V
Vieärä
Vieras
En ole laskenut, mutta minusta vääräjalkaiset huonekalut sopivat yli kolmemetrisiin huoneisiin.
Minusta kolmijalkaiset pulskat möllykät eivät sovi elleihin.
Viimeksi muokattu:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En ole laskenut, mutta minusta vääräjalkaiset huonekalut sopivat yli kolmemetrisiin huoneisiin.
Jos välttämättä haluat kuulla henkilökohtaisen mielipiteeni, niin työllä rikastunut on omistautunut työlle ja rahan keräämiseen. Raha on itseisarvo ja todellisuudessa tällainen ihminen saattaa olla saita ja toinen vaihtoehto on että hän on lisäksi ylpeä, eikä oikein istu rahamaailmaan. Luonnollisesti rikas ei korosta asemaansa ja ei asetu muiden yläpuolelle, koska hänellä ei ole tarvetta ylentää itseään.
Alkuperäinen kirjoittaja hemmoteltu kakara täällä;10477230:Siis jos on saanut vanhemmiltaan materiaalista hyvää on hemmoteltu "kakara"? No, täällä yksi hemmoteltu kakara, joka varsin hyvin tietää, ettei raha kasva puissa, vaikka on saanut vanhemmiltaan autoa ja asuntoa silloin kun sellaisille oli elämässä tarvetta. Materiaalisen hyvän lisäksi sain kotoa hyvät eväät siihen, että ahkera, tarmokas ja yritteliäs pitää olla ja yhteiskunnan kuppaus ei käy päinsä. Nykyään ostankin itse omasta työstä saamallani palkalla omat asunnot ja autot, toisin kuin monet aikoinaan ei-niin-hemmotellut-kakarat lähipiirissä. Joo, olen tottunut hyvään elintasoon, mikä siinä on väärin?
Minua olisi hävettänyt jos vanhempani olisivat ostaneet minulle auton tai asunnon, se on hieno tunne kun pystyy vihdoin itse ansaituilla rahoilla ostamaan itselle tavaroita.
^
Tyttäreni osti juuri ensiasunnon 18 vuotiaana. Minä takasin lainan. Hän oli iloinen tästä mahdollisuudesta ja samat tuet saa nyt omaan asuntoonsa kuin mitä saisi kalliiseen vuokra-asuntoonkin.
Me ratkaisimme tämän ongelman ostamalla asunnot omiin nimiimme ja vuokraamalla ne lapsille. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla: Me teemme kannattavan sijoituksen ja saamme verovähennykset ja lapset maksavat vuokraa meille, ei vieraalle ihmiselle. Ja kun heillä on varaa ostaa oma asunto, saavat he halutessaan ostaa asumansa asunnon alle markkinahinnan ilman, että siitä koituu veroseuraamuksia.
Eli tuki/huolehtiminen ja hemmottelu on kaksi eri asiaa. Toinen on hyvä ja oikea tapa kasvattaa, toinen ei.
Mikäs sinä olet määrittelemään kenenkään tapoja oikeiksi tai vääriksi. Melko röyhkeää.
Jos toinen tapa tuottaa yhteiskuntakelpoisia kansalaisia ja toinen meidän kaikkien riesana olevia luusereita, rikollisia ja sosiopaatteja, niin totta hitossa pitää jollain olla oikeus sanoa se ääneenkin. Ihan liian usein vanhemmille vain lässytetään ja varotaan syyllistämästä. Miksi, jos tekee asiat päin persettä, kai siitä saa syyttääkin?
Ja toisaalta: kasvatuskyvyttömät vanhemmat jätetään liiaksi oman onnensa nojaan, kun mikään instanssi ja kukaan kanssaihminen ei rohkene mitään tehdä.
Niin, ihan omasta kokemuksesta minä sen kommentin kasvatustavan kelvollisuudesta sanoin. En ole vielä tavannut yhtäkään hemmoteltua kakaraa josta olisi tullut kovinkaan mukava tai kyvykäs aikuinen.
Oletteko muuten koskaan miettineet, miksi adoptioprosessissa syynätään tarkkaan ovatko vanhemmat sopivia adoptoimaan, kun taas kuka tahansa saa hankkia omia biologisia lapsia? Ei se, että on kykenevä hankkimaan biologisia lapsia tarkoita, että on hyvä ja kykenevä vanhempi.
Jos toinen tapa tuottaa yhteiskuntakelpoisia kansalaisia ja toinen meidän kaikkien riesana olevia luusereita, rikollisia ja sosiopaatteja, niin totta hitossa pitää jollain olla oikeus sanoa se ääneenkin.
Ap ei missään vaiheessa kirjoittanut, etteikö häntä kunnioitettaisi suhteessa, mistä sellaista sait päähäsi?
Tästä suhtautumisesta:
"Ja toinen juttu on, että hän on erittäin tarkka asioista, täsmällinen, siisti (ei saa tyylii pölyä olla paljon missään hyllyllä), panostaa asioiden ulkonäköön, kaikki pitää olla aina niin hienoa ja näyttävää & täydellistä jne..
Mutta taas kun minä en sellainen itse ole. Toki pitäähän kotona olla siistiä ja pitää siivota ilmanmuuta & kaunis koti, mutta ei minulle se kodin sisustus ole niin mega tärkeä että tyyliin kaikkien huonekalujen ja tavaroiden pitäisi olla aina sävy-sävy toisiinsa. Onhan sellainen tavallinenkin ihan hyvä =)
Siinä mielin me olemme aika erilaisia ihmisiä. Jotenkin tuntuu että en osaa kuvitella tulevaisuutta hänen kanssaan, tuntuu että hänen kanssaan asuessa meidän yhteisen kodin täytyy olla hieno, moderninen, kaikki pitää olla niin tip-top!! Mutta kun minulle kelpaa ihan tavallinen.. Minua pelottaa että en osaa enkä uskalla meidän uudelle yhteiseen kotiin ostella mitään esim. sisustus esineitä tai muuta vastaava.. koska en tiedä mitä mieltä hän on..?"
Missä kohtaa tuossa näkyy poikaystävän suhtautuminen aloittajaan? Siinähän ap kertoo, miten poikaystävä suhtautuu kotiin, siisteyteen jne. Ja että ap suhtautuu eri tavoin. Mistään ei ilmene, onko ap keskustellut omista toiveistaan miehen kanssa vai ei ja jos on, miten mies reagoi. OIkeastaan viimeinen lause tuntuu vihjaavan, ettei ole keskustellut, koska "ei tiedä, mitä mieltä hän on".
Minun vaikutelma aloittajan tekstistä on yksinkertaisesti se, että hän on hiukan epävarma itsestään ja miellyttämisen haluinen ihminen, joka on päätynyt yhteen vahvan energiapallon kanssa. Ja kokee, että kun energiapallo ei osaa lukea hänen ajatuksiaan, häntä nyt syrjitään suhteessa, vaikka hän ei ole tuonut näkemyksiään edes julki. Tämä siis vaikutelma tuosta tekstistä noilla tiedoilla.
olen samaa mieltä ap:n epävarmuudesta, mutta kyllä energiapallonkin pitäisi huomata se. Asiahan on ihan ok, jos energiapallo menee ja siivoaa pölyt ja urheilee vaikka sitten koko päivän, mutta edellyttääkö hän sitä myös ap:lta.
Sama koskee myös ap:tä; saako poikaystävä olla vaikka energiapallo.
Missä kohtaa tuossa näkyy poikaystävän suhtautuminen aloittajaan? Siinähän ap kertoo, miten poikaystävä suhtautuu kotiin, siisteyteen jne. Ja että ap suhtautuu eri tavoin. Mistään ei ilmene, onko ap keskustellut omista toiveistaan miehen kanssa vai ei ja jos on, miten mies reagoi. OIkeastaan viimeinen lause tuntuu vihjaavan, ettei ole keskustellut, koska "ei tiedä, mitä mieltä hän on".
Minun vaikutelma aloittajan tekstistä on yksinkertaisesti se, että hän on hiukan epävarma itsestään ja miellyttämisen haluinen ihminen, joka on päätynyt yhteen vahvan energiapallon kanssa. Ja kokee, että kun energiapallo ei osaa lukea hänen ajatuksiaan, häntä nyt syrjitään suhteessa, vaikka hän ei ole tuonut näkemyksiään edes julki. Tämä siis vaikutelma tuosta tekstistä noilla tiedoilla.
Kiitos teille!
Mutta mennäänpä sitten ihan pelkkään vaatetukseen niin minusta tuntuu että en uskalla pukea kaiken näköstä erilaista uutta muotia päälleni, nykyään muoti on kyllä muuttunut melko rättimäiseksi niin hän ei pysty sietämään sellaista muotia, mutta minun niin tekisi mieli kokeilla sellaista, mennä kauppaan testailla ja sovitella kaiken näköstä päälleni ja pukeutua myös niin =)
Hän on itse työtön ja hänellä on aikaa liikuskella ja urheilla vaikka aamulla ja päivällä. Itse käyn koulua ja viikonloppuja töissä. Joskus tuntuu että ei ihan aina jaksaisi olla vääntämässä lenkkiä heti raskaan koulu- tai työpäivän jälkeen, joskus olisi ihan mukava olla vain illalla ja katsoa telkkaria =)
Eilen otin asian puheeksi poikaystäväni kanssa ja saatiin puhutta asiaa.. kerroin kaikki asiat miltä minusta tuntuu ja ollaanhan me enneki tästä asiasta puhuttu. Mutta pidemmän päälle tämä on aina vain alkanut tuntu raskaammalta ja pahemmalta. Onneksi poikaystäväni ymmärsi minua!! Mutta kuitenkin haluaisin vielä kokeilla..
Tästä kyllä voisi päätellä, että mies rajoittaa naisen pukeutumista ja vaatii kanssaan lenkille, vaikka on työtön ja päivät kotona ja ehtisi hyvin lenkkeillä vaikka kaiket päivät.
Nainen vaikuttaa väsyneeltä, hänellä on ohjelmaa yllin kyllin ja sitten pitäisi vielä jaksaa pomppia miehen pillin mukaan ja pitää yllä jotain "tasoa".
Toivottavasti mies pääsee pian töihin tai keksii jotain muuta väsyttävää päiviksi hänkin.
Tästä kyllä voisi päätellä, että mies rajoittaa naisen pukeutumista ja vaatii kanssaan lenkille, vaikka on työtön ja päivät kotona ja ehtisi hyvin lenkkeillä vaikka kaiket päivät.
Nainen vaikuttaa väsyneeltä, hänellä on ohjelmaa yllin kyllin ja sitten pitäisi vielä jaksaa pomppia miehen pillin mukaan ja pitää yllä jotain "tasoa".
Toivottavasti mies pääsee pian töihin tai keksii jotain muuta väsyttävää päiviksi hänkin.
Edelleen eri mieltä, alla otteita ap:n tekstistä, jossa kaikki lähtee vain ja ainoastaan siitä, miltä hänestä itsestään TUNTUU, ei siitä, mitä toinen vaatisi:
"MINUSTA TUNTUU että en uskalla pukea kaiken näköstä erilaista uutta muotia päälleni,..."
Joskus TUNTUU että ei ihan aina jaksaisi olla vääntämässä lenkkiä heti raskaan koulu- tai työpäivän jälkeen, joskus olisi ihan mukava olla vain illalla ja katsoa telkkaria =)
Eilen otin asian puheeksi poikaystäväni kanssa ja saatiin puhutta asiaa.. kerroin kaikki asiat miltä minusta tuntuu ja ollaanhan me enneki tästä asiasta puhuttu. Mutta pidemmän päälle tämä on aina vain alkanut tuntu raskaammalta ja pahemmalta. ONNEKSI POIKAYSTÄVÄNI YMMÄRSI MINUA!!! Mutta kuitenkin haluaisin vielä kokeilla..
- Ei myöskään kirjoita, että poikaystävä vaatisi lenkille. Ehkä toinen hyvää hyvyyttään pyytää lenkille yhteisen ajan maksimoiseksi?