Jee jee, kohta mun kokoelma on täysi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vartooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vartooja

Aktiivinen jäsen
14.05.2004
15 713
0
36
JKL
Olen siis suuri Madeleine Brent fani... Ja mulla on ollu haaveena saada kaikki sen kirjat yksittäisenä kovakantisena kirjana... Kun siis mulla on muutama tuplakirja ja ne juuri haluan yksittäisenä... Nyt siis puuttuu enää yksi... Jee jee... Tai no kaks vielä, kun vasta yhtä tuolla huutonetissä huusin, mutta siinä kun ei oo muita huutoja niin uskosin sen saavani...
Vähänkö oon häpihäpitsoitsoi :D

Joo ei mulla sit muuta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Hei, oletko lukenut "Madeleinen" omalla varsinaisella nimellään kirjoittamia kirjoja?

En ole Modesty Blaiseja lukenu, tietonen niistä kyllä olen :) Vois kyl joskus ottaa nekin käsittelyyn...

Minä tykkään Modestystä, suosittelen. Vähän erilainen sankaritar...

MB:a saakin taas, tosin suomennosten taso vaihtelee rajusti, joten jos mahdollista, lue alkukielellä.

Brentit on ollut hauska lukea vertailun vuoksi.

Hei, oletko lukenut "Madeleinen" omalla varsinaisella nimellään kirjoittamia kirjoja?

En ole Modesty Blaiseja lukenu, tietonen niistä kyllä olen :) Vois kyl joskus ottaa nekin käsittelyyn...

MB:a saakin taas, tosin suomennosten taso vaihtelee rajusti, joten jos mahdollista, lue alkukielellä.

Onkos niissä muuten joku jatkuva tarina vai voiko lukea missä järjestyksessä tahansa?!?

Onkos niissä muuten joku jatkuva tarina vai voiko lukea missä järjestyksessä tahansa?!?

Modesty Blaiset ovat aika itsenäisiä juttuja. Jotkut henkilöt siirtyvät kirjasta toiseen, mutta siltikään ei suuresti haittaa, vaikka tarinat lukisi epäjärjestyksessäkin. Minä luin ne aikoinaan siinä järjestyksessä, missä sain ne hankittua. Keräsin siis alkukieliset kirjat, joten keräily kesti kauan, koska painokset olivat lopusssa. Ensimmäinen kirja on simppelisti "Modesty Blaise", viimeinen on "Cobra Trap". Englanninkielisten kirjojen julkaisuvuosista saa hyvän aikajärjestyksen tarinoiden lukemista varten.

Hei ja onnea Brent-huudon voitosta. Mikä Brent sinulta vielä puuttuu?

Hei ja onnea Brent-huudon voitosta. Mikä Brent sinulta vielä puuttuu?

Kiits, Vaihdokas puuttuu enää. Huutiksessakaan sitä ei ollu kun vaan pokkarina...

Tartteepas ihan perehtyä nuihin Modestyihin, kiits.

Tässä Modesty Blaisen julkaisujärjestys, joka soveltuu lukujärjestykseksikin. En tosin tiedä, onko kaikki vielä suomennettu. Numeroidut ovat varsinaiset pitkät tarinat aikajärjestyksessä, kolme irrallista ovat novellikokoelmia. Jätä Cobra Trap viimeiseksi.

1. Modesty Blaise (1965)
2. Sabre Tooth (1966)
3. I, Lucifer (1967)
4. A Taste for Death (1969)
5. The Impossible Virgin (1971)
6. The Silver Mistress (1973)
7. Last Day in Limbo (1976)
8. Dragon's Claw (1978)
9. The Xanadu Talisman (1981)
10. The Night of the Morning Star (1982)
11. Dead Man's Handle (1985)
Pieces of Modesty (1972)
The Gabriel Set-Up (1985)
Cobra Trap (1996)

Yhteistyössä