Järkyttävät pms-oireet!! Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vairas

Vieras
Olen aivan finaalissa näiden pms-oireiden takia... Viikko ennen kuukautisia se alkaa: yhtenä aamuna herätessä pms-oireet ovat päällä eli olen raivoa täynnä. Mikään muu minua ei häiritse oireissa, paitsi tuo raivokkuus, riidanhaluisuus, pahantuulisuus!

Tekisi mieli mennä haastamaan riitaa ja pistää pystyyn nyrkkitappelu kenen kanssa vain joka asettuu poikkiteloin tielleni, tai itseasiassa vaikkei asettuisikaan.

Tunnistan olotilani ja yritän järkeillä itseäni kestämään hormonimyrskyn, mutta ei, hammasta purrenkaan ei onnistu. Olen kuin myrskyn merkki ja jälkeenpäin aina harmittaa etten pysty pitämään kiukkua sisälläni, en vain voi.

Harmittaa miehen ja lasten puolesta kun äidistä kuoriutuu yön aikana hirviö esiin. Tämä toistuu joka kuukausi ja viikon se kestää. Kun kuukautiset alkavat, raivo laantuu ja ovulaation tienoilla olen itse hyväntuulisuus ja pitkäpinnaisuus! Tuntuu kuin minussa olisi eri persoonia, joita hormonit marssittavat.

Kierto on yleensä 27-29 pvä.Minulla ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä, enkä voi sitä käyttää migreenini vuoksi. Tilanne ei e-pillereiden aikaan ollut kehuttavampi, olin aina itkuinen mitä en normaalisti ole ollenkaan.

Miten tämä voi olla näin vaikeaa näiden hormonien kanssa. Muita kohtalotovereita? Mitä apuja voisi ajatella?

Mulla oli aikaisemmin myös ihan järkyttävät oireet. Minulla todettiin hormoneissa epätasapainoa, kortisolit oli korkealla, kuten myös xenoestrogeenit jne. Apuna elämän rauhoittaminen, magnesium ja ruokavalio jossa paljon kasviksia, hyviä, luonnollisia rasvoja, sopivasti hiilareita ja reilusti kunnon proteiinia. Hormonit tasapainottuivat ja samalla tasottui pms-oireetkin.

On muita ja paljon! Neljäkymmentä lähestyy ja todella tuttua juttua. Lääkäriin pitäisi itsekin hakeutua. Sinun tilanteessasi vaihtoehtona kait jokin lääkitys (??) kierron loppupuolella. Kahvin vähentämistäkin tuohon suositellaan. Ei kun apua hakemaan! Tsemppiä meille!

Sama täällä ja miljoona kertaa olen suositellut SSRI-lääkettä. Voit vahvaa b-vitamiinia syödä, joka auttaa hieman, mutta toimintakyky, mieliala ja elämänhalu pysyy kaikkein tehokkaimmin mielialalääkityksellä. Ei tarvitse pelätä vaikka voi tuntua, että hui jotain psyykelääkettä nyt napaan:D Niitä käytetään tosi paljon ja pieni annos voi jo palauttaa sinun olosi normaaliksi. Ei kannata kärsiä, turhaan kun apua kerran on. Lääkäriin vain !

On muita ja paljon! Neljäkymmentä lähestyy ja todella tuttua juttua. Lääkäriin pitäisi itsekin hakeutua. Sinun tilanteessasi vaihtoehtona kait jokin lääkitys (??) kierron loppupuolella. Kahvin vähentämistäkin tuohon suositellaan. Ei kun apua hakemaan! Tsemppiä meille!

Olen miettinyt pitäisikö kuitenkin jotakin hormonaalistatukea miettiä kierron loppuun, estrogeeniä? Kahvia en juo ollenkaan... Eihän tätä kestä mitenkään!

Olen miettinyt pitäisikö kuitenkin jotakin hormonaalistatukea miettiä kierron loppuun, estrogeeniä? Kahvia en juo ollenkaan... Eihän tätä kestä mitenkään!

Ei tätä kyllä oikeastikaan kestä. Ero tulee vielä tämän vuoksi! Kierukkaa olen lukenut suositeltavan, mutta toisaalta jos saat tilalle migreenin... :( Itse olen tuota kierukkaa harkinnut, vaikka kuulostaa jotenkin vastenmieliseltä...

Meillä mies osaa jo lukea kalenterista että milloin se taas alkaa ja kaikki yritämme yhdessä kestää. Ei se ole oikein kenellekään mutta eniten minua harmittaa. Ei ole mukavaa kulkea kuukaudessa yhtä viikkoa aina hammasta purren ja pelätä että räjähdän pienimmästäkin!

Miksi te rakkaat ihmiset ette hae tuohon apua lääkäriltä?

Omalta kohdaltani voin sanoa, että olen ihan viimeisen parin kierron aikana alkanut tajuta/tunnistaa, että mistä on kyse. Ja nyt näiden parin viimeisen kierron aikana tuntuu tulleen jonkinlainen romahdus. Sellaista matalapainetta on kyllä ollut, mutta olen ajatellut johtuvan stressistä, väsymyksestä, kiireestä tai näistä kaikista. Milloin mistäkin. Paljon nyt myös lehdissä viimeaikoina kirjoitettu, mikä myös valaissut itselleni asiaa.

Yhteistyössä