Jipjip minä tein sen :D ( siivouksesta, turhis!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kikatus

Aktiivinen jäsen
22.04.2011
3 057
0
36
Turhis mutta avaudumpa silti ;)

Tunnustan olevani kamala siivousfriikki ja se menee välillä liiallisuuksiin. Oon tietoinen liian siistin kodin vaikutuksista mahd allergioihin jne ja oon pyrkinyt välttämään liiallista siivousta, ja sitä kaiken mahdollsien desinfiointia mitä harrastan...

Viime viikonloppuna päätin että en viikkoon siivoa joka päivä ja samat lakanat kelpaa perjantaihin asti (eli yksi yö enää, tiukkaa se teki mut selvisin :D- rrrakastan puhtaiden lakanoiden tuntua, ja yleensä ne on vaihtunut kaikille 3 yön välein, joskus kahden ;)).

Joka päivä on toki tuut tehtyä jotain, siis pesen pyykkiä, silitän normaalisti (mut hitsi sitä tuli vähemmän ilman lakanarumbaa!), imuroinut olen välillä ja vessaa antanut itseni iltaisin siivota hieman.
Mutta huomenna on perjantai, ja siivouspäivä :heart:. Mut ehkä opin tästä jotain, että aina ei tarvii stressata ja niitä lattioita ei tarvii olla moppaamassa joka ilta ja mattoja ulos nostamassa...

Parasta oli esikoisen kommentti kun leivottiin tuossa ja hällä tippui lattialle vähän jauhoja. Odotti hetken että alkaako äiti kimpoilla seinille ja totesi sitten "äiti oot ollu tosi kiva jo monta päivää". Eli kai se on lapsiakin ahistanut kun se jatkuva kodin nuoleminen on myös yhteisestä ajasta pois (vaikka aina leikin, luen, ulkoilen lasten kanssa päivittäin tietenkin, mutta nyt aikaa entistä enemmän...)

Joten jatkossakin yritän löysätä pipoa ja iskostaa päähäni ettei meillä tarvii aina olal tiptop, vaikka tykkäänkin siisteydestä.

Ihan kerran viikossa siivouspäivä- ihmiseksi minusta ei taida olla, mutta jos saisi tiivistettyä nykymenon kahteen päivään jolloin mullon lupa siivota niin hyvä.

Onko muita, joilla on sama ongelma, ettei vaan koskaan ole tarpeeksi siistiä?
Vaikka ois aamulla siivonnu illalla voi tulla olo että ei kelpaa ja lasten nukkuessa hinkutan jotain lattialistoja.. Joo, tosi tervettä ;)

Mut nyt taidan vetää lonkkaa, ja kattoa tovin telkkaria, vaikka lattia on täynnä keksinmurua.

[QUOTE="vieras";24907757]Miten sun aika on riittänyt aiemmin tuohon himosiivoamiseen? Itsellä pitää kiirettä jo ihan normaalilla siivousrytmillä. pöh.[/QUOTE]

oon saattanut nousta neljältä aamulla (lapset nousee kuudelta) tai sit siivota yöllä.. joo, sairasta :D ja pari tuntia päivälläkin uhrannut olen siivoamiseen.. sen lisäksi.

Moni sanoo, että ongelma on ettei jaksa siivota ja kaaos kasvaa. Mun ongelma on se, etten vaan ole koskaan tyytyväinen kodin siisteystasoon.
Lastenhuoneen sentään oon jättänyt rauhaan että siellä lapset on rauhassa saaneet leikkiä ja kehittää kaaosta, kuhan illalla raivataan lelut paikoilleen.

Mutta vakaa aikomukseni on oppia puremaan hammasta, ja kääntämään selkänsä sotkulle, kuten Micosa mainitsikin.

Ennen lapsia olin kamala paskasika, esikoista odottaessa tää repes käsistä toiseen suuntaan.

Kikatus, minäkin olen siivousfriikki. Nyt kun kuopus enää kotona, olen alkanut löysäillä. Pari kertaa viikkoon imuroin ja luuttua, pyyhin pölyt. Lakanoita olen alkanut vaihtaa useammin kuin ennen, kun enää kahdet vaihdettavat.
Puhtaan lakanan ja muunkin puhtauden tuoksu on niin ihanaa.

Sepä se, minusta on ihanaa kun on puhdasta. Pitäisi vaan löytää se kultainen keskitie.
Ehkä tämä viikko opetti mulle hieman rennompaa otetta kodin suhteen :) Mutta huomenna oon kyllä mielissäni kunhan pistän vauvan parvekkeelle koisaamaan vaunuihin, lähetän isot ulos mummon kanssa ja laitan imurin huutamaan ;)

Onnittelut! Minä olen merkannut kalenteriin siivouspäivän. Tuppasin kans friikkaamaan jos ei siivottu perusteellisesti joka viikko, lasten myötä olen siirtänyt sen kahteen viikkoon. ja se lukee kalenterisssa milloin siivotaan.

En ole siisteysintoilija, mutta siististö kodista silti tykkään

Yhteistyössä