Tyttöni kaverin äiti oli huutanut tytölleni kylässä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijan lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi noloa että joku antaa lapsen leikkiä naapurissa päivät pitkät eikä pydä koskaan kylään omaan kotiin. Varmaan sitä lastakin hävettää kun ei teille koskaan pääse.

Laitat lapsesi lähes joka päivä klo.13-> kaverilleen ja olet yllättynyt että kaverin äiti oli huutanut tytöllesi?
Joo niin minäkin, mä olisin tullut huutamaan sulle ja tasan tarkkaan 2v:n päiväuniaikaan.

Luulisi sen 2vuotiaankin jo tottuneen elämisen ääniin ja ympärillä oleviin ihmisiin, paitsi tietysti jos kaikki muut perheenjäsenet on aina ajettu pois tieltä häiritsemästä. Eikö se koulussa oleminen riitä, pitääkö se tyttö laittaa vielä senkin jälkeen muualle pyörimään?

Tosi noloa että joku antaa lapsen leikkiä naapurissa päivät pitkät eikä pydä koskaan kylään omaan kotiin. Varmaan sitä lastakin hävettää kun ei teille koskaan pääse.

Juuri näin. Ei sen tarvitse olla mitään minuutintarkkaa, tai päiväntarkkaakaan. Jossain ehkä viihdytään paremmin, jos koti on rennompi, ja vanhemmat mukavia. Tai ylipäänsä kotona.

Mutta jos lapsi on vaikka monta kertaa viikossa jossain kylässä, niin kyllä normaaliälyinen ihminen tajuaa että joskus voi pyytää lapsen kaveriakin katsomaan minkälainen koti sillä kaverilla on ja leikkimään siellä. Esim. kerran viikossa. Ja olla tuolloin ystävällinen senkin edestä. Kyllä alkeellisiin käytöstapoihin kuuluu jonkinlainen vastavuoroisuus, paitsi jos on erityistilanne, kuten vaikka koti menossa alta, kuolemansairaus, tai jotain todellista hätää tai kriisiä. Ei normaali tai vähemmän normaalikaan (kuka on enää normaali, kaikilla on joku diagnoosi)pienempi sisarus kyllä kuulu näihin.

Joo. Lapsen kavereilla on enemmän tilaa, enemmän leluja eikä pientä sisarusta jota häiritsisi..?

Mietipä ap ihan itse. Meneekö se tosiaan niin, että ne, joilla on enemmän leluja, tilaa eikä pikkusisaruksia on sen takia "velvollisia" huolehtimaan niistä, joilla on eri tilanne? Aivan, ei todellakaan. Kyllä nuo kyläilyt pitää mennä tasapuolisemmin. Ei ole sen paremmin oman isomman lapsesi kuin hänen kaverinsa ja perheensä vika, että teillä ei tilaa ole liikoja ja toinen lapsi on pieni. Entäpä onko oikein, että sinun isompi lapsesi joutuu kärsimään siitä, että tilanne on tuo? Ettei voi kutsua ystäviä teille 2-vuotiaan ja ahtauden takia?

Minusta saat hävetä ihan itse.

Laitat lapsesi lähes joka päivä klo.13-> kaverilleen ja olet yllättynyt että kaverin äiti oli huutanut tytöllesi?
Joo niin minäkin, mä olisin tullut huutamaan sulle ja tasan tarkkaan 2v:n päiväuniaikaan.

Luulisi sen 2vuotiaankin jo tottuneen elämisen ääniin ja ympärillä oleviin ihmisiin, paitsi tietysti jos kaikki muut perheenjäsenet on aina ajettu pois tieltä häiritsemästä. Eikö se koulussa oleminen riitä, pitääkö se tyttö laittaa vielä senkin jälkeen muualle pyörimään?

Kyllä se tyttöni saa kotona olla vaikka koko ajan, jos vaan haluaisi! Laitan tosiaan 2-vuotiaan nukkumaan, kun tyttö on läksynsä tehnyt ja syönyt. Silloin mulla on aikaa pienimmäiselle, kun ei ole enää auttamista tyttöä läksyjen kanssa tai ruoan laittamista. Sen takia laitan pikkusen ulos tasantarkkaan, kun tyttö on hommansa hoitanut! En aja tyttöä pois kotoa, mutta jos hän haluaa lähteä niin miksi kieltäisin. Saa hän mennä, kun on hommansa hoitanut ja tosiaan joskus ovat ulkonakin naapurin tytön kanssa olleet.

Kyllä se tyttöni saa kotona olla vaikka koko ajan, jos vaan haluaisi! Laitan tosiaan 2-vuotiaan nukkumaan, kun tyttö on läksynsä tehnyt ja syönyt. Silloin mulla on aikaa pienimmäiselle, kun ei ole enää auttamista tyttöä läksyjen kanssa tai ruoan laittamista. Sen takia laitan pikkusen ulos tasantarkkaan, kun tyttö on hommansa hoitanut! En aja tyttöä pois kotoa, mutta jos hän haluaa lähteä niin miksi kieltäisin. Saa hän mennä, kun on hommansa hoitanut ja tosiaan joskus ovat ulkonakin naapurin tytön kanssa olleet.

sinä et vain tajua. Sinä kuulut näiihin ihmisiin,jotka vaativat muilta sellaista, mitä itse eivät tee.
Sellaiset eivät tajua. Ei vaikka rautalangasta vääntäisi. Ihmettelen kuka kasvattaa tällaisia ihmisiä, monesko sisarussarjassa, millainen oma lapsuus jne.

No eikös sulla ole aikaa sille pienmmälle myös koko aamupäivä kun isompi on koulussa? Ja mitä se pikkusen ulos laittaminen tarkoittaa? Nukkuu päiväunet ulkona? :D

Eli sun lapsesi lähtee joka päivä klo 13 johonkin (ulos, kaverille jne). Oletko miettinyt, että hän viihtyisi myös kotona, jos saisi pyytä kaverin teille leikkimään?

Mutta kun meillä on tuo 2v. lapsi, joka sitä paitsi on edelleen kova vierastamaan ja vaatii päiväunet. Kaverillaan ei ole sisaruksia, joten siellä olisi senkin takia hyvä leikkiä. Olen ajatellut, että ei ole mitään ongelmaa lapseni vierailuissa, kun on aina tähän asti sisään päässyt.

sun 2v nukkuu todennäköisesti yhdet päiväunet maks 2tuntia, ei koko päivää,että seli seli

• Tykkää
Reactions: Joxu
Ihme kyläluuta meininki. Jos lapset pääsevät jo puolen päivän aikaan koulusta, he ovat joko 1. tai 2. luokkalaisia, eli aivan vahdittavia viedlä. Älä hyvä ihminen tee lisää lapsia, kun et selviydy entisistäkään. Et taida itse jaksaa omia pentujasi ja työnnät ne naapuriin. Oletkos varma ettei naapurin täti tee lastensuojeluilmoitusta moisesta heitteillejätöstä? Ties mitä totuuksia perhe-elämästänne se tyttösi on siellä kertonut.

No en kyllä minäkään tykkäisi,jos meillä aina porukka luusuaa.meillä on kaiken ikäistä lasta 1v-13v. haarkalla.Aina on lasten kaverit olleet tervetulleita meille kylään,vaikka kotona oli vastasyntynytkin.Kyllä muiden lasten pitää saada viettää normaalia elämää,vaikka perheessä on pikkusisaruksia.

Meillä on päiväunet nukuttu normaalisti pienten huoneessa, ja isommat ovat sitten leikkineet olkkarissa,tai isompien huoneessa.Jos meno on yltynyt hurjaksi ,olen passittanut lapset pihalle leikkimään,tai sitten sinne kaverille,jossa ei ole ollut päiväuni ikäistä =).

Meillä on paljon lapsia tässä taloyhtiössä,eikä meillä kenelläkään vanhemmista ole ollut minkään laista ongelmaa kyläilyjen suhteen.jopa silloin,kun lapset sairastaa,kylään voi tulla,kun se tauti on jo ehtinyt moneen kertaan tarttua.Tietty ,jos äiti sairastaa,niiin silloin en kyllä mielellään ota vieraita.

Ja meillä huudetaan sekä omille,että vieraiden lasille,jos eivät tottele,tai asia ei muuten mene perille,puolin ja toisin.Yleensä kyllä asia on niin,että se naapurin lapsi käyttäytyy kylässä paremmin entä omat =).Ja vahingosta ei kyllä huudeta,jos mehulasi kaatuu tai menee rikki.Vahingolle ei voi mitään.

Inhoan ihmisiä jotka vaativat muilta sellaista mitä itse eivät tee.
Erikseen on nämä, jotka ajattelevat että jos jonkun äiti on kotona, hän nauttii ja hänen kuuluu hoitaa myös muut.

Miettimättä että jos se on niin ihanaa ja helppoa ja nautinnollista ja kaikkea, niin eikun vaan irtisanomaan itsensä ja hoitamaan palkatta naapurin lapsia. Joista saa haukut ja vihat, jos kaiken paapomisen jälkeen kerran korottaa äänensä tai antaa katsoa väärää ohjelmaa.

Toisten lasten vahtiminen on maailman epäkiitollisinta hommaa. Juuri näiden mammojen takia, jota sitä eivät ksokaan itse tee, mutta vaatimukset toisille kovat. Itse tienataan mieluummin itselle etelänmatkoja tai hoidetaan sitä 2v vauvaa.

[QUOTE="emonen";25743160]Ihme kyläluuta meininki. Jos lapset pääsevät jo puolen päivän aikaan koulusta, he ovat joko 1. tai 2. luokkalaisia, eli aivan vahdittavia viedlä. Älä hyvä ihminen tee lisää lapsia, kun et selviydy entisistäkään. Et taida itse jaksaa omia pentujasi ja työnnät ne naapuriin. Oletkos varma ettei naapurin täti tee lastensuojeluilmoitusta moisesta heitteillejätöstä? Ties mitä totuuksia perhe-elämästänne se tyttösi on siellä kertonut.[/QUOTE]

Peesi.

Meillä on muitakin lapsia. Pienin on 2v. ja vaatii päiväunet, jotka häiriintyisivät meluavista lapsista.
niin just, ainahan se nukkuu. se on kuule niin että vuoroin vieraissa. en mäkään tykkäis, jos täällä aina vain oltais, ja koskaan ei missään muualla. huutaa toki ei olis lapselle saanut. eihän lapsi voi ymmärtää, että periaattees vika on äidin, joka ei ymmärrä, että aina ei voi omaansa naapuriin laittaa

[QUOTE="sondersson";25742679]Aika törkeä olet, eihän se mukelo koko päivää nuku! Ja jos vierastaa niin ei tosiaan pidä eristää muista ihmisistä, päinvastoin. En ihmettele sen toisen mamman hermostumista yhtään. Mietipä omalle kohdalle tuota, et joku olis teillä jatkuvasti.[/QUOTE]

Peesi. Ja mistäs tiedät mitä tyttösi ja hänen kaveri riehuivat kun lasi meni rikki, ties mikä antiikkiesine on ollut kyseessä. Ole tyytyväinen, ettet joudu menetettyä korvaamaan! Varmaan ihan aiheesta äiti raivostunut jos lapsesi on heillä koko ajan ja hän joutuu vilkkaiden kaverusten perään katsomaan koko ajan. Ilmaista lastenhoitoako oletat saavasi?

No selkeesti molemmat teki väärin. Älä itse laita lastasi muiden hoidettavaksi ja kyllä se toinenkin äiti todella sais hävetä (niin kuin lähes koko tämä palstakin, vastausten perusteella) kun huusi lapselle. Sen olis selkeesti pitänyt osoittaa vihansa sulle, eikä sun lapselle.

Muutenkin ihme ihmisiä taas olette. Käyttäytymistä vaaditaan lapsilta, mutta itse olette käytöstaidottomia ja todella huonoja esimerkkejä lapsillenne, ainakin jos näitä vastauksia lukee.

jo tätä keskustelua pitää ja ajattelin komentoida. Toivo mukaa tää olis provo, koska kukaa voi olla noin tyhmä ta no voi olla. Joo lapselle huutaminen oli väärin, mutta ei sinunkaa käytös oo oikein, ei se sinun 2vuotias siitä kärsi jos teillä käy vanhemma lapse kavereita leikkimässä. Itellä on vain yksi lapsi, joka on alle vuode ikänen, mutta ollaan kkäyty vierailemassa muissa lapsiperheissä ja on aiva tyytyväisenä päikkärit nukkunu, vaik on meteliä ollu ympärillä, muutenkin olen kotona koittanut pitää iha normaalia arki ääni, jotta tottuu ääniin. Ja se, että lapsi vierastaa, oleko ajatellut, että voisit tehdä asialle jotain, ettei enää vierastaisi niin pahasti, totta kai kaikki lapset jossain vaiheessa vierastaa, mutta on tärkeää totuttaa lapsi muihin ihmisii vai mitä teet sitten kun lapsi menee päiväkotiin tai kouluun, eikä vielä silloin ole oppinut olemaan muide lasten kanssa, voin vaan kuvitella millasissa ongelmissa sitten olette.

Valitettavasti ap:n kaltaisia on tässä maassa ihan liikaa. Miksi eivät voisi sattua naapureiksi, olisi toimintatavat ainakin samanlaiset? Oma kakara muiden riesaksi ja itse nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta kerta toisensa jälkeen... Jos ap laittaa yhdeltä pienemmän penikan unille niin tuskin se yöhön asti nukkuu joten hyvin voisi äiti isomman kanssa sen aikaa vaikka kirjaa lukea ja sitten ottaa isommalle kaveri kun pienempi herää.

Et siis kunnolla edes tunne kunnolla perhettä, jonka luona lapsesi viettää aikaa? Mä olin varmaan sitten ylisuojeltu lapsi itse, kun vanhemmat ei tykänny kun kävin alakouluikäisenä kyläilemässä kavereilla, joiden vanhempia mun vanhemmat ei tuntenu lainkaan.

Mä olen sen verran temperamenttinen että korotan kyllä ääntäni tarvittaessa. Välillä silloinkin vaikka ei tarvitsisikaan, mutta osaan kyllä pyytää anteeksikin. Jos sitä pelkää niin siinäpähän sitten pelkää. Omani tietää kyllä että äiti saattaa välillä huutaa, mutta eihän haukkuva koira pure. ;) Töissä, kylässä jne kyllä jätän huutamiset väliin vaikka siihen olisi syytäkin. Mutta joo, jos meillä joku jatkuvasti luuhaisi niin tuskin olisin enää kovin vieraskorea, sama kohtelu omille ja vieraille.

Monesti nämä lapset joille kaikki on avoinna kun vaan haluavat, ovat niitä jotka ei ymmärrä tai halua ymmärtää sitä nätisti sanottua "ei tänään passaa tulla meille"..
Eli en ymmärrä sitä et joka päivä päästetään tyttö naapuriin vain siksi kun se haluaa..

Sen tilanteen lasin rikkoutumisesta olisi kyllä voinut hoitaa muutenkin kuin huutamalla. Mutta tuo, että lapsesi on aina kaverillaan mutta teille ap ei pääse. Se ei ole reilua. Ei kait se 2-vuotias niitä päikkäreitä koko päivää nuku jos ei saa nukuttua silloin kun teillä on vieraita. Oletko edes totuttanut tuota lasta vieraisiin ollenkaan?

Pikkuveikalla meni välit kaveriinsa koska tämän äiti käski veikkaa olemaan pitämättä enää yhteyttä tähän. Silloni kun oli vikaa kertaa kylässä siellä niin äiti suuttui siitä että veljeni hakijalla oli liian äänekäs auto ja olipa vielä viskellyt kiviä auton perään. Että semmoisia nykyvanhempia... Tämän äidin mielestä me olemme myöskin roskaväkeä koska emme ole rikkaita kuten he. Huoh. -.-

Yhteistyössä