Jos kärsii pco:sta ja on ollut vaikea tulla raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli

Vieras
niin onko mitään järkeä "venyttää" lapsen tekoa yli 30 vuotiaaksi? Ennestään on lapsia mutta eivät ole tulleet helposti. Nyt tätä viimeisintä 'tehty' 2 vuotta ( 2 vuotta sitten jätettiin ehkäisy pois ) ja nyt alkaisi kesällä clomifenit apuna kun tulosta ei ole tullut.
Nyt kuitenkin vähän kiinnostaisi hakea syksyksi työpaikkaa ja mietin että onko järkeä hakea sitä nyt ja jäädä sitten äitiyslomalle esim. vajaa vuoden päästä?
Jos clomifen siis toisi toivotun tuloksen.
Työ ei ole vakituinen kuitenkaan.

voin siis rahallisesti yms. olla myös kotona lasten kanssa. Sen takia ei töihin tarvitsisi mennä.

Mietin nimittäin sitäkin että onko järkeä esim. siirtää clomifenin aloitusta vaikka vuodella tai parilla? Sitten olen jo päälle 30v.

Tuntuu että tuo lapsi on kuitenkin ollut niin kauan haaveissa ja toiveissa etten viitsisi sitä enää venyttää ( Onko yli 30v vielä vaikeampi tulla raskaaksi? )... Mutta toisaalta ei tahtoisi koko elämäänsä suunnitella sen mukaan.

Eikös PCO:n pitäis helpottaa iän myötä? En tiedä, mut ekaa tehtiin ja tehtiin. Kaks seuraavaa tuli heti kun sai tulla. Ja tämän viimeisen kohdalla olin 30. Tuohon työpaikka-asiaan en osaa sanoa mitään. Asiat yleensä menee niinkuin niiden on hyvä mennä.

En usko että vuodella tai kahdella on mitään merkitystä. Minä tekisin suunnitelmat ennemmin sen mukaan että en tulekaan nopeasti raskaaksi eli hakisin joka tapauksessa töihin. Eipähän tarvitse sitten myöhemmin harmitella, jos ei olekaan tärpännyt ja on vaikka jättänyt töihin menon sen takia.

Hae vaan sinne töihin ja jos elämään tulee yllätys uuden raskauden myötä niin sitten suunnitelmat uusiksi =)
Itse olen 30v. ja clomifenpurnukka tuolla laatikossa odottamassa. En usko et viel tässä iässä on vaikeempi iän puolesta raskautua, mut kai sekin on yksilöllistä..

Itselläni PCO ja kahta ekaa lasta todellakin tehtiin, eka sai alkunsa 3v yrittämisen jälkeen hoitotauolla hoormoonipiikkien jälkeen ja toinen sai luvan tulla heti perään mutta odotutti itseään pari vuotta. Molemmilla kerroilla olin alle 30v. Nyt odotetaan kolmatta joka oli pienoinen yllätys vaikkakin positiivinen sellainen. Raskauden alkamiseen edellisen raskauden jälkeen ei mennyt kuin 1v4kk ja imetin vielä tuota edellistä.

Ehkä sitten haen tuohon työhön ja aloitan ne clomifenitkin suunnitelmien mukaan :)

Meillä ensimmäisessä meni vain 7kk, toisessa 2 vuotta, kolmannessa 6kk ja nyt neljännessä mennyt 2 vuotta.

Yhteistyössä