U
Uneton äiti
Vieras
Poikamme, 2 kk, heräilee aamuyöllä noin 4 jälkeen puolen tunnin välein. Ei rauhoitu sänkyyn tassuttelulla, tutilla, pepusta hetkuttamalla eikä välttämättä syliinkään, vaan haluaa rinnalle. Puoli tuntia aikaisemmin syönyt sen verran, että pitäisi pärjätä 2-3 h. Ei välttämättä syökään kauaa, vaan nukahtaa pian. Poika nukkuu omassa sängyssään (viereen nukkumaan en uskalla ottaa) joten menemme syömään toiseen huoneeseen, odotan 10-15 min että poika on syvässä unessa ja kannan sänkyyn. En välttämättä ehdi edes nukahtaa, kun uusi herätys edessä. Välillä tuntuu ilmavaivat vaivaavan, välillä tuntuu, että herää tottumuksesta.
Mitä voisin tehdä? Univelka kasvaa, etenkin jos poika nukahtaa puoli yhdeksän sijaan puoli 11. Olen ymmärtänyt, että noin pienelle ei vielä unikouluakaan (tassuttelu) pidettäisi? Cuplatonia olen antanut ennen yöunille käyntiä, mutta yösyötöllä esim. 1-2 maissa en aina saa annettua kun poika ei malta odottaa, että lypsäisin lusikkaan maitoa ja lisäisin tipat vaan haluaa heti syömään. Eikä Cuplaton ilmavaivoja poistakaan, ehkä vähän helpottaa...
Mitä voisin tehdä? Univelka kasvaa, etenkin jos poika nukahtaa puoli yhdeksän sijaan puoli 11. Olen ymmärtänyt, että noin pienelle ei vielä unikouluakaan (tassuttelu) pidettäisi? Cuplatonia olen antanut ennen yöunille käyntiä, mutta yösyötöllä esim. 1-2 maissa en aina saa annettua kun poika ei malta odottaa, että lypsäisin lusikkaan maitoa ja lisäisin tipat vaan haluaa heti syömään. Eikä Cuplaton ilmavaivoja poistakaan, ehkä vähän helpottaa...