Jos haluatte lukea tarinan siitä miten mieheni kuuroutui..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melina84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä voisin uskoa että pipottomuudella ja aivokalvontulehduksella olisi yhteys. Muuten tuo on aika jännä sattuma.

Pipottomuus noin kovalla pakkasella aiheuttaa kehon jäähtymistä koska lämpö haihtuu pään kautta tosi tehokkaasti. Siten altistaa taudeille. Korvat ovat ehkä kylmettyneet ja sitä kautta altistuneet korvatulehdukselle. (Joo sanokaa vaan ettei kylmä sitä aiheuta, jos mä menen ilman pipoa pakkaseen niin tasan varmasti illalla vihloo kunnolla ja seurauksena on tulehdus. En väitä että näin menisi kaikilla mutta niillä joilla on alttiutta korvatulehduksiin, tuollainen ulkoinen tekijä voi sen hyvin laukaista.) Korvatulehduksen ja kylmettymisen jälkitautina tuli ehkä sitten se aivokalvontulehdus.

Jos lapsi olisi ollut pipo päässä, olisi ehkä silti tullut kipeäksi mutta ehkä kehon jäähtymisen aiheuttama "shokki" olisi jäänyt pois ja elimistö kyennyt hoitamaan taudin ilman aivokalvontulehdusta. Ehkä ei. Kuka tietää?

Alkuperäinen kirjoittaja melina84:
olisitteko sit tyytyväisiä jos sanoisin et okei et varmaan sillä ei ollu mitään tekemistä asian kanssa et miehelläni ei ollut pipoa kun häntä vedettin 15asteen pakkasessa pulkalla. Ootteko te mihinkään tyytyväisiä?

Ei ku vastaa siihen, että kuuletko nyt vasta ekaa kertaa, ettei kylmä aiheuta aivokalvontulehdusta, vaan bakteeri tai virus. Mua askarruttaa se eniten, ihan uteliaisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
olisitteko sit tyytyväisiä jos sanoisin et okei et varmaan sillä ei ollu mitään tekemistä asian kanssa et miehelläni ei ollut pipoa kun häntä vedettin 15asteen pakkasessa pulkalla. Ootteko te mihinkään tyytyväisiä?

Ei ku vastaa siihen, että kuuletko nyt vasta ekaa kertaa, ettei kylmä aiheuta aivokalvontulehdusta, vaan bakteeri tai virus. Mua askarruttaa se eniten, ihan uteliaisuudesta.

Kunnon kylmettyminen luo sille bakteerille/virukselle tilaisuuden jyllätä kunnolla.

hmm, en nyt jaksa sen enempää googletella mutat voin omakohtaisesta kokemuskesta sanoa että kun on kovassa pakkasessa ilman pipoa pitemmän aikaa niin mulla ainakin tulee siitä armoton päänsärky ja korviin sattuu..
mutta myös tuohon ettei kylmä aiheuta vilustumista, no miten voi olla mahdollista että olen sairastunut nimenomaan kylmettymisen seurauksena?
nimenomaan siitä syystä että olen ollut liian vähissä vaatteissa liian kylmässä liian pitkän ajan... kun en ole ollut kenenkään kanssa tekemisissä, ketään läheisitä ei oel ollut kipeänä ja sairastun muutama tunti kylmettymisen jälkeen?

En lukenut ketjua kokonaan, mutta olen kyllä samoilla linjoilla. Kylmä pelkästään ei tee ketään kipeäksi, se ainoastaan edesauttaa sairastumista. Aivonkalvontulehdus olisi voinut puhjeta miehelle myöhemminkin jostain toisesta syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja wgf:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Miksi ap pahastuu, jos totuutta toitotetaan?

ei tajua :o luulis sen olevan ap:lle helpotus että mies olis kuuro vaikka pipo olis ollutkin. turha kenenkään enää jossitella

Tällaisena kylmänä paskana tuli ekana mieleen, että ap haluaa syyttää jotain eli anoppiaan kuuroudesta. Vaikka nyt sanoikin, että hänellä on hyvät välit anoppiinsa. Voin olla ja varmaan olenkin väärässä.

halus että aletaan ihmettelemään kuinka paska äiti se anoppi olikaan ja hyvä että ap sentään on paaaaljon fiksumpi ja parempi ihminen

Vierailija toistan kysymykseni sinulle: "On totta, että kylmettymisen altistavaa vaikutusta ei ole osoitettu tietääkeni , vaikka henkilöllä on samanaikaisesti elimistössä virus. Mutta onko myös osoitettu, että jos henkilöllä on jo elimistössä virus, on ok kylmettyä?"

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
miten voi olla mahdollista että olen sairastunut nimenomaan kylmettymisen seurauksena?

Kylmettyminen heikentää ihmisen omaa vastustuskyvyn toimintaa, jolloin kehossa jo olevat pöpöt pääsevät jylläämään.

ei tajua :o luulis sen olevan ap:lle helpotus että mies olis kuuro vaikka pipo olis ollutkin. turha kenenkään enää jossitella

Tällaisena kylmänä paskana tuli ekana mieleen, että ap haluaa syyttää jotain eli anoppiaan kuuroudesta. Vaikka nyt sanoikin, että hänellä on hyvät välit anoppiinsa. Voin olla ja varmaan olenkin väärässä.

halus että aletaan ihmettelemään kuinka paska äiti se anoppi olikaan ja hyvä että ap sentään on paaaaljon fiksumpi ja parempi ihminen

Oletko jo ajatusten lukijakin?
Älä puhu kaikkien puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle!:

No kun hän tuli tänne hyvä ja dramaattinen tarina mielessään eikä se nyt täysin mennytkään läpi meihin tyhmiin palstamammoihin. :xmas:

Kas kun jotkut palstamammat osaavat lukea rivien välistä, ei tarvii aina takertua pikkuasioihin! :) Toisilla sitä taitoa ei ole.

Mä ainakin olen aidosti pahoillani ap:n miehen puolesta. Ja mielelläni luin tarinan. Kiitos ap.

Mokomaan pikkuasiaan, että käyttäkää pipoa ettei tule aivokalvontulehdusta - vaikka pipottomuus ei aiheuta aivokalvontulehdusta! :xmas:

heh :) joo ei oo ihan pikku seikka :)

Kai aikuiset nyt sen verran järkeviä ovat, että käyttävät lapsilla pipoa pakkasella vaikkei elätä uskomusta että kylmästä tulee "pelkästään" aivokalvontulehdus... järkihoi!

mä en oo suoraansanottuna koskaan perehtynyt aivokalvontulehdukseen sen syvällisemmin nefernefernefer vaan oon vaan miehen ja anopin kertomana kuullut et se korvatulehdusdiagnoosi vaihtu aivokalvontulehdukseen ja anoppi on sitä mieltä et sitä sairaalahoitoa ja tutkimuksia ei hoidettu niinku piti. Ketään syyllisiä en yleensäkään etsi asioihin joille ei voi mitään tehdä näin jälkikäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:

Kunnon kylmettyminen luo sille bakteerille/virukselle tilaisuuden jyllätä kunnolla.

Hänellä ei ylpeys näytä antavan periksi myöntää olleensa osittain väärässä, kun sai tietää, että kylmyys on edesauttava tekijä sairastumisissa eri flunssiin. Pienessä se on ihmisen ylpeys.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Vierailija toistan kysymykseni sinulle: "On totta, että kylmettymisen altistavaa vaikutusta ei ole osoitettu tietääkeni , vaikka henkilöllä on samanaikaisesti elimistössä virus. Mutta onko myös osoitettu, että jos henkilöllä on jo elimistössä virus, on ok kylmettyä?"

On osoitettu. Pari vuotta sitten tuli tutkimus ulos, jossa oli tutkittu juuri kylmyyden yhteydestä sairastumiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Melina84:
mä en oo suoraansanottuna koskaan perehtynyt aivokalvontulehdukseen sen syvällisemmin nefernefernefer vaan oon vaan miehen ja anopin kertomana kuullut et se korvatulehdusdiagnoosi vaihtu aivokalvontulehdukseen ja anoppi on sitä mieltä et sitä sairaalahoitoa ja tutkimuksia ei hoidettu niinku piti. Ketään syyllisiä en yleensäkään etsi asioihin joille ei voi mitään tehdä näin jälkikäteen.

anoppi vie pikku lapsen -15c pakkaseen pitkäksi aikaa pipotta ja ei tiedä aivokalvontulehduksesta paskaakaan mutta tietää että sairaala ja tutkimukset oli väärässä??????justiinsa

Oletko jo ajatusten lukijakin?
Älä puhu kaikkien puolesta.

osaatko sinä lukea

ja tarkennan vielä että olen tiennyt että virus tarvitaan flunssaan ja aivokalvontulehdukseen mutta uskon myös että kylmä on laukaiseva tekijä noihin viruksiin.

Ihan oikeassa olet. :) Ilman kylmettymistä elimistön vastustuskyky olisi EHKÄ pystynyt nujertamaan bakteerin/viruksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:

On osoitettu. Pari vuotta sitten tuli tutkimus ulos, jossa oli tutkittu juuri kylmyyden yhteydestä sairastumiseen.

Lukisin mielelläni tutkimuksen. Voit varmaan linkittää sen vierailija. Pitäisi muuten perehtyä kaikkiin tutkimuksiin kylmyyden vaikutuksta sairastumiseen...

miten sairaita täytyy ihmisten olla et luulee tälläsestäki jutusta et haluaisin jotenki anoppiani syytellä. Jos haluaisin niin osaisin kylläö tehdä sen henkilökohtaisesti enkä sais mitään iloa täällä sitä kirjoitella kun itse henkilö josta puhutaan ei ole paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
teitä HYEENAT!!!

Suosittelen ap että et enää lue tätä ketjua..

Just. Hyeenoja ollaan, jos joku viljelee täällä yleisesti väärää tietoa.

Mitä seuraavaksi? Älkää IKINÄ syökö suklaata, mulla se aiheutti umpparin tulehduksen! Meneekö läpi? Saanko osakseni voivotteluja ja halauksia?

miten sairaita täytyy ihmisten olla et luulee tälläsestäki jutusta et haluaisin jotenki anoppiani syytellä. Jos haluaisin niin osaisin kylläö tehdä sen henkilökohtaisesti enkä sais mitään iloa täällä sitä kirjoitella kun itse henkilö josta puhutaan ei ole paikalla.

Mua ei pask**kaan kiinnosta sun ja sun anoppis välit, mutta tiedän aivan kiistattomana faktana että pipottomuus ei aiheuta aivokalvontulehdusta. Piste.

kyllä sen pystyis paljon hienoeleisemminki käsittelemään jos joku viljelee väärää tietoa. ja tietääkseni toi alkuperänen teksti ei ollu mikään infotilaisuus viruksista väärine tietoineen vaan kertomus siitä miten ap on kuullut ja luullut miehensä kuuroutuneen.

Yhteistyössä