Mun joulu meni ihan päin prinkkalaa. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, saako kysyä vielä yhtä juttua? En ole huomannut, että olisit kertonut sitä (pitkä ketju), että miksi sinä et ostanut miehellesi lahjaa, mutta silti toivoit häneltä lahjaa? Muistelen sinun maininneen, että mies sai jotkut lusikat, joka ei ollut siis lahja sinulta.

En soittanut. Kutsut oli lähetetty hyvissä ajoin ennen joulua, ja osa porukasta oli jo ennakkoon kysellyt kai me tänäkin vuonna juhlat pidetään. Kutsuttuja oli n. 30, joten jos nyt vaikka yks pariskunta salaa odottaiskin vauvaa niin tuskin se kaikkien vieraiden esteenä toimii kuitenkaan.

Kutsuitte 30 henkeä eikä kukaan tullut? Sanoisin että noiden juhlien aika todellakin on ohi. Itse miettisin mitä oikein on tapahtunut ts. mitä olen tehnyt, jos edellisenä vuonna juhlissa oli väkeä ja nyt ei tullut ketään 30:stä kutsutusta.

"Miehen isä toi kinkun ja laatikot, toisen veljen perhe kalat ja kolmannen perhe salaatit ja rosollin. Me veimme jälkiruokaa."

Eli sinulla oli tiedossa, mitä kukin tuo? Odotitko kuitenkin, että joku tuo jotain sinulle sopivaa, vaikka niin ei ollut sovittu?

Ap ajatteli sitten ihan pokkana mennä valmiiseen pöytään ja että tuli ihan paha mieli kun eivät vielä tajunneet lahjoa ap:ta sen lisäksi. No voe rähmä!!! Kyllä nyt ymmärrän, että on sulla ollut melkoisen paska joulu.

[QUOTE="pinni";29380768]"Miehen isä toi kinkun ja laatikot, toisen veljen perhe kalat ja kolmannen perhe salaatit ja rosollin. Me veimme jälkiruokaa."

Eli sinulla oli tiedossa, mitä kukin tuo? Odotitko kuitenkin, että joku tuo jotain sinulle sopivaa, vaikka niin ei ollut sovittu?[/QUOTE]

No olin esim. Ajatellut että kalat sisältää muutakin kuin graavi- ja savulohta, joista toista mä en syö. Näin on edellisvuosinakin ollut. Lisäks mun mies oli sitä mieltä että mun ei tarvii viedä mitään uylimääräistä, tyhmänä luotin sitten siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja v¡eras;29380797:
Ap ajatteli sitten ihan pokkana mennä valmiiseen pöytään ja että tuli ihan paha mieli kun eivät vielä tajunneet lahjoa ap:ta sen lisäksi. No voe rähmä!!! Kyllä nyt ymmärrän, että on sulla ollut melkoisen paska joulu.

Jep, just tuo oli mun suunnitelma, ai hitsi kun sä sen nyt menit keksimään. Kelaa nyt mikä paskapää mäkin oon!!!

:laugh:

Ihme vänkäystä ja tulkintaa asioista. Ihan oikeasti jos ei jaksa lukea ketjua kokonaan läpi niin voi vaikka vaan skipata muiden kommentit ja lukea pelkästään aloittajan kirjoittamat. Ja tosiaan edes yrittää ymmärtää selvää suomen kieltä niin ei tarvi kommentoida typeryyksiä kuten että olisi ostettu jälkiruoka, joka jätettiin kotiin tai muuta vastaavaa. Ap on ihan selkeästi kertonut, miten asiat meni. Miten se on niin vaikeaa lukea niistä teksteistä?

Aapeelle parempaa Uutta Vuotta :-). Ja ens jouluna eri meininki ;-).

[QUOTE="vierailija";29380853]Ihme vänkäystä ja tulkintaa asioista. Ihan oikeasti jos ei jaksa lukea ketjua kokonaan läpi niin voi vaikka vaan skipata muiden kommentit ja lukea pelkästään aloittajan kirjoittamat. Ja tosiaan edes yrittää ymmärtää selvää suomen kieltä niin ei tarvi kommentoida typeryyksiä kuten että olisi ostettu jälkiruoka, joka jätettiin kotiin tai muuta vastaavaa. Ap on ihan selkeästi kertonut, miten asiat meni. Miten se on niin vaikeaa lukea niistä teksteistä?

Aapeelle parempaa Uutta Vuotta :-). Ja ens jouluna eri meininki ;-).[/QUOTE]

Kiitos. :)

Tällä hetkellä mua jo vähän naurattaa toi joulu, tää koko vuosi 2013 on kyllä ollutkokonaisuudessaan niin epäonnen vuosi, että olihan tuolloinen huonompi joulu jo melkein odotettavissa vuotta kruunaamaan. :D

Siis ihan törkeetä käytöstä noilta miehen sukulaisilta!! Eikö ne yhtään ajattele mitään? Miten ne ei tajua, että sinä olet väsynyt, koska olet tehnyt joulukuussa normaalia enemmän töitä. Ja ne oli siis vuokranneet mökin, mutta onneksi se ei sekoittanut sitten kuitenkaan sinun pasmojasi. Onneksi siis. Mutta että ei ne olleet tajunneet ostaa sinun suussasi maistuvaa jouluruokaa! Se on törkeetä! Ja kun kaiken huipuksi eivät edes tajunneet ostaa sinulle lahjoja, niin se on jo kaiken huippu. Olihan se nyt vähintä mitä saatoit tehdä, että mielenosoituksellisesti lähdit ovet paukkuen seuraavana aamuna kotiin. Olisi pitänyt sukulaistenkin tajuta, että sinuahan ei kohdella ihan miten vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pidä toi linja !!;29380872:
Siis ihan törkeetä käytöstä noilta miehen sukulaisilta!! Eikö ne yhtään ajattele mitään? Miten ne ei tajua, että sinä olet väsynyt, koska olet tehnyt joulukuussa normaalia enemmän töitä. Ja ne oli siis vuokranneet mökin, mutta onneksi se ei sekoittanut sitten kuitenkaan sinun pasmojasi. Onneksi siis. Mutta että ei ne olleet tajunneet ostaa sinun suussasi maistuvaa jouluruokaa! Se on törkeetä! Ja kun kaiken huipuksi eivät edes tajunneet ostaa sinulle lahjoja, niin se on jo kaiken huippu. Olihan se nyt vähintä mitä saatoit tehdä, että mielenosoituksellisesti lähdit ovet paukkuen seuraavana aamuna kotiin. Olisi pitänyt sukulaistenkin tajuta, että sinuahan ei kohdella ihan miten vaan.
No niinpä! Hyvä kun sä nyt kirjoitit tän tiivistelmän tähän niin kaikki voi sitten kivasti tästä lukea että mitä oikein tapahtuikaan. Itsekäs minä, kyllähän nyt joulu pitäs nälkäsenä ja lahjattomana kestää, varsinkin kun on ihan mökillekin päässyt! :D

Minä minä minä... Nipottaja oot. Pidä itse huoli omasta ja perheesi pärjäämisestä. Hanki omat lahjat lapsilles äläkä odota toisten ostavan. Kysy mieheltäs onko jo hankkinu sulle lahjan. Soita ja kysy juhlien emännältä missä perheesi on tarkoitus nukkua ja mitä syödä, tarviiko jotain tuoda ym

No vähän vaikuttaa olevan viestinnässä ongelmia. Jopa oman puolison kanssa.

Jos itse olisin ostanut miehelle lahjan ja mies ei minulle, niin olisi se kyllä keskustelun paikka. Olen nykyisen mieheni kanssa sopinut että emme osta lahjoja toisillemme. Hän nimittäin tokaisi heti seurustelun alussa että hän onkin sitten semmoinen mies että turha odottaa lahjoja, kun hän ei niitä muista ostaa. Minä siihen (jo yhden pitkän parisuhteen mm. lahjakriiseineen eläneenä) että ok, itse pidän tosin lahjomisesta ja lahjojen ostamisesta, mutta jos näin sovitaan niin selvä juttu. Mies oli alkuun omilla synttäreillään ja jouluna vähän hämmentynyt, kun kävi ilmi että TODELLA en osta lahjaa enkä tee numeroa toisen päivistä muutenkaan. En muistuttele omistanikaan, mutta itseni kyllä lahjon sekä jouluna että synttärinäni...

Aloittajan olisi varmaan syytä keskustella asioista sekä miehensä kanssa että myös vähäsen itsensä kanssa.

En soittanut. Kutsut oli lähetetty hyvissä ajoin ennen joulua, ja osa porukasta oli jo ennakkoon kysellyt kai me tänäkin vuonna juhlat pidetään. Kutsuttuja oli n. 30, joten jos nyt vaikka yks pariskunta salaa odottaiskin vauvaa niin tuskin se kaikkien vieraiden esteenä toimii kuitenkaan.

Kutsuit 30 vierasta ja kun ketään ei alkanut kuulua et soittanut kenellekään että ovatko tulossa? :O Miksi? Halusitko olla marttyyri vai eikö sinua oikeasti kiinnostanut missä vieraat ovat ja tulevatko edes?

- koska olet tarkka luonne, niin miksi et ollut selvittänyt ja sopinut asioista tarkkaan etukäteen?
- kuka osti niitä kalliita lahjoja esim. Lahjakortteja? Puolisot? Jos niin, niin sitten ei siitä sen enempää?
- mitä olitte sopineet lahjomisesta miehenne kanssa keskenään?
- jotkut ihmiset eivät tykkää saunoa muiden kanssa
- tuliaiskahvit voi aina ostaa jokaiselta huoltikselta ja olisitte samalla voineet siellä ruokaillakin. Kuka lähtee matkalle vatsa tyhjänä. Matkan varrellahan käydään aina muutenkin välipaloilla
- miksette pyytäneet kavereiltanne vahvistusta saapua juhlinne, kuten juhlissa on tapana. Miten tiedätte varautua ruokamäärällisesti?

Ikävä kyllä kuulostaa aika pitkälti itseaiheutetulta sotkulta. Ei ihmiset välitä muista, joten on syytä varmistaa oman perheen hyvinvointi etukäteen. Kuulostaa myös siltä, että perheenne ei ole kovassa huudossa sukulaistenne keskuudessa, ehkä. Mutta se on kyllä totuus, että miehesi on täysi moukka, kun kehtaa olla ostamatta vaimolleen MITÄÄN, vaikka itse saa kalliin lahjan.

No olin esim. Ajatellut että kalat sisältää muutakin kuin graavi- ja savulohta, joista toista mä en syö. Näin on edellisvuosinakin ollut. Lisäks mun mies oli sitä mieltä että mun ei tarvii viedä mitään uylimääräistä, tyhmänä luotin sitten siihen.

Montaako eri kalaa sinä olisit halunnut joulupöydässä syödä? Jos tarjolla on ollut kahta kalaa joista toinen kelpaa sinullekin niin silti jälkeenpäin valitat ettei sinua huomioitu tarpeeksi.

Odottaa ja ajatella aina voi mutta joskus vaan on parempi pukea sanoiksi kumpikin.

Yhteistyössä