Jos haluaa laihtua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kaloreita laskemalla niin paljonko kaloreita pitäisi päivässä saada?
Pudotettavaa on n. 35kg ja toi kalorien laskeminen tuntuu helpoimmalata tavalta. Oisko 1200kcal päivässä sopiva määrä? vai liikaa vai liian vähän?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
kaveri laihtunut aikalailla ja syönyt sellasta 1300 kaloria. sekä tehnyt pitkiä kävelylenkkejä.

niin mäki aattelin et liikuntaa pitää alkaa myös harrastamaan.. jos sitä aikaa vain jostain löytyis.. mut en siis oo aivan hukassa ton kalorimäärän suhteen.

Jos on noinkin paljon pudotettavaa niin PITÄÄ syödä enemmän ku 1300 kaloria päivässä.ainakin 1500 ja rapiat päälle.Mie kun aloin laihduttamaan esikoisen symtymän jälkeen niin mun piti syödä melkeen 1800 kaloria ja laihduin joka viikko ainakin puoli kiloa.

Kaloreilla ei loppujen lopuks oo väliä, voit syödä vaikka 2000, mutta jos kulutat silloin 3000 laihdut varmasti. Näin karkeesti sanottuna. Siis laihtumisen edellytys, et kulutus suurempi kuin saanti.

yleensä turvallisin tapa laihtua on noin 0,5-1 kg viikossa. Elimistönkin pitää sopeutua vähenenvään energiamäärään. Varsinkin sinun aivojesi on totuttava uuteen tilanteeseen. Jos nyt aloitat ihmedietin vaikka 900 kcal/vrk, elimistösi ja lopulta aivojesi säätelykeskukset ovat täysin hukassa. Laske ensin noiden laskuerien kautta paljon syöt nyt, vähennä siitä 500-700 kcal ja pidä itsesi alkuun siinä kalorimäräässä. Usko pois, jos nainen syö esim 2500 kcal päivässä ja on ylipainoinen, niiden kevennyksien löytäminen on tosi helppoa. Tämä takaa tuon painon laskemisen. Yksi rasvakilo ruumiisasi on 7000 kcal. 35 kg painon pudotukseen mene siis aikaa, mutta muista, etteivät ne kilot sinulle ole tulleet hetkessä. Yleensä vahintään saman verran kuluu niiden poissaamiseen. Mutta lupaan että kun olet päättäväinen, ei tuon kilomäärän pudottamisen kulu tämän kaavan mukaisesti 35 kuukautta.

Mun ystävällä oli saman verran ylipainoa hän laihtui painonvartijoiden pisteiden avulla tai laihduttaa parhaillaan hyvin tuntuu toimivan kilo tai puol viikossa eli hitaasti mutta varmasti...mun mielestä pisteet on käteviä koska oon laiska laskee kaloreita.. Onnea laihdutus urakkaasi :hug:

sellainen hyvä jota jaksaa jatkaa loppuelämän.itse 60 kiloa laihduttaneena voin sanoa ettei urakka ole helppo.mutta kyllä onnistuu monessa asiassa jos itse oikein haluaa!painonhallinta on kaikkein vaikeinta,laihduttaminen jopa helpompaa!tsemppiä sulle!!!

mulla lähtöpaino 122kg ja nyt aamulla 96,4kg!tärkeintä koko hommassa säännöllinen ruokailu(ite syön neljän tunnin välein klo8,12,16,20)kalorimäärä päivässä n. 1200kcal!ja todellakin hiljaa hyvää tulee...0,5-1 kg viikko on hyvä tahti!Tsemppiä sulle ap!

Ei kannata pinoutua netissä ilmoittamassa viikkotiputustaan, koska saat kuraa niskaan jos laihdut sen suositellun "vain" 500g/viikko. Täällä palstalla myös pelkkä laihdutuspino on vainottu. Yritä selvitä yksin.

Yhteistyössä