joko tulisi luovuttaa imetyksessä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ameelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ameelija

Vieras
olin imettänyt reilun kaksi kuukautta kunnes rintaraivarit ja sammas sotkivat kaiken. Nyt kolme viikkoa mennyt osaimetyksellä eli öisin vain tissiä kaksi kertaa ja aamulla kerran, muuten joudun antamaan lisämaitoa koska päivällä vauva ei huoli rintaa kuin n. 5min kerralla. Lisämaitoa eli korviketta tai nihkeesti pumpattua menee lähes 100ml tuon 5minuutin tissillä olon jälkeen. Kun raivarit ja ilm. Kipeä sammas vei lapsen rintahalut olen yrittänyt pitää pumppaamalla maidon tuotantoa käynnissä, mutta en heru kuin 10-30 ml kerta ja luulen lapsen imevän juuri tuon saman verran tissistä koska lisämaitoa uppoo aina sen lähes 100ml. Olen koittanut vaikka mitä ja selannut imetystukilistan moneen kertaan. Haluaisin kovasti vertaistukea jos samassa tilanteessa olleita? Imetyksen lopettamisen kanssa olen vatvonut mutta silti jostain tahdon aina löytää keinoja jatkaa., esikoinen pyörii jaloissa niin meillä ei ole kuin illat ja yöt aikaa olla vauvan kanssa rauhassa ja vauva nukkuu vieressä jotta edes jotain pesäilyä tulee tehtyä.. Olen niin hukassa. Tilasin sähköpumpunkin jos vaikka saisin sillä parempia tuloksia että vauva saisi sitten edes vielä jonkun aikaa rintamaitoa jos ei kohta enää tissille suostu..

pikkuhiljaa vähennät lisämaitoa ja lisäät rintaa. lepää ja syö suklaata. meillä poika oppi rinnalle vasta 3kk iässä, kun kireä kielijänne alkuun haittasi. imetys jatkui 1,5 vuotiaaksi. tsemppiä.

Mun on pakko kysyä kun näissä imetysongelmissa annetaa aina neuvoks "lepäile, pidä vauvaa iholla, pötkötelkää jne" et kuka hoitaa teidän isommat muksut sillä aikaa kun lepäilette? :D

Mulla tökkäs imetys ajanpuutteeseen, maidontulo alko vähenee enkä ehtinyt pitää vauvaa niin paljon rinnalla, lepäilemään ja tankkaamaan itseäni mitä vissii olis pitänyt, mutta jonkun on hoidettava myös koti, isompi lapsi yms asiat..

Mun on pakko kysyä kun näissä imetysongelmissa annetaa aina neuvoks "lepäile, pidä vauvaa iholla, pötkötelkää jne" et kuka hoitaa teidän isommat muksut sillä aikaa kun lepäilette? :D

Mulla tökkäs imetys ajanpuutteeseen, maidontulo alko vähenee enkä ehtinyt pitää vauvaa niin paljon rinnalla, lepäilemään ja tankkaamaan itseäni mitä vissii olis pitänyt, mutta jonkun on hoidettava myös koti, isompi lapsi yms asiat..

kotihommat voi odottaa, mies hoitaa muut asiat, isommat lapset tehdä omiaan tai ne voi tupata telkkarin/pelien ääreen.

No meillä ainakin varauduttiin vauvaan ostamalla esikoiselle kaappiin kassillinen uusia, mielenkiintoisia, pieniä leluja. Esim. palapelejä ja pikkuautoja. Oikein tiukan paikan tullen sellaisen antamalla ostaa hyvin vartin rauhallista aikaa. Normipäivinä taas piirretyt hoitaa esikoisen rauhoittelun siksi aikaa, että pieni saa tankattua rauhassa.

Koti hoidetaan sitten illalla miehen ollessa kotona.

Kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen, niin helpottaa ja sitten ehtii taas tehdä kotihommiakin päivän mittaan.

Ei ehkä varsinaisesti vastaa sun kysymykseen ap, mutta itsellä nyt tyttövauva 4 kk ja 5 v isoveli. Mulla on ollut pariin otteeseen ongelmia maidon riittävyyden kanssa ja olen muutaman kerran yrittänyt tarjota pulloa (ei huoli tuttia ja ei huolinut pulloakaan, onneksi!), mutta nyt olen juonut vettä p a l j o n eli noin 2-3 litraa päivässä, niin maito on herunut ja riittänyt tosi hyvin. Toinen juttu, mikä itselläni on auttanut, on se kotikalja ja teen sen itse ruismaltaista ja jos tuntuu joku päivä, että maitoa ei tuntuisi olevan ihan niin paljoa, kuin muulloin, niin juon vähän reilummin kotikaljaa, niin ainakin itselläni se auttaa. Toisilla ei...

Mulla oli vauvasta kova huoli, kun ei tosiaan se pullokaan kelvannut, mutta nyt meillä tilanne tosi hyvä. On hankala rentooutua jne. jos päässä koko ajan takkoo, että ei ala tälläkään kertaa kunnolla herumaan jne...

Tsemppiä sulle!!!

Onko sammas jo hoidettu pois? Jos ei, niin lääkäriin hakemaan resepti sammaslääkkeeseen.

Ap, muista syödä ja juoda. Ja yritä vain tarjota sitä rintaa, mutta älä ota paineita, jos vauva haluaakin sen jälkeen lisämaitoa. Vauva kyllä huolehtii, että saa tarpeeksi ruokaa ja korvike on ihan hyvää ravintoa :) .

näistä vastauksista. Sammas on hoidettu ja varmaan siksi vauva nyt ottaa paremmin tissiä. Olen litkinyt 2 viikkoa mamma teetä ei tunnu lisäävän maidon määrää, ei myöskään pumppaaminen, mutta tuota kotikaljaa tätyy kokeillä, yök en ole siitä oikein välittönyt, mutta kaikki haluan kokeilla. Esikoisen kanssa imetys ei onnistunut siksi nyt onkin vielä suurempi hinku onnistua tässä vielä edes hetken aikaa :)