Mun joulu meni ihan päin prinkkalaa. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No olihan joulu kannaltasi kieltämättä aika "köyhä" ja sulle ei oltu kerrottu asioita, mm sitä että menettekin jollekin mökille. Muutama asia mua kuitenkin jäi ihmetyttämään: Onko teillä tapana että se kuka kutsuu joulunviettoon tarjoaa kaikki (myös erikois)ruuat ym? Olihan teillä kuitenkin omat lakanat mukana? Saiko miehesi Sinulta lahjan vai miksi oletit että hän olisi ostanut Sinulle? Minkä lahjan lapsesi sai Sinulta ja mieheltäsi?
Ensi vuonna on uusi joulu, sopikaa tarkemmin kuka kenellekin ostaa lahjan ja kuka tuo mitäkin ruokaa ja varmista missä yösijasi sijaitsee. Parempaa uutta vuotta!

"en ole kovinkaan paljon jouluruokien ystävä"

Allergioita siis ei ole rajoittamassa, vaan pelkkä oma nirsoutesi? No, lapsetkin syö nirsoilematta siinä vaiheessa kun on oikeasti nälkä. Kokeile sinäkin?

"Kesken matkan muistimme että unohdimme tuliaiset olohuoneen pöydälle (joulukahvia ja pipareita). Olimme kuitenkin jo melkein puolivälissä matkaa niin päätimme ettemme käänny takaisin. Perille päästyämme selvisi ettei kukaan muukaan ollut ottenut kahvia mukaan, koska miehen isä oli juorunnut meiheni ostaneen hyvää kahvia paikallisesta pienpaahtimosta. Itseäni tämäkään ei haitannut kun en kahvia juo"

Kahvin puute ei haittaa kun et itse juo. No just. Muut olis juonut, joten arvaa vaan kuinka niitä harmitti? Ja puolimatkan jälkeen olis varmaan joku huoltsikka myynyt teille sen kahvipaketin.

"veljen vaimo oli jo aloittanut saunomisen meille kahdelle mitään mainitsematta? Ei kai siinä, liityimme seuraan. Sauna oli tolkuttoman kuuma, yli 100 astetta lämmintä"

Miksi sen olis pitänyt teille mainita, että menee saunaan, jos teidän oli sinne joka tapauksessa tarkoitus mennä..? Ja saunassa on usein aika kuuma, joo...

"Kaikki kolme muuta olivat kiskoneet paketeistaan tavaraa useamman satasen edestä. Meidän pojalle oli osunut keskimäärin 10-15euron pikkulahjoja 7kpl:tta. Onneksi lapsi ei tätä epäsuhtaa vielä tajunnut"

Lapsi ei tajunnut, mutta sinä mielesipahoittajana toki otit itseesi tuostakin. Muut toi omille lapsilleen paketteja, toisin kuin sinä. Ja sekin on niiden muiden syy?

"mä en saanut mitään. En edes yhtä suklaarasiaa. Edes mieheni ei ollut tajunnut ostaa mulle mitään. :("

Nii-in. Miehesi ei tajunnut. Mutta hei, ei se mitään, voithan syyttää miehen sukulaisia siitäkin :)

"mulle ei ollut kukaan varannut mitään esim. kinkun tilalle... Poroakin tarjottiin(ei, en vaan tykkää porosta)"

Jumalauta. Sulle ei kelpaa kinkku, nää tuo poroa. Mutta jopa siitä sä nirsoilet! Mitähän hittoa sulle olis pitänyt olla..?

"Jokun hetken päästä tajusimme ettei mökissä ole ollenkaan sänkyjä. Kaivoimme jostain patjoja, mulle ja miehelle levitimme jonkun 70-luvun laverisohvan maailman ohuimmalla patjalla...jouduimme nukkumaan kaikki samassa huoneessa"

Ihan normaalia vuokramökeissä, että on laverisohvat vuoteeksi, mikä siinä on ongelma? Ja jos joskus nukkuu lastensa kanssa samassa huoneessa, sekään ei tapa, ainakaan muita kuin mielensäpahoittajan fiilikset -vaikkei niitä tuossa vaiheessa enää edes ollut. Jos oli lähtiessäkään.

"mä teen pitkää päivää jotta on varaa juhlia ja lahjoa jouluna, järjestän, leivon ja jouluostostelen, tuhlaan yli 300e muihin ihmisiin, ja mitä mä saan vastalahjaksi. Pahan mielen, kauheen nälän..."

Koitatko nyt väittää, ettei se muu porukka ollut tehnyt mitään noista: ostanut lahjoja (joo no sulle ei), järjestänyt (mm. mökin ja pukin), ostanut ja laittanut ruokia, maksanut mitään koko lystistä..?

Oikeesti ap, nyt se pää pois persiistä!!!

Mielenkiintoinen joulu jos ei ole provo.
Ikävä jos jäi kurjat tunnelmat.
Tässä on jo mainittu moneen kertaan ne jutut, mitkä teet varmasti ensi vuonna toisin. Eniten ihmetyttää tuo teidän perheen lahjapolitiikka, et ostanut puolisolle mitään ja odotit häneltä jotain.
mulle mies soitti aatonaattona ruokatunnilla että mitä haluan lahjaksi. Sanoin että ne tavalliset tai ihan mitä hän haluaa. Annoin muutaman vaihtoehdon ja sanoin että en suutu jos ei osta mulle mitän jos ruuhkaa on paljon ja kiire töissä. Siinä tapauksessa olisin laittanut itse konvehtirasian pakettiin niin lapsille ei tulisi mun puolesat paha mieli. Oli ostanut jotain pientä, ihan kuten minäkin hänelle. Tykkkään lahjastani ja joulu oli ok.
Minusta olisi ollut kyllä aika kiva olla siellä mökillä yötä, ja ei ne miehen sukulaiset tahallisesti teitä loukanneet, kun on paljon porukkaa, niin ei kaikki info aina kulje ja hekin olivat tehneet vaikka mitä. Menittekö te siis paikan päälle kahvin ja pipareiden kanssa ja muut olivat tehneet loput ja maksaneet mökin jossa te saitte olla yötä?

Minusta he vaikuttavat älyttömän kivoilta. Ruokiakain sulle tarjottiin samoja mitä toisetkin söivät. Eli jotenkin sun ajattelutapa oli omituinen, mutta kurjaa tietysti jos jäi huono mieli, itselleni tuo kaikki olisi kyllä kelvannut.

Ikävämpi juttu että vieraanne eivät saapuneet.

Meillä on tapana, että sovitaan aina miehen kans, että ostetaan toisillemme jouluna pari lahjaa, kun näin ollaan sovittu niin ainakin tietää joka joulu, että saa lahjoja eikä tarvitse pettyä. Eihän kukaan ole ajatustenlukija eikä välttämättä tiedä mikä toiselle on tärkeää.

Kyllä mäkin olisin tosta kaikesta mieleni pahoittanut moneen kertaan. En ehkä ihan kaikista noista asioista, mistä ap, mutta monesta kumminkin ja joistakin pahasti. Minulle saamani lahjat kertovat, kuinka paljon minusta välitetään. Samaa mietin lahjoja ostaessa, vaikka olenkin köyhä, niin panostan lahjoihin suuresti ja muistan kyllä, jos lahjaani ei arvosteta. Ja jos kutsun ihmisiä juhliin hyvissä ajoin ja saan viestejä, että tulossa ollaan ja jotkut vielä kyselee niiden juhlien perään, niin loukkaantuisin verisesti jos kukaan ei tulisi.

Ei mullakaan ollu kauheen kiva joulu, mutta jäi kyllä kauas ap:n joulun kauheudesta.

Siitä kahvista sen verran, että olisin varmasti lähtenyt mökiltä ajamaan vaikka 100km, jos kahvi puuttuisi. En kestä sitä hirveää päänsärkyä, joka sen puutteesta tulee. Toki jos kyse oli vain muutamasta tunnista (kuten kai oli?) niin varmasti selviäisin.

Mäkin ostin itselleni varulta hajuvettä, jotta lapsilla ei tulisi paha mieli, että äiti jää ilman. Oli mies kumminkin jotain ostanut. Minusta monet noista asioista on sellaisia, että en itse olisi pahoittanut mieltäni. Ei aikuisena voi enää vaatia samaa kohtelua kuin lapsena.

Mua kiinnostaa, oletko nyt kysynyt keneltäkään kaverilta, miksi eivät tulleet joulupäivänä? Jos kerran on kutsuttu ja ovat juhlista kyselleetkin, on todella omituista, ettei kukaan tullut.
Jouluaaton tapahtumiin sanoisin, että panosta ens jouluna enemmän omaan perheeseen ja itseesi ruokien ja lahjojen suhteen, ei kannata luottaa siihen, että muut tietävät mitä haluatte tai ostavat teille lahjat.

Meillä lapset saavat vain ja ainoastaan meidän ostamia lahjoja, mummolta tulee rahana ja toisen lapsen kummi ostaa kirjan ja toisen lapsen kummi ostaa jonkin minun sanomani lahjan lapselle. Tuossa tilanteessa että menisin viettämään joulua muualle, veisin varmaankin kaikille lapsille juurikin pienen lahjan, tyyliin 10e ja ellei olisi sovittu, niin aikuisille samaan tyyliin ja luultavimmin jotain tuhottavaa, kaikilla on kippoja ja kappoja, että kyllä ne muiden saamat kalliit lahjat olivat ihan heidän perheessään hankittuja mitä luultavimmin.

Miten ihmeessä ap olisi voinut varautua sängyttömään vuokramökkiin, kun luuli olevansa menossa miehen veljen luo? Eikä kukaan muistanut kertoa, että joutuvatkin mökille nukkumaan? Musta tuo oli ehkä tökeröintä tossa sukulaisten toiminnassa.
Ja jos on selvää, että kaikki muut aikuiset ovat saaneet lahjoja muiltakin kuin omalta puolisolta, niin onhan se ankeaa ettei aplle ollut ainuttakaan. Ei edes omalta mieheltä.
Ja ruoat sitten - jos kerran aiemmlta vuosilta tiesivät mitä ap syö, ja sanoivat, että kaikille on sopivaa kyllä, niin musta onnok olettaa, että sitten on kans.
Ja kaverit, jotka eivät tulleet - voi ei.
Ymmärrän kyllä pahan mielesi, ap. Parempi joulu ensi vuonna :)

Ompas sun mies varsinainen pässi. Kinuaa oman lahjansa etukäteen, eikä siinä kiittäessään (??) lahjasta kehtaa sanoa että etpäs muuten ole itse saamassa mitään. Meillä kyllä joku sanktio napsahtais tuollaisesta, minulle tärkeästä asiasta.

Oletko muuten itse enempää tekemisissä suvun naisten kanssa?? Naiset nuo kaikki järjestelyasiat kuitenkin oikeesti tietää.. miehille se on vähän "suurpiirteistä", mikko tuo kaljat, maija makkarat ja tero kurkkua. Ja lopputuloksena on se että mies ihan oikeasti kuvittelee että raskaana olevalle gluteenittomalle rouvallekin on kaikki tarpeellinen.
Mutta onhan tämä kyllä asia minkä jokainen oppii kantapään kautta. Omalla kohdalla se tarkotti uuden vuoden juhlia pari vuotta sitten. Olimme menossa 400km päähän parhaan ystäväni luokse. Kysyin mitä ruokaa juomaa voisi tuoda mukana. Mitää ei kuulemma tarvii tuoda, että ruokaa ja boolia ja skumppaa on. ...no ei viety. Eikä käyty matkallakaan syömässä ettei olis epäkohteliaasti vatsat täynnä ruokaa, ja olisimme nopeemmin perilläkin. Ystävä oli jo varmaa viis kertaa soittanut missä viivymme kun emme neljään mennessä olleet tulleet.
Perille päästyämme nälkä oli julmettu, fiilis korkealla, ja tervetulodrinkit saatiin heti käteemme. Ruokaa - emme saaneet. Ja kaupatkinhan oli tuossa vaiheessa kiinni, ja toki olimme jo ne tuhdit viinat jo juoneet ja hiemsn muutakin availleet nii ei päässy autollskaa enää mihkää huoltsikalle. Tai mitäs valitan, olihan sielä emännän mielestä ruokaa, cocktail-tikkuja kaks brikallista ja dipattavia kasviksia, sipsiä.... ystäväni mies alko jossai vaiheessa kyselee että ootteko te syöny, onkonteillä nälkä..no jooo, olihan se pakko tunnustaa.. hän lopulta tarjoili meille veljensä ja tämän avokin tuomat loput tortillat täytteineen joita veli+avokki oli sielä syöny.
Seuraavanakaan vuonna "ei tarvinnu mitään tuoda". Teimme vuuallisen kinkkukiusausta. Sain siitä kyllä kuittailua että sellasta raahasin mukanani kun ei mitään tarvinnu tuoda..ja tällä kertaa kyllä olikin sille päivälle ruokaa.. mutta tyhjäks se vuoka tais silti tulla...

Aijjoo ei tää ketju ollukaan musta...

Mut hei, en minä ainakaan olis osannu tarjota sulle enää mitään muuta??? Mitä se sit olis pitäny olla??
Mitäs jos se yks pikkurouvakin oli tosi väsyny, ja halus edes pienen hetken rauhan saunassa yksin. Tai jos sillä vaikka oli menkat ja halus tehdä pesut in privat. Ja miehet sen saunan yleensä kärräyttää, ja jos oikein ajattelevaisia ovat, nii heittävät vielä lisää puita lähteissää.. ja, kaikki nyt vaan ei tykkää 60asteisesta "saunasta".

Ja tälläkin palstalla niiin usein verenpainetta nostattanut aihe -miksi aikuiset ihmiset eivät ilmoita tulostaan vaikka VP on korttiin laitettu, ja siltikin jätetään tulematta vaikka luvattu tulla.
Huono tuuri.. :(

Yhteistyössä