Mun joulu meni ihan päin prinkkalaa. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäs sinä ostit niille sukulaislapsille ja heidän vanhemmilleen? Taisitte vuosi sitten saada lahjoja sukulaisiltakin, mutta kahta kättä heittämällä silloinkin mennen ette enää ole heidän lahjalistallaan, yllättäen. Paljonko maksoitte osaanne mökin vuokrasta?

Siis oikeasti haluat että mä luettelen tähän kaikki lahjat? :D no, ostettiin miehen isälle uusi pora, kahdelle veljenpojalle legoja, kolmannelle mauri kunnas-aiheisia leluja, miehen veljille ja vaimoilleen annoin itsekeiteltyjä marmeladeja sekä villasukat kaikille. Miehelleni ostin sen xbox-pelin ja omalle pojalle brion junarataan iso paketti lisäosia. Joka joulu olen vienyt lapsille ihan kunnon lahjat, ja miehen suvun tiedän aikuisten osalta arvostavan eniten itsetehtyjä lahjoja. Mökin vuokrasta mainitsin ettei pyydetty mitään, muutoin neljännes sen kuluista ois ollut alle 25e. Joulupukista maksoimme komanneksen.

Siis oikeasti haluat että mä luettelen tähän kaikki lahjat? :D no, ostettiin miehen isälle uusi pora, kahdelle veljenpojalle legoja, kolmannelle mauri kunnas-aiheisia leluja, miehen veljille ja vaimoilleen annoin itsekeiteltyjä marmeladeja sekä villasukat kaikille. Miehelleni ostin sen xbox-pelin ja omalle pojalle brion junarataan iso paketti lisäosia. Joka joulu olen vienyt lapsille ihan kunnon lahjat, ja miehen suvun tiedän aikuisten osalta arvostavan eniten itsetehtyjä lahjoja. Mökin vuokrasta mainitsin ettei pyydetty mitään, muutoin neljännes sen kuluista ois ollut alle 25e. Joulupukista maksoimme komanneksen.

No te olette kyllä panostaneet lahjoihin. On kyllä outoa, että sinulle ei tullut edes sellaista lahjakorttia... tosin jos et asu samassa kaupungissa veljen vaimojen kanssa niin heidän on vaikea sinulle sellaista hankkia. Kysyisin vielä, että oletko vaativan oloinen ihminen, koska sinä olet kovasti ruokarajoitteinen? Ehkä kukaan ei uskaltanut ostaa sinulle edes suklaata kun ajattelee, että et sitä kuitenkaan söisi... Saiko miehesi isä, veljet ja veljien vaimot sitten selkeästi lahjoja, jotka annettu ristiin? Että esim joku veli vaimoineen oli antanut sekä papalle, että veljensä perheelle jotain, mutta ei kuitenkaan teidän perheelle?

No sitten sinun on syytä ennen ensijoulua puhua näiden aikuisten kanssa, ostatteko lahjat toisillenne vai jätättekö väliin. Harvemmin sitä aikuisille lahjoja ostellaan, korkeintaan omille lapsille vaikka aikuisia ovatkin.

Monen muun tavoin en minäkään ymmärtänyt nyt tätä ongelmaa. Olimme myös sukulaisissa ja ostimme omalle muksulle kallimmat lahjat ja ns. muistamislahjat muille. Miehelleni ostin läjän lahjoja,hän ei minulle mitään. Pahaa mieltä ei jäänyt ja mies saa ruokaa tänään :D.Porukassa oli myös jotka ei noin jouluruuasta välitä. He söivät mitä pystyivät syömään pöydästä. Nukuimme miehen kanssa ilmapatjalla joka oli yöllä tyhjentynyt ja heräsimme aamulla lattialta. Se lähinnä nauratti vaan.

Kaikista tärkeintä oli yhdessäolo ja lasten riemu. Lahjaa en saanut,mutta olen aikuinen ja pystyn itselleni ostamaan sen mitä tarvitsen. Uteluja tuli loska aiomme miehen kanssa naimisiin ja teemme toisen perillisen. Se vaan nauratti meitä

Tarinasta sai sellaisen olon että ap oli päättänyt ettei nauti tästä joulusta. Ja kaikki menee vikaan.

Olen myös 33 v.ajan tottunut tietynlaiseen jouluun. Nyt viimeiset 3 v.olen viettänyt ne miehen suvun kanssa ja heillä vietto on erilaista. Silti joka joulu olen nauttinut olosta,rauhasta ja yhdessäolosta.

Mä kyllä ap ymmärrän että sua harmittaa. Kuitenkin sun viestissä on muutamia hämmentäviä juttuja.

Ettekö te sitten oikeasti tunne toisianne niin hyvin, että tietäisitte mitä toiset syö ja mitä ei? Meillä minä en väitä kalasta, miehen veli on kasvissyöjä ja vaimonsa gluteenittomalla ruokavaliolla. Ja toisen veljen avovaimo ei välitä suklaasta. Nämä seikat on kyllä kaikilla tiedossa ja ne huomioidaan myös ruokapöydässä. Jos siis seurue tieai "rajoittuneisuutesi", mutta jätti sen huomioimatta, niin onhan se tökeröä. Toisaalta olisit itse voinut 2hdottaa tuovasi omat juttusi. Ehkä he hankkivat poroa ja ajattelivat että se sopii sulle.

Jos ja kun miehesi avasi pakettinsa jo kotona, niin miksei hän jo silloin harmitellut ettei tullut hankkineeksi pakettia sinulle. Jatkossa kannattaa sopia ostatteko vai jätättekö ostamatta toisillenne lahjoja.

Tuossa saunomisessa sä olit ihan oikeasti liian herkkänahkainen. Miehet otti lapset mukaan saunaan, jotta te naiset saitte saunoa rauhassa. Joidenkin työ on mielenkiintoista ja siitä haluaa kysellä. Jos ei halua aiheesta keskustella, niin sitten se kannattaa sanoa.

Mites ne joululahjat sitten? Ostiko tosiaan kaikki muut toisilleen lahjoja ja sinä ainoana jäit kokonaan ilman? Olitteko sopineet lahjoista? Ja entä oliko tosiaan niin, että muiden lapset sai muilta (kuin omilta vqnhemmiltaan) kalliita lahjoja ja ainoastaan teidän lapselle oltiin ostettu halpoja?

Nukkumisjärjestelyt oli aivan perseestä. Teille olisi pitänyt kertoa, että jäätte ainoina mökkiin ja että kunnon sänkyä ei ole. Toki olisitte itsekin voineet nämä selvitellä jo ennakkoon, mutta kyllä mun mielestä se olis ollut muiden velvollisuus.

Olitteko sopineet seuraavan aamun aikataulusta? Jos ette, niin se oli virhe. Aamu kun on niin suhteellinen käsite. Seuraavalla kerralla: klo.10.00 aamiainen ja sen jälkeen sauna. Näin kaikki on kartalla.

Ja vielä: tiesikö ystävänne että teillä on bileet? Siis olitteko kutsuneet heidät?

Pähkinänkuoressa: meiltä ihmisiltä puuttuu kyky lukea ajatuksia, mutta meille on annettu mahtava lahja: kyky ilmaista itseään puhumalla. Kannattaisi aiis puhua.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Nää ulina-aloitukset noudattaa aina samaa kaavaa: tarina muuttuu alkuperäisestä kommentoinnin myötä - mieskään ei saanut hyvää lahjaa, lapsi vain muutaman euron lahjoja. Nyt sitten mies saikin xbox-pelin ja lapsi hintavan lahjan. Hyvää Provoota kaikille tasapuolisesti.

Kaikista eniten mua ärsyttäisi tuossa tuo muiden ihmisten odottaminen. Kuten siinä aamupala tilanteessa, ja sitten kun odotitte kavereita iltaa istumaan, eikä kukaan tullut, eikä ilmoittanut. Niiiin ärsyttävää!!!

Ihana valitusvirsi. Hyvin olet keksinyt valitusta joka asiasta ja osannut valita sanamuodotkin oikein. Esim. se, että miehesi isä oli JUORUNNUT miehesi tuovan hyvää kahvia. Eikös ole normaalia, että yhteistapaamisissa sovitaan kuka tuo mitäkin, jotta kaikki tulee hoidetuksi ja ettei samoja juttuja tule moneen kertaan. Typerää, ettette ostaneet matkalta kahvia ja pipareits, mutta sehän olisi pilannut koko homman, kun ette olisi saaneet aiheutettua muille kärsimystä. - keksitty tarina

Voin olla todella väärässä, ja toivottavasti olenkin, mutta jotenkin tuon tekstin perusteella voisin kuvitella, ettei ap/miehensä ole kovin kaivattua ja pidettyä seuraa läheistensä keskuudessa... Voisiko tällä valittamisella ja nipottamisella olla jotain tekemistä sen kanssa, sitä en tiedä, mutta itse en ainakaan jaksa ihmisiä joilla ei ikinä ole mikään hyvin. Ja kyllähän tuo kuulostaa siltä, että teidät on velvollisuudentunnosta sinne mökille kutsuttu ja maksettu. :(
Ensi vuonna kannattaa kieltäytyä ja keskittyä omaan perheeseen. Kaverit tekivät tyhmästi jos olivat luvanneet tulla, muttei tulleetkaan. Ymmärrän, ettei perheelliset enää vietä kaverijuhlia joulunpyhinä, mutta ilmoittaa olisi voineet.

Ei mulla kyllä tulis mieleen sopia kavereiden kanssa, että sillon ja sillon juhlitaan ja sitten olettaa, että kyllä ne varmaan tietää, että oon jo niiiiiiiiiin aikuinen, etten moista tee. Varsinkaan ah tänä pyhänä jouluna..

Muuhun en ota kantaa.

Aamupalan syötyänne saitte seuraavan kerran ruokaa illalla??
Miksi näin?
Kyllä siinä kaikilla verensokeri laskee ja kiukuttaa kunnolla,
Ei lapsiakaan voi pitää ilman ravintoa niin kauaa.

Ihme jeesustelua ja kasva aikuiseksi kommentteja..

Voin kaiken rehellisyyden nimissä sanoa, että itsellä olisi ollut todella kurja mieli tuosta kaikesta.
Ja kun pettymykset kasaantuu, tuommoset "pienet" asiat kuten jouluruoka alkaa tuntumaan todella isoilta kun kaikki muukin harmittaa. Ja ohareiden teko kavereilta oli mielestäni törkeää toimintaa :(

Itseäni kirpaisi kun mies ei ollut ostanut mitään lahjaa,
selitti sen kyllä, mutta selitys oli mielestäni ala-arvoinen.
Olisin ymmärtänyt jos olisi ollut kyse rahasta tms. (ollaan pienituloisia)
mutta kyse oli siitä että ennen joulua miehellä oli pitkiä työpäiviä ettei JAKSANUT mennä kaupoille etsimään lahjaa... Itseä harmittaa kun pienellä budjetilla pitkän etsinnän jälkeen löysin jotain sellaista mitä mies on todella halunnut ja tarvinnut. Ja löysin sen todella paljon normaalia halvemmalla.
Ja toinen ei viitsinyt edes ABC:lta hakea suklaalevyä (niinkuin eräänä synttärinä).

Noh, elämä on ja ehkä ensi Jouluna paremmin.
Jouluun liittyy niin suuret odotukset että pettymykset tuntuvat todella karvailta kun kaikki menee päin prinkkalaa.

Ostitte jälkiruuan jonka jätitte kotiin? Eikö matkalla ollut huoltsikkaa josta ois saanut tilalle? Moni varmaan pettyi teidän osuuteen. Lahjattomuus on törkeetä ens kerral pakkaatte toisillenne lahjat

Unohda joulu, etene kohti vuodenvaihdetta. Otatte kaiken jouluna menettämänne takaisin juhlimalla vuotta 2014 joulunkin edestä. Ja vastaisuudessa ehdottaisin, että viettäisitte joulun ihan oman perheen kesken. Menette sukuloimaan sitten vasta myöhemmin.

Mitäs sinä ostit niille sukulaislapsille ja heidän vanhemmilleen? Taisitte vuosi sitten saada lahjoja sukulaisiltakin, mutta kahta kättä heittämällä silloinkin mennen ette enää ole heidän lahjalistallaan, yllättäen. Paljonko maksoitte osaanne mökin vuokrasta?

Sama pisti silmään. Kamala valitus ruiasta, lahjoista, petivaatteista ja itse ei viety edes sitä kahvipakettia muusta puhumattakaan. Valmiiseen joulupöytään, eikä edes varmistuttu omista herkuistaan.
Tosi moukkamaista, ei ihme ettei enäää heidän lahjalistallaan.

Kannattasko ottaa asioista enemmän selvää etukäteen, ruoista, nukkumipaikoista, tarviiko tuoda jotain, tuleeko lahjoja vai ostaako kaikki vain omalle perheelleen?! En mä tajua noin tyhmää toimintaa. Ja miks ihmeessä ostitte lapsellenne vain yhden lahjan??? Odotitteko että muut lahjois teidän lapsen?!

Ap, mitä ne kaverisi vastasivat sillon joulupäivän iltana kun aloit niille soittelemaan että oavtko tulossa? Koska kaipa sä niille soitit kun ei sovitulla kellonlyömällä ketään näkynyt?

Se on ihan totta että isossa porukassa ei ikinä kaikki mene niin kuin itse toivoo, etenkään toisen suvun. Me ollaan oltu miehenkanssa yli kymmenen vuotta yhdessä ja edelleen joudun välillä tekemään töitä etten pahoita mieltäni kun tuntuu ettei meidän perhettä ei oteta ikinä huomioon. Lapset kuitenkin iloitsee niin paljon serkkujensa kanssa olemisesta että niin katsellessa pystyn itsekin nielemään asiat jotka eivät menetoivotusti.

Eli siis suurimmalle osalle täällä on ihan ok, ja jopa ihan oikein, että kaverit ei saavu paikalle, vaikka ollaan sovittu, eikä edes ilmoita mitään. Eli teidän kanssa saa tehdä suunnitelmia, ja jättää kylmäksi h-hetkenä, ja silloin ajattelette myös itsestänne, että kyllä tämä nyt on mun syytä ja oon varmaan tehnyt jonkun virheen. Ihan varmasti kyllä juu :D

Ostit lapsellesi yhden lahjan ja luulit että saa muiltakin kalliita lahjoja? No ei, kyllä vanhempien tehtävä on huolehtia lastensa joululahjaostoksista, sukulaisilta tulee jotain jos tulee mutta päävastuu on vanhemmilla. Kuten olisi ollut fiksua selvittää nukkumisjutut, itse kyllä aina kysytään jos jonnekin yöksi mennään että otetaanko tyynyt, peitot ja ilmapatjat ym vai löytyykö sieltä. Ja jos joulupöytään jotain tiettyä haluaa niin se kannattaa itse viedä. Mitä te veitte jälkiruuaksi jos piparit ja kahvitkin jäi kotiin?

Odottaminen on perseestä mutta jos ette aikaa aamiaiselle sopineet niin toisen aamu on klo 9 ja toisen klo 11..
Olitteko kutsuneet kaverit luoksenne vai oletitteko että saapuvat anyway? Jospa siellä on perheenlisäystä tulossa ja siksi eivät juhlista innostuneet (toki jos on kutsuttu pitää esteestä ilmottaa). Ettekö siis olleet kavereihinne yhteydessä ennen joulupäivää ja sopineet juhliin liittyvistä asioista?

Oliko joku kuitenkin hankkinut mökille aamiaistarvikkeet kun itse et niitä kertonut vieneesi? Ja joo, mua kyllä nyppis jos en sais aamulla kahvia.. Ei tullut sitten mieleen huoltsikalta/kaupasta hakea kahvia matkalla?

[QUOTE="huihai";29380191]Sama pisti silmään. Kamala valitus ruiasta, lahjoista, petivaatteista ja itse ei viety edes sitä kahvipakettia muusta puhumattakaan. Valmiiseen joulupöytään, eikä edes varmistuttu omista herkuistaan.
Tosi moukkamaista, ei ihme ettei enäää heidän lahjalistallaan.[/QUOTE]

Joo ei viety niin, lämpimikseni olen tässä useaan otteeseen että vietiin jälkkärikakku ja jokaiselle lahjat. Sanaakaan en muuten valittanut ääneen, mistään, kenellekään. Kannattas varmaan lukea silmällä eikä perseellä näitä viestejä.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh;29380235:
Kannattasko ottaa asioista enemmän selvää etukäteen, ruoista, nukkumipaikoista, tarviiko tuoda jotain, tuleeko lahjoja vai ostaako kaikki vain omalle perheelleen?! En mä tajua noin tyhmää toimintaa. Ja miks ihmeessä ostitte lapsellenne vain yhden lahjan??? Odotitteko että muut lahjois teidän lapsen?!

Meille oli nukkumisesta ilmoitettu vain että omat petivaatteet, peitot ja tyynyt mukaan. Toki jos mitään ei ois sanottu niin oisin kysynyt asiasta, mutta ajattelin että patjoja ei tarvitse kun niistä ei mitään mainittu. Lapselle ostettiin siksi yksi lahja että emme halua totuttaa häntä järkyttävään lahjamäärään, ettei hänestä kasva samanlaista materialisti-aikuista kuin esim. minä. ;)

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Ap, mitä ne kaverisi vastasivat sillon joulupäivän iltana kun aloit niille soittelemaan että oavtko tulossa? Koska kaipa sä niille soitit kun ei sovitulla kellonlyömällä ketään näkynyt?

En soittanut. Kutsut oli lähetetty hyvissä ajoin ennen joulua, ja osa porukasta oli jo ennakkoon kysellyt kai me tänäkin vuonna juhlat pidetään. Kutsuttuja oli n. 30, joten jos nyt vaikka yks pariskunta salaa odottaiskin vauvaa niin tuskin se kaikkien vieraiden esteenä toimii kuitenkaan.

Yhteistyössä