Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Esikoinen 21 v. sattui just soittamaan ja kysyin hänen mielipidettään asiassa, tuli hyvin ytimekäs vastaus: monoa perseeseen kun ei kerta osaa kodin säännöillä elää. Muutenkin hän oli sitä mieltä että lusmuilevan 19 vuotiaan kanssa ei lässytetä vaan opetetaan tavoille, kun ei hyvällä onnistunut, niin sitten pahalla.
Mulla oli tuon kanssa suuria vaikeuksia kun hän oli 12 - 15 vuotias, nyttemin hän on kiittänyt kovasta kurista, siitä että opetin hänet mieheksi.

mä keskustelin just kans oman 16v kanssa asiasta, ja tuo oli mun kanssa samaa mieltä
mä ehkä tartuin eri asioihin tässä ketjussa, siis siihen et kavereita ei saa tuoda kotiin ollenkaan jos vanhemmat ei oo kotona, koska meillä on aina saanut kaverit käydä, ja osaavat käyttäytyä vaikken täällä olis
ja siihen, et mä en koskaan vois sanoa lapselleni et jos et tuu ennen yhtä yöllä kotiin, niin ei tarvii tulla ennen aamua..
ja niinkuin jo aiemmin kirjoitin, mun mielestä iän lisääntyminen ei pelkästään nosta vastuuta itsestään, vaan silloin pitäis jotain oikeuksiakin saada, ne mitä ne oikeudet on, on ihan sivuseikka, mut 14v ja 19v ei voi olettaa elävän täysin samoilla säännöillä, ainakaan mun mielestä.