Jäätkö sairaslomalle jos iskee flunssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Vai oletko niin tunnollinen työntekijä, että menet töihin. Mulla on tällä hetkellä flunssa ja töissä kävin ja menen huomennakin. Mun flunssa kun on sitä laatua että nenä on tukossa ja saa olla koko ajan niistämässä, mutta pää on muuten ihan selvä.
Tosin tässä kunnossa teen vain nuo omat hommat ja jos kysyvät lisähommiin, niin niihin sanon ei.

Jään koska en viitsi tehdä ketjureaktiota tartuttamalla muita. Ja olen joskus jopa "lähettänyt" kotiin kipeitä ihmisiä, jotka vääntäytyy töihin eikä ymmärrä jäädä kotiin parantelemaan.

Mä olen vauvasta asti omannut huonon vastustuskyvyn eikä siihen ole sen kummemmin auttanut terveellinen ruokavalio, liikunta eikä unikaan.

Ja siksi mä olen ÄÄÄRETTÖMÄN vihainen niille mukamas korvaamattomille työntekijöille joiden on pakko tunkea flussassa töihin, toiset tartuttaan. Vissiin kai kuvitellaan olevan parempia työntekijöitä on kärvistellään töissä vaikka päältä jo näkee että tyyppi on peti kamaa. Mä en kertakaikkiaan voi ymmärtää sitä ja sit kun itte saa olla jatkuvasti kipeenä. Kukaan ei ole niin korvaamaton, ei kukaan etteikö vois sairastaa.

Mua vähintäänkin arveluttaa "korvaamattomat" ihmiset, joilla ei ole varaa sairastaa, ellei ole pää kainalossa. Ymmärrän toki sen, että työt saattaa kasaantua, dedikset painaa päälle tai että esim. hoitoalalla tietää sitten hommien kaatuvan muiden vuorossa olevien niskaan, jos ei saada/saa ottaa sijaista. Mutta kun ajattelee hommaa niin, että puolikuntoinen ihminen ei ole työssään tehokas ja sitä puolikuntoisuutta saattaa ainakin omalla kohdallani kestää viikoissakin, ellei älyä heti jäädä parantelemaan, jolloin pari päivää lepoa ja oireenmukaista hoitoa yleensä riittää. Sitten on vielä sekin puoli, että eikö työpaikan kokonaisuutta ajatellen olisi aina parempi, jos kipeät ihmiset eivät tulisi aiheuttamaan tässäkin keskustelussa mainittua ketjureaktiota. Eivät edes ne korvaamattomat (vai ovatko ne toiset sitten vähemmän korvaamattomia omalla työpanoksellaan, kun sairastuvat?) Vaikka olenkin tätä mieltä, niin ymmärrän toki senkin, että on olemassa työnantajia, jotka eivät tätä tajua tai osaa ajatella nenäänsä pidemmälle ja silloinhan tietenkin työntekijän asema on sairastuessaan aika hankala, etenkin, jos on kovin velvollisuudentuntoista ja herkästi syyllistyvää sorttia.

Alkuperäinen kirjoittaja urkh:
Mä olen vauvasta asti omannut huonon vastustuskyvyn eikä siihen ole sen kummemmin auttanut terveellinen ruokavalio, liikunta eikä unikaan.

Ja siksi mä olen ÄÄÄRETTÖMÄN vihainen niille mukamas korvaamattomille työntekijöille joiden on pakko tunkea flussassa töihin, toiset tartuttaan. Vissiin kai kuvitellaan olevan parempia työntekijöitä on kärvistellään töissä vaikka päältä jo näkee että tyyppi on peti kamaa. Mä en kertakaikkiaan voi ymmärtää sitä ja sit kun itte saa olla jatkuvasti kipeenä. Kukaan ei ole niin korvaamaton, ei kukaan etteikö vois sairastaa.

Vähän samoilla linjoilla. Itselläni todella paha astma ja sen kanssa on vaan elettävä. Perus flussakin voi olla mulle todellinen h**etti, siks mä en kanssa ymmärrä niitä joiden ehdoin tahdoin on esitettävä jotain ja tultava kipeänä töihin. He eivät ainakaan ajattele ketään muuta,se on vissi.

Toki ymmärrän että esim. yksityisyrittäjän elämässä sairaslomamahikset on liki mahdottomat, mutta puhun nyt aloista joissa sairasloman pitäminen ei ole täysi mahdottomuus.

No omasta puolesta voin sen sanoa, että työn tehokkuuteen mun tän hetkinen flunssa ei vaikuta mitenkään, samalla teholla teen. Toisekseen mulle on äärettömän vaikea saada sijaista alle tunnin varoajalla, ja muutenkin mun pitäisi lähteä viemään aamulla noita avaimia pois, joten samalla käyn tekemässä sen pari tuntisen minkä muutenkin olisin.

Mä en montaa ihmistä näe päivän aikana.

Niin ja sitten tuosta flunssan tarttumisesta, niin mä olen sitä kyllä tartuttanut jo ennen kuin flunssa edes on iskenyt päälle, milloin ihmiset tajuaa sen, että ne taudit tarttuu parhaiten juuri silloin kun taudinkantaja ei edes tiedä sairastuneensa.

Alkuperäinen kirjoittaja JouJou85:
Jään. Mulla yleensä flunssa tietää myös kuumetta.. Pienen flunssan takia en jää, mutta harvemmin mulla sellasia onkaan :D aina on kunnolla jos on :kieh:

Mulla taas ei koskaan nouse kuume ja nää mun flunssat on sellaisia että kahden päivän päästä on jo oikeastaan ohi, tulee ja menee.

Minä INHOAN niitä työn sankareita, joiden pitää tulla tartuttamaan muita. Raivostuttavaa.

Työyhteisölle on paljon edullisempaa, että se yksi "korvaamaton" on kotona, kuin että 30% porukasta on kotona koska yhden "korvaamattoman" piti tulla sairaana töihin.

" Niin ja sitten tuosta flunssan tarttumisesta, niin mä olen sitä kyllä tartuttanut jo ennen kuin flunssa edes on iskenyt päälle, milloin ihmiset tajuaa sen, että ne taudit tarttuu parhaiten juuri silloin kun taudinkantaja ei edes tiedä sairastuneensa. "

Ja tarttuu myös siinä räkä vaiheessa erittäin tehokkaasti. Koska ihmiset tajuaa sen.

jos on kunnon flunssa niin sitten jään kotiin.. mutta pikkunuhat ei estä töitä tekemästä. nytkin pieni flunssa päällä, nenä vuotaa ja tukkonen olo, mut huomenna töihin ajattelin mennä. töistä tämän flunssan taisin saadakin..

Jään sairauslomalle, koska en halua uhrata terveyttäni työnantajan hyväksi. Työnantajalle me työntekijät olemme vain kertakäyttötavaraa, joten ensin ajattelen itseäni ja vasta sitten työpaikkaa. Olen nähnyt, että työntekijän lojaalisuus ei työvoimaa vähennettäessä merkitse mitään. Miksi minunkaan pitäisi olla niin lojaali, että menisin sairaana töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
No omasta puolesta voin sen sanoa, että työn tehokkuuteen mun tän hetkinen flunssa ei vaikuta mitenkään, samalla teholla teen. Toisekseen mulle on äärettömän vaikea saada sijaista alle tunnin varoajalla, ja muutenkin mun pitäisi lähteä viemään aamulla noita avaimia pois, joten samalla käyn tekemässä sen pari tuntisen minkä muutenkin olisin.

Mä en montaa ihmistä näe päivän aikana.

Niin ja sitten tuosta flunssan tarttumisesta, niin mä olen sitä kyllä tartuttanut jo ennen kuin flunssa edes on iskenyt päälle, milloin ihmiset tajuaa sen, että ne taudit tarttuu parhaiten juuri silloin kun taudinkantaja ei edes tiedä sairastuneensa.

Se pieni flunssasuuden tunnehan just on eka merkki että on saannut taudin ja silloin se myös voi tarttua muihinkin. Kunnon kuume ja räkä nousee vasta jälkeenpäin, tiesitkö tota?

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Mä taas en ymmärrä niitä, jotka jää joka pikku flunssasta kotiin ja saikulla ollaan jatkuvasti. Muut saa sitten tehdä heidänkin työt. Todella inhottavaa.
Tiedän sellaisenkin, joka jää pois töistä, kun tuntuu että saattaa olla flunssa tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Minä INHOAN niitä työn sankareita, joiden pitää tulla tartuttamaan muita. Raivostuttavaa.

Ja mä "inhoan" työnantajan ominaisuudessa niitä saikkukoneita jotka kerran kun aivastaa (tai lapsi tai naapurinkumminkaima aivastaa) jäävät viikon sairaslomalle. :kieh:

*lievällä sarkasmilla. ei kannata alkaa kerätä herneitä*