Hei kohtalotoverit. Itselläni on kutakuinkin samanlainen tilanne. Jälkiehkäisypillerin ottamisen jälkeen (1.11.) ensimmäiset menkat alkoivat ihan oikeaan aikaan, mutta ovat paljon tavallista niukemmat. Tästä ja netistä lyötämieni kauhutarinoiden lukemisesta pelästyneenä tein aamulla raskaustestin - joka näytti negatiivista, eli että en olisi raskaana. No, NorLevon käyttöohjeissa mainitaan oireeksi ainoastaan menkkojen viivästyminen, ei epätavallista niukkuutta, (mikä voi aivan hyvin olla tilanne raskaana ollessakin, todella typerää että noissa ohjeissa käsketään tekemään testi vain jos menkkoja ei kuulu!), joten siksi roikun täällä netissä etsimässä lisää tietoa vaikka olisi ihan hemmetisti kouluhommiakin.
Vaikka menkat + negatiivinen tulos (no, "99% varmuudella") ensimmäisestä testistä viittaavat melko (?) vahvasti siihen, että oikeasti EN ole raskaana, aion silti tehdä uuden testin muutaman päivän jälkeen. Netissä kun on luettavissa näitä tarinoita että testit näyttävät negaa ja menkat tulevat juuri precis, ja sitten sitä ollaankin yht'äkkiä maha pystyssä... mulla kun on niin että elämäntilanne on aivan täysin väärä, ja myös potentiaalinen isä olisi aivan väärä. Tiedän kyllä että epätodennäköisyys alkaa olla todella pieni, mutta on tässä huonoa tuuria ollut aiemminkin... tähän päälle vielä enemmän tai vähemmän tarpeeellinen pelko sukupuolitautitartunnoista (testeihin menen vasta kun tapahtuneesta on HIV:n itämisajan pituinen aika, eli 3 kk).
Tällainen laittaa kyllä naisen ajattelemaan, en tiedä teistä, mutta ainakin itse olen tällä hetkellä todella kiitollinen siitä että asun Suomessa. Tuli siinä itkua väännettyä kun pari päivä tapahtuneesta luin Hesarista artikkelia jonkin maan, en muista minkä mutta niitähän riittää, naisista, jotka eivät pääse tekemään laillisia abortteja ja kuolevat sitten epätoivoisissa yrityksissään. Olisi kyllä huono omatunto jos abortin joutuisin tekemään, vaikka se onkin mielestäni hyväksyttävää, ei se silti ole täysin oikein... hankala juttu, mutta mielestäni viime kädessä sen pitäisi olla naisen oma päätös. Mutta jos epäilee olevansa raskaana, kannattaa tehdä testi heti kun mahdollista. Itse pelästyin siitä, miten aikaisessa vaiheessa abortti on tehtävä, onneksi itselläni vielä olisi vielä aikaa. Mielestäni abortti on sitä oikeutetumpi, mitä aikaisemmassa vaiheessa se tehdään.
Misslynx

(ja muutkin), ilmoittele tänne, miten tilanne etenee. Sanoit, että kävit papassa, olet varmaan tehnyt myös raskaustestin?
Jos tässä nyt pystyisi negatiivisen testituloksen jälkeen keskittymään koulutöihin... sori jos eksyin vähän liikaa aiheesta
(Jos jotakuta kiinnostaa, niin olen 24-vuotias, periaatteessa käytössä oli tuplavarmistus, mutta tauon jälkeen oli jäänyt 2 ensimmäistä pilleriä ottamatta matkan takia, ja kondomi meni rikki. Siinä sitä huonoa tuuria, varsinkin kun en todellakaan ole (aikaisemmin ollut) yhdenillanjuttujen harrastaja. Jälkiehkäisypillerin otin n. 12 tuntia tapahtuneen jälkeen.)