Jos eroaisin kirkosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nii häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä joka on eksynyt tieltä:
Etkö halua maksaa taivaspaikasta?

Luterilaiset eivät ikävä kyllä voi sitä taivaspaikkaansa rahalla, vaan teoillaan ostaa...

Jaa. Entä onnistuisiko katolisessa tai ortodoksisessa kirkossa? Kyllä minä maksan jos kerran paikka taivaassa on taattu.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä joka on eksynyt tieltä:
Jaa. Entä onnistuisiko katolisessa tai ortodoksisessa kirkossa? Kyllä minä maksan jos kerran paikka taivaassa on taattu.
Aneet lienee osa roomalaiskatolista kirkkoa. Kivittäkää, jos olen väärässä. Kouluajoistani on kuitenkin jo yli 30 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luterilaiset eivät ikävä kyllä voi sitä taivaspaikkaansa rahalla, vaan teoillaan ostaa...
Täh? Eiks just luterilaiset kuulu niihin, joilla vaan usko Jeesukseen riittää? Sama se, mitä on elämässään tehnyt? Sarjamurhaajat, pedofiilit, 70-luvun saksalaiset terroristit, Hitler...kaikkihan ne taivaaseen pääsee, jos vaan uskovat/uskoivat Jeesukseen.

Jep! Minä kirkkoon kuulumaton vastaan teoistani itse.
Joku pedofiili, narsisti, vaimonhakkaaja jne tekee elämänsä aikan mitä lystää, viime hetkillään pyytää syntejään anteeksi.. ja taivaspaikka aukeaa.. Tää ei ihan mene mun moraalin mukaan oikein... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Jep! Minä kirkkoon kuulumaton vastaan teoistani itse.
Joku pedofiili, narsisti, vaimonhakkaaja jne tekee elämänsä aikan mitä lystää, viime hetkillään pyytää syntejään anteeksi.. ja taivaspaikka aukeaa.. Tää ei ihan mene mun moraalin mukaan oikein... :whistle:
Ei mene munkaan. Yksi syy siihen, miksen sinne sekaan haluakaan.

Aivan, Keittiönoita!
Mä henk.koht koen, että vain mä olen vastuussa teoistani, itse anteeksi pyydän niiltä, joita vastaan olen rikkonut.
Jos elän omaa moraaliani vastaan, se on vain ja ainoastaan minun vastuulla, itse siitä vastuun kannan, ja kuollessani, olen sinut tai en tekojeni kanssa, mutta minulla ei ole ns..kilauta kaverille- paniikkinappulaa, jolla saisin kaikki pahat tekoni tekemättömäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Aivan, Keittiönoita!
Mä henk.koht koen, että vain mä olen vastuussa teoistani, itse anteeksi pyydän niiltä, joita vastaan olen rikkonut.
Jos elän omaa moraaliani vastaan, se on vain ja ainoastaan minun vastuulla, itse siitä vastuun kannan, ja kuollessani, olen sinut tai en tekojeni kanssa, mutta minulla ei ole ns..kilauta kaverille- paniikkinappulaa, jolla saisin kaikki pahat tekoni tekemättömäksi.
Samoissa ajatuksissa :) Rehellisesti sanottuna en edes haluaisi samaan paikkaan niiden kanssa, jotka surutta tappavat tai muuutoin huonosti kohtelevat muita elollisia olentoja ja silti saavat paikkansa taivaassa. Mä en edes halua mennä sellaiseen paikkaan, jossa viettäisin ikuisuuttani kaiken maailman niljakkeiden kanssa. Okei, voin joutua niljakkeiden kanssa helvettiinkin, mutta sentään rehellisten niljakkeiden. Onneksi en usko sen paremmin taivaaseen kuin helvettiinkään :)

Yhteistyössä