Olemme molemmat naisia ja meillä on ulkopuolinen luovuttaja.

Mistä voisin löytää vertaistukea?
Tämä on tähän ainut keskustelupalsta jossa minua ei luokitella mitättömäksi.

Olo on edelleen kamala, mutta koitan saada muuta ajateltavaa siivoamalla.
Tosin, nyt taas istun koneen ääressä.

hmm. Kunpa osaisin muotoilla sanani oikein, mutta jos virhe tapahtuu sanon heti alkuunsa, että tarkoitukseni ei olle millään asteella vähätellä ongelmaasi ja pahaa oloasi. Toivon vain "faktojen" tuovan sinulle ajateltavaa...
Ymmärsin, ettet todennäköisesti pysty saamaan biologista lasta. Se on harmi! Maailmassa on monta muutakin naista, joille tämä tilanne on ihan todellinen. Sinun etusi on, että sinulla on puoliso, joka lapsia sinulle pystyy antamaan. Entä sitten koeputkihedelmöitys sinun munasolulla, joka kuitenkin istutetaan puolisoosi kasvamaan? Silloin lapsessa olisi sinun geenisi, vaikkei sinussa ole kasvanutkaan.
On asioita, joille ihminen ei voi mitään ja joskus ne hankalat asiat kasaantuva yhteen. Herkempi mieli masentuu ja tuntuu, että maailma kaatuu niskaan! Elän itse tällä hetkellä monelta osalta vaikeaa elämänjaksoa ja usein olo on hyvin tukala henkiseltä puolelta. Vakavasta masennuksesta jo kerran selvinneenä tiedä kuitenkin valon odottavan tunnelin päässä, joten jaksan eteen päin sekä pienen poikamme, että sen tiedon kanssa, että joskus helpottaa... Puolisollasi on lapsi, joka on kuin omasi, joten turvaudu häneen. Ota hänestä ilonpilkahdus elämääsi, jolla jaksat päivän kerrallaan. Kohta huomaat vuoden vierähtäneen ja olon alkavan helpottamaan,
Etkä pilaa puolisosi lomaa soittamalla hänelle, puhumalla tunteistasi ja pahasta olosta. Hän tuntee sinut ja voi osata sanoa juuri ne oikeat sanat, jolla saat potkua jatkaa. Hän rakastaa sinua, etkä todellakaan ole yksin!
Terveyskeskuksen kautta saa helposti apua, kunhan vain olet rehellinen ajatuksistasi. Mielestäni sinun kannattaa ainakin kokeilla. Ulkopuolinen vaitiolovelvollinen ihminen osa katsoa tilannetta ulkopuolelta ja auttaa sinua ammattinsa turvin meitä palstalaisia huomattavasti paremmin. Se ei ole keneltäkään pois, jos edes kerran kokeilet :heart:

Toivon vain, että herkkänä luonteena olet tässä asiassa vahva, etkä anna tunteille periksi. Surra saa jos siltä tuntuu, sitä kukaan ei kiellä, eikä tunteitaan saa kieltää! Mutta itsemurha ei ole ratkaisu. Sillä tavalla pääset itse ehkä vähemmällä, mutta haluatko sen tuskan ja työn läheisillesi? He tuntevat syyllisyyttä, kun eivät olleet parempia sinulle, he joutuvat elämään surun kanssa päivästä toiseen tiedottomana siitä, mikä ajoi sinun niin kamalan teon partaalle. Lisäksi kaikki lakisääteiset omaisuusjaot, hautajaiset, kaikki, joka kuormittaa läheisiä entisestään. Olet paljon parempi heille elossa :hug:
Ja viimeinen korttini tässä asiassa. Kai haluat nähdä puolisosi lapsen kasvavan ja kehittyvän, olla apuna kun häntä vastatuulet riepottelevat. Jos tapat itsesi, millaisen mallin se antaa puolisosi lapselle ongelmien ratkaisusta? Et kai halua hänen joskus päätyvän samaan ratkaisuun?

Olet monelle tärkeä ja moni sinusta huolehtii ja välittää. Älä anna siitä kiitokseksi synkkää surua ja epätietoisuutta.

Koita jaksaa :heart:

Kristen;

Kiitos viestistäsi.

Minä käyn terapiassa jossa puhun, mutta kaikkien "kiireiden" takia on jäänyt käymättä reilun kuukauden ajan.
Lääkitys on, mutta onko ihan kohdallaa?
Taitaa olla, jos lääkkeet aina muistaisi ottaa edes suurinpiirtein samaan aikaan.

Tiedän, ettei itsemurha ole ratkaisu, ja aiheuttaa kaikille pahaa.
Olen itserakas ihminen, ja siksi itsemurhan koen ratkaisuna, koska aina ei jaksa, vaikka ei olisikaan äiti (viittaan teksiin; Äiti ei aina jaksa).

Mutta en aio tehdä sitä lähimmäisilleni, mutta joskus pitää olla Draama Prinsessa ja purkautua.
Anteeksi, että sen tänne tein.

Mutta kiitos teille ihanat ihmiset, jotka että iskeneet vasten kasvoja vaan jaksoitte "kuunnella" sekavaa selostustani ja kaiken mailman turhia murheita.

Kiitos ja kumarrus :hug:

Hyvä se on että johonkin purkautuu. Ihana kuulla, että olet jo paremmalla mielellä. Joskus ne pahatkin ajatukset on hyvä päästää suustaan pihalle.
Tästä suunta on vain ylös päin. Ja puhu tunteistasi puolisollesi viimeistään kun hän palaa reissulta. Siitä saat tukea enemmän kuin mistään :heart:
Ja kuten mur-mur jo sanoi, itsemurha on ratkaisu, muttei todellakaan ainut, ja melkeinpä huonoin mahdollinen.
Sain hymyn huulilleni tuolla Draama jutulla, on niin tutun kuuloista :D

Voin jo paremmin, vaikkakin ärsytyskynnys nousee aina välillä isoihin mittakaavoihin.
Vaimo tuli illalla kotiin ja sain puhuttua ja itkettyä.
Olo parani, mutta taas mielessä on mustaa.
Ehkä suihkun kautta ja muutama tupakka niin piristyy.

Eilen yöllä oli kyllä aikamoiset hulapaloot tun vaimon kanssa.
Itkettiin, naurettiin ja syyteltiin toisiamme.
Mutta, yhdessä kävimme nukkumaan, ja yhdessä heräsimme.
Ehkä tämä tästä, kun sai kerrankin kunnolla purkaa tunteitaan molemmat :)

Mörrilaps elämä on kuitenhin elämisen arvoista - vaikka joka hetki/päivä ei siltä tuntuiskaan!!:)

Mietippä t a r k o i n, mitkä - pienethin asiat, saa siut hyvälle mielelle, liikuttumaan - tuntemaan jotain?
..No, miten on?..uskonpa nimittäin niitä löytyvän=)..
Oikein tasapainoista eloa siulle&ihanaa talven odotusta!!:wave:
Pie ittestäsi hyvää huolta!!:heart::hug::heart:

:heart:mur-mur

Viimeksi muokattu:
hyvä että kävitte vaimosi kanssa asioita läpi ja saitte molemmat purkaa asioita jotka painavat :) se puhdistaa ilmaa todella paljon ja molempien mieltä, kunhan ette vatvo samoja asioita enää viikon päästä.. kysyisinkin vielä koska olet aloittanut lääkityksen?

itselläni on myös masennus, nyt olen jo menossa parempaan päin (vuoden psykoterapia takana) ja tiedän, kun sanot ettet tunne enää mitään sisälläsi, mutta usko minua, joku kaunis päivä tunnet vielä paljon asioita, nytkin tunnet selvästi rakkautta vaimoasi ja hänen lastaan kohtaan :heart: itse opettelen kovasti tuntemaan vihaa, surua ja pettymystä, ne ovat vaikeita tunteita käsitellä, mutta miestäni olen koko ajan rakastanut, sekin on tunne ja siitä tunteesta on hyvä lähteä liikkelle, se tuo mukanaan surua ja pettymyksiä, myös toisinaan vihaa ja niitä oppii käsittelemään pikkuhiljaa. sanoit että olet heikko, niin minäkin luulin, mutta olet rohkea kun uskallat näyttää haavoittuvuutesi muille! :heart:

kaikkea hyvää sinulle ja vaimollesi :) kyllä maailma hymyilee vielä meille! :hug:

Voi herranjumala!!Varmaan tosi fiksua yrittää lasta hankkia kun on mielenterveys tuolla tasolla!!kannattais vaikka hoitaa itsensä ensin kuntoon, ja vaikka onkin tuollainen huomionkipeä "DraamaPrinsessa" ajatella vähän sitä mahdollista tulevaa lastakin entä kuin vaan itseään!!
Ei ole kyllä joidenki typeryydellä ja itserakkaudella mitään rajaa.

Yhteistyössä