Jos haluatte lukea tarinan siitä miten mieheni kuuroutui..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melina84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
teitä HYEENAT!!!

Suosittelen ap että et enää lue tätä ketjua..

Just. Hyeenoja ollaan, jos joku viljelee täällä yleisesti väärää tietoa.

Mitä seuraavaksi? Älkää IKINÄ syökö suklaata, mulla se aiheutti umpparin tulehduksen! Meneekö läpi? Saanko osakseni voivotteluja ja halauksia?

Jaapa jaa.. Ei ole kyse informaatiosta vaan siitä miten siihen vastaa. Akat on kuin tikarit kädessä kaikki ap:tä vastaan, niin kauan kunnes ap taipuu heidän mieleisekseen. Katsos on kyse ihmissuhdetaidoista. :) you know...

Alkuperäinen kirjoittaja melina84:
mua ei taas kiinnosta sun faktas siitä et pipottomuus ei aiheuta aivokalvontulehdusta ja ylipäätään mitkään sun kommentit.

:o no mitä sä täälä sit jauhat jos ei edes faktat kiinnosta.. ihme tyyppi, luulis että olisit helpottunut, mutta ei.. anteeks että oikaistiin väärät käsitykset.

ehkä pipottomuus ei aiheuta aivokalvontulehdusta mutta edistää sen puhkeamista. Olis voinu jäädä sairastumatta jos olis ollu lämpimät vaatteet ym niin virus ei olis ikinä päässy aktivoitumaan ja elimistön puolustuskyky alenemaan. kyllä kylmä altistaa viruksen puhkeamiselle. ihan maalaisjärjelläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
miten sairaita täytyy ihmisten olla et luulee tälläsestäki jutusta et haluaisin jotenki anoppiani syytellä. Jos haluaisin niin osaisin kylläö tehdä sen henkilökohtaisesti enkä sais mitään iloa täällä sitä kirjoitella kun itse henkilö josta puhutaan ei ole paikalla.

Mua ei pask**kaan kiinnosta sun ja sun anoppis välit, mutta tiedän aivan kiistattomana faktana että pipottomuus ei aiheuta aivokalvontulehdusta. Piste.

Osaan lukea, mutta en ajatuksia.
Aivan "kiistattomana faktanako"? Olen erimieltä kanssasi. Harvoinpa yksi tutimus todistaa jotain asiaa "kiistattomaksi faktaksi". Entpä ne muut tutkimukset?

pitäiskö mun olla jotenki helpottunu et mua haukutaan anopinvihaajaks ja valehtelijaks ja tällä tavalla halutaan saada "tajuamaan faktoja". joo yllättävää kyllä en oo tän ketjun jälkeen yhtään helpottunut.

halusin kertoa miten mieheni kuuroutui ja jakaa tarinan teidän kanssa koska en todellakaan osannut arvata minkälaisen vastaanoton se sai.

Ikävää että miehesi kuuroutui mutta ei se johtunut siitä että ei ollut pipoa päässä. Piste.

Jos ap olisi laittanut heti aloitukseen sen että tietää itse että kylmettyminen itsessään ei aiheuta aivokalvontulehdusta vaan vaatii aina viruksen tai bakteerin, ei tässä olisi näin montaa sivua jauhantaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
halusin kertoa miten mieheni kuuroutui ja jakaa tarinan teidän kanssa koska en todellakaan osannut arvata minkälaisen vastaanoton se sai.

Ikävää että miehesi kuuroutui mutta ei se johtunut siitä että ei ollut pipoa päässä. Piste.

Mitä sinä et todistanut. Huutomerkki.

Kylmä yksinään ei aiheuta tauteja ja tulehduksia, ne aiheuttaa virus tai bakteeri. Joten siis ilman pipoa ulkona oleilusta ei voi tulla korvatulehdusta, jos korvassa ei ole virusta tai bakteeria jne. MUTTA. Useimmiten esim. ihmisillä on kokoajan bakteereja ja viruksia iholla ja elimistössä etsiytymässä. Mutta vastustuskyky sitten puolustaa niitä vastaan, eikä tulehdusta tai tautia tule. Jos vastuskyky jostain syystä heikkenee, niin silloihan se virus tai bakteeri sitten iskee. Ja esim. kylmä ilma heikentää ja aristaa limakalvoja, jolloin ne helposti päästävätkin sen viruksen tai bakteerin sisälle ja tauti aiheutuu. Sama juttu esim. pissatulehduksissa, virtsaputken suulla on naisilla melko lailla aina jonkin verran bakteereja. Sitten jostain syystä limakalvojen puolustuskyky heikkenee ja tulehdus iskee, esim. jos kylmettää alapään limakalvot. Joten siis kylmässä oleilu liian pienissä vaatteissa ei ole syy, mutta siitä voi olla seurauksia. Tietenkin on yksilöllistä että kuinka paljon niitä bakteereita ja viruksia elimistössä on, esim. työpaikka ja elämäntavat vaikuttaa. Limakalvojen herkkyyksissä on myös eroja, aivan kuten ihokin on joillakin herkempi

Täällä palstalla luetaan kaikkea rivien välistä mitä siellä ei edes ole, ja palstalaisten mielestä mitään sellaista ei ole tapahtunut mitä on jätetty sanomatta. Eli asiat pitää kirjoittaa kaikki näkökulmat ja tiedon rippeet huomioon ottaen, mutta silti jos kirjoittaa liian pitkästi, kukaan ei jaksa lukea. Ihan kaikkeen tartutaan ja käännetään ja väännetään ja katsotaan suurennuslasilla ja mikroskoopilla ja auta armias jos vielä sattuu joku kirjoitusvirhekin tulemaan.

Luulisin, että kaikki tietävät, että aivokalvontulehdus vaatii taudinaiheuttajan. Se ei missään tapauksessa kuitenkaan sulje pois sitä seikkaa, että lasten pukeminen pakkasella on viisasta ja välttämätöntä. Aloittajan mies olisi hyvin voinut esimerkiksi palelluttaa itsensä.

Varmasti 80-luvullakin lääkärit tiesivät, mistä aivokalvontulehdus johtuu. Mutta voin kyllä kuvitella, että jos itse olisin lääkäri, ja minun vastaanotolleni tulisi nainen, joka on vienyt kolmevuotiaan ilman pipoa 15 asteen pakkaseen pariksikymmeneksi minuutiksi, saattaisin muotoilla tarkoituksella sanani hieman epämääräisesti, jotta tapaus ei ainakaan toistuisi.

Mä olen kyllä sitä mieltä että pipo ja pitkät kalsarit heti kun mennään alle kymmenen lämpöasteen.

Mutta en kyllä usko että se minua kuuroudelta tai aivokalvontulehdukselta tai syövältä tai paiserutolta tai AIDSilta tai kupalta tai auto-onnettomuudelta pelastaa. Se tulee jos on tullakseen.

Miun mies on myös sairastanut pikkuisena poikana aivokalvontulehduksen, silloin oli ollut kesä joten kylmällä ei ole ollut mitään tekemistä sairastumisen kanssa. Streptokokki bakteeri oli ollut aiheuttajana. Tosin lääkärin hoitovirheestä (eli ei saanut asianmukaista hoitoa heti) tauti pääsi tosi pahaksi.

ihan kummaa porukkaa täällä kun käytte tuolla tavalla ap:n kimppuun. siis onhan totta että aivokalvontulehdus ei johdu pipottomuudesta, mutta mitä se haittaa, jos ap ja hänen lähipiirinsä on niin luullut? kummallista että aikuiset ihmiset noin lapsellisesti lällättelevät ja naureskelevat ap:lle. teettekö noin oikeassakin elämässä vai vain täällä netissä?

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
ihan kummaa porukkaa täällä kun käytte tuolla tavalla ap:n kimppuun. siis onhan totta että aivokalvontulehdus ei johdu pipottomuudesta, mutta mitä se haittaa, jos ap ja hänen lähipiirinsä on niin luullut? kummallista että aikuiset ihmiset noin lapsellisesti lällättelevät ja naureskelevat ap:lle. teettekö noin oikeassakin elämässä vai vain täällä netissä?

no on sillä sen verran väliä että jos mä olisin luullut 20v aiheuttaneeni lapseni kuulovamman ja selviäisi etten olekaan siihen syyllinen niin kyllä mun olisi helpompi jatkaa elämää. itsesyytökset ja huono omatunto olisi vaivannut ja painanut mieltäni varmasti koko tuon ajan. se paha siinä on että koko heidän lähipiirinsä luulee sen johtuneen miehen äidin yhdestä virheestä. lastahan ei missään nimessä saa viedä pakkaseen ilman pipoa, mutta hyvin todennäköistä että mies olisi sairastunut joka tapauskessa ehkä tuo kylmä sai bakteerin heräämään ja toimimaan nopeammin, mutta anopin on turha itseään syyttää tapahtuneesta

mua huvittaa tällä palstalla se, että uskotaan sinisilmäisesti esim. johonkin wikipediaan. Sielläkinhän voi olla virheitä. Tai tutkimustuloksiin, kun nekin muuttuu aina uudelleen ja uudelleen. Eilen luultiin että kahvi on hirveää myrkkyä, tänään huomattiinkin, että ei se niin pahaa olekaan. Eli kriittisyyttä niihin tutkimustuloksien lukemisiinkin, arkijärkeäkin saa käyttää. Minä kans ihmettelen miksi usein flunssat tulee kylmettymisen jälkeen, jos kylmettymisellä ei ole mitään yhteyttä siihen. Ja keväällä toitotetaan, että ei saa lapsia pitää liian vähissä vaatteissa, ettei kylmety. En ymmärrä miten täällä palstalla saahaan aikaan aina tämmönen nokkimisketju. Jos luulee tietävänsä asian paremmin kuin ap, niin voi oikaista mutta se MITEN sen tekee. Ja harvalla täällä on luetun ymmärtäminen ok.

Alkuperäinen kirjoittaja lukija:
mua huvittaa tällä palstalla se, että uskotaan sinisilmäisesti esim. johonkin wikipediaan. Sielläkinhän voi olla virheitä. Tai tutkimustuloksiin, kun nekin muuttuu aina uudelleen ja uudelleen. Eilen luultiin että kahvi on hirveää myrkkyä, tänään huomattiinkin, että ei se niin pahaa olekaan. Eli kriittisyyttä niihin tutkimustuloksien lukemisiinkin, arkijärkeäkin saa käyttää.

Juu. Minä ainakin olen niin kriittinen, että uskon ihan varmasti aivokalvontulehduksen tulevan ilman pipoa pakkasessa kulkemisesta! Paljon muitakin kriittisiä mielipiteitä minulla on, kun olen niin tiedostava ihminen. Kyllä se tiedekin vielä huomaa, että täit syntyvät liasta ja pyramidit ovat ufojen työtä.

Koittakaa nyt ymmärtää. Ei, ilman pipoa pakkasessa kulkeminen ei synnytä aivokalvontulehdusta aiheuttavaa bakteeria tai virusta. Mutta se laskee vastustuskykyä jolloin kyseinen bakteeri tai virus saa tilaisuuden aktivoitua ja päästä pahaksi.

Joten ei tuo ilman pipoa kulkeminen tuossa ollut mikään uskomaton sattuma, vaan yksi osatekijä tapahtumien ketjussa.

Yhteistyössä