Jo naimisiin ehtineet... hää pohdiskeluja! Kertokaa kokemuksia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli vieraita aika tasan 100 ja budjetti oli 10.000?. Tossa me jo tingittiin paljosta, en tiedä miten oltais voitu tinkiä enää tosta.
Paitsi tietty tyytyä huonompaan pukuun, sormukseen,pitopalveluun ja juhlapaikkaan..

Meillä oli 1000? budjetti 40 vieraalle.Eli riittää jos supistatte kuluja jonkin verran,ette tuhlaa ylettömiä kukkiin,ruokiin ja koristeisiin.Tolla 1000?:lla saatiin siis pääruoat,kahvit,puvut,juhlapaikka etc

Meillä oli 80 vierasta, bändi ilmainen ja pitopalvelu tuli todella edullisesti kun bestmanilla on oma pitopalvelu, ja siltikin budjetti oli 5000e joka piti.
En kyllä saisi 2500 e mitenkään 100 hengen häitä tungettua. Mekään emme käyttäneet mitään todella kallista häiden järjestelyyn ja omasta mielestäni päästiinkin tosi halvalla...
Häissämme oli juomatarjoilut koko illan!

kaikkihan riippuu ihan siitä, mitä haluaa tarjota vieraille, onko budjetissa jo sormukset ja vaatteet, haluaako paikalle elävää musiikkia, hääpaikan mahdollinen vuokra yms. mut äkkisältään sanoisin, et melko pieneltä tuo budjetti vaikuttaa noin isolle porukalle. meillä meni 2000? 25 hengen häihin, jotka järjestettiin kotona ja ruuat tehtiin itse. ja siihen rahaan mukaan luetaan myös sormukset, vaatteet, hääyöpyminen ja kukat.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Meillä oli 1000? budjetti 40 vieraalle.Eli riittää jos supistatte kuluja jonkin verran,ette tuhlaa ylettömiä kukkiin,ruokiin ja koristeisiin.Tolla 1000?:lla saatiin siis pääruoat,kahvit,puvut,juhlapaikka etc

OHO! No täytyy sanoa et hiton hyvin ootte saanut tingittyä :)

Meidän häät maksoi 7000 euroa. Vieraita tuli n. 90. Eka aattelin että pari tonnia riittää, mutta kummasti sitä rahaa kuitenkin meni kun alkoi budjetoimaan.

Peruskulut on samat vieraista riippumatta (hääpuku, paikan vuokra, mahd. bändi, valokuvaus jne.) mutta lähinnä ruokailu sitten maksoi. Muistaakseni pitopalvelun osuus oli n. 4000 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja huhheijaa:
60 vierasta ja 5000 meni... :whistle: ruoat, pytingin vuokraus, puvut, autot, juomat MUTTA siinä oli häämatka mukana laskettuna..

oma muoks: vielä.. häämatka oli alta tonnin.. :ashamed: ei ollut varaa kalliimpaan ko maksettaan Kaik itse.. :( vanhemmat auttoi ehkä 300 eur edestä...

Riippuu missä juhlitte. Meillä oli vieraita n.130 ja budjetti jotain 14 000?. Tossa oli kyllä jo sit häämatka mukana. =) Niin ja meillä oli häät talvella ravintolassa, eli ravintolahinnoilla piti alkomahoolitkin tarjota. Eli paljon tosta pystyy tinkiin, jos häät jossain vuokratulla juhlapaikalla mihin saa tuoda omia juomia. Ja ruuissakin säästää, jos on joku tuttu tekemässä tai tekee itse. Meillä meni karkeesti laskettuna n. 50?/vieras ruokiin & juomiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
just.. taidampa siis unohtaa naimiset!

Älä suotta!! Tässä ihmiset vaan kertoi, mitä heidän häät ovat tulleet maksamaan. Kyllä hyvät häät saa aikaan vähemmälläkin budjetilla. Tosin tiukkaa tekee tuolla 2500 eurolla, mutta ei varmastikaan ole mahdotonta.

Ja jos kulut mietityttää niin pitäkää pienemmät häät! Älä naimisiin menoa raha-asioitten takia lykkää.

Meil makso koko touhu jokun 1500e ja siihen sisälty vaatteet, ruoat, juhlapaikka, sormukset...
Niin ja vieraita kutsuttiin 30 joukossa vegaaneja, eli oli kahden sorttista kahvikakkua ja ruokaa (lihaisaa ja vegaanista)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:

OHO! No täytyy sanoa et hiton hyvin ootte saanut tingittyä :)

Koristeet oli vaatimattomat mutta nätit,ei tilattu pitopalvelua vaan hoidettiin muonitus kaveriporukalla,puku makso 250? ja sormukset oli yhteensä jonkun reilun 300?.Hääkuvauksessa käytiin niin ei otettu montaa kuvaa,oli halvempi.Bändi oli kavereiden oma bändi.Hääauto lainattiin tutuilta ja juhlapaikan vuokra oli 100?/pvä

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:

Älä suotta!! Tässä ihmiset vaan kertoi, mitä heidän häät ovat tulleet maksamaan. Kyllä hyvät häät saa aikaan vähemmälläkin budjetilla. Tosin tiukkaa tekee tuolla 2500 eurolla, mutta ei varmastikaan ole mahdotonta.

Ja jos kulut mietityttää niin pitäkää pienemmät häät! Älä naimisiin menoa raha-asioitten takia lykkää.

samaa mieltä, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. mä lähtisin kans liikkeelle tosta vieraslistan karsimisesta =)

Onnittelut, olet ilmeisesti menossa pikapuoliin naimisiin!?

Itse yli 30 häät viimeisen viidentoista vuoden aikana "vierailleena" (joista olin kolmissa kaasona) ja kahdet häät itse morsiamena viettäneenä (... ;)...), suosittelen hyvin pieniä häitä perheen kesken ja sitten pitämään kavereille omat railakkaat bileet jälkikäteen. Kaveripiirissä harva on sanonut nauttineensa isoista häistään, sillä ne ovat helposti hyvin stressaavat ja joutuu kiertelemään koko ajan vieraiden piirissä heittämässä "small talkia". Itse itkin lopulta väsymyksestä ja stressistä omissa 150 vieraan häissäni. Toisen kerran naimisiin mennessäni vietimme intiimit häät perheen kesken (vieraina vain kummankin vanhemmat + sisarrukset perheineen) ja sitten muutaman päivän päästä oli bileet kavereille. Näistä toisista häistä nautin täysillä ja rahaa meni kymmenesosa ensimmäisiin verrattuna.

Tämä on luonnollisesti täysin subjektiivinen mielipide, mutta mikäli haluat viettää 100 vieraan häät budjettisi kyllä kaksinkertaistuu väkisinkin, sillä jo pelkkä tarjoilu maksaa helposti mainitsemasi summa.

:attn: Itse naimisiin meno ei maksa mitään! :D Älä siis avioliittoa jätä väliin, vaikka rahat ei riittäisi jättihäihin. Ellei sitten teillä pääpointti ole nimenomaan niissä juhlissa?

Ei kun unohdat isot ja kalliit häät :) Häät voi ihan hyvin olla vaikka kahvitilaisuus, ei ole pakko järjestää kalliita ruokakekkereitä. Tai ruoka voi olla edullistakin ja yksinkertaista, ei hääaterilla ole mikään pakko olla notkuvia pitopöytiä tai alacarte-listoja.

Kannattaa miettiä tarkkaan mitä haluaa ja millä budjetilla sen saisi. Sen jälkeen vielä tarkastella sekä budjettia että mielihalujaan ja ehkäpä vieraslistaakin. Vähän miettimällä ja pohtimalla voi varmasti saada pienemmälläkin budjetilla mukavat ja omannäköiset häät. Yleensä ruoka ja paikkavuokra ovat ne kalleimmat, joten niitä kannattaa pohtia ja etsiä eri vaihtoehtoja. Eikä se kallein aina edes ole parasta ja hienointakaan. Myös vuodenaika voi vaikuttaa hintaan, kesä on juhlasesonkia ja hinnat sen mukaiset. Ennen tai jälkeen sesonkia voi saada hyvinkin edullisesti, jos kevät-, syys-, tai talvihäät eivät ole jo ajtuksena poissuljettuja.

Yhteistyössä