Joo mun vika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Esikoinen, pian 6v, on nyt jonkun aikaa ollut taas sellaisen uhman kourissa että oksat pois. Varmaan johtuu siitä, kun odottaa hirmuisesti jo eskarin alkua ja sitten uhmailee ihan jännityksestä. Ja tietty se on tuo ikä.

Nyt pojalla on ollut jotain ihme kiroilua. Ei siis kiroile mitenkään sattumanvaraisesti vaan nimenomaan ihan minua ärsyttääkseen. Muutenkin se uhma kohdistuu minuun ja näkyy nimenomaan lähinnä päivisin täällä minun kanssani. Aina on muutenkin uhmaillut ja kiukutellut minulle selkeästi enemmän ja voimakkaammin kuin miehelle.

Ennen kuin poika meni tuossa nukkumaan niin puhuin hänen kanssaan taas ja selitin sitä, että saa olla kiukkuinen mutta kiroilla ei saa, pienempiä ei saa kiusata eikä tehdä tavaroille mitään. Plus sitten tämä uhkailu esim. "jos sinä kiellät niin sitten minä lyön sua" tms.

Mies kuuli, kun puhuin pojan kanssa ja äsken sitten "haukkui" minut siitä, että se on minun syytäni, kun en saa poikaa kuriin. Hänen kanssaan kun se ei koskaan ole tuollainen. (Siis uhmailee kyllä mutta ei niin voimakkaasti) Yritin sanoa taas kerran sitä, että yleensä lapsi koettelee rajoja eniten juuri äidin kanssa jne jne mutta ei - syy on minun kurinpitotaidoissani.

Minä kyllä siis pidän kuria ja asetan rangaistuksia, mutta kun eipä se uhma niillä katoa. Ja nyt tosiaan siis joku rankempi kausi meneillään.

Mutta olenko minä siis paska äiti ja mies hyvä isä?

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Lähimmälle ne yleensä eniten kiukuttelee. Se on hyvä merkki, että lapsi uhmaa. Silloin lapsi uskaltaa uhmata. Senku aina muistaiskin....

Niin... kun kyllä minä huomaan toisinaan, että pojalla meinaa nousta kiukku jostain minulle, mutta saattaakin yhtäkkiä ensin tarkastaa, että näkeekö isänsä. Huomaan siis, että joskus kun se uhmakohtaus tulee niin hätkähtää, että "voiko" hän nyt uhmata vai näkeekö isä.

Ja mies ei siis kurita fyysisesti, jos joku nyt saa sen käsityksen. Ei todellakaan.

Et oo paska äiti!! Mun exä kans aina virnuilee, että jaa ei muksut mulle vaan tollasia ole, jos lapset ei esim. tottele jotain ja mainitsen asiasta lasten isälle. Lapset näkee sitä vaan kaks kertaa kuussa tosin. Mutta asiahan on niin, että sille tutulle ja turvalliselle vanhemmalle/aikuiselle lapsi uskaltaa kiukutella ja uhmailla.

noinhan se meilläkin menee..eli lapset isottelee mulle aika kovastikkin välillä,mutta ei isälleen.Mä oon lasten kanssa ollu aina kotona ja sehän on selvä et mä saan ne uhittelut niskoilleni..joskus mun mies kanssa arvosteki mun kasvatus kykyjäni yms.mut ei enää näitten nuorempien aikana oo sitä tehny..kait se on huomannu et kyllä mä kuria pidän,mutta lapset ei vaan ota äidin puheita niin tosissaan kun isänsä..

Alkuperäinen kirjoittaja Noeiei:
Et oo paska äiti!! Mun exä kans aina virnuilee, että jaa ei muksut mulle vaan tollasia ole, jos lapset ei esim. tottele jotain ja mainitsen asiasta lasten isälle. Lapset näkee sitä vaan kaks kertaa kuussa tosin. Mutta asiahan on niin, että sille tutulle ja turvalliselle vanhemmalle/aikuiselle lapsi uskaltaa kiukutella ja uhmailla.

No niinpä! Ja tiedänhän minä sen, mutta silti korpee jos mies tuolla tavalla alkaa syytellä. Ja minä kuitenkin teen aika paljon töitä täällä tuon kiukkuilun kansas. Aivan kuin minä vain ANTAISIN pojan tehdä miten tahtoo enkä puuttuisi siihen.

paappas mies kuuntelemaan "salaa" oven taakke kun sitten pidät pojalle luentoa joku ilta.. saa kuulla että poika sitten ei ota kuuleviin korviin sua, eiköhän sillä usko ?
miehet luulee että se lasten kasvattaminen on saatanan helppoa ja kun ei se auktoriteetti rooli ole kuitenkaan sama äiskällä ja iskällä.

Alkuperäinen kirjoittaja kummia nuo ukot :D :
paappas mies kuuntelemaan "salaa" oven taakke kun sitten pidät pojalle luentoa joku ilta.. saa kuulla että poika sitten ei ota kuuleviin korviin sua, eiköhän sillä usko ?
miehet luulee että se lasten kasvattaminen on saatanan helppoa ja kun ei se auktoriteetti rooli ole kuitenkaan sama äiskällä ja iskällä.

Siis kyllähän mies on kuullut toki, kun komennan poikaa, mutta kun minä en vain kuulemma osaa tehdä sitä oikein, koska poika aina vain uhmaa minua enemmän kuin isäänsä. Teen siis kuulemma jotain väärin, kun ei tulosta synny.

Yhteistyössä