Järkytyin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen kävin ystävälläni , oli tarkoitus lähteä yhdesä viihteelle, ensin olisimme heillä ja sitten baariin.

Kun menin , kotona oli myös heidän 4 vuotias tyttönsä, äiti ja hänen ystävänsä olivat humalassa. Äiti sanoi ettei heillä juominen lasten silmien edessä ole mikään tabu.

Itse en ymmärrä tuota, isä oli sillä hetkellä töissä ja tuli sitten parin tunnin päästä kun olin mennyt heille, lapsi kyllä laitettiin nukkumaan ja isä korkkasi myös pullon.En juonut kuin pari siideriä heillä, leikin lapsen kanssa ja juttelin hänen kanssaan.

Tuli paha mieli, lapsen takia, mietin soittaisinko lastensuojeluun, onko tuossa aiheita vielä siihen.

Ei taida lastensuojelun piiriin vielä mennä, mutta on kyllä tosi kurjaa, jos lapsen on tarvinnut vanhempien humaltumista katsella. Ei minustakaan alkoholi mikään tabu ole, mutta känenjä en kyllä vedä lasten silmien edessä... :/

no herttinen sentään. oliko äiti selvästi niin humalassa ettei pystynyt huolehtimaan lapsestaan? jos ei niin ei ole mitään syytä soitella lastensuojeluun turhaan.
jos oli räkäkännissä jo sinun tullessa paikalle niin sitten olisi varmaan syytä vaihtaa pari sanaa ensin ystäväsi kanssa, eikä mennä sossua soittelemaan. heillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin juosta saunakaljan nauttineen äidin perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no herttinen sentään. oliko äiti selvästi niin humalassa ettei pystynyt huolehtimaan lapsestaan? jos ei niin ei ole mitään syytä soitella lastensuojeluun turhaan.
jos oli räkäkännissä jo sinun tullessa paikalle niin sitten olisi varmaan syytä vaihtaa pari sanaa ensin ystäväsi kanssa, eikä mennä sossua soittelemaan. heillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin juosta saunakaljan nauttineen äidin perässä.

Äiti oli juonut kyllä jo minun tullessa paikell monta olutta, ainakin 6. Ei hän räkäkännissä ollut, mutta ei pelkässä pikku huppelissakaan.

No joo. Ennemminkin kiinnittäisin huomiota siihen miksei lapsi ollut nukkumassa kun menit? Vai oliko vielä alkuilta? Ja miten usein tällä äidillä on tapana kunnon kännit ottaa?

Mulla on lapsuudesta kokemusta omien vanhempien humalassa olosta. Muistan jonkun juhannuksen ja pari kertaa, kun meillä on ollut sukulaisia istumassa iltaa. En silti kertaakaan tuntenut oloani turvattomaksi. Eivätkä vanhempani ota alkoholia usein.

Niin ja meillä on valkokuvakin, jossa humaltuneet sukulaiset leikkivät Pienen pieni elefanttileikkiä meidän lasten kanssa. Kamalaa ;) Ihan tosi, kaikilla oli silloin hauskaa.

tämä joka täällä on sinulle vastannut varmasti harrastaa ihan samaa!!! jota minä en hyväksy ollenkaan! ei lasten kuuluisi joutua todistamaan minkään asteista humaltumista! pitäisi vanhempien senverta tajuta ja ajatella jälkikasvuaan.

-tietty asia on ihan toinen jos toinen vanhemmista on TÄYSIN selvä ja lapsi on nukkumassa.

minusta lapsia ei pidä tehdä jos ei pysty juomistaan hillitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja :
tämä joka täällä on sinulle vastannut varmasti harrastaa ihan samaa!!! jota minä en hyväksy ollenkaan! ei lasten kuuluisi joutua todistamaan minkään asteista humaltumista! pitäisi vanhempien senverta tajuta ja ajatella jälkikasvuaan.

-tietty asia on ihan toinen jos toinen vanhemmista on TÄYSIN selvä ja lapsi on nukkumassa.

minusta lapsia ei pidä tehdä jos ei pysty juomistaan hillitsee.

Ai kuka, minä vai? Mun mies on absolutisti ja joo, minä saatan kerran kahdessa kuussa ottaa siiderin saunan jälkeen. Aijai. Ja ajattelepas hetki ennen nukkumaan menoa kaikkia Italian ja Espanjan lapsia. Mitä kamalaa ne näkeekään ja joutuu jopa kokemaan. Vieläkin antavat laimennettua viiniä lapsille ruokapöydässä.

Voi vittu näitä näitä tiukkanutturoita taas.Säälittää kun kasvatatte lapsistannekin samanlaisia.

Minä oon lapsena ollut monissakin juhlissa joissa aiukiset otti alkoholia ja muistan miten hauskaa oli!Niitä iltoja muisteli vielä pitkään...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
jos nyt ihan tiukaalinjaa vedetään niin se on heitteillejättö kun kotona ei ole sellaista aikuista joka voisi täysipäisesti huolehtia lapsesta!

Virallisesti sellaista termiä ei olekaan, kuin heitteillejättö! Se on heitteillepano!

Itse en JUO (siis humaltumistarkoituksessa) lasten nähden. Mutta en lähtisi lastensuojeluun ilmoittamaan tuosta ap:n kertomasta asiasta. Jos lapsi on heitteillä/vanhemmat niin humalassa siis, että lapsi jää heitteille, se on toki AINA ilmoittamisluontoinen asia.

Mutta tuo, että varsin juodaan lasten silmien edessä: sen näkisin vähintään huolestuttavana. Jos otetaan esim. ruualla pari, se on ihan eri juttu. Jotenkin siis myös tilanteeseen (ja tietty määrään) sidoksissa tuo juomiskysymys myös...

Minäkin olen ollut lapsena monissa juhlissa jossa aikuiset joi, enkä ole mistään alkoholistiperheestä. Muistan kuinka olin välillä piilossa sohvan takana kun pelkäsin vanhempien kavereita.

Silti vanhemmille esitin aina että minulla oli hauskaa kun pakottivat mukaan.

Jos vanhemmat juovat kannattaa aina pyytää paikalla selvä lastenvahti.
En usko että ihmiset jotka tähän ovta vastanneet ovat oikeasti kokeneet lapsena vanhempien humalajuomista vaan vaikka tosta väittävät tekevät niin itse.

Yhteistyössä