"en ole kovinkaan paljon jouluruokien ystävä"
Allergioita siis ei ole rajoittamassa, vaan pelkkä oma nirsoutesi? No, lapsetkin syö nirsoilematta siinä vaiheessa kun on oikeasti nälkä. Kokeile sinäkin?
"Kesken matkan muistimme että unohdimme tuliaiset olohuoneen pöydälle (joulukahvia ja pipareita). Olimme kuitenkin jo melkein puolivälissä matkaa niin päätimme ettemme käänny takaisin. Perille päästyämme selvisi ettei kukaan muukaan ollut ottenut kahvia mukaan, koska miehen isä oli juorunnut meiheni ostaneen hyvää kahvia paikallisesta pienpaahtimosta. Itseäni tämäkään ei haitannut kun en kahvia juo"
Kahvin puute ei haittaa kun et itse juo. No just. Muut olis juonut, joten arvaa vaan kuinka niitä harmitti? Ja puolimatkan jälkeen olis varmaan joku huoltsikka myynyt teille sen kahvipaketin.
"veljen vaimo oli jo aloittanut saunomisen meille kahdelle mitään mainitsematta? Ei kai siinä, liityimme seuraan. Sauna oli tolkuttoman kuuma, yli 100 astetta lämmintä"
Miksi sen olis pitänyt teille mainita, että menee saunaan, jos teidän oli sinne joka tapauksessa tarkoitus mennä..? Ja saunassa on usein aika kuuma, joo...
"Kaikki kolme muuta olivat kiskoneet paketeistaan tavaraa useamman satasen edestä. Meidän pojalle oli osunut keskimäärin 10-15euron pikkulahjoja 7kpl:tta. Onneksi lapsi ei tätä epäsuhtaa vielä tajunnut"
Lapsi ei tajunnut, mutta sinä mielesipahoittajana toki otit itseesi tuostakin. Muut toi omille lapsilleen paketteja, toisin kuin sinä. Ja sekin on niiden muiden syy?
"mä en saanut mitään. En edes yhtä suklaarasiaa. Edes mieheni ei ollut tajunnut ostaa mulle mitään.

"
Nii-in. Miehesi ei tajunnut. Mutta hei, ei se mitään, voithan syyttää miehen sukulaisia siitäkin
"mulle ei ollut kukaan varannut mitään esim. kinkun tilalle... Poroakin tarjottiin(ei, en vaan tykkää porosta)"
Jumalauta. Sulle ei kelpaa kinkku, nää tuo poroa. Mutta jopa siitä sä nirsoilet! Mitähän hittoa sulle olis pitänyt olla..?
"Jokun hetken päästä tajusimme ettei mökissä ole ollenkaan sänkyjä. Kaivoimme jostain patjoja, mulle ja miehelle levitimme jonkun 70-luvun laverisohvan maailman ohuimmalla patjalla...jouduimme nukkumaan kaikki samassa huoneessa"
Ihan normaalia vuokramökeissä, että on laverisohvat vuoteeksi, mikä siinä on ongelma? Ja jos joskus nukkuu lastensa kanssa samassa huoneessa, sekään ei tapa, ainakaan muita kuin mielensäpahoittajan fiilikset -vaikkei niitä tuossa vaiheessa enää edes ollut. Jos oli lähtiessäkään.
"mä teen pitkää päivää jotta on varaa juhlia ja lahjoa jouluna, järjestän, leivon ja jouluostostelen, tuhlaan yli 300e muihin ihmisiin, ja mitä mä saan vastalahjaksi. Pahan mielen, kauheen nälän..."
Koitatko nyt väittää, ettei se muu porukka ollut tehnyt mitään noista: ostanut lahjoja (joo no sulle ei), järjestänyt (mm. mökin ja pukin), ostanut ja laittanut ruokia, maksanut mitään koko lystistä..?
Oikeesti ap, nyt se pää pois persiistä!!!